DONG Energy reviews

DONG Energy reviews

Very low
2.0

Hurra for monopol

Har modtaget en fuldstændig uoverskuelig elregning på knap 4000,- og mit forbrug er åbenbart 119% højere end forventet. Jeg bruger, trods jeg bor i en 1 værelses lejlighed på 35 kvm, strøm der normalt ville omfatte et forbrug for svarer til 5 mennesker. At jeg så henvender mig og medarbejderen virkelig ikke kan se det urationelle i at mit forbrug er steget med 119% selvom jeg intet nyt har fået, i jo for vanvittigt. 2011/2012 har jeg brugt for 1113 kWh - 2012/2013 - 1255 og 2013/2014 2779!! Det er over dobbelt så meget strøm og man skal fandme være dum og naiv for ikke at kunne se, der er noget galt. Resultatet var frustration over manglende forståelse overfor, at medarbejderne mente alt var i den skønneste orden og jeg alternativt kunne få den undersøgt for 1900 kr?! JEG skal betale JER, for at I, kan undersøge JERES elmåler? I må da være blevet sindssyge. Jeg forstår ikke, at jeres skøn og estimering kan være så dårlige og helt ved siden af åbenbart at man næste opgørelse skal bøde for jeres inkompetence og manglende på mulighed for at kunne lave en estimering der bare er nogenlunde tæt på.
Jeg har for længst skiftet elselskab, men slipper desværre aldrig for statens grimme og klamme klør om min pung, der i forvejen betaler voldsom høj skat (der vel at mærke er med til at finansierer DONG energy)
Unfair konkurrence og den dag jeg har mulighed for selv at vælge udbyder, både af distribuering og levering af strøm, tøver jeg ikke et sekund.

Hold jer langt væk fra DONG energy, hvis i kan.

Jeg har altid oplevet Dong meget forstående, hvis min elregning har været høj.
Jeg tænker med hensyn til en betalingsordning. Det har jeg været meget glad for....

M.v.h.
Hanne S. Jensen

Dong er én pengemaskine der har unødigt højt lønniveau

Samme som ovenfor !
Jeg kan tilføje at i er ualmindeligt pengegriske. Første undlader i at udskrive en realistisk aconto betaling gennem et halvt år,, derefter kommer i med en samlet faktura på 3800 kr og når man ikke kan betale den på én gang udskriver i en dumnebøde på 8, 20 procent I er et stats ejet selskab etableret for skatteydernes penge. Vi får ikke alle det samme i løn og slet ikke Dong lønninger hvorfor har så en strarregebyr der er ødelæggende for folk med lave integrer? Hvorfor er straffe renten ikke indtægsreguleret?

Til Ole

For god ordens skyld, så afviger vores lønninger ikke fra lønningerne sammenlignelige private virksomheder - på nogle områder ligger vores lønniveau lidt over gennemsnittet og på nogle lidt under. Vi er på ingen måde lønførende.

På hver af dine acontoregninger opkræver vi omtrent en fjerdel af dit forventede årsforbrug. Det forventede årsforbrug er som udgangspunkt baseret på det foregående års forbrug på adressen, men du er altid velkommen til at oplyse os en aktuel aflæsning af elmåleren, så vi bedre kan tilpasse dine regninger efter det aktuelle forbrug - du kan jo have ændret forbrugsvaner eller udskiftet til mere energivenlige elapparater.

Har dit elforbrug vist sig at være højere, end vi havde forventet, bliver opgørelsen af det reelle forbrug tilsvarende højere.

Vi beklager, hvis du opfatter det som en dummebøde, at vi opkræver renter på de betalingsaftaler, vi tilbyder. Det er bestemt ikke intentionen, at det skal opfattes sådan, men det hænger sammen med, at vi har økonomiske omkostninger ved først at have modtaget den fulde betaling efter flere måneder. Vores udgifter til betalingsaftaler er de samme, uanset kundens indtægt - som vi i øvrigt ikke kender - og vi kan ikke tilbyde at differentiere vilkårene. Vores intention er at yde en rimelig og god service, ved at hjælpe kunderne med at dele betalingen op over flere måneder, uanset at det medfører en mindre omkostning.

Louise

Meget svært at aflevere en helt ordinær flytteaflæsning

Da jeg skulle fraflytte et lejet hus forsøgte jeg i flere omgange at melde slutaflæsningen via selvbetjeningen hos DONG. Hver gang med en melding om at noget måske var gået galt i slutningen af - en ret omstændig - proces. Da jeg efterfølgende skrev til DONG, tog det over en uge før jeg fik svar, med en meddelse om hvis jeg ikke registrerede min slutaflæsning, ville du fakturere mig pba. et skøn. Det er IKKE i orden.

Hej Ole

Jeg beklager, at du har oplevet udfordringer i forbindelse med registrering af din slutaflæsning.

Normal procedure når du sender en mail angående en flytning til os, er at vi sender en kvitteringsmail tilbage, hvor du bliver oplyst at din henvendelse bliver besvaret i løbet af 7-10 arbejdsdage.

Du skal være velkommen til at kontakte vores kundecenter på 72 10 20 30, så vi kan sikre os, at din aflæsning er registreret.

Louise

Elendig refundering af regninger!

Jeg har fået en regning i forbindelse på årsopgørelsen på omkring 1000 kr. Efter jeg havde betalt denne, fik jeg en brev om at der var lavede en fejl og at jeg ville få pengene igen på CHECK, og så har Dong sendt mig en ny regning på 1400 kr. Så i stedet for at trække det jeg allerede havde betalt fra den rigtige regning, får jeg en CHECK udstedt og så kan jeg gå ned i banken og betale gebyrer for den! Jeg har så snakket med kundeservice som siger jeg kan vente 20 dage til check en udløber og så kan jeg få udbetalt dem på min konto. Så imellemtiden skal jeg betale en regning mere på 1400 kr og vente 20 dage, hvorfra jeg SELV skal ringe ind igen for at få bragt det i orden. Det er selvfølgelig ikke medarbejderen fra kundeservice jeg er utilfreds med. Det er jo ikke vedkommendes skyld at DONG har sådan en elendig procedure. Jeg syntes det er fuldstændig uacceptabelt Det kan ikke være rigtigt jeg skal betale for DONGs fejl!!!

Hej Thomas

Jeg giver dig ret i at sagsbehandlingen i dit tilfælde kunne være mere hensigtsmæssig.

Vi udbetaler som udgangspunkt kun på check, hvis vores kunder ikke er tilmeldt Betalingsservice eller har indtastet deres kontooplysninger under profiloplysninger på Selvbetjening. Vi er opmærksomme på, at det kan medføre gebyr at indløse checks, men vi har desværre ikke mulighed for at overføre på f. eks. NemKonto.

For at vi kan finde en mere hensigtsmæssig løsning på din henvendelse,anbefaler jeg at du kontakter os på telefon 72 10 20 30 og spørger efter mig eller mine kollegaer i Solution & Support.

Fejlmeld Dit gadelys virker ikke

I uge 11 har jeg set at gadelyset er tændt, også i dagtimerne. Ok, de defekte lyskilder skal måske udskiftes i den normale arbejdstid. I dag lørdag lyser vores gadelamper fortsat, jeg går ikke ud fra, at lyskilderne udskiftes i dag.

Jeg vil så anmelde dette over nettet og finder siden hvor dette kan gøres. Under siden Fejlmeld dit gadelys, kan man melde fejlen på
"dit gadelys.dk". 1. punkt: Indtaste en adresse: Adressen indtastes. Der sker ingen ting! 2. punkt: Her kan man kun se de første 3,5 linjer. Man har ikke mulighed for at gøre skærmbilledet mindre, så hele siden kan ses. Jeg ved godt hvordan man gør dette.

Der er også et kort på siden, jeg føler hellere ikke dette virker. Det må I rette op på.

Nu har jeg derfor skrevet en mail via jeres hjemmeside, så må jeg se, hvor lang tid der går og hvor meget strøm der ville blive brugt på denne sag.

Hej Henrik Vissing Olsen

Tak for informationen vedrørende ditgadelys.dk.

Vi sørger for, at få tjekket op på de oplyste fejl.

Jeg kan se, at vi har besvaret din e-mail idag.

Kim

Inkompetent kundeservice

Jeg købte et hus i 2013 og skulle vælge gasleverandør. Jeg vælger så at købe hos DONG, så jeg kun får én regning, belært af dårlige erfaringer med TREFOR. Et selskab jeg næsten ikke kunne slippe ud af igen, selvom jeg havde solgt huset og var flyttet i lejebolig! Nå, men DONG bekræfter skriftligt at jeg har en aftale med dem om at købe gas og aftalen hedder Spotpris. Jeg betaler også for den og alt ser ud til at være i orden, indtil i år, hvor jeg så pludselig får en regning fra Naturgas Fyn på samme gas! Kontakter naturligvis begge selskaber, men får umiddelbart ingen hjælp. Svarene var meget afhængige af hvem jeg talte med: ”Det kan ikke lade sig gøre” eller ”Det tror jeg ikke på”, ”Vi ringer til dig”. Får langt om længe fat i en medarbejder med Naturgas Fyn som siger at DONG har meddelt dem at jeg har valgt at købe gassen der?!? Det hele virker ekstremt frustrerende og det er åbenbart en naturlov at det skal give meget hovedbrud at fyre med naturgas. Lykkes det at komme igennem til DONG's kundeservice, så skal du ikke regne med at det svar du får holder vand. Ikke engang selvom det er skriftligt.

Hvor hurtigt er "hurtigst muligt" Louise? Der er nu gået en måned..

Louise, man får ikke noget ud af at ringe til DONG kundecenter. Jeg fik fat i en medarbejder ved DONG i Vejen og han fik løst problemet sammen med Naturgas Fyn. Alle dem jeg har talt med ved kundeservice har intet gjort og én tillod sig endda at antyde at det jeg klagede over ikke kunne lade sig gøre, og at jeg ikke forstod mine fakturaer. Sammenfatter jeg mine oplevelser med DONG, TREFOR og Naturgas Fyn, så er det den suverænt ringeste kundeservice jeg har oplevet nogensinde. Især TREFOR vil jeg advare imod. Man kan ikke engang slippe ud af kundeforholdet selvom man sælger sit hus og flytter i lejebolig!

Hej Allan

Jeg vil gerne beklage den lange behandlingstid, men det har taget lidt tid at finde ud af, hvad der var gået galt.

Jeg vil starte med at oplyse at Naturgas Fyn har annulleret regningerne, så hvis du har modtaget en regning fra dem skal denne ikke betales.

Årsagen til fejlen er følgende:

Forsyningspligten er flyttet fra DONG Naturgas til Naturgas Fyn pr. 01.10.2013.

Pr. samme dato skulle der implementeres nye leverandørskifteregler. Implementeringen af de nye leverandørskifteregler blev imidlertid udsat til 22.10.2013, idet ikke alle markedsdeltagere var klar med IT-systemerne.

I den forbindelse har der været en mindre fejl i DONG Energys system, der har medført at der er sendt stamdata, men ikke - som normalt og samtidigt - forventede forbrugsdata, til det nye forsyningspligtselskab på i alt 33 kunder. Disse 33 kunder skulle, inden 15 arbejdsdage regnet fra 01.10.2013, finde sig en ny gasleverandør for at slippe for at få pligtforsyningsselskabet som gasleverandør. Det har de alle gjort.

Det nye forsyningspligtselskab har så troet, at det var kunder, de SKULLE overtage (i stedet for som det faktisk er - 'kunder de MÅSKE skal have'), hvorfor de har oprettet dem som kunder i deres system.

Fejlen er nu udbedret og du er kun gaskunde et sted.

Du er mere end velkommen til at kontakte vores gas kundecenter på 72 10 20 30, hvis du har yderligere spørgsmål.

Louise
________________________________________________________________________________

Hej Allan

Jeg beklager den oplevelse, du har haft i forbindelse med din henvendelse til vores kundecenter.

Jeg har haft kontakt med gas kundecenteret, og de er ved at behandle din henvendelse.

Jeg vender tilbage med et svar hurtigst muligt.

Louise

Aftaler holder ikke og Advis A/S bruges flittigt.

Jeg kan varmt anbefale at skifte til andet selskab, hvis man kan.
Jeg har lejet et rum i nærheden af Stenløse og har brugt det til opmagasinering gennem mange år. Det betyder at jeg ikke bruger strøm på denne adresse.
Jeg fik så lavet en aftale med Dong om at jeg betalte det minimum, man kan og Dong vil så have at der bruges min nogle kW. Ok så gør vi sådan.
Efter et par år kommer der brev om at jeg ikke har aflæst måleren. Det udløser gebyr mm.
Jeg kontakter Dong og får aftalen på plads igen.
igen går der 2 år og jeg bliver kontaktet, per brev fra Advis A/S med sagsomkostninger på 450 kr. og at jeg er nu i RKI. Her er det samme ritual, jeg har ikke aflæst måleren og jeg skal få betalt sagsomkostninger og få aflæst måler for at undgå Fogedbesøg.
Jeg Kontakter Advis A/S og får den tragiske besked at Dong får breve retur, fra min tidligere adresse og at de har ringet d. 24./10. 2013, Hmmmm.
At gå på nettet og finde kontakt til Dong, men det telefonnummer og mail adresse virker tilsyneladende slet ikke.
Nå Advis A/S skal jo have penge for noget så jeg får dem til at oplyse et telefonnummer til Dong (99 55 57 10) og det virker.
Jeg får fat i en sød og venlig betjening og Dong får, igen, min bopæl og at der bare skal lægges et par kW på målertallet.
Jeg er nu i RKI og skal betale 450 kr. for ingenting.
Dong kan altså ikke betale sig, hvis man har muligheden for at skifte.
Hilsen Kim.
Verner found this review useful

Hej Kim

Jeg beklager, at der har været udfordringer i forbindelse med din måleraflæsning.

Vi har endnu ikke fjernaflæste elmålere, og derfor beder vi vores kunder aflæse elmåleren 1 gang om året, for at kunne danne korrekte regninger.

Jeg vil anbefale dig, at kontakte Kundecenteret på telefon 72 10 20 30 og spørge efter mig, hvis du ønsker en yderligere afklaring af sagen.

Må ligge i top 3 af dårligste kundeservice nogensinde

Jeg har aldrig nogensinde oplevet så dårlig kundeservice.
Hende jeg fik fat i beskyldte mig indirekte for at være fuld af løgn, derudover var hun nedladende og ret ubehagelig at snakke med. Hun kunne lige så godt have sagt vi gider dig ikke, for det var helt klart det indtryk man fik når man snakkede med hende.
Til sidst måtte jeg sige at jeg ikke ville snakke med hende mere, og jeg ville snakke med hendes chef eller en anden medarbejder. Det var jeg så nødt til at sige til hende 3-4 gange.
Hun fik mit nummer, og så skulle man tro at de ringede tilbage bare nogenlunde hurtigt (5-10 min) men nej, der er nu gået flere timer og jeg har intet hørt.
De par timer har jeg brugt på at finde nyt el selskab, og da jeg slog det nye el selskab op på trust pilot tænkte jeg at jeg lige så godt kunne se hvordan dong lå.
Ikke overraskende lå de helt i bund.

Kan kun sige at selvom dong så havde været de billigste eller været bedst på så mange andre parametre, så ville jeg stadig fravælge dong, for den kundeservice de yder er så dårlig at intet kunne opveje det.

Blev ringet op af hvad jeg går udfra var chefen i kundeservice, tingene blev ordnet på en god måde.
Det kan så bare undre en hvorfor de ikke gør det i første omgang, så man ikke skulle igennem den oplevelse.
Jeg fastholder karakteren fordi at det er den oprindelige indgang i kundeservice jeg vurderer, og den har ikke ændret sig på nogen måde, uanset om de så sørger for at afslutte sagen så jeg er tilfreds. Det skal gøres første gang, sådan er det bare.

Hej Torben

Jeg beklager den oplevelse, du har haft i forbindelse med din henvendelse til vores Kundecenter.

Vi arbejder løbende på at forbedre vores service, og vi tager selvfølgelig din anmeldelse til efterretning.

Jeg er glad for, at du fik løst sagen tilfredsstillende i sidste ende.

Største farce længe

Jeg har gennem det seneste halve år kæmpet med Dong Energy. I første omgang med deres uduelige kundeservice og dernæst deres endnu mere inkompetente reklamationsafdeling (reklamation@dongenergy.dk).

Det skal siges at forløbet har været en stor farce og deres medarbejdere bærer virkelig præg af, at de er ansat i en offentlig virksomhed. Ingen effektivitet, ingen kundeservice - kun en masse ugidsomhed.

Sagen bunder ud i, at jeg ved flytning til anden adresse i august 2013 blev kontaktet af deres salgsafdeling på mail. De ville sælge mig et fastprisabonnement i stedet for den nuværende variable basispris. Efter at have regnet på det, ville min regning stige med 10-15 %, hvis jeg sagde ja tak. Derfor skrev jeg tydeligt tilbage, at jeg absolut ikke ønskede det.

14 dage senere kunne jeg se, at deres pistolsælgere alligevel havde tilmeldt mig til fastprisaftalen mod min vilje. Jeg fik ingen mails eller bekræftelser på det, men opdagede det altså selv ved et tilfælde på min selvbetjeningsside. Det resulterede i en klage.

Forløbet herefter har været et af de mest grænseoverskridende, jeg har været med til. Jeg blev spist af med den ene syge undskyldning efter den anden og til sidst lykkedes det dem, at kreditere beløbet de havde snydt mig for og udstede en korrekt regning. Dette tog mere end 4 uger.

For at det ikke skal være løgn, satte de mit acontoforbrug op fra 1100 KWH, som jeg selv havde defineret, til 1430 KWH pr. år. Jeg bad dem om at nedsætte det igen, hvilket ikke skete før 3. henvendelse. det er ligesom at kommunikere med aber.

Siden oktober 2013, har de hævet mit acontoforbrug med vilje til 1300 KWH, hver eneste måned og jeg er derfor nødt til at bruge tid på, at skrive lange hadefulde mails til deres sindsretarderede reklamationsafdeling. Hver gang bliver man mødt af en standardskabelon, hvor de bare laver om i de forskellige datoer. Seneste eksempel er her til morgen, hvor de skrev at min næste regning vil komme d. 7. oktober 2013 (!). Vi er nu i 2014. Det sejler altså fuldstændig.

Man kan i hvert fald tydeligt se, at det er folk med hoved under armen, der arbejder hos Dong Energy og at det er en statsejet virksomhed. Det er ligesom at henvende sig i den lokale borgerservice på kommunen - absolut ingen sans for kundeservice.

Jeg vil anbefale alle at skifte elselskab - se evt. elpristavlen.dk
Inden længe ophører deres monopol og man vil kunne betale hele sin el-regning inkl. forsyning til et andet selskab.

Hej Dennis

Jeg beklager den oplevelse, du har haft, i forbindelse med din henvendelse til vores Kundecenter og vores reklamationsafdeling. Der er sket en tastefejl i forbindelse med, at vi skrev at din næste regning kom i oktober 2013. Denne tastefejl har vi også beklaget via e-mail.

Årsagen til at kunders forventede årsforbrug ændrer sig hen over året, kan være fordi der bla. indsættes aflæsninger på Selvbetjening. Når dette sker, og aflæsningen viser en ændring i forbruget, så ændrer vi det forventede årsforbrug og justerer de kommende regninger. Når en aflæsning indsættes, beregner vi det forventede forbrug ud fra det forbrug der har været 1 år tilbage. Ønsker man som kunde, at vi fastlåser det forventede årsforbrug, når der årsaflæst, kan man kontakte vores Kundecenter. Når det forventede årsforbrug er fastlåst, kan der indsættes aflæsninger som man vil i løbet af regnskabsåret, uden acontoregningerne ændrer sig, da forbruget er fastlåst. Det faktiske forbrug vil derfor først blive opgjort ved næste årsopgørelse.

elendigt

Har for længst forladt dong elendig kundeservice ,uforstålige regninger mærkelige regning kom bl.a. til og betale for naboen tog en 2 verdenskrig og få penge retur ,
fuldstændig uforskammet kundeservice hvis man ellers kunne komme igennem
pluselige regninger til betaling via pbs ,nu håber jeg sg bare at 2014 bliver det år hvor de ikke kræver afgifter for staten mere ,vender aldrig tilbage til DONG betaler heller mere for el i et andet selskab

Hej Claus

Jeg beklager, hvis du har oplevet udfordringer i forbindelse med dine henvendelser til vores Kundecenter. Vi prøver så vidt muligt at minimere ventetiden på telefonen, men på særlige tidspunkter i forbindelse med blandt andet årsaflæsning og regningsudsendelse, kan der forekomme længere ventetid end normalt.

Jeg håber, at du har fået løst din henvendelse. Men skulle du fortsat have spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte Kundecenteret og spørge efter mig, eller sende en e-mail til Kundecenter@dongenergy.dk att. Monika i Taskforce.

Hvis du har valgt en anden elleverandør, vil denne kunne opkræve skatter og afgifter til staten ultimo 2015, som det ser ud nu.

Pistol sælger

Blev ringet op af Dong som ville give tilbud på strøm. Vi får i dag gas fra Dong... Og hvis jeg samlede det hele, kunne jeg spare et par tusind ifølge sælgeren.
Efter nærlæsning af papirerne afviser jeg sælgeren da han ringede for at følge op.
Jeg får direkte af vide jeg må være dum hvis ikke jeg kan se det er et godt tilbud.
Resultatet er jeg nu søger ny gasleverandør!
Selvom det er EN medarbejder der kvajer sig, så repræsentere han Dong! Farvel!

Hej Anders

Jeg beklager meget, at du har haft den oplevelse i forbindelse med telefonsamtalen med vores sælger. Det er selvfølgelig ikke acceptabelt sprogbrug sælgeren benytter sig af, og vi går videre med sagen til rette vedkommende.

snyde firma

simpelthen et firma som snyder......

Jeg får leveret strøm fra nordjyst el med en årsregning på 1500 kr for strøm...

Dong årsregnskab viste en forøgelse af forbrug på 145 % en ekstra regning på 7500 kr.

Vi har boet her i 7 år, og har mindre elektriske ting i huset end før, tværtimod har jeg nu, kun sparepærer mindre lamper, alt er elsparende......

Jeg har ikke elvarme, men fjernvarme og der får jeg pusit nok 300- 4000 kr tilbage hver år.

ydermere er de overhoved ikke samarbejdsvillige når man påpejer at det er umuligt at forbruget er så forhøjet.

Jeg har 74 kvm, min søster med 5 børn, 5 computere, 5 faldskærme, 140 kvm, frysebox, fisk, tørretumler, opvaskemaskine betaler næsten det samme ????????

vh linda
Verner found this review useful

Hej Linda

Jeg vil meget gerne være dig behjælpelig med en uddybende forklaring på, hvad årsagen til den pludselige stigning i forbruget kan være.

En af årsagerne kan være, at vi ikke har modtaget en aflæsning hvert år ved årsaflæsningen. Vi således har været nødt til at skønne en aflæsning, som har været for lav i forhold til dit reelle forbrug.

Årsagen til, at du betaler en mindre del til Nordjysk end til os, er at selve elforbruget kun udgør omkring 20% af den samlede elregning. Vi opkræver også skatter og afgifter på vegne af staten, og derfor udgør distributionsdelen af elregningen, som du fortsat betaler til os, omkring 80% af din samlede elregning.

Generelt anbefaler vi ikke, at du sammenligner dit elforbrug med andres.
Vi har alle forskellige forbrugsvaner og typer af elektriske apparater. Det kan også ske, at den person man sammenligner sit forbrug med, ikke har aflæst elmåleren rettidigt, og derfor får vi ikke det korrekte billede af personens forbrug.

Jeg anbefaler dig at skrive til Kundecenter@dongenergy.dk Att. Monika i Taskforce.
Så kommer din e-mail frem til mig, og jeg vil undersøge sagen og vende tilbage til dig hurtigst muligt. Du må samtidig meget gerne oplyse en aktuel aflæsning af elmåleren.

Du kan også ringe på telefon 72 10 20 30 mellem 9-15 på hverdage og spørge efter mig.

4. Division

I forbindelse med kabelnedlægning på vores vej, gravede en flok polakker et TDC kabel over, og det skete på en lørdag og der var ingen tilstede som kunne dansk.

Man fik ikke kompensation for et mobilt modem, som man måtte anskaffe i forbindelse med sit arbejde.

Det er klart et af de ringeste selskaber i Danmark.

Hej Jannik

Jeg kan se, at vi har modtaget og behandlet din reklamation i sommeren 2013, da graveskaden skete. Vi har også sendt dig en kompensation i den forbindelse.

Jeg beklager, at graveskaden forårsagede ulejlighed. Vi godtgør dog ikke udgifter til et mobilt modem, som du på egen foranledning har investeret i.

Når graveskader eller andre typer skader sker, arbejder vi på hurtigst muligt at få udbedret skaden. Vi kan desværre ikke udtale os om hvor hurtigt andre firmaer som TDC rykker ud og udbedrer skader.

Kundecenter

Forkerte regninger? Forkert modtager!

Først fik fruen en helt uberrettiget regning - den skulle være leveret til ny lejer.
Men en opringning lovede at få dette ændret og refunderet/annulleret hurtigt. Flot service.

Hej Knud

Tak for din postitive tilbagemelding.

Jeg er glad for, at du fik den hjælp, du havde brug for, og at vi hurtigt fik løst din henvendelse.

Kundecenter

10 dages ventetid på svar i klagesag!

For godt halvanden måned siden solgte vi et sommerhus, og gav DONG besked om at sende os en slutopgørelse. Da der var gået tre uger uden livstegn fra DONG, sendte vi en klage til DONGs kundeservice og fik en autogenereret mail retur med besked om at man skal forvente 10 dages svartid på en klage. En svartid på 10 dage på en klagemail, er vel nok i overkanten, men ikke engang det har DONG kunnet overholde. Og vi venter stadig på en slutopgørelse. Hvor svært kan det være?

Hej Peter

Jeg anbefaler, at du sender en e-mail til kundecenter@dongenergy.dk att. Monika og Louise i Taskforce, så vi kan undersøge hvad årsagen er til, at din slutopgørelse beklageligvis er forsinket. Så vender vi tilbage med et svar hurtigst muligt.

Ønsker du, at vi ringer dig op med en løsning på din henvendelse, kan du oplyse dit telefonnummer i e-mailen.

Kundecenter

Overraskende ekstraregning på 18000 kr!

Jeg var kunde hos Dong i nogle år og havde maaange dårlige oplevelser i perioden.

Hele min kundeperiode har jeg haft et acontobeløb på omtrent 4000 kr., som jeg også fik at vide at jeg ca. ville skulle betale ved årsopgørelsen, med små afvigelser hvis vores elforbrug havde været lidt over eller under hvad vi var estimeret til. I det første år jeg var kunde fik jeg en årsopgørelse på 9000 kr i december., og ved ikke bedre end at skulle betale regningen i god tro.

Næste år, får jeg så igen en årsopgørelse på omtrent 10.000 kr., og den betaler jeg også. Herefter snakker jeg om vores forbrug med flere personer fra Dong, de laver nogle estimater som nogle af kundeservicefolkene endda mener er højt sat ift. vores daværende forbrug, men alligevel slutter jeg af med en slutopgørelse på hele 18000 kr det tredje år som kunde, altså 14000 kr mere end jeg havde forventet at skulle slippe.

Ikke lige frem hvad jeg kalder skarpe estimater, og ikke særlig nemt for mine medbeboere i huset som var studerende, hvilket jeg også er nu.

Jeg føler mig snydt, ikke bare en gang, men utrolig mange gange. Mig og mine andre medbeboere har ringet rigtig mange gange uden at det nyttede noget. Mit klare bud er at der er sket en kæmpe fejl, men hvad kan man gøre når Dong ikke engang kan finde ud af at forklare den elendige service som praktisk talt har gjort at vi har skulle betale 60-90% mere end hvad man får at vide man trygt kunne stole på at skulle betale?

Hej Trond

Jeg beklager, hvis du har oplevet utilstrækkelig hjælp i forbindelse med dine henvendelser til Kundeservice.

Når vi fastsætter dit årsforbrug, beregner vi det ud fra tidligere registeret forbrug på adressen. Der kan forekomme afvigelser, da alle har forskellige forbrugsvaner og elapparater. Det betyder at vi reelt først kender dit forbrug, når du har boet på adressen i en fuld afregningsperiode.

Hvis du f. eks. har elvarme, er det svært at forudsige det forventede forbrug præcist, da det kommer an på hvordan vinteren forløber, og hvor meget af huset eller lejligheden der opvarmes af elvarme.

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med en uddybende forklaring på din henvendelse, så vi sammen kan finde en løsning. Du er i den forbindelse velkommen til at sende en e-mail med dit kundenummer til Kundecenter@dongenergy.dk att. Monika og Louise i Taskforce. Så vil jeg vende tilbage til dig hurtigst muligt med et svar.

Ønsker du at jeg ringer dig op i stedet for at sende en skriftlig forklaring, kan du oplyse dit telefonnummer samt tidspunkt hvor jeg bedst kan træffe dig i e-mailen.

Monika

Pinligt service af så en stor virksomhed

Har haft mange problemer med DONG. Deres opgørelser er umulige at gennemskue og deres gebyrer og afgifter er skyhøje! Jeg vil anbefale alle at skifte fra dem så de kan føle at de er nødt til at gøre det bedre!

Hej Hanne

Jeg vil meget gerne være dig behjælpelig med en uddybende forklaring af vores opgørelser og acontoregninger, hvis du ønsker det. Skatter og afgifter udgør ca. 80% af din samlede elregning, og en del af disse opkræver vi som dit distributionsselskab på vegne af staten. Du kan læse mere om hvad de forskellige poster på regningen dækker via følgende link:

Vi arbejder løbende på at forbedre udformningen af regningerne, så de bliver let forståelige, og vi ønsker selvfølgelig også at give den bedste kundeservice.
Har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os på telefon 72 10 20 30 og spørge efter mig, eller du kan skrive en e-mail til kundecenter@dongenergy.dk att. Monika og Louise i Taskforce.

Håbløs kundeservice

Har haft en meget dårlig oplevelse med Dong og deres kundeservice. Det er utroligt at de overhovedet kan kalde det kundeservice, da der er ingen service omkring det.

Har været i korrespondance med deres kundeservice og de har principielt snydt mig for nogle penge, da deres tilbagebetaling ikke matcher min indbetaling. Hvis der havde været tale om det lidt større beløb, som havde jeg sagsøgt Dong, da jeg juridisk set har ret.

Deres kundeservice svarede fint til at starte med (dog i en meget negativ tone), men i takt med at jeg gav dem bedre argumenter og forsøgte at bevise overfor dem at jeg har ret, så har de valgt ikke at svare på mine henvendelse.

Det er simpelthen ikke i orden! Vil anbefale alle at holde sig så langt væk fra Dong som overhovedet muligt! Utroligt at de ikke forstår betydningen af god kundeservice samt villighed til at lytte og prøve på at forstå ens kunde. Håbløst!

Hej Nikokj

Jeg beklager, at vi endnu ikke har besvaret din henvendelse til Kundeservice.

Du er meget velkommen til kontakte os på telefon 72 10 20 30 og spørge efter mig, eller du kan sende en e-mail til kundecenter@dongenergy.dk att. Monika og Louise i Taskforce. Så undersøger jeg hvad årsagen til, at din henvendelse ikke er besvaret er, og hvad vi kan gøre for at finde en løsning. Samtidig vil jeg også meget gerne hjælpe med en uddybende forklaring på betalingerne.

Dårlige forretningsmetoder

Dong sender en ordrebekræftelse på en ny el aftale jeg ikke har bestilt.
Senere samme dag sender de en mail hvor de underskylder at de ikke fortalte mig om det.
Det er klart sådanne fejl kan ske, men Dong vælger dog ikke at rette fejlen ved at føre mig tilbage til min gamle el aftale. I stedet for vedholder de den nye aftale, hvor jeg aktivt skal skifte tilbage hvis jeg vil have det produkt jeg hele tiden har haft.
Jeg har selvfølgelig skiftet energiselskab.

Hej Anders

Jeg beklager, at der er sket en fejl i forbindelse med din elaftale.

Hvis du ønsker det, kan du sende en e-mail samt dit kundenummer til Kundecenter@dongenergy.dk att. Monika og Louise i Taskforce. Så undersøger vi hvad vi kunne have gjort bedre, og om vi, hvis du ønsker det, har mulighed for at tilbyde dig en bedre elaftale, end den du nu har indgået med en anden elleverandør.

DONG Energy - Kundecenter Details

Visit DONG Energy