DSB reviews

DSB reviews

Very low
2.4

en stjerne fordi 0 er umulig!

for et år siden bestilte jeg et ungdoms kort og sendte det retur igen inden det trådte i kraft, fordi DSB ville ha hele betalingen på en gang. det er lidt svært på SU. jeg hører ikke noget fra DSB i 8-9 måneder. så kommer der et betalingskort ind a døren på 966 kr. jeg skiver til DSB at kortet er returneret og ikke vil betale regningen.
måneden efter kommer der en rykker på trods a at jeg har en dialog kørende med kunde service om at jeg ikke vil betale for noget jeg ikke har. der dukker en ny rykker op + renter, så nu er beløbet og på 1212.88 kr. jeg skriver selvfølgelig igen og bliver henvist til en klage ambasadør, hvor jeg forklarer hele sagen en gang til og for en mail tilbage at de vil behandle sagen og kan forvente om ca. 6 uger. men i imidlertid er sagen selvfølgelig gået til RKI og er nu oppe på 1668.30 kr. for noget som jeg aldrig har haft!

Hvor ringe kan det blive??..

Næsten alle DSB-togene er ufatteligt dårligt vedligeholdt,kører som vinden blæser og skyhøje priser for billetter og månedskort.De burde egentlig køre gratis for os indtil at de bliver bedre!!..
Dårligt,dårligt,dårligt DSB!!..

Tolerant og servicemindet kontrollør

På trods af at vores indkøbte internetbilletter ikke ville gennemføres da kontrolløren checkede billetter, fik vi lov at køre videre uden at få en bøde. Ansvaret for dette var egentlig vores egen, og vi kunne ikke engang give hjemmesiden skyldes, da problemet var vores internetforbindelse. Tak for flot service til DSB!

Du Skal Betale!

DSB, hvad er der at sige... Togene kommer som vinden blæser... Ingen hjælp at hente når de aflyser toge... De kan få en enkelt stjerne fordi de har udemærket kundeservice hvis du har brug for oplysninger.

Service!

Jeg kom til at købe en voksen billet i stedet for en wild-card billet.
Jeg ringede til kundeservice. Fik at vide jeg skulle købe en ny wild card billet og skrive per mail om refundering.
Billetten blev returneret kort tid efter, på trods af det var min egen fejl at købe en voksen billet via dsb-appen.

Tak for fraværet DSB!

I er skyld i, at jeg kommer for sent i skole mindst 2 gange om ugen. Bor i Glostrup, tæt på Skovlunde og plejer at cykle fra mit hjem kl. 7.00 eller tidligere, op til Skovlunde station og tage toget til Ballerup derfra, så jeg kan møde i skole kl. 8.00. Alt i alt tager denne tur omkring en halv time, men i formår altid liiige at lægge 25-35 minutters ekstra rejsetid på, pga jeres signaler aldrig virker, eller dem der hopper ud foran jeres tog.

I ved, at disse ting sker i ny og næ, så hvorfor helgarderer i jer ikke mod den slags problemer, der kan forsinke togtrafikken? Mange mennesker er afhængige af jer for at komme fra A til B, men i formår at gøre det til en dårlig oplevelse næsten hver ENESTE gang!

Og i øvrigt synes jeg, at i er alt for dyre efterhånden. Især for os studerende, der ikke har særligt mange penge og ikke har meget at rykke rundt med.

Rigtig god service

Jeg kører ofte med DSB mellem Esbjerg og Bornholm. Jeg har alle gange bortset fra en enkelt gang, kun haft de bedste og positive oplevelser med DSB. En gang blev toget fra Esbjerg til København forsinket, så vi ikke kunne nå toget videre til Ystad i Sverige. Personalet fandt hurtigt frem til os der var berørt, sørgede for en taxa (som de betalte) til lufthavnen, hvor vi kom med bussen til Ystad (som de også betalte). Jeg har lige bestilt en orangebillet til mig og mine børn, men jeg var ikke vågen da jeg bestilte den og så ikke at det kun var til KBH, her har de refunderet pengene uden problemer. Eneste elendige oplevelse var en af de første gang jeg skulle rejse, kunne jeg ikke finde perron 26 på hovedbanen gården, trods jeg spurgte personale om vej, mange vidste ikke hvor det var og andre gav dårlig vej direktion, så jeg missede toget og måtte vente flere timer med ungerne. Så dette og deres forvirrende hjemmeside, gør de ikke får den sidste stjerne.

Amatør service

Hej....

Jeg har tilmeldt mig DSB plus (jeg skal have en sms når togende ikke kører normalt...) Det kan de dog ikke finde ud af, i går fik jeg min SMS klokken 15:16 SELVOM togende ikke kørte normalt fra morgenstunden, i dag fik jeg igen min sms efter at jeg var på min destination.

Jeg kan jo ikke stole på min SMS når de aldrig kommer til tiden.

Hvis jeg kunne give 0 stjerner var dette givet da jeg synes det er mega dårlig service og de kører meget dårligt...

Kører aldrig til tiden

S-tog kører aldrig til tiden eller også er der aflysninger!
Dårlig og forældet teknologi, dårlig information ved forsinkelser og aflysninger.

At køre til tiden kan være et problem

men det er os selv der forsinker dem i 9 ud af 10 tilfælde.

Jeg har haft problemer med mit mobil periodekort og fik høflig venlig og yderst frisk ung dame i røret, og hun hjalp så godt hun kunne, og problemet blev løst

Forsinket toge men god kundeservice!

Hej DSB
Jeg oplevede at jeg ikke havde modtaget mit kort, og det var selvfølgelig super træls. Jeg ringede til jeres kundeservice og fik fat på en utrolig sød dame, som helt bestemt fortjener ekstra credits! Hun hed vist Janni, og hjalp mig med at få lavet et midlertidigt kort, som jeg kunne bruge indtil det rigtige kom.
Så på trods af en begyndende dårlig oplevelse, blev den super god takket være denne søde dame!
I har kun fået 4 ud af 5, da jeg dog stadig synes det er for dårligt at togene så tit er forsinket.
Mvh. Christine

Gid man kunne give 0 stjerner

For det første er DSB ustandseligt forsinket, og priserner er uhørt dyre i Region Hovedstaden.
Dertil har jeg endnu ikke de få gange jeg har haft brug for hjælp fra DSB's kundeservice, fået en høflig eller venlig medarbejder i røret. Man er altid i dårligt humør efter at have 'fået hjælp' fra DSB.
Desuden er det skide irriterende, i mit tilfælde, at DSB har været for længe om at godkende mig til mit ungdomskort, og nu når det ikke at komme frem i tide, og jeg må benytte mig af DSBs alt for dyre klippekort. Og damen i røret kunne ikke hjælpe på nogen måde for 'det tjener vi jo ikke noget på..' Tak for hjælpen DSB.

Tak til den friske logofører - der kørte linje B her kl.07:11 på vej mod høje Taastrup! Sikke en humoristisk måde at starte dagen på! Og ALLE i stille kupen smilede, samt tre af os grinede! TAK :-)

Synes De er ALT for dyre.. Og tit & ofte forsinkelser.. Men idag oplevede jeg nået, jeg ALDRIG havde troet!! Logoføreren kom med morgen-hilsen.. Og hold nu op det hjalp!! Hele togvognen smilede og grinede.. Fortsæt det endelig DSB - så vi kan få noget positivitet ind I hverdagen, på vej til arb. Mit smil voksede lige! Han skal ha' SÅ MEGET ROS!!! Tak logofører!! Geniale humor BTW. ;-) Der er netop længe til weekend - og absolut ingenting at gøre ved det :-D stjernerne går udelukkende til ham!!!

DÅRLIG SERVICE

Ville som bare høre lidt om pendlerkort, da man ikke på deres hjemmeside kan finde noget relevant om dette. Jeg ringede så op, fik et par muligheder og valgte den bedste synes jeg, fik så endnu flere muligheder, valgte igen en "god" mulighed, fik så nye muligheder som slet ikke passede til mit spørgsmål. Nå på den igen, prøvede så lidt andre muligheder, var igennem et par stykker igen, med samme dårlige resultat. 3'dje gang er lykkens gang siger man, så jeg prøvede igen, gik igennem mulighederne, nu var jeg blevet lidt bedre til det, resultatet til sidst endte med en meddelelse, jeg havde ringet udenfor åbningstiden. Service er ikke et begreb der findes hos DSB mere.

Kvindelig medarbejder hævede stemmen og lagde på

Jeg ringede til DSB for at få bestilt mit ungdomskort, som er et sekundært kort man skal have når man skal på praktik. Den første medarbejder jeg talte med, virkede ikke særlig glad for at tale med mig overhovedet, og havde tydeligt ikke styre på de regler der er omkring bestilling af ungdomskort (hun mente at jeg skulle bestille for 15 dage ad gangen i stedet for de 30 som er et minimum) og virkede sur i stemmeføringen fra starten af. Jeg forsøgte at forklare min situation omkring hvorfor jeg endnu ikke havde modtaget mit kort. Hun kom med nogle forklaringer på, hvorfor jeg ikke kunne få praktikkortet (selvom jeg var godkendt det), som ikke stemte overens med det regelsæt der er under ungdomskort.dk. Ud af den blå luft hæver hun stemmen og siger, at jeg ikke skal afbryde hende, selvom hun havde talt færdig. Da jeg så siger beklager, hvis jeg kom til at afbryde, fortæller hun noget af det samme som hun havde sagt, nemlig at jeg skal bestille et kort for 15 dage ad gangen (regelen er mindst 30 dage). Da jeg så forsøger igen med at spørge, at det ikke kan lade sig gøre inde på hjemmesiden, lægger hun på.
Jeg talte med 2 andre medarbejdere, som hver kom med forskellige forklaringer.
DSB's kundeservice fortjener 0 stjerner.

Hver opringning er jo bare én ud af mange

"Hver opringning er jo bare én ud af mange" udståler en stor del af DSB´s ringeteams attitude. Jeg ringede flere gange til DSB for at finde ud af hvad der bedst kunne betale sig for mig, da jeg som studerende skulle i praktik i Odense. Snakkede med 3 personer og INGEN kunne svare mig. Derudover virkede det som om at der absolut ingen interesse var i at hjælpe fra - og det gælder alle jeg snakkede med. Det lå en ligegyldighed i deres stemmeføring, som allerede fra starten af samtalerne fortalte mig at jeg intet ville få ud af dem. Rigtig dårlig service!

Flabet kundeservice

Jeg ringede ind for at spørge om hvorvidt jeg kunne få et midlertidigt ungdomskort eftersom jeg havde betalt for sent og dermed ville modtage kortet senere end jeg havde betalt for. Da jeg allerede havde kommet til at gøre det en gang før, kunne jeg ikke få lov til at få et midlertidigt kort, hvilket i sig selv er fint og fair. Det er til gengæld ikke fair at komme med unødvendige kommentarer som "det er du jo selv uden om" når jeg havde det fint med svaret på mit spørgsmål, og godt kunne se jeg havde dummet mig, da jeg har mistet op mod 400 kr på rejser i den seneste uge. Udover det så lød hun som om at det var irriterende at jeg havde ringet, mumlede og lød generelt sur . Høfligere og gladere betjening, tak.

En positiv stemme

En positiv stemme til DSB fra mig, kan godt være de er lidt forsinket i ny og næ. Men de er skam stabile alligevel.

Altid forsinket, aflyst eller propfyldt

Nu har jeg igen skullet bruge DSB i en uge for at komme til og fra arbejde på Kystbanen.. Og 2 ud af 3 dage har jeg været nødt til at skrive og melde mig forsinket... Det kan da ikke være rigtigt, at man skal kalkulere med at komme mindst en halv time før tid, hvis man skal være sikker på at komme frem til tiden...

Igen i dag er der aflysninger, og jeg har selvfølgelig forståelse for skinnebrud, men der blev intet meldt over højttaleren i de tyve minutter vi sad og ventede... Og da vi endelig begyndte at køre sagde konduktøren heller intet om problemet - kun at vi standser på alle stationer...

DSB; få nu styr på jeres afgange - og prøv det der kommunikation, når det går galt...

Dsb- vi kommer aldrig til tiden.

DSB burde afskaffes, jeres transport-midler, kommer aldrig til tiden, + dårlig service er der overhoved noget i kan gøre rigtigt?. Jeg er træt af at man betaler så mange penge for at kører med jeres middelmådige tranportmidler, dette ville være billiger at tage bilen,
Skuffet kunde. gå af market eller gå neden om og hjem. håber jeres firma styrter sammen en dag og jeg vil elske hvert sekund af det.

DSB Vejle Café Details

DSB (fork. for Danske Statsbaner, der tidligere var navnet), er en selvstændig offentlig virksomhed, der driver persontrafik på det af den danske stat ejede jernbanenet. DSB er ejet 100% af Transportministeriet.

Visit DSB

Write to: info@dsb.dk