DBA - Den Blå Avis reviews

DBA - Den Blå Avis reviews

7.9

Alt tid et fornuftig salg her igennem DBA

Har altid god erfaring med at sælge igennem DBA indenfor en 8-10 dage.

jeg er godt tilfreds med alt hvad jeg har haft brug for hos DBA

jeg har ikke haft nogle problemer med noget når jeg har benyttede DAB både som sælger og køber

Nemt og lige til

Har lige solgt en lænestol gennem app'en DBA. Det var nemt og overskueligt, både at sætte stolen til salg og at se alle henvendelserne.
Kan kun anbefales!

Hej man for ingen hjælp når man har brug for det. Jeg er meget skuffet.

Jeg har bedt om hjælp til en sælger, fordi han ikke vil betale pengene retur. ( 267kr).
Men ingen hjælp.

Reply from DBA

Hej Birgit, hvis du ikke har fået dine penge, så kontakt gerne vores supportafdeling via mailadressen support@dba.dk. Så kan vi notere os sagen hos os. Det vil desværre ikke være muligt for os at skaffe dine penge tilbage; det er politiets arbejde, så du skal melde sagen til dem. Vi er dem naturligvis behjælpelige med de oplysninger vi har om vedkommende der har snydt dig. De skal blot kontakte os for disse.
Fremadrettet vil jeg anbefale dig at betale via PayPal - så er du omfattet af Køberbeskyttelse. Læs evt. mere om det her: http://sikkerhed.dba.dk/kategori/paypal/

Virker fint

Har solgt en del uden problemer.

Virker som det skal!

Fedt at man feks kan overføre billeder direkte fra mobilen til dba-appen

Er aldrig blevet skuffet over DBA eller en handel gennemført via DBA :-)

Er aldrig blevet skuffet over DBA eller en handel gennemført via DBA :-)

Ingen problemer med køb el. salg.

Både køb og salg er gået gnidningsfrit.

Nem og overskuelig på IPAD

Tag et billede sæt ind sæt til salg, nemmere kan det ikke være

Legeplads for tyve og røvere

Jeg har haft rigtigt mange ubehagelige oplevelser på dba på det sidste. Det virker ikke som om dba er ligeglade med hvem der bliver snydt, så længe de tjener penge på det.
Efter min identitet blev stjålet gennem dba spurgte jeg om man ikke kunne have et rating system ligesom QXL og eBay, hvor folk giver hinanden karakterer efter endte handler. Men dba svarede tilbage at man ikke var interesserede i at tage anonymiteten fra folk (altså fra folk som har urent mel i posen)

Jeg ville ønske der var et godt alternativ.

Reply from DBA

Hej Christian – Ked af at høre at du har været udsat for identitetstyveri – Det er altid en dårlig oplevelse, og derfor tager vi også disse forsøg meget alvorlige. Straks vi bliver opmærksom på dette, lukkes profilen og brugeren bliver gjort opmærksom på forsøget. I dette bliver man naturligvis holdt skadesfri. Derudover udvikler vi løbende nye tiltag, som skal gøre det så trygt og sikkert på DBA som muligt. Rating vil dog være meget vanskeligt at implementere på DBA, da handlen ikke afsluttes på sitet, men foregår direkte mellem køber og sælger. Ét af de nyeste tiltag på DBA er, at nogle af vores brugere bliver bedt om at NemID-validere deres profil ifb. oprettelse af annonce – Allerede nu kan vi se en synlig effekt af dette. Du kan læse mere om, hvad vi gør for at sikre at DBA er et godt og trygt sted at handle, i vores Sikkerhedscenter: http://sikkerhed.dba.dk/artikler/hvad-gor-dba-falske-annoncer/ - Kontakt os endelig på support@dba.dk hvis du igen får brug for hjælp. Vi sidder parate mellem kl. 8-21.

Let at bruge

Fungerer effektivt umiddelbart

Godt salgs sted

Et grupper sted at sælge sine ting.

Dejligt nemt at få solgt de ting man ikke længere kan bruge

Super nemt med app. Ville dog være rart hvis man I app også kunne se hvid mange der har været inde og kigge

Køb og salg - nemt og problemfrit.

Mulighed for salg (nemt og gratis/billigt) af de ting du ikke bruger mere - genbrug istedet for overforbrug ;0)
I dagens Danmark har alle brug for ekstra penge for at overleve...
Engang smed man bare ud - nu er man blevet klogere - heldigvis ;0)
God forretning for begge parter!!

Nemt at bruge

Nemt at bruge både som køber og sælger

Dba fungerer

Det er nemt og fungerer hver gang.

Anbefales bestemt

Super god side med masser af mulighed for både salg og køb. Ved salg skal man dog have tålmodighed 😉

Godt tilfreds

Godt tilfreds

Absolut unfair politik for os små erhvervdrivende

Som ejer af en enkeltmands virksomhed der bruger www.dba.dk til salg af rigtig mange af mine varer, er det simpelthen under al kritik at I ikke gør noget ved de rigtig mange som opretter en privat profil, og så bla sælger helt de samme varer som jeg gør, men ikke bliver opkrævet betaling for sine annoncer. Når jeg så anmelder annoncerne (Har anmeldt mindst 100 annoncer) sker der absolut ingen ting. Når jeg kontakter min erhvervs konsulent for jeg svaret "Jeg har tjækket 2-3 af de annoncer du nævner, og der er ingen af de personer som har et cvr nummer, og så er de i vores retnings linjer ikke erhverv"
Jeg bliver anbefalet at kontakte Skat, da min konsulent sagtens kan se at personerne driver erhverv i stor stil uden et cvr nummer, og det vil jo lige være en sag for Skat.
Min lille virksomhed bruger omkring 50.000 kr. om året hos Den Blå Avis, hvilket er rigtig mange penge i mit lille buget, og det kan jeg simpelthen ikke blive ved med når andre af gode grunde kan sælge de samme varer lidt billigere, ved bla ikke at betale for sine annoncer, og jo så i øvrigt heller ikke betaler moms og skat.

*************************************************************************************
Opfølning
Jeg har nu efter dba.dk har svaret denne anmeldelse, sendt en supporter link til 10 annoncer hvor annoncør tydeligvis sælger nye varer med fortjeneste for øje, og får igen svaret at dba.dk i hvert tilfælde vurderer om de mener at det er erhverv, og får at vide at de i hver situation vurderer hvor mange varer vedkommende sælger (undrer mig over hvordan de kan vurderer om en bruger sælger 100 eller 1000 Nissehuer feks.
Jeg og andre små erhvervsdrivende "tvinges" altså til at oprette flere private profiler på dba.dk for derved at kunne annoncerer gratis på www.dba.dk

Hej Ivan

Jeg er ked af at du opfatter reglerne ikke er ens for alle - det bør de naturligvis være! Hvis du derfor vil kontakte mig på support@dba.dk, att. Kasper med eksempler på de annoncører du omtaler samt et link til én af dine egne annoncer, så skal jeg kigge på sagen.

God til at sælge på, men ikke særlig brugervenlig

Dejligt at der stadig er et sted, hvor salg af varer langt hen ad vejen ikke koster noget. Når det så er sagt, så trænger siden i den grad til en modernisering:
* Man skal scrolle helt ned på siden for at skifte til næste side - hvorfor er muligheden der ikke øverst også.
* Hvis man gerne vil se hvad en køber har af andre varer til salg, så må man håbe at vedkommende har få varer og f.eks. ikke 500 varer. Hvis det nu kun er tøj jeg er interesseret i, så kan jeg ikke i venstremenuen se indenfor hvilke kategorier sælgeren har varer. Surt show at skulle scrolle samtlige sider igennem for at se om der er andre varer jeg kunne være interesseret i, så jeg f.eks. kunne spare på forsendelse

Så kære DBA her er der noget at bruge pengene, som I får ind på salg af dyrere varer, til :-)

Hej Anette,

Det er altid dejligt med konstruktiv feedback fra jer brugere og dine forslag er bestemt begge gode :-) For at vi kan danne et samlet overblik over de brugerforslag vi har, vil jeg henvise til at du opretter dem her i vores feedback-system. Der kan andre brugere også stemme på forslagene. Du finder feedback-forummet her: http://dba.uservoice.com/forums/90393-www-dba-dk

Fortsat go' fornøjelse med brugen af DBA!

DBA Support

Om virksomheden

Danmarks største annoncemarked med køb, salg og bytte for private og virksomheder.

Visit DBA - Den Blå Avis

Write to: support@dba.dk