Denblaaplanet reviewed by

Veksø, DK

For mange mennesker lukkes ind!!

Det var ikke den bedste oplevelse at besøge den blå planet for første gang - den 10. maj 2013!
Vi havde - heldigvis - købt billetter hjemmefra og kunne gå udenom den enorme kø , og - næsten - direkte ind!
Min mor, som har haft en blodprop i hjernen, følte sig decideret utryg! Dels pga. mørket, men især fordi der var lukket så mange ind, så alle følte en klaustrofobisk fornemmelse! Der lå børn på gulvet, og vores mor var flere gange ved at snuble! Ingen af os fik nok ud af turen, da vi ikke kunne komme frem i menneskemængderne!
Da vi endelig nåede ud i friheden igen, var det uden de ønskede indkøb i butikken! Det er helt hen i vejret, at alle der skal ud, skal passere gennem den ganske lille butik! Da vi ville kigge, måtte vi opgive pga. barnevogne i rækker! Udgangen må da kunne laves, så den ikke influerer på muligheden for fx at købe postkort med hjem!
Udenfor åndede vi lettet op! Lige indtil vi skulle betale for parkering!!! Det er typisk dansk, at turister fra bla. Sverige og Tyskland var helt overladt til sig selv! Det tog tid for os at hjælpe! Vi var tvunget til at guide dem, da de holdt forrest ved bommen og ikke forstod, de først kunne komme ud, NÅR de havde betalt i en at de små bokse, der var sat op! Udover P-billet, skulle man så også bruge sin entrébillet! Hvorfor så indviklet et system? Det er da ikke kundevenligt! Når jeg rejser i fx England, er der altid personale at spørge!
Vi gav 6 x 144 kr. for entre samt 150 kr. for drikkevarer, så burde P-pladsen søreme være betalt!
Hvis I fastholder det besværlige koncept, ja så må I have nogle folk til at hjælpe! Vi kan simpelt hen ikke forvente turister skal kunne genneskue et så firkantet system, når selv danskere finder P-systemet en anelse anstrengende!
Desværre ikke den oplevelse vi havde håbet på! Det er en om'er men ikke lige foreløbig! Det var ganske enkelt lidt for anstrengende en dag!!!