Delebil reviews

Delebil reviews

5.9

Elsker delebilen

Jeg bruger tit Ford bilerne og har ikke haft nogle problemer.
Bookingssystemet er ligetil og evt gebyrer har en fair pris.
Forstår virkelig ikke at andre folk anmelder Hertz Delebilen så dårligt.
SUPER KONCEPT. KEEP IT UP;);)
og en delebil i sydhavnen tak.. :)

Elendigt betalingssystem

Hertz delebil sender en masse fakturaer, både på det månedlige abonnement og for hver af de gange man benytter en bil. Det koster 40 kr pr brev, hvis man vælger den traditionelle løsning. Vælger man faktura pr e-mail, er det gratis. Fakturaens udformning gør det vanskeligt at gennemskue om det er en forbrugsinformation eller en regning. Overskrider man betalingsdagen, som ofte kun er få dage fra modtagelse, får man med det samme et rykkergebyr på 100 kr. Efter bare 14 dage til 3 uger går den til incasso. Det er virkelig dårlig stil. Selve delebilskonceptet er ok, og det fungerer fint, men Hertz har ikke privatkunder in-mente. De opfører sig som om vi alle er virksomheder. De skal have meget bedre styr på udformningen og standarden i deres opkrævning, for det er virkelig elendigt.

Hørt - mangler udvikling / og dårlig telefonisk kundeservice!

Er også medlem af delebilen, og enig i at systemet rent praktisk fungerer uden problemer. Dog er det mig ubegribeligt at man skal betale et booking-gebyr, for SELV at booke en bil (?)
Vi er nogle stykker der har forslået en delebil-plads. Efter mange mail, post og et tlf.opkald, hørte vi INTET fra dem.
Det er særdeles dårlig stil, ikke i det mindste at svare for modtagelse!

Dernæst er vi 2 der har oplevet at de/Herts-delebils personale er meget glade for selv at booke de store biler (fx. Volvo) til dem selv. Hvis du har bilen, skal den således "lige pludselig på værksted". Fik en til at ringe, for at prøve at booke den bil der var "på værksted". Men her fik hun at vide, at den var lejet ud til dem selv på citat, "lige vilkår" !?!!
Andre der har oplevet samme??

Uacceptabel dårlig kundeservice

Jeg er ikke engang kommet i gang med delebilen endnu, og det tror jeg heller aldrig kommer til at ske. Jeg bestilte mit medlemskort for tre uger siden. Nogle dage efter var det stadig ikke kommet og valgte derfor at skrive en mail til dem, for at høre, hvornår jeg kunne regne med det kom. De skrev, at hvis jeg ikke havde fået mit medlemskort om nogle dage, skulle jeg skrive igen, for så var det gået galt i posten og de ville sende et nyt. Nogle dage senere var det stadigvæk ikke kommet jeg og skrev derfor til dem. Jeg hørte ingenting fra dem, og mit medlemskort var stadigvæk ikke kommet. Derfor skrev jeg til dem endnu engang for to dage siden at jeg synes det var underligt, jeg hverken havde hørt fra dem eller havde fået mit medlemskort. Den dag i dag har jeg stadigvæk ikke hørt en lyd fra dem, betalingen er dog registreret på pbs, og den kan jeg ikke slette før jeg betaler første omgang, som er 300 kr. plus medlemskort på 295, som jeg aldrig får. Jeg har aldrig prøvet at blive ignoreret på den måde som kunde før og jeg synes, at det er utilgiveligt. En stjerne her fra, hvis man kunne give 0 stjerner havde den fået det.

Dårlig service, lav tilgængelighed

Jeg har været medlem af Hertz' delebil i kort tid og kan konstatere følgende:
1) hvis man skal bruge en bil i weekenden skal man vide det i meget god tid inden, eller være villig til at cykle et par kilometer for at hente en bil i en anden bydel (jeg bor på Vesterbro). Det er ikke praktisk hvis man skal have hele familien med inklusive autostol osv., da man ender med at bruge meget tid på at køre bilen frem og tilbage i byen mellem holdepladsen og ens adresse.
2) det er sjældent et problem at få en bil på hverdage
3) bilerne er generelt i god stand
4) kundeservice fungerer hvis man har et akut problem med en bil - jeg har en gang oplevet at min booking ikke kunne startes da jeg sad i bilen og det blev ordnet hurtigt over telefonen.
5) kundeservice fungerer IKKE hvis man har spørgsmål til bilernes manglende tilgængelighed i ens bydel - konkret om en bil kan udleveres fra kontoret ved Vesterport (som jeg blev stillet i sigte ved indmeldelse) . Jeg er blevet ignoreret ved gentagne skriftlige og telefoniske henvendelser, hvilket jeg synes er uhørt.

Vi meldte os ind for lejlighedsvist at kunne få adgang til en bil - primært i weekenderne. Her er kapaciteten (på Vesterbro) for lav til at man med kort varsel (2-3 dage) kan forvente at der er en bil tilgængelig. Det er ærgerligt da det udelukker spontane weekendture. Det er klart at der vil være mere tryk på delebilerne i weekenderne, men grunden til at vi meldte os ind i Hertz' var at vi håbede at deres store bilpark ville bløde dette lidt op. Det er ikke tilfældet. Hvis man ikke skal have barn, autostol, grej osv. med i bilen vil det sikkert ikke være helt så generende at skulle hente en delebil i den anden ende af byen.

God idé, men mangler udvikling

jeg er medlem af delebilen. Rent praktisk fungerer systemet uden problemer. Bookingsystemet ser dog lidt oldnordisk ud og mangler helt klart at blive frisket op på brugerfladen.
Men bilerne virker og kører fint. Nogen gange har jeg oplevet at bilen ikke har stået på din plads, men det er jo ikke Hertz' fejl. Når man ringer kommer man hurtigt igennem og få en god service på telefonen. Jeg har kun få gange oplevet at jeg ikke lige kunne få en bil til ønskede tid på nærmeste plads, men så plejer man at kunne finde en i nærheden. Alt i alt er det ok, men som sagt kan de komme lidt mere frem i skoene på designet af bookingsiden.

Dårlig service, dårlig bookingsystem og svært at få fat i bil

Kan slet ikke anbefale delebilen fra Hertz. Bookingsiden er ufattelig dårlig og på ingen måde brugervenlig. Vi ønskede at låne varevognen, men den var booket 7 måneder frem (!). Burde det overhovedet være muligt? Da jeg ringede ind for at høre til alternativerne, fik jeg formentlig Danmarks sureste kundeserviceperson i røret.

Kan slet ikke anbefales - det er for svært at booke en bil, da de altid er optagede (endda 7 måneder ud i fremtiden), bookingsystemet er lavet i Østtyskland i 1948 og så er kundeservice lig 0.

De lever tydeligvis godt af ikke at have konkurrenter.

Is Delebil your company?

Visit Delebil