Dayz Resorts reviews

Dayz Resorts reviews

5.8

Det er bare det fedeste sted

Nu har vi holdt ferier der i flere år. Det er altid dejligt at komme tilbage og børnene nyder alle de faciliteter der er. Det er mange.

Jeg har læste mange forskellige anmeldelser her, og mange såkaldte skuffelser kunne være undgået såfremt de besøgende brugte 5 min på at læse den info man får tilsendt.

Prisen taget i betragtning, især i forhold til Lalan... nej jeg skrev det ikke, så får man rigtigt meget for pengene i Dayz Seawest. Aktiviteterne udenom badelandet er billige, og kan bestilles forud. Personligt kan jeg anbefale lørdags buffet i restauranten, den er billig og fantastisk god.

Dayz Seawest Nymindegab, så hellere blive hjemme.

Vi ville forkæle vore børn, og os selv med en forlænget weekend i Seawest. Vi havde valgt Seawest Nymindegab pga. af det umiddelbare lækre og børnevenlige badeland. Vi ankom torsdag og skulle hjem søndag. Torsdag kort efter ankomst skyndte vi os i poolen. Vi måtte desværre op ret hurtigt igen, da børnene blev røde over hele kroppen. Vi tænkte, at det nok var noget med noget klor, og at det sikkert var ok i morgen. Samme problem dagen efter, og vores mellemste datter endte på akut-afdelingen i Ringkøbing, med øjne stærkt angrebet af klor. Det skal lige siges, at de går til svømning 2 gange i ugen, og aldrig har haft allergiske reaktioner på klor. Så står man så her med en badelandsferie, hvor man ikke kan bruge badelandet :( Seawest vil på ingen måder kompensere for dette tab.....penge ud af vinduet!!!! Seawest kan kun sige "vores vand fejler intet", mærkeligt nok var vi ikke de eneste med "røde" børn. Vi har fået så dårlig en behandling af personalet, at man skulle tro det var løgn.

Dayz Seawest Nymindegab - mindre godt for mindre børn!

Vi var 4 personer af sted til Dayz Seawest Nymindegab i juli måned 2013. 2 voksne og to børn (1,5 år og 10 år).
Herunder et par af de forhold vi fandt lidt skuffende under vores ophold, som dog også bød på en del gode oplevelser, men generelt ikke fandt optimal i forhold til små børn.

Plus:
+ OK størrelse badeland (hvis man undgår de populære tidspunkter)
+ Buffet restauranten og personalet her.
+ Hoppeland OK til de mindre.

Minus:
- Huset, for børn 0-3 år
- Pizza restaurant
- Sikkerhedsgitter til trappe
- Personalet (udvalgte)
- Små søer over det hele. Pænt, men ikke fedt med børn som løber rundt og hygger med at spille bold og andet mellem disse.
- Rengøring i hus
- Butik i center. Meget lille udvalg af fødevarer.
- Du skal have det meste med selv til huset.

1) Bolig (Skipperhus)
a) Ved ankomst blev vi mødt på toilet af en utomt toiletspand med brugte hygiejnebind og på gulvet en hår/støvbold lidt større end en bordtennisbold. Det kunne godt være gjort bedre.

b) Vi havde betalt 75 kr. i leje for et sikkerhedsgitter til meget stejl trappe til 1. sal. Men passede kun til øverste del af trappen, hvilket betød, at den yngste konstant forsøgte at kravle op. Derudover var der større åbne mellemrum mellem hvert trin. Det betød at vi på intet tidspunkt kunne slippe ham af syne og slappe helt af. Hvorfor ikke bare montere låger fast oppe og nede på et feriecenter? Henvendte os også i receptionen omkring dette, da genboen havde samme "problem" og fik her af vide at de noterede det hele ned og ofte hørte fra flere andre? Men ikke noget der kunne gøres ved det.

c) Trin ned til terrassen fra køkken MEGET højt. Lod til at man havde valgt at "spare" et trin, da alle huse vist havde samme problem, hvilket gav adskellige styrt for mindste mand.

d) Sø 6 skridt fra terrassen? Ikke optimalt med små børn. Derudover flere andre mindre søer mellem øvrige græsplæner?

e) Meget af køkkeninventaret var slidt. Vores stegepande var helt nedbrændt og tilsyneladende brugt som hammer eller lignende? Fik dog ny dagen efter af receptionen.

2) Personalet
a) Vi havde flere oplevelser med personalet som enkelte gange virkede "irriteret" eller havde lidt for travlt. Andre dog meget serviceminded.
Oplevede dog at blive beskyldt for at prøve at snyde mig ind i legeland, det er vist første gang jeg har prøvet det, hvilket i øvrigt ikke er med i standard prisen, da det ene af vores armbånd pludselig ikke virkede og jeg henvendte mig i receptionen. Dette til trods for at vi havde betalt for hele perioden under opholdet og de øvrige virkede fint?

b) Billetmaskinen i spillehallen var konstant defekt, hvilket betød at den ikke kunne udskrive point (til præmier) og man derfor måtte henvende sig i baren. 4 gange måtte vi derop og kom enkelte gange til at stå op til 20 min. og vente på at de gad udskrive en rigtig billet, da de først ville servicere alle andre i køen til øl og chips, til trods for at vi stod forrest. Derudover var personalet her ikke lige frem "børneminded" på nogen måde.

3) Svømmehal
a) Generelt fint sted for både store og små. Dog fik mindste og mor et par hudafstabninger fra det "sandpapir" lignende materiale som er benyttet generelt på alle siderne langs pools. F. eks. ned langs rutchebanen ved "babybassinet" ? Det er set bedre.

b) Oplevede et par gange at nøglebånd ikke virkede på skab og udgang og måtte have kontakt med personalet som klarede det så vi kunne få ting og os selv ud.

OK sted til dem med lidt større børn, kan ikke anbefale til dem med lidt mindre. Så findes der bedre alternativer.

Days Nymindegab

Vores familie på 2 voksne og 1 baby, har netop tilbragt 2 nætter på Dayz Nymindegab. Umiddelbart et fint sted, men der er bestemt plads til forbedringer.

Huset vi boede var et 8 personers, bevidst valgt fra vores side. Huset så umiddelbart fint ud, der var pænt og rent. Men som man tager tingene i brug, så dukker manglerne op. Sofaen var engang sandfarvet. Nu var en plettet, skjoldet og faktisk bare rigtig ulækker. Man havde ikke rigtig lyst til at sidde i den. Dertil var den fyldt med sand. Der var en støvsuger i huset, som desværre var brændt sammen, så vi kunne ikke engang støvsuge selv. Spisestuestolene hang også i laser, og 'læderet' flosset. Sengene virkede også meget slidt. De var alt for bløde og lød som om de var ved at falde fra hinanden. Ingen af os fik en ordentlig søvn, i de to nætter vi overnattede.

Servicen på stedet var egentlig fin, om end meget ung. Alle medarbejdere vi mødte, pånær en, var i start 20'erne. Det virker useriøst i længden, der mangler noget autoritet.
I badelandet kom en 'livredder' først gående i sit privattøj med udendørssko på. Senere havde hun klædt om til livreddertøj... dog stadig iført sine nylonstrømper. Det indgyder ikke ligefrem tillid til, at hun for alvor kan hjælpe hvis der opstår en situation.

Den første aften spiste vi i stedets Diner. Vi bestilte 2 burgere, 2 x pommes, 2 sodavand. Alt halvfabrikata og tilberedt af to meget unge medarbejdere. Der var 2 andre familier i restauranten, alligevel ventede vi noget længe på vores mad. Regningen lød på 330,-. ALT for dyrt for et mildest talt smagsløst måltid.

Positivt var det, at man ikke havde en nøgle til sit feriehus, men i stedet en kode til døren. Smart!

I det hele taget er Dayz for dyrt, i forhold til hvad man får for pengene. Dineren som nævnt. Vi havde glemt vores egen højstol, og måtte leje en... 75,- for en IKEA stol, som koster 99,-. SÅ er den vist også betalt. Vi hentede den endda selv i receptionen. I feriehuset er alt skrabet. Man skal have alt med selv... Jeg er vant til fra andre feriecentre, at der lige ligger et par opvasketabs, karklud og viskestykke, at der er lidt ekstra toiletpapir, og at man så kan købe, hvis man løber tør.. På Dayz skal man have alt det med selv.

Hyggelig familieferie

Jeg har været så heldig at besøge flere dayz resorts såsom Rømø, Rønbjerg og Søhøjlandet. Gode faciliteter og mulighed for mange slags udendørs aktiviteter. Personalet er venligt og imødekommende. Klatrepælen på Rønbjerg kan klart anbefales - det er sgu en fed oplevelse.

Seawest Nymindegab

Lækkert sted - med masser af aktiviteter for såvel børn og voksne; wellness, badeland, bowling, legeland, osv. Derudover ligger det i et fint område - tæt på Vesterhavet og smuke gåruter ved Blåbjerg.

Huset var velholdt og pænt, og personalet meget hjælpsomme.

Vi kommer helt sikkert tilbage :-)

Hyggeligt og overskueligt

Holdt en uges ferie på Dayz Fanø, lejligheden var fin. Vandlandet var pænt og overskueligt, børnene kunne snilt bade selv og man kunne nemt holde øje med dem.
En skam de pga. pengemangel har været nød til at lukke vandlandet. Det var en stor del af at holdde ferien der. Kommer nok desværre ikke tilbage pga. dette.

Dayz Søhøjlandet Gjern - dårlig hygiejne!

Vi har tit været i Gjern Søhøjland, og gangtagene har vi desværre været bekendt med at der er stor mangel på hygiejne - både gæster samt personale. Vi har tidligere sagt dette uden der er sket en pind!
Folk beholder ur, smykker på når de bade i Søhøjlandet, flere går under bruseren MED tøj på og får IKKE vasket sig ordenligt de vigtige steder. Vi har været der hvor en kvinde havde ALT tøjet på – ”ikke en kristen kvinde” og da hun kom ud fra omklædnings rummet var alt tøjet tørt, selv håret og det hun havde om hovedet! hvilket var helt okay fra DAYZ Søhøjlands side selvom vi gjorde opmærksom på dette. Sidst vi var der (lørdag d.14.01.12 i Gjern) var flere der gik rundt med tyggegummi i munden, samt underbukser under deres badebukser - Vi har til tider påtalt alle disse ting, uden at ”bademesteren” gjorde det mindste!
Samt i lørdags da vi var der, gik ”bademesteren” rundt med Convers gummisko på imens han samlede efterladte badeudstyr op, virkede lidt klamt, da de sko ikke så ud til at være hverken nye eller rene.
Ja vi kunne vælge en anden svømmehal /badeland i sted for, men synes virkelig de bør stramme OP!
De andre svømmehaller samt badelande, har skrappe krav til disse ting, og opretholder dem rigtig godt.
Hilsen familien Clausen

Vi holdt vores sommerferie på et af Strandhotellerne i år. En god oplevelse fra A til Z. Anbefales!

STRANDHOTELLERNE ApS Details

Når du vælger Strandhotellerne er du sikret en ferie på skønne feriecentre – beliggende tæt på strand og hav. En ferie på Strandhotellerne er aktiviteter, oplevelser, velvære og afslapning – året rundt!

Visit Dayz Resorts

We live here: Ortenvej 80