Delti reviews

Delti reviews

5.6

Reklamation

Jeg har flere gange haft købt, dyre og billige dæk.
Nu er jeg desværre stødt på at 2 af dækkende som har kørt 28000 km har "rejst sig".
Altså buler.
Jeg tog kontakt til Delti.com eller deakonline og forklaret dem det.
På 2 dage blev problemet løst, nu får jeg 2 nye dæk!

Continental dæk fra Delti.com. Meget dårlig kombination!

Jeg kan ikke en gang finde ud af, hvad dette firma hedder, (Delti.com, Delticom.com, Daekonline.dk) derfor denne anmeldelse flere steder:

Opdatering maj 2013: Jeg må desværre trække anbefalingen af Continental ContiEcoContact 5 dækkene tilbage, for da de skulle monteres igen her efter vinteren havde de alle 4 tre store buler på bagsiden, og et af dem også en bule på forsiden. Jeg har dd. reklameret til Daekonline og vender tilbage når jeg har fået svar.

Opdatering August 2013: Jeg har nu endelig fået svar på min reklamation til Continental, som afviste den med forklaringen: "Dækkene har brugsskader". Det betyder så, at hvis du kører 15-20.000 km på dine nye Continental dæk så er de lige til skraldespanden. Ikke fordi der ikke er mere mønster, men fordi de åbenbart får buler på bagsiden af at blive brugt. De kan så alligevel ikke anbefales! Jeg var desværre dum nok til at vælge de samme igen, i forventning om en ordentlig behandling fra Continental, og dem har jeg så modtaget en faktura på samtidigt med afvisningen. Jeg må opfordre til jævnligt at tjekke bagsiden hvis du kører på disse dæk, for det ser ud til at de kan sprænges med de store buler.

Jeg har sænket min vurdering fra fem til to stjerner, da den samlede oplevelse har været dårlig.

Opdatering september 2013: Har måttet sende nedenstående besked til Daekonline/Delticom og har derfor nedjusteret min vurdering til 1 stjerne:

"Efter to rykkere har jeg nu, i voldsom protest, betalt for et nyt sæt dæk.

Jeg bad om at I sendte mig det brev fra producenten som I skrev I havde vedhæftet, men som ikke var der. Det har I ikke gjort. Jeg har ikke modtaget noget svar, kun rykkere for penge. Jeg bad om returnering af mine dæk, så jeg kan gå videre med sagen til FDM eller Forbrugerrådet. Det har I heller ikke gjort.

Jeg fandt så ud af, at i den mail I havde sendt i kopi til jeres monteringspartner, min lokale dækmand, var der vedhæftet en slags begrundelse fra Continental, dog en ret ubrugelig en. Jeg tror det var formuleret som "Dækkene har brugsskader" Det er jo helt uacceptabelt at 4 dæk har hver tre store buler på inderste dækside og man så kalder det for "brugsskader"! En uddybning af, hvorledes dette kan forekomme havde bestemt været på sin plads.

Hvordan får jeg en mere udførlig forklaring på, hvorledes 6 måneders normal brug på en standard personvogn kan medføre i alt 12 buler på dækkene af størrelse som et halvt hønseæg? Kan jeg også forvente, at de nye dæk jeg nu har betalt for, og som er magen til, kun holder 15-20.000 km før de skal kasseres pga. buler?

Jeg havde inden denne sag opstod lavet en meget positiv anmeldelse af både jer og Continental dækkene. Efterhånden som sagen er skredet frem er mit indtryk nu blevet det stik modsatte.

Med venlig hilsen"

Update efterår 2013: Efter flere måneder modtog jeg så de ubrugelige dæk tilbage her i det sene efterår. . Jeg mangler energien til at gå videre med sagen lige nu, da jeg tænker, at jeg nok ikke en gang kan klage til Forbrugerrådet, da det jo inde bag den danske facade er en tysk butik man handler med. Hold jer fra den er mit råd. Min kærestes nye bil skal have vinterdæk nu, og de bliver jo så af gode grunde købt hos en dansk forhandler, selv om det koster 50 kr. mere.

Jeg modtog i dag en mail med nedenstående overskrift fra Delti. Det er ret ironisk, ikke?

Emne: Tak for din tillid og loyalitet i 2013

Tillokkende, men pas på!

I det følgende kalder jeg firmaet for delti.com for selvom man intetanende tror man handler med daekonline.dk, så er det altså et tysk firma med et andet navn hvilket man opdager når det går galt.. Men altså:
Jeg bestilte for nogle uger siden et kompletsæt fælge+dæk. Det fremgik meget tydeligt på betalingsblanketten at jeg udover betaling for dæk og fælge betalte 300,- for at få leveret samlet som et såkalt kompletsæt. Til min undren fik jeg efter betaling to separate fakturaer og for at være helt sikker på at der ikke var noget galt ringede jeg med det samme næste morgen. Damen i telefonen troede ikke rigtig på min forklaring selvom hun dog godt kunne se at der stod kompletsæt på min betaling, for i deres computersystem var det af uransagelige årsager blevet registret som to separate ordrer. Hun lovede dog at sende mig en mail og at tage sagen videre. Jeg ringede selvfølgelig hurtigt for at de kunne stoppe forsendelsen hvis det rent faktisk var galt, men da jeg ringede næste dag var intet sket. Dvs. jeg havde ikke modtaget den lovede mail, damen havde ikke fulgt op, men nu var dækkene dog kommet til et postcenter i Danmark og hårdt presset af mig kunne manden godt se at pakkerne nok var sendt separat, hvilket vil sige at dæk ikke var blevet monteret på fælge som bestilt! Jeg blev stadig mødt med skepsis ift. hvor fejlen lå, trods den åbenlyse dokumentation som både de og jeg besidder! Vi snakkede så lidt om muligheden for at jeg fik værkstedet til at samle på Delti's regning. Det var tilsyneladende sket før men manden ville højst sige at jeg ville få mine 300,- igen. Dette ville selvfølgelig være totalt uacceptabelt når jeg nu netop bestilte hos dem fordi det også var en billig måde at få det samlet på hvilket jeg også gjorde klart opmærksom på! Han ville følge op og kunne godt forstå mig. To dage efter ringer jeg igen, fordi jeg igen intet har hørt og fordi jeg er nødt til at vide om jeg skal bestille tid til det ekstraarbejde der vil være for værkstedet hvis de skal samle, men jeg får nu besked på at afvise pakken eller det vil sige - ringe til DERES servicepartner for at få ham til at afvise pakken. Her snakker vi om at jeg som i forvejen har brugt alt for meget tid og frustration på en computerfejl hos delti nu selv skal koordinere med deres servicepartner for at kalde pakken tilbage - og det gør jeg så! Derudover, skal jeg hvis jeg vil bestille nyt hos delti vente til de har dækkene tilbage. det vil jeg på dette tidspunkt selvfølgelig aldrig gøre igen, så jeg beder dem om at refundere mine penge omgående. Jeg får at vide at det er ok og at jeg har mine penge i løbet af to arbejdsdage, så jeg tænker ikke mere over sagen indtil jeg en uge efter er inde på min netbank og opdager at de stadig ikke har overført pengene.

Jeg har så relativt rødglødende snakket med dem i dag hvor det eneste jeg kan få at vide er at de vil kigge på sagen og hvor de stadig antyder at det MIG der har lavet en fejl i bestillingen! Men jeg har jo sort på hvidt, at min bestilling er ok og det ved de. Så delti mener åbenbart at JEG skal betale renter på min konto for de penge de hævede fra min konto for to uger siden for en ordre som de med det samme blev gjort opmærksomme på de havde lavet en fejl i og som jeg aldrig har set skyggen af!

Det vildeste er, at de bare kunne have accepteret at betale den mikroskopiske merpris til de 300,- de allerede havde hævet fra min konto, for at jeg kunne få deres såkaldte servicepartner til at ordne det. Men næ nej - så hellere sende mange kilo dæk og fælge hele vejen tilbage til Tyskland eller Belgien eller hvor de nu end kommer fra for at spare et par 100,- de penge har de nok for længst sat til på telefoniske henvendelser fra mig og hvad med min tid?? Er min tid ligegyldig?

Denne historie er en forenkling da jeg i alt har haft ringet 6 gange og skulle forklare fra starten hver gang på skiftevis dansk og engelsk hvilket for mig har været ok, men nok ikke alle ved at de skal kunne begå sig på engelsk for at kunne reklamere hos daekonline.dk. Jeg har også sendt e-mail dog uden at få svar og jeg tror de prøver at undgå at give tilsagn på skrift. Nu har I så alle mit skrifte og jeg regner med at budskabet i dag trængte ind ellers gør dette her måske.

schlechter Kundendienst

Ich habe am 2.6.2013 beim schweizer Portal von delticom (autoteile-meile.ch) einige Ersatzteile bestellt. Diese sollten laut online Shop sofort lieferbar sein. Nach zwei Tagen kam die Versandbestätigung, eine Position fehlte, dies wurde mir jedoch nicht mitgeteilt. Auf Nachfrage per Mail bekam ich nur die Antwort, man habe die Sache an das Lager weiter geleitet. Ich habe dringend darauf hingewiesen, dass ich die Teile innert 10 Tagen benötige, ansonsten würde ich ein Produkt eines anderen Herstellers nehmen falls verfügbar oder wenn gar nichts lieferbar ist, würde ich mich nach einem anderen Lieferanten umsehen. Antwort bekam ich KEINE mehr. Am 10.6. erhielt ich eine Mail, die fehlenden Teile seien am 3.6.2013(!) verschickt worden, Auslieferung sei für den 11.6. vorgesehen. Heute am 13.6. dann die Nachricht, das Paket sei wieder bei delticom zurück, weil DPD meine Adresse nicht gefunden habe - das erste Paket hat DPD jedoch problemlos zugestellt. Ich habe daraufhin zum gefühlt 100. Mal eine Mail an delticom geschrieben und um Lösung des Problems gebeten, eine spätere kommt nicht mehr in Frage, dafür ist die Zeit zu knapp, eine Stornierung ebenfalls nicht, sie sollen sich doch bitte etwas einfallen lassen. Antwort bekam ich auch nach einigen Stunden nicht. Ich habe dann die Hotline angerufen und mir die Paketnummer geben lassen, diese lasse ich derzeit bei DPD überprüfen. Zwischenzeitlich ist eine Stornierung des Auftrags bei mir eingegangen, die ich abgelehnt habe, ebenfalls habe ich angekündigt, die Mehrkosten, die mir durch die Nichterfüllung des Kaufvertrags entstanden sind, an delticom weiter zu reichen. Die Mehrkosten - weil ich die Teile jetzt bei BMW direkt kaufen muss, weil ich keine Zeit mehr habe, bei einem Zweitlieferanten zu bestellen, betragen ca. 82.- CHF.

dimostrazione di serietà

Sono tra i pochissimmi che ha subito disguidi dall'azienda, anche se a dire il vero il disagio da me subito è stato causato dal trasporto (una gomma danneggiata), dopo unaserie di telefonate comunque ho ricevuto la gomma sostitutiva.....azienda seria, efficiente e affidabile
marco bologna

plattensalgernes hovedselskab

det er dem der driver daekonline.com
Matador: Det er en tysker

Dårlig kommunikation

Jeg har købt et sæt ´´high end dæk'' som desværre var slidt helt ned efter bare 25.000 km. Jeg fremsendte herefter en reklamation, som efterfølgende er blevet afvist med følgende begrundelser:
- Forkert dæktryk.
- Fejl i afbalancering
- Hård kørsel/last
- Etc.

Da jeg købte dækkene, kontaktede jeg producenten for at få oplyst det korrekte dæktryk.
Min bil er nyere og gennemgår regelmæssig service.
Jeg kører med et ´´råddent æg'' under speederen.
Efter et større uheld med bilen, umiddelbart inden jeg fik dækkene monteret, blev den efter reparation kontrolleret på FDM: Cambervinkel, sporing, afbalancering og meget andet - og den er mere lige en en fabriksny bil.
Alle argumenter er afvist at forhandleren, så jeg må til lommen.
De første dæk jeg modtog, var iøvrigt leveret i forkert dimension.

Jeg tror at denne sag har affødt mere end 50 mails i min ind- og udbakke, korespone med talrige personer i firmaet. Jeg bliver iøvrigt rykket for dæk jeg har betalt (efter 2 år)

Min konklusion er at firmaet ikke virker troværdigt, har problemer med interne arbejdsgange, eller????

Det skal dog siges at jeg har gennemført 2 andre handler med firmaet, og det har fungeret uden problemer.

NB
De 2 stjerner jeg giver, er for de handler som har forløbet oproblematisk
Delticom

Reply from Delticom

Kære Kunde,

Ang. din sag. Du har meddelt os, at du ikke er indforstået med den afviste reklamation.

Du har mulighed for, på egen regning,at lade dækkene undersøge af en uafhængig sagkyndig.

Skulle den sagkyndige nå frem til et andet resultat, vil vi selvfølgelig gerne understøtte dig i, at håndhæve dine rettigheder overfor producenten.

team daekonline.dk
www.daekonline.dk

Dårlig kvalitet

Man reklamerer med gratis fragt i Danmark, men ved levering til Bornholm tillægges fragt selv om PostDanmark ikke har højere priser på forsendelse til Bornholm.

Jeg bestilte en katalysator til min bil hos firmaet www.katalysatorerdirekte.com, men blev omdirigeret til www.daekonline.dk og kom senere til at kommunikere med www.delti.com, som vist er det egentlige firma fra Tyskland.

Katalysatoren blev leveret direkte fra England og ankom efter ca. én uge. Forsendelsen kunne følges på track&trace.
Jeg bad min mekaniker nøje undersøge, om katalysatoren var godt nok tilbasset bilen, idet fortrydelsesretten var tabt, hvis katalysatoren var taget i brug. Efter at have demonteret min gamle kat. konstaterede han, at gevindet til den ene lambdasonde var boret skævt og dermed ville være utæt og uanvendelig.
Kat.’en blev returneret efter aftale med firmaet og betalingen blev tilbageført til min konto.

Så vid så godt; men tilbage har jeg en regning fra mekanikeren, som ikke bliv refunderet, så derfor vil jeg meget fraråde at købe en katalysator hos firmaet selv om den er meget billigere.
Ved fremsendelse af regning fra mekanikeren fik jeg følgende svar:
"Vi må desværre medddele, at vi kan ikke refundere dig beløbet for
påmontering af katalysatoren, men vi er villige til at give dig en
speciel pris ved næste køb hos os."
Delticom

Reply from Delticom

Kære Hr Hansen,

På hjemmesiden under ''Levering og betalingsbetingelser'' er det
angivet, at hvis levering sker på en ø, så er der en ekstra pristillæg på 56 kroner. Dette skyldes, at vores speditionsfirmaer har faktisk ekstra omkostninger for levering til øer.

Vi er ked af, at du måtte reklamere katalysatoren. Du har også fået beløbet tilbage for den defekte katalysator, men indtil nu kunne vi ikke refundere dig de ekstra omkostninger i forbindelse med montering af katalysatoren, fordi vi har ikke modtaget fakturaen fra dig. Send os venligst en faktura og vi vil kigge på sagen igen.

Team daekonline.dk/katalysatorerdirekte.com

Det er lige den rigtige side at købe dæk der var ingen problemer.Godt sted at handle og de er billigere, de kom før lovet.Bestelte dem mandag blev leveret onsdag.så de kan godt anbefales.A.d.R: www.daekonline.dk

Delticom Details

Visit Delti