Dating.dk reviewed by

Herning, DK

Nemt, smart & smertefrit

Dating.dk, er en rigtig god måde, at møde, og komme i kontakt med nye mennesker på. Jeg synes personligt, det er smart, at man kan specificere sin søgning, og finde mennesker i sin egen by, region eller landsdel. Man kan også lave specifikationer på alder, kropsbygning, musiksmag osv. Dette gør det lettere, når man skal finde en, der har samme interesser som en selv. Jeg synes også det er rart, at man kan vise om man finder den anden interessant, ved at trykke på en knap, Hvis begge parter finder hinanden interessante, får man en besked, og man har gode foranstaltninger for at starte en samtale. Hvis ikke, er afvisningen ikke så hård, da man blot nøjes med, ikke at høre fra modparten. Det som jeg ser som det største problem ved dating.dk, er, at man hurtig kommer til, at være meget overfladisk, og man dømmer hurtigt ud fra et billede eller en tekst, om man har lyst til at skrive med en person eller ej. Så kan et par stavefejl eller et uheldig profilbillede være skyld i, at to personer, som hvis de havde mødt hinanden i den virkelige verden, ville passe super godt sammen,
ikke får chancen, fordi man bliver for kritisk og kræsen, og man let kommer til at sætte sig selv på en piedestal. Jeg kunne se en fordel i, at alle brugere lavede en kort videopræsentation af sig selv, så man kunne se hvordan personen agerer, smiler, taler osv. Dette ville give et meget bedre førstehåndsindtryk, og man ville have lettere ved, at bedømme, om personen er en man har lyst til at tale videre med.
Alt i alt, er dating.dk en rigtig god side, men man skal huske på, at det er vigtigt, hurtigt at komme ud og møde hinanden. Det er alt for let at gemme sig bag en skærm. Husk på, at billeder og tekst sagtens kan være fiktion, og at alt ikke altid er, som det giver sig ud til at være.