Dmi Vejret reviews

Dmi Vejret reviews

4.6

Dårlig kommunikationsstrategi: For mange kokke om maden?

Hjemmesiden og især appen(til Ipad) er ualimindelig besynderlig struktureret. Det virker som om, der var alt for mange kokke om maden. Folkene bag har ikke sat sig ind i brugerens sted, og ikke gjort sig klar hvem målgruppen er.
Artiklerne på hjemmesiden er fine, de forskellige dele er generelt gode, MEN strukturen er elendig. Dertil kommer betegnelser. Fx skal sejlerne ind under "Havprognoser" for at finde ud af, om det er en god ide at sejle ud. "Havprognoser" er ikke et ord som bruges af almindelige mennesker. Det er vel også derfor at brugerne oplever den norske udgave (YR) både bedre og i øvrigt langt mere troværdig.
Jeg ved godt at det er samme beretningsmodeller det bygger på. Jeg ved også at metoden med at dele områder ind i kvadrater er udgangspunktet for beregningerne. Uanset om der er tale om hav, eller "landjord" eller især blandinger. Derfor vil vejrudsigterne jo også opleves som "unøjagtige" af mange der bor langs kysterne. Eller endnu værre: for sejlerne. Så det er ikke den manglende nøjagtighed af vejrudsigterne når det især gælder vind jeg her anmelder, selv om jeg ikke skal skjule, at private udbydere der bruger en anden beregningsmodel af os sejlere opleves som langt mere nøjagtige. Jeg må jo erkende at jeg ikke er metereolog.
Til gengæld er jo kommunikationsmand.
Så både som professionel og som almindelig bruger af DMI vil jeg give hjemmesiden dumpekarakter. Jeg vil gerne stå til rådighed hvis DMI skulle have spørgsmål, så vil jeg gerne uddybe anmeldelsen her med et mere fagligt udgangspunkt (dvs undersøgelser, adfærdsanalyser og kommunikationsteori).
Men ellers vil jeg anbefale fokusgrupper, som man fx gør på DR.
Jan Simmen, ansv. chefredaktør

Har stadig ikke vænnet mig til det nye ELENDIGE layout :(

Lige siden DMI.dk ændrede layout og bagvedliggende system på deres hjemmeside bliver jeg irreteret hvergang jeg besøger siden.

1. "Landing page" giver blot et kort over Danmark med lidt info om vejret nu. Når jeg går efter en vejrudsigt så er det "udsigt" til hvordan vejret bliver de næste dage, ikke hvordan det er nu, Det kan jeg jo se ud af vinduet !!!!
2. Regional siden tager nu 2 klik for at nu frem!! Før brugte man cookies for at lande i den relevante region, men AK og VE, ikke mere, dvs. igen ned af bakke.
3. Stadig på regional vejrudsigt. Med stor banner og tekst så står den relevante grafik for langt nede på siden!!!
4. Når man er på regional siden og gerne vil til byvejre og taster et postnummer eller bynavn ind så finder den ikke nogen byer!!!

...og jeg kunne blive ved med irritationsmomenter.

Og hvorvor dette lange indlæg? Fordi jeg plejede at elske dmi.dk, men nu HADER jeg det.

One word: CRAP

Alex

Vejret passer stort set aldrig

Det er for dårligt, at DMI ikke kan komme med bedre vejrudsigter, for det er tit, at de kommer med fx snestorm, også kommer der ikke noget sne.
Der er andre gange, hvor der skal komme solskin, så kommer der en masse regn, og det er meget sjælden, at deres vejrudsigter passer med det vejr, som de prøver at forud se, og det virker til, at DMI spiller om, hvordan deres vejrudsigter skal være. så helt klart minus 5 stjerner, så det havde været muligt.

Det er ikke folk med uddannelse

I Rusland, kan de sige vejret 3 uger frem, hvis de siger at om 14 dage vil det regne efter kl 16: ja så regner det efter kl 16 og ikke før.

Her i Danmark er det sådan at de siger sol og op til 15 grader, men men, det er overskyet hele dagen og 7-8 grader, så ændre de vejrudsigten flere gange om dagen, nok fordi de har kigget ud af vinduet.

Et råd, send nogle af dmi/s ansatte til efteruddannelse i Rusland, men problemet er nok at Rusland ikke tager folk med IQ: under 50.

Fortjener 5 stjerner

Ikke altid helt præcist, men nok ikke nemt at forudse vejret :O)

perfekt applikation på din smartphone

Det er rigtig rart med denne applikation, hjælper mig med at tage det korrekte tøj på om morgen og ligeledes mine børn

Is Dmi Vejret your company?

Dmi Vejret Details

Vejret både nationalt og lokalt (DMI), hos os får du oversigt over de bedste vejrsites i verden. Lige fra DMI i danmark til de andre landes vejr informationscentre.

Visit Dmi Vejret