DFDS Seaways reviews

DFDS Seaways reviews

8.1

Kun venlig, hjælpsom og smilende besætning!! Men 7 seas buffeten var en stor skuffelse!

Har været med Olso båden et par gange nu og begge gange har alt personale jeg har været i kontakt med været meget søde, smilende! De er gode til at tage hånd om både børn og folk der har fået en drink for meget om aftenen. Det søde personale har været med til at gøre oplevelsen super god. 5 store stjerner til personalet!!

Har boet i små kahytter uden vindue begge gange, men det har været helt fint, rent og pænt!

"Investerede" en gang i 7 Seas buffeten som ikke er helt billig og som vi havde visse forventninger til. Men der var dårlig sammenhæng i maden på buffeten og de retter de havde smagte ikke af noget særligt. Prøvede næsten at smage det hele (50 retter) og intet gav noget særligt smagsindtryk. Der kartofler var udkogte og smagte som de var genvarmede i en microovn, deres pasta laksesalat som simpelt burde kunne laves lækker bestod af tæt på ingen laks og noget meget udkogt pasta. Deres blåmuslinger var gode, men var meget skuffet over at der var en del døde muslinger (muslinger der ikke åbner) der var lagt på buffeten og kokken som vi spurgte angående om hvordan det nu var med muslinger svarede at man kunne spise det hele.

Drop buffeten! Jeg formoder (og håber) at pengene er bedre spændt på en af de andre resturanter på færgen, som jeg godt nok ikke har prøvet.

En pragtfuld tur til Oslo med DFDS

Vi var en større gruppe der sejlede ud med Crown og hjem med Pearl. En helt igennem pragtfuld tur med dejlige kahytter, super mad i Seven Seas, god underholdning og et meget imødekommende og venligt personale. Det var ikke første og heller ikke sidste tur. Et sejlende luksushotel som alle burde opleve. Vi glæder os til næste tur.
Jan Johnsen

Vild luxustur på Crown Seaways d.14-04-2014

Vi var 5 personer som havde købt Commodore balcony på Crown Seaways
Vi fik 3 styk WOW de var super flotte
Alt var bare super i Loungen var der kaffe,3 slags kager, jordbær, vin, sodavand, vand, øl, frugt, chips, grønt med dip, det er da vildt luksus
Restauranten super god mad
Morgenmad i VIP kun for gæster fra Commodore
Personalet var helt i top venlige og hjælpsomme
Denne tur bliver helt sikkert gentaget :-)

Alle var bare glade
Eva Pedersen

Klassiker med sort røg og usikker madetik

Det er cruise og lækkert og gammeldags men ville være meget federe, hvis man rensede røgen på skibene og serverede mad med omtanke.

Om røgen: Det er usundt for både passager og lokalbefolkning i Kbh og Oslo med alle de partikler. Gammeldags cruise, nymodens røgscrubbere - det ku være lækkert.

Om maden: Eneste spisested ombord med god mad til vegetarer er 7 seas buffet, skønt og dyrt med venlig betjening, men hvorfor er der ikke andre steder med valgmuligheder uden produkter fra dyr på menuen? Og hvorfor er der ikke styr på, om fiskene ved 7 seas buffet er fra bæredygtigt fiskeri? Middagen er jo for mange, også for os, en stor del af oplevelsen.

Jeg spiser helst vegansk med lidt fisk, æg og mælk indimellem, nogle gange endda en smule kød. For mig handler det om, at dyrene skal have haft et godt liv og at fisken skal være fra tankefuldt fiskeri og så er det en luksus at spise disse ting i små mængder. Hos 7 seas kunne de ikke fortælle mig om fiskenes oprindelse og det gør min oplevelse dårligere.

Super oplevelse

Vi, 2 voksne og 2 børn, har lige på cruise i 4 køjekahyt med vindue.
Børnene var ude at sejle for første gang og elskede det.
Maden var lækker og personalet yderst behagelige.
Kan dog finde 2 små minusser.
1) Sengeheste er meget små. Ca. 40 cm lang og meget høje. Vores den mindste kunne nemt trille igennem, så han måtte sove inderst, ved siden af en voksen. Og den store dreng på 5 måtte have 2 sengeheste, for han var bange for at falde ud af sengen.
2) Legerummet er altså ikke så stort og spændende, som I gør det til på Jeres hjemmeside.
Vi skal absolut af sted igen !!

Rigtig god oplevelse, havde dog en dårlig oplevelse af deres telefon/dataforbindelse

Vi var på en weekendtur til Oslo i weekenden og havde en rigtig god oplevelse.
Har en datter med allergi og personalet hjalp på alle måder og gjorde det til en rigtig god oplevelse for os alle. Tak for det...!!

Når vi tager med disse færger (om det er DFDS eller Scanlines etc.), så skal man passe rigtigt meget på mht. telefon og data. Jeg får den normalle SMS om bord på færgen om at jeg nu er på deres Maritime MCP netværk (læs satellit forbindelse) og opkald koster kassen. Eks. data koster hos "3.dk" 100 kr. / MB.

Vi slår Data roaming fra og sågar på det meste af turen også fly funktionen.
Ikke desto mindre får vi en SMS som siger at nu har vi brugt 450 kr. af vores dataforbrug, og forbindelsen lukkes herefter (som er grænsen iflg. loven).

Da jeg kommer hjem tjekker jeg min regning og her står der: 1 MB = 428 kr.
Jeg ringer til 3 (i dette tilfælde) og får en del forklaringer, og ingen kan hjælpe mig.
Men det jeg får ud af dem er, at de er en masse små transaktioner, og at de 100 kr. / MB er per PÅBEGYNDT MB. Grænsen skulle ligge ved 50 KB.
Dvs. hver gang telefonen finder sit data netværk (og sender/modtager) 50 kb (læs ingenting), så koster det 100 kr. !
(Det står der ikke noget om i Sms’en man modtaget når man er på færgen - Her står der 100 kr. per MB.)
Så vi har ikke engang brugt 1 MB og den kostede 428 kr.
Smil - vær glad og betal.

Mener de skal informerer om det i den SMS man modtager at det er 100 Kr. per påbegyndt MB og det takseres ved min. 50 KB.

Jeg ved at priserne for rejsen er lave for at DFDS skal tjene pengene på restauranterne og aktiviteterne om bord, men at rippe gæsterne ved disse telefon / data priser er i min verden bondefangeri.

Samme besked sendes også til "3.dk"

Vi levede som konger og dronninger

En helt igennem fantastisk tur på Englandsbåden. Vi tog et minicruice med bustur til Colchester, alt gik som planlagt. Der var lidt problemer med bestillingen, men efter vi kontaktede DFDS via mail, fik vi hurtigt svar og blev også efterfølgende ringet op af en medarbejder, der hjalp os igennem bestillingen. Vi boede på Commedore Deluxe dækket og vi har VIRKELIG nydt de ekstra penge vi brugte på kahytter. Vi kunne spise morgenmad i rolige omgivelser, vi blev budt velkommen med champagne og div., der var altid kaffe/the, sodavand, øl, ostebord og sågar diverse sprut som whisky, vodka osv til at lave drinks om aftenen - alt sammen inkluderet når du bestiller Commedore Deluxe kahytter.
Vi havde forhåndsbestilt mad, Ala Carte menu den første aften og steak den anden aften. Gældende for os alle 4 der spiste begge aftener - PERFEKT mad. Det er virkelig ikke til at smage det er mad ombord på en færge. Ingen af os har nogensinde spist så godt på en færge.
Der var det sødeste personale uanset hvor vi henvendte os. De lærte os hurtigt at kende og de var gode til at aflæse os og vores behov.
Det er ikke sidste gang vi nyder vores fritid sammen med DFDS, og så har jeg lært at det er godt at bruge lidt ekstra penge på kahytter (jeg plejer at være nærig når det gælder kahytter/værelser).
Mine varmeste anbefalinger!

STORT TAK TIL DFDS PEARL

Kære alt personale på Pearl

Jeg har lige være på weekend cruise med Pearl, sammen med en veninde. Jeg vil gerne sige tak til hele personalet, det var ligegyldigt hvor vi henvendte os, så fik vi proffesionel og venlig betjening.
I informationen, i shoppen, i natklubben, kasinoet, ja helt utroligt, vi følte os virkelig godt behandlet alle vegne.
Aften buffeten var vi meget spændte på, men den overgik alle vores forventninger, dejlig rigtig varm mad, et meget lækkert fiskebord og utroligt meget at vælge imellem, og igen fantastisk og venlig betjening.

Ja I kan godt være stolte af jeres arbejde, KÆMPE ros til jer alle, det er ikke sidste gang vi tager afsted, og nu er vi begge meldt ind i Seaways club.

Tak for en dejlig weekend, vi siger det videre til alle vi kender.

Arrogant og ekstrem dårlig kundeservice - stoledans på den ufede måde (læs mail)

Hej Lasse,

Tak for din henvendelse.

Jeg kan godt forstå I er ærgerlige over at stå i denne situation ombord på
vores skib, hvor vi først kan tilbyde Jer pladser sent om aftenen.
Vi anbefaler altid at man huske at booke sit bord hjemmefra, så man undgår
at stå i denne situation. Specielt i vores højsæson i skiferie perioden,
andre ferier samt weekender, hvor vi rejser med rigtig mange gæster vil der
næsten altid være booket op på de tidlige seatings. Derfor er det ekstra
vigtigt at man husker at tilkøbe mad hjemmefra.

Booking af mad kommer frem som noget af det første når man booker sin rejse
online, hvor man kan vælge mad både på udturen og hjemturen samt
bordreservation.
Har man ikke husket at booke maden på ved bestillingen er dette stadig en
mulighed, såfremt der er plads, indtil 48 timer før afrejse.

Det er korrekt som I har fået besked om ombord på skibet, at man ikke kan
booke bord til vores morgenbuffet. Dette kan man hverken gøre hjemmefra
eller ombord.

Jeg har desværre ikke mulighed for at hjælpe Jer yderligere i denne sag,
men jeg håber at I kan bruge disse informationer til Jeres rejser
fremadrettet.

Med ønske om en god dag,

Best regards / Med venlig hilsen

(navn på DFDS medarbejder)
Travel Sales Consultant

Sent: Wed Mar 12 14:59:25 UTC+0100 2014
To: dkinfo@dfdsseaways.dk
Subject: Vs: Re: Booking af bord [DFDS #337922]

Hej Seaways

Jeg sender jer her en uopfordret feedback på vores tur med jeres båd den
28. februar.

Jeg havde købt et mini cruise for min kæreste og vores 4 børn, der skulle
med til Oslo for at vi kunne komme videre på en uges skiferie til Trysil.
Jeg havde valgt Oslo færgen for at få en god oplevelse for børnene og for
at få en god transport, så vi havde også bilen med. Jeg gav små 10.000 kr.
for turen inkl. morgenmad. Jeg havde ikke betalt for aftensmad i den her
pris.

Jeg havde set på hjemmesiden, at der var forskellige middagstilbud på båden
og ville derfor vente og se, hvad familien havde lyst til, når vi var
kommet ombord. Vi besluttede os for buffet og jeg henvendte mig kl. ca. 17
om at vi gerne ville have et bord til omkring kl. 18 eller 18.30. Her fik
jeg at vide, at alt var optaget og jeg kunne få et bord kl. 21, hvis det
var interessant. Det var det selvfølgelig ikke, da jeg stod med 4 børn
mellem 4 og 8 år, som jo selvfølgelig var ved at være sultne. Jeg fik
besked på, at jeg kunne prøve nogle af de andre restauranter.

Jeg prøvede så alle de øvrige restauranter og caféen, men fik samme svar,
at jeg tidligst kunne få et bord og dermed mad kl. 21. Hvis jeg var heldig,
så kunne jeg få et cafébord før, men så skulle jeg stå på spring og være
heldig. Det forbinder jeg overhovedet ikke med et minicruise og en god
oplevelse - nærmere tværtimod. Jeg henvendte mig til en af de fine herrer i
uniform for at få lidt hjælp, men han sagde også bare, at båden var fyldt
op og der var ikke noget at gøre. Jeg måtte selv gå rundt og se om jeg
kunne være heldig. Det betød så, at vi levede af kiks og cola fra
bordershoppen.

Det gik op for mig, at det var vigtigt at booke bord i forvejen, så jeg
sagde på 7 seas, at jeg gerne ville booke et morgenmadsbord til kl. 8 og et
bord på hjemrejsen den 9. marts kl. 18 i 7 seas. Det kunne jeg så ikke -
hverken til morgenmaden eller til hjemturen. Morgenmaden fordi man slet
ikke kunne booke bord og hjemturen fordi man ikke kunne booke bord så langt
ud i fremtiden.

Vi kom så til morgenmaden kl. 7.30 og efter en kø kunne vi gå ind i
restauranten ca. 7.50. Her var der så kun et 4 mandsbord tilbage uanset, at
vi var 6, der skulle have morgenmad. Jeg havde aftalt med en af mine
venner, som også var på båden sammen med sin kone og deres to mindre piger,
at vi måske skulle spise morgenmad sammen ca. kl. 8. Da de så kom ind lidt
over 8 var der ingen borde, så de måtte sidde sammen med os 6 på et 4 mands
bord. Og nu var vi så 10 personer. Så blev der et bord ledigt med plads til
8 og vi ville rykke derover, men en tjener kom straks løbende og sagde, at
det måtte vi ikke, da der var kø udenfor restauranten. En anden tjener
kunne dog godt se det rimelige i, at når vi nu var 10, så kunne vi i det
mindste få et 8 mands bord, da vi sad ret presset allerede, så det lykkedes
til sidst efter endnu en dårlig oplevelse.

Alt der her skete samtidig med at det over højtaleren 2 gange lød, at man
skulle forlade restauranten, hvis man var færdig med sin morgenmad, da der
var mange gæster. Da vi så forlod restauranten gik vi forbi legelandet, så
ungerne kunne lege lidt inden vi gik af borde, men det var så lukket.

Alt i alt en rigtig rigtig dårlig tur med larm og stress og basale behov
(mad) som ikke kunne blive opfyldt.

Hjemturen startede ligeså surt, hvor jeg forsøgte at booke mad i løbet af
ugen op til turen. Først via hjemmesiden, men her kunne siden ikke vise mig
mit bookingnummer, så jeg kunne købe mad og reservere. Det var ikke en
mulighed. Så sendte jeg en mail 2 dage før afgang for at reservere bord og
fik svaret, at der igen først var ledigt bord kl. 21. Det var selvfølgelig igen ikke interessant.

Jeg var lige ved at køre hjem selv og så bare lade båd være båd, men
besluttede alligevel at tage båden. Til gengæld købte jeg så selv mad med
på båden, så jeg ikke var afhængig af held i forhold til at kunne få plads
i en restaurant.

Da vi så var kommet ombord lykkedes det alligevel at få bord på 7 seas, så
vi kunne smide maden væk igen. Til gengæld fik vi god mad og en god
behandling, da vi havde fået bordet.

Jeg kan på ingen måde se, at det her lever op til standarden til et mini
cruise med tid og plads til oplevelser. Det var en kødcontainer, hvor man
måtte slås om at få et bord og lidt mad. Det var nærmest en stoledans på
den ufede måde. Og så betalte jeg små 10.000 kr. for det - det er helt
vildt, når jeg kunne have kørt til Oslo for 2.000 kr.

I har her fået jer en rigtig utilfreds kunde.
Lasse

kan varmt anbefale oslo turen til enhver hvad enten det er minicruise for børnefamilier eller kæreste tur vores gratis tur bliver kæreste tur så vi får lidt tid uden børn

hej .....
vil bare lige huske dig på at du skal melde dig ind i DFDS klubben og få nogle fede tilbud på alle slagt ferie ture hvad enten det er minicruise eller alm rejser, personalet ombord er virkelig gode til og servicere dig og familien, maden ombord er en rejse ind i det kulinariske især deres buffeter både morgenmads og aftensmad er i top, tror kun jeg har oplevet en gang hvor der var noget galt og det rettede de op på uden nogle kny, nu har de så også oprettet det sådan at hver 3 cruise er en gave og det er sgu værd og tage med i hvert fald i vores øjne, vi har været medlem i de sidste mange år vi har både været med oslobåden som med englandsbåden, englandsbåden er nu mere en cruise for store børn og voksne end for småbørns familie hvor oslobåden er til det hele.... ja vi ved godt det koster en del at rejse helt til kbh hver gang og især fordi vi bor så tæt på den tysk grænse i sdr Jylland, men hele familien elsker når vi rejser afsted hver år den 24 dec. køber vi deres dec tilbud som ungerne får i julegave og de glæder sig hvert år når vi skal afsted... håber på at du og familien vil melde jer ind i DFDS klubben tor ikke i vil blive skuffet hvis i gør
knuz og kram herfra

Mellem fornøjelse

Jeg er ikke tilfreds med DFDS. Da servicen på Englands båden fra køkkenets side er dårlig, når rnan klager over mindre veltilberedt maden i restaurant blue ribbon

DFDS Minicruise - herlig tur.

Dejligt minicruise med DFDS inclusive den ene vej. Gode kahytter, som dækkede vores behov. Dejlig mad og drikke både med 3 retters menu i Blue Riband og buffet i 7 seas restauranten. God betjening. som du taler med en ven.

god tur som vi vil gentage

Det var en var en god oplevelse at rejse til oslo med dfds,udsøgt meny i , ala carte delen af skibet ,dog kunne vi godt have undværet børnefamilierne ved nabo bordet de passede ikke rigtigt ind,ellers var det en fornøjelse og forkæelse og det er noget vi vil gentage .med venlig hilsen Inge Lise Strand ,,,,,

FEDT NYT SKIB OG POOL

Det er blevet flot efter at skibet er lavet om. Fedt poolområde hvor der nu er liggestole til de voksne og babybadeland samt børnepool der er lav med varmt vand og rutchebane der er til mange timers sjov. Dejligt at Baresso er blevet lavet større og at der er kommet sofa i kahytterne. God mad.

det er godt for sjælen man for meget energi til hverdagen bagefter

det vil jeg anbefale til andre der er ikke man kan klage over alt fongere maden er god
prisen er rimlige. der er meget man kan fortage sig om bor der mangler ikke någet

den flotteste og bedste nytårsaften i mit liv. mange tak.

den tur kan varmt anbefaldes. Alt er simpelt så godt angeret og der mangler bestemt ikke noget. Alle menneske var så glade og festlige, og betjeningen var bare helt i top. det er ikke sidste gang vi har været på den tur.

Ren afslapning...

Tak til DFDS for et rigtig fint produkt.

Trænger du til at komme væk fra hverdagens stress og jag, kan et lille cruise til Oslo klar anbefales. Her findes ikke noget at stresses over og der er en dejlig afslappet stemning ombord. Restauranterne er dog lidt i den dyre ende, men alt i alt får du virkelig valuta for pengene.

Så er skiferien startet

Som altid tager vi færgen fra Kbh til oslo på vores årlige skitur - så er ferien bare skudt godt igang.

Fed tur, dårlig bestilling!

Jeg har efterhånden været med oslo båden et par gange, både som barn og voksen, derfor valgte min mand og jeg at holde vores bryllups fest på nytårs cruiset 2013. Vi var en gruppe på 14 der skulle afsted og fra start af havde vi problemer med at bestille på DFDS hjemmeside, til sidst ringede jeg og bestilte over tlf. Siden da var jeg i kontakt med dem 50 gange pr email fordi de simpelthen ikke kunne finde ud af at gøre det ordentligt, selv da vi checkede ind var der problemer. Vi havde en fantastisk tur, men jeg kunne aldrig finde på at bestille gennem deres kundeservice, hvis det ikke kan gøres over deres hjemmeside så vil jeg hellere blive hjemme.

rigtig dejlig personale og hyggelig kahyt samt god mad.

Jeg havde en god tur hyggelig kahytte med lille tv men med tv. lækker buffe, men kunne godt bruge mere glutenfri eks. så man kunne få dessert også. og godt steakhaus man fik rigtig fornemmelsen af man var ude og spise fint. men må dog sige at morgen buffen var rigtig lækker. Personalet gjorde hvad de kunne, med det de havde at gøre med, for at jeg også fik en god mad oplevelse tros jeg ikke kan tåle gluten.
Det der var negativ var caféen ved butikken og legerum, der var en dårlig lugt af fisk hvilket bevirket at jeg fik det dårlig og blev søsyg derefter. så jeg måtte undgå at gå i butikken til kort før vi lage til land for ikke at blive dårlig igen.

DFDS Seaways Danmark

Om os

Vi sejler fra København til Oslo hver dag kl. 16.30. Vi opererer også følgende ruter: Esbjerg – Harwich og Amsterdam – Newcastle. Vores rejser kan du bestille online, på telefon eller i vores port office i Esbjerg eller København. Tag en weekend ud og rejs med Danmarks bedste Passagerrederi i 2013, kåret ved Danish Travel Awards.

Visit DFDS Seaways

Call us on: 3342 3000