DPD reviews

DPD reviews

3.2

super

Pyha, jeg blev helt nervøs da jeg læste alle de dårlige anmeldelser, efter jeg havde bestilt hundefoder som skulle leveres af DPD...........men det var hurtig levering og meget flink post der leverede :-)

Uacceptabelt

Uacceptabelt at en pakke bliver liggende i Tyskland fra d. 31/8 til og med d. 3/9 uden nogen grund.

Nu skal jeg betale for genlevering fordi der sjovt nok ikke var nogen hjemme - havde jo forventet levering mandag!

19 dage om at nå Tyskland fra København

DPD, som samarbejder med PostDanmark hentede en stor pakke hos mig d. 1. august 2013 og pakken kom frem til modtager d. 19. august 2013. Undervejs havde jeg en del kommunikation med DPD og fik også efterlyst pakken og udfyldt diverse papirer. Og da pakken endelig kom frem, var der ingen undskyldninger eller beklagelser fra DPD.

ingen levering...

Langsom forsendelse og påstået forsøg på aflevering selv om vi var hjemme. DPD-service damen meget søde og hjælpsom men jeg måtte selv hente pakke på deres distributionscenter hvis jeg skulle bruge den hurtigt.

DPD sagde at min adresse var forkert - kun angivet som 5 og ikke 5A - min orderbekræftelse viser dog noget andet - så måske man skal være ekstra opmærksom på at afsender får skrevet fuldstændig adresse.

Jeg tvivler dog på at min adresse var forkert og tror mere at DPD har et logestik problem...

Upåklageligt! Jeg forstår ikke den dårlige bedømmelse?

Mit kæmpe billede kom 14 dage tidligere end lovet :) - sendt fra England. Jeg kunne følge pakken fra start til slut og den kom to dage efter, at de sendte den i England.

Forstår ikke de dårlige anmeldelser, men folk er åbenbart ikke gode til at rose når det går godt - det er jo nemmere at klage sin nød ;)

Undgå DPD hvis du vil have din pakke leveret !

DPD kunne ikke finde en alm. adresse på Frederiksberg. Den blev afleveret på en tilfældig adresse i området.Da jeg ringede til dem påstod jeg havde sat x i den måtte afleveres, og det på eget ansvar. Det var en direkte løgn, jeg ville ikke have sat pakken på eget ansvar. De kunne heller ikke svare på hvor de havde sat den. Jeg fik min pakke 5 dage senere, kun fordi ham der fik pakken kom forbi.

Elendigt!!

D 28/6 bestilte jeg hos zooplus, og uheldigvis fik jeg trykket på Post Danmark som forsendelse og var ikke klar over, at DPD overtog fragten. Zooplus afsendte varerne samme dag som altid, men først i dag - 6... SEKS dage senere ankom varerne. Ikke med DPD men den almindelige landpost!

Jeg forespurgte DPD hvornår jeg kunne forvente at få mine varer, men det eneste jeg fik ud af det var en automail, hvor der stod at jeg kunne forvente at få et svar på mit spørgsmål inden for 4 dage. Hvad kan man bruge det til?! Jeg er klar over at der er andre der skriver mails, sandsynligvis for at brokke sig over at deres varer ikke kommer, men så burde man måske levere varen inden for rimelig tid, så slap de for at skulle forholde sig til så mange mails så det tager dagevis at besvare dem!

Jeg kan kun fraråde at bruge DPD. De er ikke ærgrelserne værd, for der er ikke styr på ret meget, de er ekstremt langsomme og emballagen bar tydelig præg af temmelig hårdhændet behandling og var bogstavelig talt ved at falde fra hinanden. Jeg kan kun erklære mig enig i de mange negative anmeldelser her på stedet og må gøre mig mere umage med IKKE at vælge andet end GLS. De kommer inden for 2-3 dage, med ubeskadigede pakker, og altid med et smil på læben. Heldigt at DPD ikke skal have nyt motto; det ville komme til at lyde noget i stil med: Dysfunktionel, Problematisk, Dovenskab.
Den ene stjerne er ufortjent, men der kan ikke gives minus. Desværre.

Jeg bestilte en pakke og valgte dpd til at levere den, blev dog noget bekymret da jeg fandt deres anmeldelser her på trustpilot. Men kl 8 om morgenen, 3 dage efter jeg havde bestilt min pakke, stod dpd ude foran min dør. Super service.

Laaaannnnnggggg Leveringstid GABBBBBBBBBBBB !!!!!!!!!!

Har godt nok aldrig været ude for at det skal tage så lang tid at får leveret en pakke... Kan se via DPD Online Tracking at pakken endnu IKKE er afhentet fra DPD... Har nu ventet 4 dage på en pakke fra Zooplus.......
Gør det ALDRIG MERE... Så er det sku lettere at hente 10 kg kattemad selv ved nærmeste Maxizoo......
Skod at post danmark bruger det skod firma....... Kan sku ikke være rigtigt..

Kan man give 0 stjerner?

Jeg skulle bare sende en lille pakke til Slagelse via mit firma. Det sker engang imellem.
Derfor ringede jeg til DPD og fortalte, at jeg havde en pakke, jeg gerne ville have hentet.
For det første sad jeg i kø i over 30 minutter. Da jeg endelig kom igennem til kundeservice sagde de, at jeg skulle tale med salgsafdelingen, men i salgsafdelingen sagde de, at hvis jeg ikke havde et større behov for at sende pakker, end jeg havde, skulle jeg gå på posthuset. Jeg sender kun ca. 50-70 pakker om året. Det var åbenbart ikke en stor nok mængde til et højrøvet firma, som kun vil arbejde for større kunder.
Skal jeg virkelig til at køre 6 km. til nærmeste posthus for at aflevere en lille pakke højst 2 gange om ugen?
Jeg spurgte om jeg kunne blive oprettet som kunde til en anden gang, for så kunne jeg bare tage på posthuset den her gang. Det ville de ikke engang! De nægter at hjælpe små kunder.
Jeg tog ikke på posthuset, men ringede i stedet til TNT, hvor jeg kom igennem til kundeservice i løbet af 10 sekunder. Jeg fik arrangeret en afhentning og chaufføren hentede pakken 2 timer senere. Chaufføren gad godt, at køre "den lange vej" herud for at hente kun 1 pakke.
Sjovt som der er forskel på firmaer, der umiddelbart tilbyder samme produkt.

Nul stjerner

Varen er "afsendt" DPD fatter bare ikke at levere samt at opdatere deres track&trace service. Venter stadig på 3 dagen!!

En meget dårlig og ikk mindst latterlig levering af vare.

Jeg havde for ikke mindre end et års tid siden bestilt en Medion Akoya computer fra medion, hvorefter jeg så betalte den, og fik derefter et tracking-nummer, så jeg kunne spore min pakke til min adresse, så dagen hvor jeg forventede leveringen, var den i Taastrup, og så tænkte jeg nu er den ved og være her, men om igen, bedst som jeg troede jeg var ved at få den, ventede jeg i virkelig lang tid, bagefter trykkede jeg F5 på deres trackingsystem, hvorefter der stod de havde været der med pakken, og hvor jeg kunne bekræfte at det havde de ikke, jeg tror simpelthen bare de vente bilen om og kørte tilbage igen, og så stod der lige pluselig i deres system at "Levering af pakke mislykkedes" hvilket jeg ikke forstår, så ringende jeg til DPDs hovedkontor, og fik af vide at de havde prøvet og levere den hvilket jeg vidste de ikk engang havde forsøgt o.0, og bagefter sagde jeg at jeg har betalt 3000 for den og jeg ville meget gerne have den nu, eller også ville jeg have min penge tilbage, hvorefter de et par timer, kom med min pakke alligevelle, hold da op hvor skal man dog bare vente lang tid på sådan en ting som en computer, stod det til mig, skulle DPD slet ikke eksistere eftersom de slet ikke overhovedet lever op til deres ry, som en god leveringsservice. DPD burde seriøst stramme gevaldigt op, forstår slet ikke engang at de overhovdet kan kalde sig en virksomhed med den indstilling. :(!!!!!!!!

Venter på pakke fra ZOOplus....men kan ikke ringe til nogen!?

Jeg har en pakke til at ligge i deres HUB i Kolding.....det er postdanmark der varetager deres pakke service og kundeservice - Men eftersom pakken ikke er hos dem endnu kan de intet gøre, ergo jeg kan heller ikke gøre noget, bare håbe på at pakken ankommer eller på et tidspunkt bliver sendt tilbage, så jeg kan få mine penge igen...
Eneste grund jeg valgte var at postdanmark levere ud, men GLS skulle nok have været valget!

Så hvis I bestiller fra ZooPLus lad være med at bruge DPD!!
Opfølgning:
Zooplus har været mega hurtige - Det tog 15 min efter mit telefon opkald til en engelsk talende kvinde. De siger den er tabt - Skal vi sende en ny eller vil du have pengene tilbage.

DPD's inkompetence grænser til det komiske.

Sikke et cirkus jeg er midt i. Min pakke fra England blev forsøgt afleveret to dage i træk, men det lykkedes ikke, på trods af at der er tale om en virksomhed midt i hjertet af København. Dette skyldtes dog angiveligt en ufuldstændigt udfyldt postmærkat.

Jeg kontaktede DPD og fik at vide, at jeg skulle "passe på med" at beskylde dem for at gøre noget galt, og at min pakke var på vej tilbage til afsenderen i England. Det var i går.

Til min store overraskelse leverede DPD så i dag en gigantisk kasse på 30-40kg på min firmaadresse i København på Sjælland. Af kassens mærkat fremgik det tydeligt, at pakken var tiltænkt et firma i Løgstør i Nordjylland.

Suk.

Jeg har bedt det engelske firma sende min pakke igen. Men jeg har sagt til dem, at de i stedet for at benytte DPD skal fastsurre pakken på en vilkårlig bydue og sætte kræet fri. Chancen for at duen på mirakuløs vis ender på min adresse i Danmark er trods alt noget større, end at DPD skulle kunne finde ud af at levere den.

Utroværdige og inkompetente ud over alle grænser

Det her er 5 gang jeg løber ind i just samme problem med DPD.
De leverer ikke pakken - og den berømte leveringsseddel er dage forsinket (på trods af at de fysisk har været til stede, naturligvis).

De lyver - de kan ikke finde ud af at servicere eller overholde aftaler.
Var det en halt hest var den blevet aflivet - dette firma får blot lov at hærge.
Jeg savner simpelthen ord for hvor inkompetente disse mennesker er.
Læg dertil en uforskammet og uforsonlig tone - jeg fattes ord.

Til alle jer DPD-folk jeg er stødt på - er der det mindste gran af professionel stolthed i jer? Lysten til at gøre et godt stykke arbejde? Glade kunder?
Det virker ikke sådan.

God og hurtig levering

Ingen problemer, selvom jeg var stærkt bekymret pga de mindre gode anmeldelser her på siden

ELENDIG service

Postdanmark benytter åbenbart dette firma som underleverandør? Og man kan virkelig spørger hvorfor, for servicen er for at sige det mildt. ELENDIG.
Jeg skulle i dag modtage 2 pakker, en fra et dansk firma og en fra tyskland. V.h. a track and track kunne jeg se at pakkerne var leveret til depot i Brøndby i morges, så jeg venter glad og fro på pakkerne. Kl 16.00 er intet ankommet og jeg er noget sur. Ringer til PostDK og snakker med Gladys der siger at begge pakker er fra DPD og at de er forsinket og ligger over til mandag..................WHAT!!! Hun giver mig nummeret til DPD som jeg straks kontakter. Her taler jeg med en kvinde der ikke ved hvad hun skal stille op med min henvendelse. Hun fortæller at der har været for mange pakker og der er forsinkelse, men at jeg får min pakke mandag. Ja det tror jeg på, men det er sørme ikke pointen. Pointen er at den skulle være leveret i dag fredag, INDEN weekenden. Hun informerer mig at DPD stadig overholder fristen for pakken fra Tyskland. Den har en levering på 2-3 dage.............og vi når aldrig til at hun forklarer mig hvorfor pakken fra DK så ikke er kommet. Her er leveringstiden vel ikke 2-3 dage? Og det firma jeg har bestilt pakken hos garanterer levering dagen efter!!!
Jeg forstår slet ikke at postdanmark benytter sådan en dårlig underleverandør. Det er da ikke rimeligt at få en forklaring der hedder at der er for mange pakker? Lever DPD ikke af at leverer pakker? Hvorfor udbringer man ikke pakkerne til der ikke er flere? Specielt en fredag, hvor man jo ikke har udbringning i weekenden.
Næ, elendig service, og ikke mit valg, jeg troede jeg valgte postdanmark, som vi har rigtig gode erfaringer med. I stedet får vi så ingen pakke (før mandag), en dårlig bortforklaring og elendig kundeservice.
Åh ja, track and trace viser nu en opdatering kl 14.18 der hedder "Forsendelsen er forsinket. Vi beklager".
Hmm............

God service og hurtig levering. Vil bestemt bruge DPD igen!

Efter at jeg så Zooplus ville sende mit bestilte foder med DPD, må jeg indrømme at jeg sad herhjemme og krummede tæer og bed negle, pga den meget dårlige omtale de har fået.
Zooplus sendte foderet afsted allerede samme dag som jeg bestilte det, og jeg fulgte dens færden med DPD, fra tyskland til Danmark. Det tog DPD to dage at få det til Danmark (Bestilte d. 19, og modtog d. 21).
Papkasserne det lå i var åbne, og den ene vaccuumpakkede foderpose var punkteret. Men dog ikke med et hul så det kunne komme ud, og der skal jo ikke meget til for at punktere sådan en pose.

Ellers var det faktisk behandlet udmærket. Der var ikke store skader på hverken kasse eller indhold, og jeg fik det trods alt efter to dage. Om de ville have banket på, eller forsøgt at efterlade en seddel - MIn postkasse er låst inde - ved jeg ikke, da vi fangede fragtmanden da bilen ankom. Men jeg må sige jeg er godt tilfreds med det hele, og har følt min frygt har været uberettiget. I hvert fald denne gang.

Elsker dem <3

Ja jeg elsker dem, mange synes negativ ting men jeg er modsat hurtig levering sendt fra lande langt væk, ja de sætter bare pakken på en grund om der er nogen hjemme eller ej, men jer fuld tilfreds med den måde, ikke nogen negative kommentar fra cheføren eller noget andet pis.

Is DPD your company?

www.dpd.dk Details

DPD Dynamic Parcel Distribution GmbH & Co. KG is one of the leading provider of parcel services in Europe with a unique, high-capacity transport network with more than 500 DPD depots in more than 30 countries.

Visit DPD