DLG Tele reviews

DLG Tele reviews

7.2

Fantastisk service

I forbindelse med min mors overflytning til plejehjem, tilbød DLG min mor et Loyal Abonnement, så hun har råd til at beholde både fastnet og mobil. Ændringen vil DLG gøre meget let, så jeg bare skal bekræfte en mail korrespondance med den meget
serviceminded medarbejder hos DLG
Fantastisk service overfor kunderne.

Fantastisk service

Jeg flyttede i slutningen af februar mit bredbånd fra Fullrate til DLG Tele. Jeg havde i 1½ måned haft ustabilt bredbånd hos Fullrate, de som de ikke kunne fikse, den sidste uge virkede mit bredbånd slet ikke. Jeg fik at vide på forhånd, at jeg godt kunne risikere, at problemet også ville være der, når jeg kom over til DLG Tele, men det skulle de nok klare. Dagen, hvor eg flyttede over til ko, og ganske rigtigt virkede mit bredbånd ikke. Jeg fejlmeldte det til DLG Tele morgenen efter, jeg var rykket over, og da jeg kom hjem fra arbejde virkede det, og det har virket lige siden.
Så stor ros til DLG Teles dygtige medarbejder, der på under 8 timer kunne klare det, Fullrate ikke kunne, selvom de havde 1½ måned.

Lea Pedersen

Kære Lea

Tak for din feedback.

Det glæder mig meget, at det er lykkes os og få skabt en stabilitet på dit bredbånd.

Kundeservicechef

Super service, gode produkter !

DLG,,,, er det ikke noget med foder til dyr ? Jo, men ikke desto mindre, så er det min erfaring at de faktisk er ret gode til mobiltele løsninger. Jeg har ifbm. min virksomhed i nærheden af 50 abonnementer fra små sms moduler over tele og datainstallationer. Det siger jo sig selv at der lige er en indkøringsfase når man skifter alt fra en ende. Men den personlige behandling af nogle få kontaktpersoner der kendte lige mine behov har gjort at til rettelser og ønsker er sket hurtigt og smertefrit.
Skal jeg sige noget "negativt" så er det at der faktisk var produkter og tekniske løsninger i deres sortiment som der ikke blev informeret om - der siden er installeret til glæde og gavn for mine gæster og mig. Stor ros til det DLG team jeg har haft kontakt til !

Kære Kåre

Mange tak for din flotte feedback.

Super hurtig hjælp ...

Rigtig god og hurtig hjælp igennem kundeservice. ...kan kun anbefale dlg tele 😊
Mette found this review useful

Kære Kunde

Mange tak for din flotte feedback.

Fup sælgere

pas på dette fup firma, de ringer og sælger forkerte tlf. og tv. pakker, siger de er meget billigere end TDC, men når vi så ser tilbud er der ikke de samme pakker med, mangler en masse kanaler som vi skal have, og så kommer der lige leje af dyr boks med, så det kommer til at koste 25% mere end TDC, vi har ringet og annulleret, men nu har de lukket vores TDC og ikke lige fået annulleret aftalen. Så PAS PÅ DLG Tele fup firma, ingen kundeserivce

Kære Michael

Tak for din feedback!

Vi skal indledningsvis beklage alt det besvær, du har haft i forbindelse med overgangen fra TDC til DLG Tele. Dette er bestemt ikke i orden, og er ikke normal procedure for DLG Tele.

Jeg vil foreslå, at jeg kontakter dig asap.

Vil du derfor ikke i den forbindelse skrive retur hvilken dag/tidspunkt, som passer dig.

Trust@dlg.dk

Der er virkelig blevet taget hånd om problemerne og de er blevet rettet

DLG tele har virkelig taget sig sammen og samarbejdet har fungeret optimalt indtil nu
til tros for forhindringer fra Telia

Kære Peter

Kundeservicechef

Fin og hurtig service, også over telefonen.

De har en meget fin service på deres hotline, meget åbent, oprigtig. Et selskab skal også dømmes på hvordan de håndterer det hvis der sker fejl, og der får de mange plusser i min bog!

Kære Niclas

Tak for din fine feedback.

God service.

Altid venlig og imødekommende service - specielt én medarbejder skiller sig ud.

Kære Kunde

Mange tak for din anmeldelse.

Kundeservicechef

DLGtele, professionel og hurtig service

Jeg manglede 2 telefoner til julegaver sidste arbejdsdag før jul. Med hjælp fra DLGtele lå pakkerne under træet :-) Stor tak til Ringstedafdelingen.

Kære Joakim

Mange tak for din flotte anmeldelse.

Kundeservicechef

er meget tilfreds med dlg. tele

Har fået et benzin kort oven i hatten og det hele fungerer bare vi får oveni købet rabat ved at samle flere ting hos dlg. Blandt telefoni, bredbånd og tv samt benzin kort, forsikring og hjemme alarm alting samlet et sted. Tilmeldte mig deres jule konkurrence og VANDT TAK DLG

Kære Kenneth

Mange tak for din feedback.

Stort tillykke herfra, og håber du bliver glad for julegaven:0)

Kundeservicechef

Forståelse efter mobildata regning var eksploderet

Vores søns telefon var gået i stykker, og da ny blev startet op gik den i selvsving med at
Hente opdateringer uden vi var bevist om dette. Heldigvis var der forståelse fra dlg tele
Der heller ikke mente vi havde nogen andel i telefonens selvsving. Stor ros
Hilsen Søren.

Kære Søren

Tak for din feedback.

Vi er godt klar over, at der uventet kan opstå udfordringer, som vi altid forsøger og løse på bedste vis.

Det glæder mig meget du er blevet tilfreds, trods en forskrækkelse :0)

Imponerende service

Havde lige en fantastisk oplevelse med levering af træpiller. Havde bestilt 3 paller med 8mm træpiller i 16 kg sække (som jeg havde regnet med at jeg skulle håndbære ind fra min indkørsel. Istedet da jeg kom hjem stod de 3 paller i min garage - aldrig oplevet bedre service - tak DLG og chauffør!

Kære Alan

Tak for din feedback.

Din ros bliver videregivet til den lokale afdeling.

Super super super

Kære Klaus

Tak for din flotte anmeldelse.

Trust@dlg.dk

Flinke mennesker med rod i butikken, så de ikke kan levere

Den 23/10 2013 havde jeg besøg af en venlig sælger, som lovede guld og grønne skove. Det kunne de ikke leve op til.

Til min egen mobil blev jeg lovet et DLG Pro 50 inklusivt dobbelt sim-kort til min iPhone 5 og min iPod Air. Da jeg modtager sim-kortet er det ET mikro-sim kort og ikke et Nano sim, som tydeligt aftalt og der er kun ET - altså ikke TO som aftalt.
Det sim-kort jeg modtager er til Telias netværk og ikke TDC’s som lovet, det viser sig senere, at TDC's net ikke understøtter LTE (4G) til iPhone 5.
De har tastet min søns telefonnummer forkert ind, så hans nummer blev ikke flyttet (til hans held). Jeg har ringede til kundeservice, men der er ikke sket noget.
Min kones og mine to døtres sim-kort er til Telias netværk, og ikke som lovet til TDC’s. Måske mindre detalje - men det er bare ikke som aftalt.
Efter at have klaget over at have modtaget mikro-sim og ikke noget sim-kort til min iPad, modtager jeg ET nyt nano sim-kort - denne gang til TDC’s netværk…. men, da mit telefonnummer er flyttet og jeg har ringet til kundeservice for at aktivere sim-kortet, går der det meste af en dag, før aktiveringen sker. Så jeg har en hel arbejdsdag uden telefon og uden at være blevet varslet om at jeg kunne risikere det. Jeg ringede til kundeservice forgæves. De kunne intet gøre. Jeg taler også med de søde mennesker i Land & Fritid - de kan heller ikke gøre noget. Denne dag var jeg afhængig af at koble op via min mobil til nettet, for at kunne arbejde, så jeg mistede en hel dags arbejde = dyrt for en nystartet selvstændig. Desuden kunne mine kunder ikke komme i kontakt med mig = dårlig service.
Jeg fik at vide at mit mobile bredbånd (dobbelt sim til iPad) først ville virke den 27. december. Det var noget andet end det jeg var blevet lovet!
Da min Telefon endelig virkede, kunne jeg stadig ikke gå på nettet, fordi TDC’s netværk - i modsætning til hvad jeg var blevet lovet, som nævnt ikke understøtter LTE (4G) på iPhone 5. Dette kan jeg simpelt hen ikke leve med.
Jeg var blevet lovet at de havde mindst lige så god service som Telenor. Det havde de så ikke. Jeg kan kun ringe i hverdage mellem 8-16. Der er ventetid. Endnu værre - dem man taler med kan intet gøre.
Jeg fik at vide at jeg også kunne få hjælp i Land & Fritids butikker. Det kunne jeg så ikke. De skal også ringe til kundeservice for at kunne noget - og derfor ikke hjælpe en lørdag fx.
Nu har jeg så besøgt Telenors butik på Tørvebryggen i Randers og bedt om at få flyttet hele mit engagement tilbage til dem. I den forbindelse har min datter så nu modtaget en SMS om at hendes nummer først vil kunne flyttes 28/10 2014 og efter at have nærstuderet produktarket, kan jeg se at der med MEGET småt (5-6 pkt.) står noget med 12-36 måneders bindning på det jeg fik udleveret af jeres sælger. Men sælgeren sagde at der var en måneds opsigelse og på den kontrakt jeg har underskrevet, er der ikke sat kryds i bindingsperiode. Og da de ikke tydeligt har gjort mig opmærksom på bindingen og ikke selv levet op til det de lovede, ser jeg mig heller ikke forpligtet af aftalen. Desuden gik der en måned før numrene var flyttet over, hvor de havde sendt midlertidige numre - det kunne jeg jo ikke bruge til noget - jeg beholdt mit Telenor kort i, indtil den dag numret var flyttet - men kommer alligevel til at betale for den periode?!

Da jeg på min egen mobil (iPhone 5) ikke har adgang til LTE, bad jeg om at mit nummer blev lyn flyttet tilbage til Telenor og er indforstået med at jeg i 30 dage vil skulle betale abonnement to steder (som jeg blev oplyst om af Telenor), men herefter anser jeg ikke deres andel af aftalen opfyldt og vil derfor heller ikke acceptere bindingen længere end det.

Jeg skrev den 7. december, at jeg forventede at de acceptere min reklamation som beskrevet ovenfor, ellers måtte de skrifligt gøre indsigelse snarrest og senest den 13 december. Jeg har endnu ikke hørt fra deres klageafdeling.

Da jeg tegnede abonnementet blev jeg lovet gratis oprettelse, men blev alligevel opkrævet oprettelse. Det har de godt nok lovet at kreditere, men jeg har endnu ikke set en kreditnota.

Kære Christian

Tak for din feedback.

Vi skal indledningsvis beklage alt det besvær du har haft i forbindelse med overgangen fra Telenor til DLG Tele. Dette er bestemt ikke i orden, og er ikke normal procedure for DLG Tele.

Jeg vil foreslå, at jeg kontakter dig asap.

Meget smart sælger

Har d.d. skrevet en mail for at få tilbageført abbonnement som en smart sælger har påduttet min mor.
Vi havde købt en mobil med nødkald, som lige nu er ude af funktion pga. den smarte sælger, så min opfordring går på at kontrolleret jeres evt, kære, hvis de har sådan en tlf.
DLG sælgeren ringer først op, derefter tilbyder han ett besøg, og som min 84 årige mor siger, var meget sød, så hun kunne da ikke sige nej til ham.
Men han glemte lige at flytte mobiln med over så den stadig virkede.
Det hele starter med at hun mangler vis nummer, da jeg så spørger hvad hun har gjort, husker hun ikke i første omgang at hun havde skiftet. så det er meget dårlig rådgivning fra den sælger, som hun syntes var meget Sød
Håber at høre fra DLG snarest.
mvh Torben Skanderborg

Har fået hurtigt respons på meningen herinde på sitet, så er godt tilfreds med behandlingen, idet min mors telefon er tilbage flyttet uden vrøvl.
Så mange af de bemærkninger man har hørt, er gjort til skamme, DLG Tele har handlet klagen meget professionelt, så tak for det
Glædelig jul til alle

Kære Torben

Tak for din mail.

Vi har nu gennemgået og foretaget en yderligere tilbundsgående undersøgelse af sagsforløbet,og vi skal indledningsvis beklage alt det besvær din mor har haft i forbindelse med overgangen fra TDC til DLG Tele. Dette er bestemt ikke i orden.

Jeg har sikret, at din mor er kommet retur til TDC d.d. mellem kl. 14-15, så det er aktiveret nu.

Tak fordi du har opdateret din anmeldelse fra 1 stjerne til 4.

Skulle I uventet opleve yderligere, er du velkommen til at rette henvendelse direkte til mig, jf. nedenstående kontakt data.

Utroværdig teleudbyder.

Vi havde besøg af en sælger fra DLG´s [navn fjernet] d. 27/8- 13. Meget flink mand, som vi fik lavet en rigtig god aftale med, og han fik os overtalt til at flytte alt vores mobiltelefoni, fastnet, internet, samt TV. Han havde nogle rigtig god tilbud syntes vi, men efterfølgende har vi ikke haft andet end problemer.
Intet og vi siger intet af det han lovede holder. [navn fjernet] var forsvundet i kulissen. Vi fik godt nok hans tlf.nr., men hvad hjalp det når han ikke tog telefonen og når han så endelig gjorde det sad han midt i noget, og ville ringe tilbage, men det gjorde han aldrig.
Helt fra start var der problemer. Da vi 14 dage efter besøget intet havde hørt fra dlg, ringede vi og spurgte, hvad der var sket eller rettere sagt ikke var sket. Svaret var at vi jo havde 14 dages fortrydelses ret, så de var lige ved at sætte det i gang. Men 18/9 havde vi stadig ikke hørt en lyd, kontaktede dem så på mail. Da ringede så endnu en anden flink mand og gav os den forklaring at det tog jo altid lidt tid når alt skulle flyttes. Men vi undre os bare for [navn fjernet] sagde vi kunne nok ikke nå det til 1/9-13 men 1/10 var intet problem.
Dags dato mangler vi stadig at få flyttet den sidste mobil, men det skal ske her 29/11.
Og vi har stadig ikke styr på det for de bliver ved med at sende regninger for de mobiltelefoner der skulle med følge gratis i aftalen. De dukker hele tiden op på en ny regning, men håber det bliver rettet nu, men det er også 3 gang de har lovet rettelse.
Så mangler vi lige en rettelse ud over det, der er det samlede beløb på telefoni, bredbånd og tv (Hele huset kalder de det) som [navn fjernet] lovede en pris på 417,- om måneden inkl. leje af digital modtageren.
Det var et tilbud lige nu fortiden sagde han, da han skrev det i den samle mappe, hvori vores kontrakter ligger og hvor deres tilbud står. Han gav os også i samme forbindelse en ekstra kanal med, Nieren, men nu har DLG fået fat i ham, og nu nægter han det er ham der har skrevet det i mappen, selv om vi sad 2 personer og så det, og han sagde det endda også. Han har sagt at der måtte være tale om en anden tv pakke for han havde aldrig indgået denne aftale. Endnu en lodret løgn.
Der er ingen tvivl om det er det han lovede. Nu vil DLG have 503 kr om måneden, for den anden pris kan aldrig været kommet fra hans læber, det syntes vi godt nok er alt for galt.
Vi har fået fået nok af DLG. Der har kun været problemer allerede før vi kom i gang. Og det er der godt nok stadig mener vi. At man ikke kan stole på deres sælger er ikke ok. Problemet må være mellem sælger og DLG. En aftale må være en aftale og der med basta.

Kære Marie

Tak for din anmeldelse.

Jeg skal indledningsvis dybt beklage dette forløb, som bestemt ikke er tilfredsstillende.

Der ligger en kreditering på de midlertidige nummer som endnu ikke er lavet, da nummeret først skal komme over til Dlg. Denne information skulle være aftalt med din mand og vores lokale detail afdeling via mail.

På fastnet kontrakten fremgår det, at I har valgt produktet Dlg Fastnet HeleUgen. Dette produkt koster mere i forhold til Dlg Fastnet 5/5/20.

Der fremgår ikke noget om Canal 9 på kontrakten? Jeg kan i øvrigt oplyse, at Canal 9 er et tillægsabonnement, som koster 39 kr. ekstra pr. måned.

Som det fremgår på kontrakten, er aftalen kr. 447,00 + udgiften til Dlg Fastnet HeleUgen.

Jeg vil foreslå, at vi kontakter dig for en endelig afklaring på hele forløbet, og vi dermed sikre du bliver tilfreds, samt modtager det ønskede.

Vil du ikke i den forbindelse fremsende kontaktdata, samt hvilken dag/tidspunkt som passer dig.

Uacceptabelt

Vi har overflyttet vores mobilnumre, fastnetnumre og bredbånd fra TDC til DLG og har i den forbindelse bestilt tekniker til at opsætte vores bredbånd og dette har DLG oplyst vil blive den 15.10.13 mellem kl. 12 og 16.
Da vi mødte her til morgen den 14.10.13 havde vi ikke noget bredbånd så vi kan hverken sende / modtage mail, gå på nettet efter diverse oplysninger eller modtage betaling fra vores kunder i butikken i dankortautomaten. Ved henvendelse til DLG får vi at vide at vi skal henvende os til TDC fordi de har lukket vores bredbåndsforbindelse ned for tidligt ! Ved TDC siger de at DLG har opsagt vores aftale til den 14.10.13 og at de ikke kan gøre noget. Vi har derefter igen kontaktet DLG og de kan da nu godt se at de har kludret i datoerne men at de ville gøre alt for at vi kunne komme på nettet så hurtigt som muligt og at de ville ringe tilbage. Da der ikke er sket noget efter 4 timer ringer vi så igen og nu får vi at vide at der kommer en tekniker til os den 16.10.13. Da vi siger at det bestemt ikke er rigtigt får vi at vide at når de ( DLG ) har været inde og vil ændre noget bliver vores først fastsatte tidspunkt slettet men at de vil gøre alt hvad de kan for at fastholde vores oprindelige tidspunkt men at de ikke kan love noget og at vi vil blive kontaktet den 15.10.13. i løbet af dagen. De lover dog efter noget snak at ringe inden kl. 9. Nu kan vi så konstatere at fordi DLG har lavet fejl har vi ikke bredbånd og når vi prøver at finde en løsning bliver det bare værre.
Vi ved så desuden ikke om vores fax nummer hvor vores alarmlinie kører over er flyttet da vedkommende ikke kunne se det.
Alt dette kunne have været til at leve med hvis vi havde været en privatperson men
for vores vedkommende som firma er det totalt uacceptabelt.
Hvis vi som firma laver en fejl må vi gøre vores yderste for at rette op på fejlen men dette har DLG totalt misforstået.
Nu har jeg brugt halvdelen af en arbejdsdag på fejl som DLG har lavet og denne anmeldelse er skrevet hjemme hvor jeg ikke har DLG så der virker bredbåndet !!!

Kære Hanne

Tak for Deres feedback!

Vi skal indledningsvis beklage alt det besvær De har haft i forbindelse med overgangen fra TDC til DLG Tele. Dette er bestemt ikke i orden, og er ikke normal procedure for DLG Tele.

Vi har taget afsæt I Deres uacceptable oplevelse, og dermed sikre lignende oplevelse ikke vil ske fremadrettet.

Hvor fejlen har ligget er ikke relevant for Dem som kommende kunde i DLG Tele, da vi i samråd med TDC altid skal sikre en meget mere smidig overgang for Dem.

Jeg er blevet oplyst, at alle forbindelser er klarmeldt?

Jeg skal sluttelig igen dybt beklage Deres oplevelse.

Skulle De mod forventning opleve yderligere i forbindelse med nærværende sag, er De meget velkommen til at kontakte mig direkte jf. nedenstående kontaktdata, så vi hurtigt kan få lukket sagen endeligt.

Trust@dlg.dk

Det er ikke for ringe - det er groft

Efter mange dårlige oplevelser, får man så et svar fra dlg, hvor de er flinke - de kreditere for dobbelt opkrævet mobil abonnement.
Så er vi så naive ikke at betale den fremsendte faktura - var ikke forfaldet -

Nu er det så blevet d. 24 - 10 og den flinke kundeservicechef Jan Koch, har nok "glemt" at give beskeden videre. Alle vores mobiltelefoner (3) er blevet lukket uden yderligere.
Tak for kaffe!
D

Reply from DLG Tele

2. besvarelse til Deres opdateret feedback.

Kære Bjarne

Vi kan oplyse Dem, at De er krediteret opkrævet midlertidigt nummerer. Men De skal fortsat betale Deres i øvrigt udestående med DLG.

Jeg har godkendt, at alle Deres nr. er aktive igen.

1. besvarelse
Kære Bjarne

Tak for feedback!

Vi har nu gennemgået forløbet, og vi skal indledningsvis beklage alt det besvær De har haft i forbindelse med support hjælp i DLG Tele, samt skulle kontakte kundeservice flere gange for en afklaring. Dette er bestemt ikke normal procedure for DLG Tele.

Når De flytter Deres eksisterende telefonnummer fra anden operatør til DLG Tele, tildeles De et midlertidigt nummer indtil overflytning har fundet sted. De opkræves med virkning fra oprettelsesdatoen, uanset om det midlertidige nummer tages i brug eller ej. Dette fremgår også under abonnementsbetingelser jf. pkt. 16. ”Nummertildeling, nummeroplysning og nummerændring”.

Vi skal selvfølgelig beklage, hvis De mener vi ikke har givet en fyldestgørende rådgivning fra start, som den pågældende sælger burde have sikret sig inden et endelig salg.

Jeg har derfor pr. kulance godkendt, at De krediteres for dobbelt opkrævet mobil abonnement, og derfor krediteres opkrævet mobil abonnement i perioden 11.08 – 10.09.

Vi håber hermed, at De på tilfredsstillende vis har fået en afklaring på sagens forløb.

En fremragende hjælp

Jeg har et par gange behøvet hjælp til opsætning af Internetadgang på min computer og mobil, og hver gang har jeg fået en tålmodig guidet forklaring til, hvordan og hvor jeg skulle taste for at ændre.
Det allerførste, jeg bemærker, er, at det ikke tager lang tid, før der er en medarbejder i telefonen til at hjælpe mig. Dernæst gennemgår vedkommende det, mens jeg taster på enten min computer eller mobil.
Endvidere får jeg altid tilbud om at ringe igen, hvis der er noget, jeg ikke forstår/ ikke kan få til at virke. Sidstnævnte har dog ikke været taget i brug, for det virker.

Kære Jannie

Tak for din meget flotte feedback.

Bravo DLG Tele

Tak for en rigtig god behandling og service da jeg forleden ringede til DLG tele, oblev gjort opmærksom på nogle ting der kunne reducere min telefonregning.
Tak for det.
Kurt Nygaard Pedersen
Kærvej 15, 6920 Vi9debæk.

Kære Kurt

Mange tak for din meget flotte anmeldelse!

Om virksomheden

DLG startede sine teleaktiviteter tilbage i 1998-99, og stiftede i november 2000 selskabet DLG Tele. Siden stiftelsen er DLG Tele vokset kraftigt og er i dag en solid spiller på det danske telemarked for de pris- & kvalitetsbevidste kunder. DLG Teles ambition er ikke at blive et af Danmarks største teleselskaber, men der imod et lokalt teleselskab med særlig tilknytning og forankring i landdistrikterne, via de lokale DLG forretninger eller vores butikskæde Land & Fritid. Vi tror på, at en tæt dialog og et godt lokalkendskab sikrer et godt samarbejde både på kort og langt sigt. Kunderne i DLG Tele er såvel landbrug, mindre erhvervsdrivende samt privatkunder. DLG Tele har siden sin etablering haft et grundlæggende ønske om at kunne tilbyde et fuldt produktsortiment og kan som totalleverandør i dag tilbyde sine mere end 200.000 kunder tjenester indenfor mobil, fastnet, VoIP, bredbånd, TV og mobilt bredbånd. DLG Tele benytter Telias og TDCs mobilnet, derved sikrer vi os en god dækning i hele Danmark. Hjørnestenen er en god, kompetent og tilgængelig kundeservice, lige som der dagligt arbejdes målrettet for at kunne tilbyde vore kunder en høj service, konkurrencedygtige priser, god kvalitet samt korrekt og hurtig levering. Du er altid velkommen til at ringe til kundeservice. Du er også velkommen til at kontakte din lokale DLG forretning eller Land & Fritid butik, hvis du vil tale med en person ansigt til ansigt. På lang sigt skaber det lokale sammenhold et holdbart samarbejde. Ingen er perfekte, men vi bruger masser af knofedt på at hjælpe vores kunder. DLG Tele - Dit lokale teleselskab.

Visit DLG Tele

Write to: jkc@dlg.dk