Dell reviews

Dell reviews

4.4

Rent mareridt

Jeg købte en computer fra Dell for lidt over halvandet år siden. Jeg købte en meget dyr gaming(alienware) computer som både skulle bruges til skole brug samt fritid interesser/mit deltids job. Med andre ord min computer er utrolig stor del af min hverdag.

1. Case - Jeg ringer ind klager over min computer bliver ved med at overophede, gå i sort, ikke reagere samt andre små ting. Jeg klagede de sendtre tekniker ud som fik ordnet overophednings problemet.

2. Case - Computeren kan ikke finde harddisken og hvilket resulterede i computeren ikke virker. Jeg ringede ind til Dell for at kunne få problemet fikset, Computeren blev afhentet og sendt til reparation.

3. Case - Jeg får min computer tilbage, der går ikke mere end et par uger før computeren ikke fungere igen. Jeg ringer endnu engang til Dell og fortæller dem om problemet... Efter flere samtaler får jeg "lov" at sende min computer ind igen.
I ren nysgerrighed spørger jeg til deres reklamations politik. Jeg får at vide at flere at deres medarbejdere, at når den samme komponent f.eks. hardisken, grafik kort osv. er gået i stykker 3 gange vil man kunne kræve sine penge tilbage.

Jeg vil gerne understrege at begge gange min computer har været inde til reparation er harddisken blevet udskiftet - Derfor understregede jeg overfor Dell support medarbejderen, at hvis at problemet også denne gang skulle være relateret til harddisken, ville jeg meget gerne have refunderet mine penge. Dell medarbejderen siger at det skal han nok sørge for hvis det skulle komme til det.

4. Case Jeg har lige fået min computer tilbage efter Dell har været ca. 1 månded om at sende den tilbage til mig. Da jeg ringer ind til Dell for at høre om min computers status, kan deres support ikke finde min computer. Det ender dog med jeg får min computer tilbage. Jeg kan nu se at hardisken har været udskiftet nu for tredje gang. Jeg ringer nu ind for at informere om fejlen, da jeg gerne ville have mine penge tilbage, Jeg bliver kastet rundt mellem flere forskellige medarbejdere, som nægter at sende pengene tilbage, uden at give en forklaring. På trods af jeg har fået en lovning af en anden medarbejder på at få pengene tilbage. Jeg har nu brugt computeren siden og kan konstatere at de langt fra har fikset computeren.

Nuværende problemer efter 4 reparation:

Computeren slukker fra tid til anden - dette har været problem siden 2. Case

Computerens skærm tænder ikke efter slumre mode/Pauseskærm - Har også været et problem ved 3. case

Computeren stopper med at reagere - Har været et problem siden 2.case og er ikke blevet fikset ved nogen af reparationerne.

Jeg giver det et forsøg at skrive herinde for skabe noget "awareness" om Dell's elendige service.

Jeg er selv Dota 2 Streamer og jeg skal nok love for at alle min følgere skal få et langt oplæg om hvorfor man aldrig burde købe en Dell computer - Hvis ikke jeg får den behandling jeg har krav på.
Har heldigvis optaget telefon samtaler, og har papirer på reparations status som viser at det samme komponent er udskiftet 3 gange.
Jeg regner at kontakte forbrugernævnet, samt samt tv programmet Kontant hvis ikke jeg får en ordentlig behandling nu.

God tirsdag aften til jer alle sammen!

Venlig hilsen Rasmus (Undskyld for den lange smøre, håber bare det forhindre minimum en, i at købe en Dell så har det ihvertfald ikke været forgæves)

Hej Rasmus

Jeg er utrolig ked af at høre om din oplevelse med supporten & at du stadig har uløste problemer med din maskine.

Med hensyn til de 3 udskiftninger af din harddisk, lyder det beklageligvis som om, at der har været en misforståelse i kommunikationen mellem agenten & dig. Efter 3 reperationsforsøg for samme fejl/del, kan en returnering/refundering sættes i værk, såfremt reparationen ikke løser problemet. Løses fejlen ved reparationen, kan vi naturligvis ikke give pengene retur, da man så må gå udfra at maskinen igen fungerer som den skal.

Jeg kan dog udfra din anmeldelse læse, at du igen har problemer, og jeg vil derfor meget gerne tage et nærmere kig på din sag, og hjælpe med at få den løst tilfredsstillende. Du sender mig blot en mail (Karina_Hansen@Dell.com), så ser jeg med glæde tage et kig på den.

Køb aldrig en Dell

Vi købte en Dell computer for knap 2 år siden. Først blev hængslet skævt og vi klagede. Da vi havde købt en ekstra forsikring, sagde de at de ville komme næste dag. Vi undrede os, for de kom ikke :-(. Vi ringede atter og fik at vide at det ikke var omfattet af garantien. Nu er hængslet helt løst og computeren er faktisk lige til skraldespanden. Jeg har endnu engang ringet til Dell og de har fået billeder af hængslet, men nu siger de, at vi selv har ødelagt det. Det er bestemt ikke tilfældet og hvad ville vi få ud af at ødelægge den? Jeg har en mailadresse til en medarbejder. Til denne har jeg har skrevet, at de får 14 dage til at reparere den i ellers ryger sagen til forbrugerklagenævnet. Dette er en uge siden og jeg har intet hørt. Jeg vil informere Jer om hvad der sker.

Kl. 15.19. Nu har Dell lovet, at der kommer en tekniker hjem til os på mandag. Informerer Jer igen efter mandag om det lykkedes denne gang :-)

I går mandag kom der en meget flink tekniker. Han skulle til, at skifte hængslet, da han opdager, at han havde fået det forkerte hængsel af Dell. Han havde fået er venstre hængsel istedet for et højre. Nå, men det er hvad der kan ske. De skulle komme igen idag med det rigtige hængsel, så det håber jeg.

Jeg informerer Jer igen senere idag :-)

Så kom den flinke tekniker igen og computeren virker igen :-). Hurraaaaaa

Hej Lis

Jeg er utrolig ked af at læse om din oplevelse med vores support. Det er naturligvis ikke meningen at hængslet skal løse sig ved almindelig brug.

Hvis du sender mig en mail (Karina_Hansen@Dell.com) med servicetag & billede, vil jeg meget gerne hjælpe dig med at få sagen løst tilfredsstillende.

På forhånd tak

Elendigt

Bestiller en nu computer, online leverings dato den 19 / 9 når ordren modtages på mail er datoen ændret til den 25 / 9.
Jeg har nu ventet i 2 dage, og det er ikke lykkedes fragtmanden at finde frem.
Kundeservice er ikke meget for at løse problemet, jeg skal bare ha tålmodighed så kommer den måske i løbet af et par dage.
Pengene, ja dem har Dell da hævet.
Dell Kan ikke anbefales

Hej Bengt

Jeg er utrolig ked af at læse om din oplevelse med vores kundeservice, samt den forsinkede levering.

Vores kunders mening og oplevelse er meget vigtig for os, så hvis du sender mig en mail (Karina_Hansen@Dell.com), vil jeg meget gerne se nærmere på sagen, og hjælpe med en løsning.

Samtidig vil jeg vende den med de respektive managers, for at forebygge lignende oplevelser i fremtiden.

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Super ringe firma, når noget går i stykker

Først vil jeg starte med at sige at, min klage er ikke mod en enkel person, men Dell som virksomhed.

Jeg har nu i én måned forsøgt at få Dell til at afhente min Laptop, der skal til reparation, hvilket er fuldstændig umuligt da Dell ikke kan få deres fragt firma til at afhente min Laptop.

I mere end 20 dage har jeg haft min Laptop med, og hvergang har jeg været nødt til at tage den med hjem.
Til sidst opgiver Dell at få den afhentet, og forslå at computeren laves på stedet af en teknikker der kommer ud..
Men det kan heller ikke lykkedes den del der skal skiftes er i restordre, og der er ikke nogen specific dato for hvornår, min Laptop kan laves.

Jeg syntes det er helt urimeligt at når en vare går i stykker inden for 2 år, er service lig nul.
Problemet er at jeg nu igen står tilbage med et produkt som ikke virker, og skal vente på at Dell henvender sig igen.
Som skrevet til at starte har personen, som har forsøgt at hjælpe, gjort hvad han kunne, men jeg kan ikke anbefale andre at benytte Dell, de har ikke kapacitet til at servicere eller lyst!

Opdateret 19-09-2013:
Dell arbejder på sagen jeg opdateret løbende, og ændre antal af stjerne, såfremt det bliver relevant.

Opdateret 26-09-2013:
Dell sendte en teknikker ud som skiftede grafikkort. Maskinen virker nu, derfor har jeg tilføjet endnu en stjerne (3 stjerner: Middel – acceptabel oplevelse dog med noget irritation.)
Jeg håber virkelig Dell og UPS finder ud af at arbejde sammen.
Tak til Dell support/kundeservice

Hej Jonas

Jeg er meget ked af at høre om din oplevelse med supporten. Det er naturligvis ikke acceptabelt, at din sag har trukket ud så længe. Beklageligvis kan der være restordre på dele, som vi ikke kan påvirke meget, men det ændrer ikke på den måned, hvor du ventede på afhentning af maskinen.

Prøv at send mig dit servicetag i en mail (Karina_Hansen@Dell.com), så ser jeg meget gerne på, om jeg eventuelt kan hjælpe med at få sagen løst hurtigst muligt.

Virkelig god kundeservice

Her er min oplevelse, uden omsvøb eller fluff:

Jeg købte en god computer gennem hjemmesiden. Der var solid levering og fin håndtering af ordren.

Efterfølgende finder jeg af andre årsager ud af at computeren ikke lige har de specifikationer som jeg efterspørger til mine behov. Så jeg ringer, får det afklaret med deres kundeservice og de sender den retur uden problemer, samt refundere alt hva djeg har betalt.

Hvis overstående ikke lyder mærkeligt, så er det fordi det hele bare kørte som det skulle. God service!! Gode muligheder for retur.

Hej Andreas

Mange tak for at du tog dig tid til at dele din oplevelse med os. Vi er rigtig glade for, at du har været så tilfreds med den service du har modtaget, og din feedback betyder rigtig meget for os.

Hav en skøn dag.

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Gå langt, langt udenom! Never ever buy a Dell!

Jeg har en Alienware computer.
Før det første var der problemer allerede efter 2 uger, som efter mange, mange, mange timer med supporten førte til udskiftning af computeren 3,5 måneder senere.
Den nye fungerede i lidt længere tid, c. 5-6 måneder. Igen lange og mange samtaler med supporten, det samme igen 2 måneder efter. der har været flere kontakter, der er gået lige dårlige. De kan heller ikke finde ud af at give beskeder videre til værkstedet og deres transportcarrier.
Selvom jeg har Premium support, får jeg slet ikke de ydelser der går med supporten, f.eks. teknikerbedøg næste dag, m.v.
Aftaler bliver ikke overholdt, og og og...
Jeg ville kunne fortsætte i lang tid. Kort sagt:
GROTESK DÅRLIGT!

Hej Margrathe

Jeg er rigtig ked af at høre om din oplevelse med din Alienware & supporten. Vores kunders meninger, og oplevelser er meget vigtige for os, da vi altid arbejder på at forbedre produkter, såvel som service.

Hvis du sender mig en mail (Karina_Hansen@Dell.com), med dit servicetag, og detaljer om evt. uløste problemer, så kigger jeg meget gerne på din sag.

Samtidig vil jeg sørge for at eskalere sagsforløbet til de respektive afdelinger/managers, så vi kan forebygge lignende i fremtiden.

På forhånd tak for hjælpen.

Udmærket service

Jeg kan rose Saqib fra salg, han klarede tingene rigtig godt. God fornuftig dialog og vejledning få misforståelser. Jeg modtog min Dell computer forsinket men fik en rigtig god kundeservice under forsinkelsen. Dog mod jeg havde båndet alt samtale så jeg kunne dokumentere dialogen.
Men jeg efterlyser en bedre gennemsigtighed vedr. Dells levering og bedre vejledning.
Ved et salg skal det eneste overraskelses moment være positive. Men ellers rigtig godt.

Hej David

Vores kunders oplevelser & meninger betyder rigtig meget for os, og vi takker mange gange for at du gav dig tid til at dele din oplevelse med os.

Det er rigtig dejligt at høre, at du har været tilfreds med servicen hos både vores salgsafdeling, og vores kundeservice.

Jeg vil rigtig gerne prøve at besvare de spørgsmål du måtte have omkring levering m.m, hvis du sender mig en mail med nærmere detaljer (Karina_Hansen@Dell.com)

Ok service!

Ringede ind til Dell, da min strømforsyning larmede. Havde i forvejen selv udskiftet strømforsyningen, da jeg havde en ekstra liggende. Efter en unødige test lykkedes det mig dog at få dem til at sende en ny strømforsyning. Dog nævnte supporteren først at man ikke selv kunne skifte den, da dette krævede en speciel garanti. Da jeg ikke mente dette var korrekt, bad jeg ham kontrollere dette igen og udfaldet blev i mit favør.

Hej Jacob

Det glæder os at høre, at du har været tilfreds med servicen hos vores support, på trods af en kort uoverensstemmelse.

Vores kunders meninger & oplevelser er meget vigtig for os, og jeg takker derfor meget for, at du tog dig tiden til at dele din oplevelse med os.

Hav en rigtig god dag.

Er sælgeren på ferie ?

For en uges tid siden blev min gamle Dell computer hijacked af nogle cyber kriminelle som ville have en løsesum for at frigive den igen. Jeg besluttede at investere i en ny computer fra Dell istedet. Jeg fik komtakt til en sælger som "anbefalede" at jeg købte en kraftigere maskine, så den var fremtidssikret. Fint nok.En Alienware x51. jeg ville gerne opgradere hard disken yil 2TB og fik et nyt tilbud til 9.490 kr. Dyrere end hvad jeg ellers fra starten havde regnet med. Vi aftalte at jeg skulle kontakte ham idag, Fredag d. 30. August 2013. Det har jeg så gjort, hele dagen. Den går hele tiden over til telefonsvareren. Da jeg så ringede til selve salgsafdelingen skulle jeg igennem den automatiske telefontrunte. Til sidst sagde hun at jeg havde kontaktet dem udenor telefontiden, selvom klokken ikke var 17.00 endnu. Deres åbningstid er fra 9.00-17.00. Jeg har spildt flere timer på at få kontakt med sælgeren. Nu vil jeg vente og se hvad der sker på Mandag. Er han heller ikke til at træffe der, vil jeg annullere handlen og købe en computer i en fysisk butik. Da jeg købte min gamle computer for 2,5 år siden kørte handlen glat, men idag, ikke godt.

Ole Holm

Hej Ole

Jeg er meget ked af at høre om din oplevelse med vores salgsafdeling. Når du bliver lovet et opkald, skal dette naturligvis også overholdes.

Hvis du sender mig en mail med nærmere detaljer omkring hvem du har talt med, så vil jeg naturligvis tage sagen op med den respektive manager, og sørge for, at du bliver kontaktet hurtigst muligt. Min mail er: Karina_Hansen@Dell.com.

Køber Dell Igen Igen Igen Super service

Det er den 4. Dell vi køber i familien og første gang der er et problem.
Bærbar med forkert CD drev leveret ( landekode) næste dag kommer tekniker og skifter drevet alt er OK Super Service

Hej Jan

Mange tak for at du tog dig tid til at dele din oplevelse med os. Det er rigtig dejligt at høre, at du har været så tilfreds med både produkter & service. Din feedback betyder rigtig meget for os.

Vi håber du får en masse gode år med den nye maskine.

holder ikke aftaler

Dette er anden gang min Dell skærm er anmeldt defekt, og denne gang kommer UPS heller ikke med skærm idag som ellers var aftalt!, har ventet hele dagen på UPS men nej ingen skærm, næste gang køber jeg ikke en Dell skærm. Jeg anbefaler ikke dette firma til nogen.

Hej Martin

Jeg er ked af at høre, at din skærm er defekt endnu engang, samt at UPS ikke kom igår, som forventet. Uden at vide mere om den konkrete sag, kan jeg beklageligvis ikke udtale mig om, hvori fejlen ligger.

Hvis du sender mig en mail med servicetag (27"+) eller Dell ordrenummer (under27"), så undersøger jeg meget gerne sagen nærmere.

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Elendig service + leveringstid!

Bestiller en færdigsamlet inspiron 660s d. 6 august.
Modtager mail om at min computer vil blive leveret d. 14 august, altså 8 dages leveringstid.

Den 14. august - dagen for levering - har jeg intet yderligere hørt fra Dell. Jeg ringer til kundeservice, taler med en tøvende/forvirret supportmedarbejder.
Han oplyser at "det ser ud som om forventet levering bliver 21. august". Han er ikke i stand til at oplyse hvorfor forsinkelsen er sket eller hvorfor jeg selv skal ringe og finde ud af dette.
Han har i øvrigt travlt med at afslutte samtalen uden at afgive nogen form for forklaring.

Konklusion:
En i forvejen lang leveringstid, bliver forlænget med minimum en uge uden nogen form for information fra Dells side!
Derudover en uangageret / inkompetent service i Dells support.

Hej Anders

Jeg er rigtig ked af at høre om din oplevelse af vores kundeservice & at din ordre er blevet forsinket.

Vores normale leveringstid er 7-10 dage, udover vores fast track produkter.
Hvis du sender mig dit ordrenummer i en mail (Karina_Hansen@Dell.com), vil jeg meget gerne kigge nærmere på sagen for dig.

Dell Alienware M14x

Efter 14 måneder, låser det ene hængsel på skærmen sig fast, mens maskinen er lukket med låget i. Dette opdager jeg, da jeg åbner skærmen, som man jo gør med en bærbar computer. I den ene side virker hængslet fint - i den anden side er det låst, hvilket bevirker at skærmen bliver rykket ud af hængslet og "knækker" af skærmen.

Efter et opkald til kundeservice - og en mail dertil med billeder, fik jeg at vide at det ikke ville blive dækket under reklamationsretten - og at garantien jo var udløbet.
Men - de kunne lave det for ca. 3.400 kr.

Efter jeg skrev om min oplevelse her på Trustpilot, har jeg fået lavet computeren alligevel u/b. Jeg må formode, at jeg har "ramt" en servicemedarbejder en dårlig dag, da jeg ringede til dem i første omgang.

Efterfølgende må jeg sige, at der har været usædvanlig god opfølgning på reparationen af computeren, med flere opkald fra en servicemedarbejder, der fortæller om status, forventet levering osv. Reparationstid og levering er overholdt som aftalt - ganske flot service faktisk.

Hej Martin

Det er rigtig dejligt at høre, at du har været tilfreds med servicen, og at maskinen igen er så god som ny.

Vores kunders mening betyder rigtig meget for os, og vi vil derfor gerne takke dig for, at dele denne oplevelse med os.

Jeg håber du får mange gode år med din Dell.

Original reply:
Hej Martin

Jeg er rigtig ked af at høre om din oplevelse med din Alienware. Det er naturligvis ikke meningen at hængslerne skal gå i stykker ved normal brug, og bestemt ikke indenfor så kort tid.

Hvis du sender mig en email (Karina_Hansen@Dell.com), med servicetag og evt. et billede, vil jeg meget gerne kigge nærmere på sagen, og se om vi ikke kan finde en acceptabel løsning.

Dårlig service

Jeg købte en Alienware x51 i7 til 9000 kr den virkede fint de første 3 md.
nu slukker den ca 5 sek. efter man har trykket på power knappen.
Den var så til rep i Tyskland i 8 dage hvor de skiftede bundkortet
Den kommer tilbage fuldt testet står der på følgesedlen men den gør nøjagtigt det samme.
Jeg taler med en anden tekniker hos dell han sender mig en ny AC adapter, samme fejl. Jeg venter nu på dell ringer med en ny løsning. Hvor længe skal jeg undvære min pc. Det er sidste gang jeg køber noget som helst hos Dell.

Hej Tonny

Jeg er rigtig ked af at høre, om din oplevelse med din Alienware.

Såfremt der endnu ikke er en løsning på sagen, vil jeg meget gerne tage et kig på den, og hjælpe med en løsning. Du sender mig blot en mail på Karina_Hansen@Dell.com, hvori du skriver dit servicetag.

Så snart jeg har dette, vil jeg gøre alt jeg kan for, at din maskine igen kan komme op og køre optimalt igen.

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Virkelig dårlig service på reservedele til PC

Batteriet til min Dell Inspiron 1370 løb helt tør efter bare to år. Det kunne ikke oplades mere så jeg måtte bruge strøm hele tiden. Det er der jo ikke særlig meget bærbar over.
Jeg har forsøgt at finde et nyt Dell batteri, men det laves nok ikke mere..., det findes i hvert fald ikke på Dells hjemmeside. Jeg skrev til kundeservice om de kunne hjælpe. Jeg fik svar tilbage at de kunne sende mig et tilbud på et batteri. Det lød jo godt så jeg skrev tilbage, men hørte så aldrig mere.
Virkelig dårlig service af Dell, at man ikke kan forvente at få reservedele til ens PC. Heldigvis fandt jeg et uoriginalt batteri et andet sted, som virker fint.

Hej Tine

Jeg er utrolig ked af at høre om din oplevelse med vores kundeservice. Det er naturligvis under ingen omstændigheder acceptabelt, at du ikke får svar på din mail omkring et nyt batteri.

Det er meget vigtig for os at altid forbedre både vores produkter og vores service, og din feedback er derfor meget værdsat. For at kunne tage din sag videre til de respektive managers, har jeg dog brug for lidt flere oplysninger. Du må derfor meget gerne sende mig dit servicetag i en mail (Karina_Hansen@Dell.com), så sørger jeg for at sagen videregives til de respektive managers, så vi kan forebygge lignende sager i fremtiden.

På forhånd tak for hjælpen.

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Dårlig oplevelse - men endte godt

Har købt en forholdsvis dyr bærbar til min datter 4 gang vi åbner for den er skærmen gået i stykke. Den revner simpelthen tværs over. Jeg havde "1 års Hardware Support - Næste arbejdsdag". Jeg startede dialogen med dem en mandag og jeg var nødt til at rykke for yderligere info onsdag og ringe til dem torsdag før der skete noget. De havde jo haft travlt. Så meget for den garanti !
De har så nogle eksperter der har besluttet at der er vores fejl at skærmen er gået i stykker, men de vil da gerne sende et tilbud på at reparere den. Flot :-(

!!!!!!!

Efter denne anmeldelse har Dell henvendt sig og dagen efter blev skærmen skiftet. God stil Dell ! Det fortjener et par ekstra stjerner.

Hej Daniel

Jeg er rigtig glad for at høre, at skærmen nu er fixet, og at maskinen igen er velfungerende.

Du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du skulle få behov for det, på et senere tidspunkt.

Hav en skøn sommer.

Original besvarelse:Hej Daniel

Jeg er rigtig ked af at høre om din oplevelse med vores support. Det er naturligvis ikke acceptabelt, at du må rykke dem 2 gange, før du får et svar. Såfremt skaden ikke er sket ved hårdhændet behandling eller tab, skal du selvfølgelig også have skaden dækket igennem din serviceaftale.

Prøv derfor at send mig dit servicetag i en mail (Karina_Hansen@Dell.com), og så ser jeg personligt gerne på sagen.

Følg os på Twitter: @DellLytter og Facebook

Total dårlig oplevelse omkring Dell's salgsorganisation

Nu har jeg sendt 5 mail den sidste uge, først til vores sælger, derefter til en anden sælger, derefter med vores account manager cc. Stadig ingen svar, Det er kraftedme for dårligt!

Hej Dennis

Jeg er rigtig ked af at høre, om det besvær du har haft med at komme i kontakt med vores sælgere. Det er naturligvis ikke acceptabelt.

Hvis du sender mig en mail (Karina_Hansen@Dell.com) med kundenummer, og evt. nærmere detaljer, vil jeg meget gerne hjælpe dig videre med sagen.

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Yees.....!! Yes...? yes... :(

Min oplevelse med dell starter for 3 år siden hvor jeg køber en Dell XPS 17 med tilhørende complete care sikring til i alt 10000 kroner.

Jeg har været super glad for min bærbar og den ene gang hvor jeg der var noget galt med computerens skærm, kom der en tekniker hjem til mig og skiftede skærmen , helt smerte frit. Det hele skete inden for 4 dage efter jeg havde kontaktet dell på telefonen.

Super fedt tænkte jeg.. det køre fandme godt.
For en månedstid siden, var jeg desværre så uheldig at få spildt noget sodavand i min gamle XPS , dog havde jeg stadig min kære complete care sikring så jeg tog den med ro.

Jeg ringer til dell og anmelder fejlen. og den kære supporter siger at jeg vil blive ringet op dagen efter mht afhentning af både computer og oplader...
Her stopper de gode oplevelser så..

Dagen efter venter jeg trofast ved telefonen, men får dog ingen opkald..
Jeg skriver til dell på facebook og kommer i kontakt med "Karina Hansen".
Hun siger så at der er sket en fejl men at hun kontakter supporten og at de vil ringe mig op igen..

Senere, samme dag kommer jeg så hjem for at så finde ud af at UPS allerede har været der for at hente computeren ? Ingen har vidst at de kom så min kære far har bare afleveret computeren uden opladeren.. Det er jo umuligt at koordinere uden at vide hvornår der er nogen der kommer og henter computeren, dell vidste det jo ikke engang selv?

Efter lidt frem og tilbage erklære dell min gamle maskine for total skadet og jeg skal så vente på at få den gamle maskine tilbage, før de kan bestille den nye maskine til mig.
Her oplever jeg igen en tekniker som ringer midt i min arbejdstid, som lover at ringe tilbage senere, men ikke gør det.

Teknikeren jeg snakker med informere mig om at jeg får en computer med enten samme specs eller bedre. Jeg bliver informeret om at specifikationerne bliver sendt til mig pr mail, hvilket de heller ikke gør. Jeg må derfor igen rykke efter specifikationerne som jeg får via et screendump.

Jeg er tilfreds med maskinen som jeg får, dog finder jeg ud af at jeg ikke har mulighed for at tegne en ny forsikring på den nye maskine (mod en mer pris selvfølgelig) hvilket selvfølgelig er træls.

3 dage efter at jeg har godkendt specs spørger jeg indtil om det er muligt at opgradere skærmen til en fullhd skærm mod en merpris.
Jeg får dog at vide at skærmen altså allerede er i produktion og at den eneste måde jeg kan få skiftet skærmen er at vente på at computeren bliver leveret, herefter vil en tekniker så kommer hjem til mig og skifte skærmen til en fullhd, alt dette til "bare" 5000,- men karina var ikke sikker, så jeg kunne prøve at høre ved at ringe ind.
Her er Karina.s Citat

"Jeg kan godt forstå dig, men da maskinen allerede er i produktion, går det ikke at stoppe. Samtidig vil det ikke være nødvendigt at sende den ind for at få udbyttet skærmen, det kan ske på din adresse, så du slipper for at være uden maskinen.
Telefonnummeret er: 70230182"

Jeg ringer så ind for at få et pris overslag.
Det var ikke nemt det her.. jeg ringer til nummeret for at købe en ny skærm.. gutten sender mig videre til omstillingen, omstillingen sender mig videre til tilbehørsafdelingen... tilbehørsafdelingen sender mig videre til reservedelsafdelingen som så IKKE kan oplyse mig en pris fordi jeg ikke har noget service tag da jeg endnu ikke har fået computeren...

Hvilket Karina ikke har oplyst mig om.. Endnu engang fejler kommunikationen.

Svaret fra karina
"Jeg beklager hvis jeg har formuleret mig forkert. Du skal først ringe ind, når du har modtaget den nye maskine. Selv hvis de kunne give en pris idag, kunne den have ændret sig inden du modtager maskinen, og da teknikkeren kommer ud til din adresse, vil han have skærmen med, og derfor behøves den ikke bestilles i forvejen."

Det lyder ikke specielt brugervenligt med konstant ændrende priser.

5 dage efter modtager jeg så en sprit ny computer.
Glad er jeg da... lige indtil jeg finder ud af at computeren er kommet med et fransk/tysk tastatur, altså azerty istedet for qwerty.. MEGET irriterende.
Jeg skynder mig at skrive til Karina igen for så at få det mindst service mindede og nærmest flabede svar nogensinde..

"Jeg beklager fejlen, men kan se, at det faktisk fremgår af de specs. jeg sendte dig, til gennemkig og godkendelse. Jeg har personligt ikke kigget særlig nøje på listen, da det i sidste ende er dig der skal godkende den."

Selvfølgelig kigger jeg ikke efter om der følger dansk eller fransk tastatur med min nye computer? det giver absolut ingen mening at få et fransk tastatur på min nye computer?

Betyder det virkelig man skal se dell efter i alle søm før man handler med dem?

Alligevel ringer jeg til dell for at endelig at kunne forhører mig omkring prisen på fullhd skærmen,,
Efter 33 minutters ventetid kommer jeg endelig igennem.. Det er simpelthen ikke godt nok :(.
Her bliver der igen undskyldt med ferie og sygdom...

Teknikeren kommer et par dage efter og skiftet tastaturet på et swup tag..
Her var vedkommende desværre den eneste positive beretning i hele denne sag som tog ca 1 måned fra start til slut.

Næste gang bliver det nok desværre et andet mærke en dell der bliver købt.

Hej Kandipan

Jeg er rigtig ked af at høre, at du ikke har været tilfreds med vores service. Vores kunders feedback er meget vigtig for os, og vi arbejder altid på at forbedre brugernes oplevelser.

Vi vil derfor gerne takke for din feedback, da vi uden denne, ikke kan forbedre os.

Skulle du have spørgsmål, kan du altid kontakte mig.

Ikke nemt at få fat i.

Det er noget af en oplevelse at finde et servicetelefon-nummer. Det er her: 70 23 01 82 ifølge: http://www.dell.com/support/contents/dk/da/dkdhs1/article/Contact-Information/Technical-Support/technical-support-phone-numbers (så jeg kan huske det en anden gang :-)

Når man så er igennem skal man regne med at blive smidt af eller vente et kvarter. Det er min oplevelse indtil videre. Måske bliver det bedre når jeg får fat i dem anden gang. Vi får se. Det var nok lidt for optimisk at tro at man kan ringe fem minutter i lukketid og komme igennem.

Chatten virker rimelig hurtig men kan ikke andet end henvise.

Hej Finn

Jeg er ked af at høre, at du har haft svært ved at finde nummer, og komme igennem til supporten.

Hvis du stadig har uløste problemer, ser jeg meget gerne, om jeg kan hjælpe dig. Du sender mig blot en mail (Karina_Hansen@Dell.com), med servicetag & nærmere detaljer omkring problemet.

Samtidig vil jeg informere om, at vi også tilbyder support via Twitter & Facebook, så du er også altid velkommen til at række ud til os her. Vores brugernavn på Twitter er: @DellLytter.

Super tilfreds !

Vores firma har igennem flere år købt mange Dell´s produkter og har været super tilfredse med deres produkter, priser og løsninger.
Har fornyligt købt en "lidt besværlig" printer hvor supporten desværre ikke var orden. Men da vi fik kontakt til Karina Hansen fra Dell kom der skred i sagen. Hun blev trådholder i sagen og løste det til UG for begge parter :O)
Næste gang vi skal have pc´er skærmer etc bliver det igen hos Dell og det er kun pga. Karina Hansen da hun gjorde en forskel.

Hej Kristian

Mange tak for den fine feedback. Det betyder meget for mig/os.

Det har været en fornøjelse at kunne hjælpe jer, og skulle I en anden gang have brug for hjælp, kan du altid kontakte mig.

Hav en skøn dag.

www.dell.dk Details

Dell leverer tilpassede computerløsninger og servicer til virksomheder og private brugere.

Visit Dell

Call us on: +45 45 17 01 00