Dansk Bredbaand reviews

Dansk Bredbaand reviews

Very low
2.3

God bredbåndsløsning - mindre godt Ip-tv.

Alt i alt ser jeg mig som tilfreds kunde. Jeg har brugt Dansk Bredbånd siden 2005 og er glad for forbindelsen, som både er hurtig og stabil. Kun to gange på 6 år har jeg oplevet nedbrud, det er da da vidst ikke mange der gør bedre. Jeg prøvede i forbindelse med en kampagne Ip-Tv gratis i et år, det droppede jeg igen, det var lidt for langsomt, lidt for dårlig streamingkvalitet og alt for bøvlet.

De skulle skamme sig!!!

Magen til gebyr gribbe skal man lede længe efter. De sender regningerne så man skal være hjemme når posten kommer med brevet og betale samme dag, for at nå det rettidigt. Når man det ikke - hvilket kan være vanskeligt når den skal betales samme dag - modtager man en fin hilsen med et gebyr på 100 kr. Det er simpelthen ikke i orden!

Upåklageligt

Dansk Bredbånd leverer glimrende bredbånd til fornuftige priser. Jeg har talt et par gange med kundeservice, begge gange var der maks 1-2 minutters ventetid, hvilket er meget fornuftigt. Derudover var der god og effektiv service.

Det er i øvrigt påfaldende, så utilfredse Trustpilots brugere er med ALLE danske internetudbydere. Kigger man på listen med udbydere, så kan man se at stort alle udbydere får middelmådige eller decideret dårlige anmeldelser.
Jeg tror, der er mange mennesker, som ikke forstår at bruge deres udstyr korrekt - eller også er der mange danskere, som har urimelige forventninger til, hvad der skal kunne leveres på det efterhånden gamle kobbernet. Vær nu bare glade for, at der i det hele taget kan leveres billigt, ucensureret internet - det er sgu et privilegium.

Det okay, men kan gøres bedre

De skal nok have flere teknikker, nogen gange kan man vente flere dage i træk for at ens internet eller iptv bliver fikset.

Ellers har de rigtige gode priser.

Til Grin

Jeg har efter 3 måneder stadigvæk ikke fået mit IPTV til at virke.
Trods utallige opringninger til bolignet aarhus som tager kontakt til Dansk Bredbånd bliver jeg lovet den ene løsning efter den anden dog uden noget held. Først for jeg sendt en defekt tvboks og en router der virker , jeg ber dem om at sende en ny tv boks men for en ny router istedet for. Langt om længe for jeg en ny tvboks som ikke kan finde forbindelse.

Jeg kan ikke forstå at Dansk Bredbånd stadigvæk for lov til at kunne kalde sig selv en udbyder når det eneste de gør at tage dine penge og efterlade dig en lappeløsning.

Det skal da lige siges at nettet virker upåklageligt men TV forbindelsen er helt død.

sidst jeg snakkede med dem dvs tidligere idag , sagde de at jeg skulle oplyse en MAC adresse og et Serial Nr også ville det gå iorden i løbet af et par minutter. Det er 8 timer siden nu.

Stram op DB.

Virkelig irriterende firma

De har tit problemer med signalet både tv og net, men det der egentlig irriterer mig ved dem er, at der ikke er noget nummer man kan ringe til på deres egen side! Det skal man finde fx her!
På deres side kan man kun skrive og man SKAL SKRIVE SIT KUNDENUMMER. Så skal man i mapper for at finde en gammel regning el lign - hvor svært er det dog for dem at finde ens sag via adresse eller andet?

Et TV selskab der er blevet bedre.

Jeg har nu været kunde hos Dansk Bredbånd i 2 år.
Efter at Waoo har overtaget Dansk Bredbånd samt lukket deres Support/Kundeservice kontor i Albertslund og flyttet det til Jylland.
Så er Support/Kundeservice blevet et seriøst firma at tale med.

Men tjek, http://123nyhed.dk/category/fiber
Der er blevet skrevet en del om det.

Skandaløs ringe & rent til grin firma.

DB tilbyder folk tv med striber som ikke kan fjernes, og signalet hakker- ja signalet er helt væk.

DB mener det er vores kabel der ikke virker, som om fejlen er vores. Det her firma er rent ud sagt " sur røv". Bedrevidende og teknisk set mindst 4 år tilbage i forhold til feks yousee.

30 min telefonkø..

Hold da op! At vente i over 30 min ved telefonen for at få en oplysning der kun tog 1min at finde, virker lidt til grin.. Glad for at jeg ringer gratis.. ;-) Medarbejderen var dog rigtig flink og med smil i stemmen :-)

Jeg skulle bruge en kode til "video on demand", kunne måske være en ide at de lagde den type information på deres hjemmeside, så man med kundenummer, selv kunne slå den slags op. (Hvis det allerede kan findes på hjemmesiden, er det godt gemt - jeg brugte de 30min ventetid på at lede) ;-)

Selve produktet har jeg dog aldrig haft problemer med - synes faktisk det er gode pakker og til en dejlig pris, men er ikke stor fan af deres samarbejdspartner seas-nve, der er meget langsomme i alt hvad de foretager sig.
Samlet set får de derfor 3 stjerner, selvom jeg overvejede at give 4.

Dårlig service & produkt

- Har været kunde i et år
- Har fået skiftet boks og modem 2 gange
- Svært at få kontakt til teknisk support samt kunde service. Bl.a. pga deres ringe åbningstider
- Har haft mange problemer med at bestille film over boksen
- Har haft flere situationer hvor man skulle genstarte m.m.
- Dog virker internettet uden problemer

Alt i alt, dårligt produkt, vægtet med kvaliteten er det MEGET dyrt.
Gik fra Yousee til DB og hold da op hvor er jeg øv over at være blevet kunde hos DB...

Sød kundeservice men produktet....

Har nu haft DB i rigtig lang tid efterhånden og der næsten kun været problemer med telefonien og TV'et.
Telefonien går hele tiden i kluder og så skal man kontakte deres tekniske support (som dog er virkelig flinke og kompetente) de får det derfor til at virke. Dog kan det da ikke været rigtig dette skal gøres ca. en gang om ugen. Har fået nye bokse og det hjælp ikke.
Tv'et fungere nogenlunde stabilt, men nu har vi fået harddisk optagere og det er sgu det værste gang lort jeg længe har set. DB og Waoo vil så gerne konkurrere med TDC og Yousee, men med den software som er på boksen har de ikke en chance. Du kan ikke leje film for det fejler, du kan ikke optage film for det fejler, du kan ikke starte forfra for det fejler halvvejs inde i programmet. Er bare ikke godt nok. Serie optagelser er en by i Rusland. Få det nu fikset!

Hvad sker der for Dansk Bredbånd?

Har bestilt internet for en måned og skulle i den forbindelse modtage en boks fra Dansk Bredbånd. Siden da er der intet sket - Har undervejs ringet og fulgt op på sagen over 10 gange på tlf og mail. Jeg har fået mange forskellige svar undervejs - de fleste gange har de lovet at pågældende boks ville blive afsendt samme dag. Eller at de ville vende tilbage på telefon samme dag med en opdatering. Hver gang har det været tomme ord.

Når man læser de forskellige historier på trustpilot, kan man kun undre sig over hvorfor firmaet ikke gør noget seriøst ved sin support funktion og får strammet op. Det er under al kritik.

Foreløbig har jeg besluttet at opsige mit abonnement, og få en almindelig ADSL forbindelse i stedet. Kan kun opfordre andre potentielle kunder til at gøre det samme. I så fald bliver man formentlig sparet for en masse frustrationer, skuffelser og lange telefonkøer.

- Ærgeligt der ikke er mere konkurrence på fiberopkoblinger i DK.

Imponerende dårligt

- dårlig/ingen kunde service (hverken telefon/mail)
- holder ikke aftaler/sætter pludselig prisen radikalt op
- skod tv boks.

Jamen det startede jo alt sammen rosenrødt med mit internet abonnement. Men så en dag får jeg et tilbud fra dansk bredbånd hvor jeg kan få en billig tv pakke, dette tilbud vare et år. Jeg spørger så ind til prisen efter det år, og får så en pris der er 3,- dyrer end mit daværende, og det vil sagtens kunne betale sig...

Så er der gået et år, og wupti er prisen næsten dobbelt så meget som jeg gav for internet+tv før i tiden, nå det må jo være en fejl, så jeg ringer og venter og venter og venter, og til sidst må jeg så give op. Jeg sender så en mail hvor man får et fint auto reply om at de svare inden en uge, der går så en uge så får jeg en ny standard mail hvor der står at det er en meget svær sag så det tager MAX en uge mere. Så er den uge også gået, og der går en mere og næsten på klokkeslettet en måned senere kommer der svar - bare ikke på halvdelen af mine spørgsmål. Jeg skriver tilbage 5min senere, og får samme auto reply, der går en uge så får jeg endnu en gang afvide det er en MEGET svær sag men MAX en uge, skriver så tilbage om det er en joke, får så straks et svar tilbage "nej", undrene skriver jeg så alle mine spørgmål igen ja og du kender nok nu vente legen.

Og så lige et sidste surt opstød note så er deres tv modtager jo piv ringe - og det smarte ved en fjernbetning ryger ligesom når man skal ind på 1 meters afstand for at skifte kanal (med sprit nye batterier i).

Katastrofe

Vi har også fået Dansk Bredbånd gennem vores andelsforening, hvilket har været et dyrt bekendtskab. Jeg startede med et abonnent til 300kr om måneden. Hvorefter jeg pludseligt får en regning på 2000kr. Det er en lang historie.. Hold jer væk.. Det er de værste plattenslageri jeg nogensinde har været ude for..

Jeg er ved at blive desperat

Gennem vores bestyrelse fik hele vores ejendom påduttet Dansk Bredbaand og sikke en katastrofe.Telefonen går ned hele tiden og da jeg ringede fra min mobil til support ventede jeg i 45 minutter.
Der bliver ikke svaret på mine mails og prisen er fordoblet på få år.
At gå tilbage til TDC som jeg havde før er næsten umuligt. Sikke en katastrofe.

Marleen
Frederiksberg

Jeg har været meget tilfreds

jeg har været meget tilfreds, de småting der var blev rettet hurtigt, samtidigt passede produktudvalget perfekt til mig, har ikke rigtigt oplevet udfald untagen når naturen spillede med musklerne, og det selv om jeg bruger nettet på usædvanlige tider,
alt i alt det mest stabile net jeg har prøvet.

Hold dig langt, langt, meget langt væk

Dansk bredbånds "kundeservice" er det ringeste jeg nogensinde har oplevet. Man skal nærmest trække svarene ud af dem hvis man skriver til dem med et spørgsmål. Derudover er deres ventetid alt for lang.

Dertil kommer at deres tv samt internet alt for tit går ned i mange timer af gangen. Det er til at leve med, men hvorfor skulle man når man nu betaler for et produktet der forventes at virke hele tiden?

Sidst men absolut ikke mindst er deres brugervenlighed elendig. Især deres motorola tv boks. Det er for mig en gåde hvordan man kan have noget så elendigt på markedet i år 2011. Et er så at brugervenligheden er helt i bund. Det er måske et luksusproblem. Men fjernbetjeningen skal nærmest tvinges helt ind i boksen for at den reagerer på signalet.
Der er så mange problemer at man ikke kan andet end at elske at hade det.

Elendig teknisk support

Er nu på 9. døgn uden telefonforbindelse efter at have været i daglig kontakt med DB's tekniske support. De lover hver gang, at den opståede fejl (son de jo selv er skyld i) vil blive rettet inden for max. 2 døgn. Intet er sket efter 9 døgn. Så ikke blot kan man ikke stole på de svar, man får på sine henvendelser, men det kniber tilsyneladende også gevaldigt med den faglige kompetence, når det gælder "support" til udbedring af fejl i deres system. Det er bare SÅ ringe!

Rigtig dårlig oplevelse

Telefonsælger fik mig til at skifte fra TDC hometrio til DB med telefon, internet og TV.
Det var et meget dårligt skifte. Sælgeren gav urigtige oplysninger og standarden fra DB er som at blive sat 10 år tilbage.

Har aldrig i mit liv oplevet så dårlig service

Har oplevet så mange dårlige ting ved Dansk Bredbånd, at jeg ikke kan nævne dem alle, men her kommer hovedpunkterne:

1. Det hele startede med, at jeg skulle bestille tv og internet hos Dansk Bredbånd. Jeg var ikke flyttet ind i min nye lejlighed endnu, så jeg sagde til ham i kundeservice, at han ikke skulle sende noget til den adresse, da jeg jo ikke boede der endnu. Han svarede, at han slet ikke skulle sende noget. Hvad jeg ikke vidste var, at jeg skulle have en boks for overhovedet at kunne se tv, og det fik jeg ikke at vide, da jeg bestilte.
Da jeg flyttede ind i min nye lejlighed viste det sig at Dansk Bredbånd havde sendt boksen, som så var kommet retur igen, fordi jeg jo ikke boede på adressen. Herefter fulgte flere ugers ringen og venten på at komme igennem til kundeservice, før de til sidst fik det sendt igen. Jeg nåede at ringe for 100 kr kun til Dansk Bredbånds kundeservice den måned. Dansk Bredbånds kompensation: en halv måneds gratis internet!

2. Efter et år får jeg et super godt tilbud på tv og internet, som jeg tager imod. Tilbuddet gælder dog kun ét år, og da der er gået ca. 10 måneder, bliver jeg ringet op med et nyt tilbud. Jeg synes imidlertid, det er for dyrt og spørger om jeg kan få noget andet. Manden der ringer giver mig nu et andet tilbud, som er acceptabelt, og han siger han vil sende en mail og et brev - jeg får ingen af delene. Da måneden kommer for at mit nye abonnement skal gå i gang, får jeg i stedet en regning på det normale beløb. Da jeg ringer til Dansk Bredbånd kender de ingenting til tilbuddet, jeg har fået og aner ikke, hvem det er, der har ringet.

Jeg har nu taget konsekvensen af den dårlige service og de høje priser og opsagt mit tv abonnement. Eftersom jeg ikke kan vælge et andet selskab, der hvor jeg bor, må jeg nu nøjes med DVD film.

Alt i alt har jeg kun oplevet uduelige, uforskammede og blanke medarbejdere i Dansk Bredbånds kundeservice. Jeg er rystet over at man kan køre en virksomhed med så dårlig service. Og hvis det da så i det mindste var billigt, men det er det jo heller ikke. Fraråder alle at blive kunde hos Dansk Bredbånd!

Dansk Bredbaand a/s c/o Waoo! a/s Details

Visit Dansk Bredbaand