Københavns Dyrehospital reviews

Københavns Dyrehospital reviews

5.6

Godt arbejde.

Min hund fik lavet en hjørnetand af dyrlæge Jacob, der var venlig og tog sig tid. Rigtigt godt arbejde. Opfølgende opringning om hunden havde det godt. Professionelt.

Jeg er rigtig godt tilfreds med arbejdet.

Mvh. Michael Fransen

Forfærdelig oplevelse

Jeg har aldrig oplevet en så ringe og ubehagelig oplevelse på et dyrehospital før. Min killing på 4 måneder kom alvorligt til skade kl. 2 om natten, hvor hun blandt andet havde fået revet kæben af led, skadet øjnene og muligvis fået en hjerneskade. Vi tog akut til en dyrlæge som sendte os videre til dette hospital, hvor vi blev modtaget af den mest langsomme og provokerende veterinærsygeplejerske. Vi forklarede situationen og at vores killing havde mange smerter og skulle behandles med det samme, men sygeplejersken gik slavisk i gang med at taste os ind i systemet, herunder ligegyldig information om, hvad farve vores killing var, imens hun havde utallige smerter. Efterfølgende skulle vi vente ti minutter på at komme ind til dyrlægen, på trods af at kl. var 3 om natten og vi var de eneste på dyrehospitalet. Da vi langt om længe kom ind, undersøgte dyrlægen killingen kort og konstaterede at kæben var revet af led og flere andre ting, og hun anbefalende aflivning. Efter at vi have taget den svære beslutning, forsætter hun med at snakke frem og tilbage om ligegyldige ting, og vi må derefter endnu en gang bede hende om at aflive vores killing med det samme, da hun som sagt havde utallige smerter. Efterfølgende skulle vi se vores killing og have hende med hjem, men vi bliver mødt af det værste syn nogensinde. Vores killing havde som sagt mange voldsomme skader, heriblandt et øje som næsten poppede ud, og denne side havde dyrlægen valgt at vende opad, så det var det sidste vi så af hende. Magen til ligeglad dyrlæge skal man lede længe efter. Det burde være almindelig menneskelig omtanke at vende killingen om, så man ikke skal huske dette frygtelige syn for evigt. Nogle dyrlæger arbejder udelukkende som maskiner og tager på ingen måde hensyn til at det er dyr og meget sårbare mennesker de arbejder med i så nogle situationer. Derefter skulle vi betale for en ringe behandling, hvor vi endnu en gang skulle vente på sygeplejersken som stod og spiste i baglokalet og gerne tog imod betaling, på trods af en fuldstændig ligegyldighed og ikke eksisterende venlighed. Denne veterinærsygeplejerske og dyrlæge gjorde denne oplevelse endnu mere forfærdelig en den var i forvejen og vi vil aldrig anbefale nogen at benytte sig af dette dyrehospital.

Forkert diagnosticering skyld i at vores papegøje døde

Havde en papegøje der begyndte at vise tegn på sygdom. Ringede til Københavns Dyrehospital og spurgte om de havde styr på papegøjer hvilket de selv mente at de havde. Jeg forklarede symptomerne og dyrlægen mente, at den manglede kalcium, så vi checkede vores fugls mad og sørgede for at give den noget, der indeholdte de rigtige vitaminer. Nogle uger senere viste symptomerne sig igen og dagen efter kom vi så ind og fik en aftale med den dyrlæge vi snakkede i telefon med. Da hun så fuglen mente hun stadig, at det var kalciummangel.

Hun tog slet ikke hensyn til at vores fugl var meget bange eller prøvede at berolige den. Hun tog den om halsen og holdt den fast, UDEN at dække dens øjne til med et klæde, hvilket er vigtigt når man har med fugle at gøre, så de ikke bliver for skræmte. Vores fugl kæmpede for at slippe løs og 30 sekunder efter døde den i hænderne på hende!!

Vi fik taget et røntgenfoto og det viste sig at være en lungeinfektion og IKKE kalciummangel som hun hele tiden påstod. Havde dyrlægen diagnosticeret vores fugl rigtigt fra start kunne den måske have været reddet. Vi klagede efterfølgende og snakkede med direktøren, som endda gav os ret i at vores fugl ikke var blevet håndteret ordenligt, men de afviste alligevel klagen. Har også snakket med andre dyrlæger der er enige i, at den er blevet håndteret forkert, samt at de aldrig har hørt om at fugle er blevet syge af kalciummangel. Skal aldrig besøge det sted igen og vil anbefale folk med fugl at vælge et andet sted.

Særdeles venlig og kompetent behandling

Vores kat havde om aftenen fået st stykke fisk at spise. Vi kunne straks se, at et fiskeben måtte have sat sig fast i halsen eller spiserøret, da den ikke ville spise mere og brækkede slim op.
Da den næste morgen ikke var blevet bedre tog vi til dyrlæge, der undersøgte og tog røntgenbilleder, og derefter meddelte, at der ikke var noget galt - den skulle blot have noget kvalmestillende, var beskeden, da jeg hentede katten. Desværre var deres scop i stykker, så de kunne ikke lave kikkertundersøgelse.
Da jeg kom hjem med den, var den vågnet op, og ville gerne spise, men brækkede maden op med det samme. Vi kunne ikke umiddelbart komme i kontakt med dyrlægen, så vi henvendte os til Københavns Dyrehospital, der sagde: Kom med den, så ser vi på den, og det tog ikke dyrlægen mange sekunder efter at have fået historien, set på katten og bruge sine fingre at konstatere, at der sad noget som skulle fjernes.
3½ time senere kunne jeg hente min kat og fik et stk. fiskeben med retur, så stort, at jeg undrer mig over hvordan det er kommet så langt ned.
Endnu 1 time senere meddelte katten, at nu ville det nærmest være dyrplageri, hvis den ikke fik noget at spise - og herefter er den sig selv igen. Herligt

Sublim behandling!

Fik for første gang behandlet vores hund på Københavns Dyrehospital i forbindelse med en ulykke. Der var ikke en finger at sætte på behandlingen. Vores hund var indlagt i 3 dage, og behandlingen var hele vejen igennem præget af professionalisme, høj faglighed, punktlighed, omsorg og imødekommende personale. Tusind tak!

Fortjener 0 stjerner

Jeg måtte akut på hospitalet med min maine coon kat, men følte allerede fra start, en dårlig atmosfære. Et par dyrlæger behandlede katten med 4-5 studerende rundt omkring sig. Dyrlægen kunne ikke finde årsag til problemet, men sagde jeg bare kunne komme igen, hvis de smertestillende jeg fik i pilleform ikke virkede. Når en kat har meget ondt, ville det være en god løsning at give smertestillende i flydende form i stedet, som kan sprøjtes direkte i munden.
katten havde forsat ondt i en uge efter og efterfølgende havde jeg været forbi flere gange på deres opfordring. Hvad de ikke fortalte var, at jeg kom til at betale ekstra takst som akutmodtagelse beløb. I det hele taget blev regningen på 7000 kr. og jeg blev ikke klogere på, hvad katten fejlede. Jeg tog til min egen dyrlæge i Herlev og han fandt hurtig en stor væskesamling i benet, som gjorde meget ondt. jeg fik smertestillende i flydende form, tømt bulen ud med en kanyle og 2 timer efter var katten frisk som en havørn.
Jeg lagde faktisk sag an mod dyrehospitalet, men fik desværre ikke medhold i min klage. Det er åbenbart ikke nemt, at overbevise andre om, at flere dyrlæger ikke altid arbejder ret godt sammen, men i stedet modarbejder hinanden, for dyrlægerne på dyrehospitalet er sikkert gode nok, men hver for sig. Den dyrlæge som skulle give en udtalelse på min klage fra ankenævnet, havde haft noget forbindelse til hospitalet. Om det var grunden til at jeg tabte sagen ved jeg ikke, men jeg har en mistanke, for jeg burde ha' vundet sagen som jeg ser det.
Inden jeg lagde sag an, ringede jeg et par gange til dyrehospitalet, for jeg ikke kunne forstå det som foregik. Jeg blev overhovedet ikke mødt på nogen måder og fik ingen svar på tiltale. Tværtimod, var personalet ret grove overfor mine henvendelser. Jeg sætter aldrig mine ben her mere, det er helt sikkert.

Ligger aldrig min hunds liv i deres hænder igen.

Min hun blev sidste år, overfaldet af en rottveiler, og vi kørte på dyrehospitalet med ham. Han blev tilset, men de kunne ikke tage røngten for apperatet var i stykker, de sagde at de godt kunne sende os videre til LIFE, men at det var der slet ingen grund til for der var ingenting galt. Vores hun overnattede til obs. vi spurgte om han måtte gå på trapper (han er en lille hund der normalt ikke har problemer med trapper) og det måtte han meget gerne. Vores hund fik det ikke bedre, vi var derinde flere gange, og alle gange bad vi om røngten, men først sidste gang, efter utallige forskellige forklaringer for hvorfor han nu havde en bule ved sit ribben og meget ondt (Arvæv var der en DYRLÆGE der sagde, PÅ 2 DAGE??? come on) tog de et røngten, og konstaterede at der var et brækket ribben. Det skal tilføjes at de var blevet gjort opmærksomme på at det var en forsikringssag, og at de derfor ikke skulle holde tilbage. De får ALDRIG lov at røre mine dyr derinde igen, jeg benytter i stedet Universitetshospitalet for Familiedyr, på LIFE, meget mere kompetent og grundige. Til at slutte af med spurgte jeg dyrhospitalet om kompensation, for de gange vi havde været der og fortalt dem at vi mente det var et brækket ribben. Men det kunne der ikke være tale om, så vi fik lov at betale for 2 behandlinger, der på ingen måde var pengene værd, og som vi til sidst kunne konstatere var fejlbehandlinger. FØJ!

FULDSTÆNDIG ELENDIG OG OVERLEGEN OPFØRSEL!

Aldrig i mit liv er jeg blevet SÅ skuffet over en dyrelæge!!!!
Lægen var overlegen, på ingen måde grundig ved undersøgelse og vanvittig dyr!!!
Min lille hvalp på 6 mdr. havde fået spolorm og eftersom at han har været udsat for et menneskeligt overgreb af en fremmede som hvalp er han MEGET bange for fremmede mennesker.
Dyrelægen var fuldstændig ligeglad med at han var meget utryg og hev ham nærmest igennem gangen fordi han skulle indlægges!
Om aftenen ringer hun hjem til os og fortæller at han er meget dehydreret og har kastet op igen. Udover det har han et meget lavt blodplade niveau og mangel på hvide blodlegemer.

Dagen efter ringer jeg for at høre en status og hun siger at han har fået en ormekur og så må vi jo komme igen efter kuren for at se om hans tilstand er blevet værre. 6000 kr !!! FOR HVAD EN ORMEKUR!!!!!

Udover det fortalte hun mig at jeg nok skulle tage at opdrage min hund fordi han ikke ville løftes af hende.
HVALPEN er blevet overfaldet og jeg går til hundetræning/psykolog med ham flere gange om ugen!!! Hvalpen er jo bange for fanden!!!!
Hun mente tydeligvis at der var noget galt med ham og nedgjorde at jeg havde købt ham fra en kennel med DKK stamtavle - for det var jo ingen garanti for en sund hund!
Nej det er jeg godt klar over, men nu er han jo ikke født bange - han har været udsat for et overgreb!!

FØJ EN RINGE DYRELÆGE!!!!

desværre er en stjerne det laveste man kan give

Jeg har haft hund i snart 18 år og ved efterhånden lidt om de forskellige sygdomme som hunde kan få, så stor var min Ærgrelse / frustration over at få at vide efter at havde kontaktet KBH`s dyrehospital og bedt om at få en recept på nogle øjendråber til lidt øjenbetændelse at det kunne de skam ikke udlevere uden at man først betaler fuld pris for en konsultation ( Ca. 600 ) for at de bruger ca. 10 min på at se på min hund dette er så dårlig service, man kunne jo havde håbet at personen havde sagt kom du lige forbi så kigger vi på din hund..men nej man skal betale i dyre domme.

dette er ikke første gang at jeg har haft dårlige oplevelser med Kbh`s dyrehospital man får helt klart den fornemmelse at det eneste det handler om for dem er at få penge i kassen for selv den mindste ting / Hjælp / service Mangel på samme

Jeg syntes det er så sørgeligt at et firma som har med dyr at gøre (vores kæreste eje) har så lidt empati og forståelse / indlevelse

Jeg kunne forstå deres holdning hvis jeg var 1 gangs ejer og ikke viste noget som helst om hunde / dyr, men det er jo ikke tilfældet her

Vil aldrig bruge andre dyrlæger

Min kat har været igennem et længere forløb med urinvejsinfektion, og jeg har brugt Københavns Dyrehospital hele vejen igennem.
Jeg har flere gange ringet til dem om aftenen for at få råd, og de har altid været tålmodige og venlige.
Dyrlægerne lytter interesseret til hvad man fortæller, og er meget grundige i deres behandling. Det kan godt være at de er lidt dyre, men til gengæld kan man få fat i dem hele døgnet.
Jeg har overhovedet ikke indtryk af, at det er en pengemaskine. De vælger den behandling, de selv ville give deres eget dyr, og forsøger ikke at prakke nogen noget på, som man oplever hos andre dyrlæger.

Min varmeste anbefaling!

De kan få en stjerne for venlighed

Har været hos dem et par gange.
Udover at de er rasende dyre så har jeg aldrig været imponeret over deres evner. Mit sidste oplevelse var da min lille tæve var gravid. Jeg ville lige have en scanning af graviditeten da det var "min" første fødsel.
Det tog 10 minunter og kostede kr. 1700. "Dyrelægen" mente der var tre hvalpe, måske 4. Der kom 8. Naturligvis kan det være lidt svært at se hvor mange der ligger i maven men at man ikke kunne se forskel på 3 og 8 var alligevel kun noget der bekræftigede min manglende tillid til deres kvalifikationer. Det var nu kun et eksempel. Erfaringen fortalte mig at de kun er interesseret i penge og ikke dit dyr. Jeg har nu fundet en rigtig velkvalificeret dyrlæge til anstændige priser.

Kan kun anbefales

Jeg er kommet hos Københavns Dyrehospital igennem mange år og har alrdig været udsat for nogen dårlig behandling. De er højst professionelle og har redet min første kat fra at være prøveklud hos en uduelig dyrlæge da hun fik allergi.

Jo, de er dyre, men det gør altså også en forskel når man ved at ens dyr er i gode hænder. Ingen af mine dyr har været igennem unødige behandlinger og der er altid blevet taget hensyn til dem på alle måder.

Jeg kan kun anbefale Dyrehospitalet og alle deres dyrlæger.

Dyrenes paradis.

Her får man al den tryghed, ro og ekspertise, som man som dyreejer ønsker sig/har behov for, når ens dyr blir sygt.
Uanset hvornår på døgnet mine dyr er blevet syge, har jeg følt, at jeg blev modtaget med stor faglighed og menneskelig omsorg.
Det kan godt være, at det er lidt dyrene end hos en "alm. dyrlæge" - men for mig at se, er det så også så meget bedre.
Dyrlæge Helle Texel har gjort hele forskellen for min gravhund. Det glemmer jeg hende aldrig for.

Is Københavns Dyrehospital your company?

Dyrehospitalet i København I/S Details

Visit Københavns Dyrehospital