DR reviewed by

Jeg har ikke haft TV i over 10 år og jeg skal betale licens!?

Medielicensen er ikke en licens, det er en de facto skat. Det er endda ikke en progressiv skat, så den rammer de svageste hårdest.

DR ejer ikke Internettet, blot fordi de har lagt noget indhold ud på Internettet. Internettet dækker myriader af behov hos folk og DR er kun en lille brik i dette puslespil. DR må finde sig i at det er nye tider, hvor DR selv skal sørge for at beskytte deres indhold, ligesom alle andre.

DR er ikke mere public service end så mange andre medier, de er nærmere en institution der konkurrerer med det frie marked, på genudsendt underholdning, mainstream nyheder og dårlige serier.

Den medievirkelighed vi er på vej ind i består af diversitet og dialog, hvilket er bedre for demokratiet end DR’s gamle model med monopol og monolog. Se blot hvordan mennesker mødes i grupper på Internettet for at influere på beslutninger og fremme deres sager, det er demokrati. Fremtiden er at man selv vælger sine informationskanaler, selv deltager, selv er aktiv og kreerende, selv resonerer, i modsætning til den virkelighed politikerne og DR forsøger at konservere.

DR har fået lov til at bryde vores grundlovssikrede private sfæres ukrænkelighed, ved at politikerne har givet lov til vindueskiggeri, en ting som politikerne slet ikke har ret til at give lov til.

Kulturministeriet har indrømmet at medieforliget er en politisk beslutning. Det er en politisk beslutning vi ikke vil finde os i, vi vil have gjort Internettet frit igen, så vi kræver en ny politisk beslutning, hvor man kan have Internet uden at betale medielicens.