Domstol reviews

Domstol reviews

7.4

Skifteretten Viborg

Beklager at jeg ikke kan give flere stjerner. (situation ændret - se nederst)
Efter min mor er gået bort, hjælper jeg min far med bisættelse og papir.
Silkeborg kommune har været en rigtig god støtte. Givet information om arbejdsgangen.
Så nåede vi til skifteretten. Vi fik en skrivelse ud at vi kunne kontakte dem pr. telefon. Hvilket vi så har gjort i dag.
Først lyder kvindemennesket som om vi forstyrre hende.
Da jeg høfligt præsenterede mig, og sagde at jeg hjalp min far, havde hun travlt med at fortælle at hun kendte reglerne. (Det forventer jeg da også - hvad er hun ellers ansat der for) - Ingen kundeservice her. Hun taler sur i telefonen og var ligeglad med hvad jeg havde at fortælle. Hun var mere interesseret i hvad min fars hus kunne sælges til. En ting er at hverken min far eller jeg er egendomsmægler, og hvis det kan undgåes skal huset ikke sælges. Næst er at min far er ene ejer af huset, og det kan da godt være at han kan låne penge, men han kan altså ikke betale større lån med hans pension. Hvilket jeg ikke lige kan se, hvad har med min mor at gøre. Spurgte om hun ikke skulle se begravelses bilag (som stod på den liste i brevet skifteretten havde sendt) - men nej, det interesserede ikke kvinde mennesket.
Når man så sidder og fundere over at vi har krise i DK - med mange ledige. Så har jeg et forslag til Domstolen - et kvindemenneske som hende, høre slet ikke hjemme i den stilling, hun bør fyres så hun kan komme hjem og tænke lidt over tingene, hvordan man behandler andre mennesker. Det kan godt være hun kender reglerne, men hun kender åbenlyst ikke til at servicere/vejlede andre - det er nemlig det hun er ansat til.
Når vi bliver kaldt til skifteretten i Viborg, håber jeg det bliver respekteret, at hun INTET skal have med vores dødsbo at gøre, det ville slet ikke være i min mors ånd.
****************************************************************************************
Så fortjener Skifteretten i Viborg 5 stjerner. Efter ovenstående hændelse, skrev jeg en klage til skifteretten og bad om ny medarbejder. Dette blev respekteret og alle papir blev udfyldt og problemer løst på 20 minutter.
En uge efter blev jeg kontaktet af en helt 3. medarbejder fra skifteretten, som spurgte om min klage måtte indgå i materiale til efteruddannelse. Desuden fik jeg ros for at gøre opmærksom på problematikken. De har fået lov at bruge min klage. Så skønt at man bliver hørt.... Så derfor må jeg ændre 1 stjerne til 5

Is Domstol your company?

Helsingør Retskreds - Skifteretten Details