E Boks reviews

E Boks reviews

3.4

Hvorfor kræver e-boks adgang til mit personnummer?

e-boksKraeverPersonNummer.JPG

Hvorfor skal jeg tillade at e-boks-websted får adgang til mit personnummer?
Hvorfor vil dette websted have adgang til mit personnumer?
Folketinget har tvunget mig til at bruge e-boks, så jeg er nødt til at acceptere.
Hvorfor spilde tiden med et spørgsmål når svaret er givet på forhånd?

Besværligt og gammeldags

Jeg er glad for digitaliseringen...... Men seriøst, det er elendigt system.

Jeg vil kunne videresende min post.
Jeg vil kunne gemme mere end 25 meddelelser på engang.
lager pladsen er alt for lille.
Hvorfor skal jeg bruge lorten Nem-id.

simpelthen for inkompetent at skulle acceptere CPR adgang hver gang.

Alt andet er ok - men da man generes ved HVER EVIG ENESTE login af CPR godkendelsen, så trækker det ned bdømmelsen i tilsvarende faktor.

Elektronisk Post - Men det er ikke email

Ligesom datatilsynet synes jeg at der skal være alternativer til EBoks.
Alene det at man ikke kan videresende post, men stavnbundet til en bestemt løsning er uacceptabelt i 2014.

Og så login via NemID. Nem Login er nemlig alt andet end nemt.

Vi venter stadig på en Javascript implementering af NemID, så man ikke skal vente på at Java VM starter op. Det er tåbeligt langsomt.
Men DanID skal lige udvikle og sælge Javascript løsningen til Norge først. Så kan de lade sig inspirere af den til den danske løsning. Så er DanID nemlig en sikker vinder af to solgte løsninger til flere hundrede mio. kr.

jeg får jævnligt besked om at jeg har modaget elektronisk post i e-boks

på trods af at jeg slet ikke er oprettet hos dem.
Jeg undersøgte deres service sidste år, og man kan åbenbart ikke svare elektronisk på den elektroniske post man modtager. Hvad skal man så bruge det til ?
Man kan kun logges ind med besværlig-id - det er slet ikke sikkert nok

En stor fejl...

E-boks er med deres e-mail system en total fiasko.
Udover det forældet layout, og manglende funktioner, kan jeg simpelthen ikke se hvad der skulle være så smart i at bruge e-boks..
Jeg ser det smarte fra staten, at de spare en masse penge, på det papir de nu ikke skal sende ud..

Jeg tror sidst jeg tjekkede min e-boks, udover i dag, var 2 år siden, da jeg så dum som jeg var, tilmeldte mig det..
E-boks fungere bare ikke! Jeg har min primære e-mail adresse, som er forbundet til min mobil og computer, og hver eneste dag, tjekker jeg glædeligt denne e-mail adresse.
Skulle jeg tjekke min e-boks dagligt, med glæde, skulle jeg have muligheden for at kunne binde e-boks til min primære e-mail adresse, og på den måde få videresendt de e-mails /e-breve jeg ikke får tjekket på e-boksen.

Det er en fiasko, hele måden dette system er blevet håndteret på, virker for mig, amatøragtig!

Mobiladgang sucks !!

Er egentlig meget tilfreds med den almindelige browser-baserede version af E Boks, men mobiladgangen er da noget skidt at sætte op. Jeg fornemmer at mine problemer evt. kan skyldes at systemet eller dele af systemet er nede, da jeg ved at min kone f.eks har fået det til at virke.

Under alle omstændigheder så forsøger jeg at sætte mobiladgangen op og efter download og installation af app'en afkræves først et personnummer.
Formatet skal ifølge vejledningen under indstillinger være ddmmåå-nnnn, men det tastetur som kommer op på mobilen er numerisk så jeg gætter på at jeg skal udelade bindestregen. Hvor pædagogisk !!! Så indtastes den valgte adgangskode som skal være mindst 6 alfanumeriske eller numeriske tegn. Fint.
Så logges der på i forventning om, at du så bliver bedt om at indtaste den oplyste aktiveringskode, men app'en svarer med at adgangskoden er forkert og at jeg skal gå ind på E Boks og skifte adgangskode. Sådan bliver det ved. Kommer ikke på mobilen denne gang. Forsøgte 4 gange i alt......

En anden observation er at browserudgaven også mangler den meget gode og udbredte funktion som gør at cursor'en automatisk placeres på det første felt på en ny side hvor du skal taste info ind. Jeg tror E Boks skulle overveje at finde et nyt softwarehus til at skrive deres applikation.

God jul !

For mig OK, for min kone NOT, mest kritik til regering og folketing!

For mig er E Boks fortrinligt, det sparer mig for en masse persontransport til postkasse, som vi jo var nødt til at flytte ud til vej, i stedet for i tørvejr lige udenfor hoveddør.
MEN for min kone som er total teknik, samt komputermongul kommer hun i store vanskeligheder, selvfølgelig, ikke når, men hvis jeg dør bli'r fuldstændig sat udenfor hvad der foregår i forbindelse med offentlig kontakt.
Så den ene stjerne går til E Boks, men den fjernes totalt, hvis den skulle gå til den offentlige forvaltning.
E Boks er velkommen til at videresende til Folkevalgte politikere, som jeg anser for de eneste der har gavn af det de kalder velfærdssamfund, det er jo ikke dem der personligt der behøver at spare, det har de jo folk til!

bøvlet og besværlig, langsommeligt og elendigt

min kone og jeg er tvunget til at have 8 nem-id'er med tilhørende nøglekort og e-bokse, fordi vi har vores egne små virksomheder og nogle frivillige jobs i andre. Systemet er håbløst forældet. Der skal skabes mulighed for videresendelse til en e-mail. Desuden må det forbydes forsikringsselskaber, banker ol at udsende markedsføring på e-boks. Det er frygtelig irriterende, at man efter en langsommelig tosset log-in procedure når frem til at åbne diverse spam, og man kan end ikke i sin besked fra e-boks se hvem og hvad sagen drejer sig om.

Digitaliseret, men stadig lige irriterende.

Super, så er tingene blev digitaliseret til e-boks..
Men jeg vil f.eks. gerne have mine lønsedler liggende i min private email, hvor jeg gemmer mange andre vigtige ting. Så er de lige til at komme til og jeg skal ikke ind på 17 forskellige sites. Det er virkelig irriterende, at man ikke kan sætte en regel op, som videresender indkomne besked fra e-boks, til en anden email.
Eller i det mindste selv få lov til at videresende dem, til andet end offentlig instanser.

Det giver absolut ingen mening - jeg bestemmer vel selv hvem der skal se mine ting.
Skidt skidt skidt og virkelig kedelig og grim hjemmeside. Den ligner mest af alt en gratis mail-klient der er blevet smidt op. Mobil app'en klarer det bedre, men mangler stadig de nævnte funktioner.

Please kom ind i kampen - vi er altså meget længere fremme i teknologien, til at dette burde være et problem :)

besværlig og overflødig

Min kone og jeg har hver sin virksomhed, og vi skal altså have 2 eboks med hver sine koder samt 2 private, altså ikke mindre end 4 nemid koder. Det her er ikke den rette måde at få post i en moderne tid. Det er simpelthen ikke skruet rigtigt sammen. Ideen at vi får digital post i stedet for fysisk er fremtiden der er ok, men formen skal justeres så det er brugbar med vores travle hverdag. Jeg forestiller mig vi kan nøjes med een eboks til alle breve eller måske at man bare sendte brevet direkte til vores emailadresse, - det var det nemmeste for os, men der mangler måske en form for kvittering- eller hvad ved jeg - de får jo helleringen kvittering ved fysisk post, så for mig at se så kunne de da bare sende posten via email direkte.

Så få dog E-Boksen til at kunne vidresende alt hvad der kommer i den

Jeg benytter udelukkende E-boks til hvad der er krav om - og synes det er vildt irriterende at den ikke kan sættes op til at videre sende alt post til f.eks. en mail adresse vis man ønsker det.
Desuden er det voldsom irriterende at man skal logge på med nem id (skod id) for at tilgå boksen

Nu kommer der så endnu en digital postboks til os med virksomhed. - ville det ikke havde været mere genialt at opgradere e-boks så vi kunne samle alt et sted.

Tung og irriterende

Hvis det ikke var fordi at det er en nødvendighed for at modtaget mange informationer/breve, havde jeg slettet min konto hos eboks.

Jeg forstår bla heller ikke hvorfor jeg hver evig eneste gang skal acceptere at eboks bruger mine personlige oplysninger (eller hvad de skriver) ...
HVorfor f.... kan man ikke gemme den accept én gang for alle !!!!!

God ide - elendig implementering

Idéen med at samle alle dokumenter fra forskellige virksomheder i en elektronisk boks er rigtig god, men udviklerne bag e-boks har tydeligvist ingen fantasi og har ikke forbedret deres software siden den kom frem.
F.eks. forstår jeg ikke hvorfor e-boks ikke for længe siden har givet mulighed for at virksomheder der sender regninger / dokumenter til e-boks kan markere denne post som en af flere, f.eks. "Til Information", "Vigtig information", "Handling kræves" eller lignende.
Det er fint nok at man får sin bankkonto udskrift i e-boks en gang om måneden, men det er jo blot til information. Det er ikke noget jeg skal reagere på. Derimod kan der også komme regninger i e-boks, som kræver at man tager stilling til det.
E-boks' mobile app. er grænsende til det hjernedøde og er i praksis ubrugelig.

Jeg mangler flere muligheder for at tilgå dokumenter

Der er mange, der er glad for e-boks, og det kan jeg da godt forstå, men jeg mangler flere muligheder for at tilgå dokumenter.

Det er for mig irriterende, at jeg skal logge ind via webbrowser, når jeg skal have adgang til mine dokumenter.

Jeg kunne godt tænke mig muligheden for at:

Få vidersendt dokument på email og få dokumentet arkiveret i e-boks når det sendes.

Eller mulighed for at dele dokumenter med Dropboks så jeg kan tilgå mine dokumenter via Dropbox.

At tillade ftp adgang via brugernavn og password kunne også være en mulighed.

Eller til sidst at e-boks laver deres eget program til at installere på PC/MAC, hvor man kan tilgå e-Boks- (fx noget lignende Dropbox.)

Jeg forstår godt at e-boks skal tænke på sikkerhed også, men at give bruger mulighed for selv at vælge vil dog være at foretrække.

Det virker som e-boks mangler nogen på deres lønningsliste, der kan tænke lidt nyt...

Tak for mere digitalisering

Det er rigtig dejligt, at man kan modtage sin post elektronisk frem for det fysiske papir.

E-boks blæser på netsikkerheden.

Alle siger samstemmende, at man ikke skal reflektere på link fra banker og andet.

Klik ikke på link, som vil have dig til at logge på en hjemmeside og udlevere dine personlige data. I stedet skal man så selv besøge hjemmesiden for at logge på.
Det er lidt besværligt..............................men sikkert.

Men det blæser E-boks på, og sender mails ud med link hvor der skal afleveres personlige oplysninger. Det ligner et brud på sikkerheden.
Det er jo sådan at alle snart skal til at bruge E-boks.....................men ikke alle har samme skepsis, men måske tror på en side som ligner, og dermed kan hoppe i fælden.

E-boks bør kende sit ansvar, og fjerne link til E-boks hjemmesiden, i de adviserings mail som sendes ud.
Eyvind Christensen.

Ligetil og enkelt

Er super glad for e-boks, alle mine relevante og vigtige dokumenter samlet et sted. Fri for papir og mapper, som man skal rode rundt i. Super at den findes til forskellige platforme uden brug af nem-id, og som man kan tilgå via sin netbank.

Forfærdeligt brugerinterface

E-boks har set ud stort set som det gør i årevis, hvilket er superærgerligt når der er så meget der kunne forbedres relativt enkelt. Fx vil jeg ikke forsinkes af et mellemled, der spørger om jeg vil sende oplysninger, mens jeg er ved at logge ind med min NemID. Det siger jo sig selv, at hvis jeg er ved at logge ind, så vil jeg på - og det ekstra step er bare spild af min tid.

Sikkerheden i top!

Hos E-boks er sikkerheden i top og man har en nem og overskuelig side som selv min gamle far på 92 år kan finde rundt på.

e-Boks A/S Details

Sig farvel til papirarkivet og modtag din post elektronisk fra private og offentlige myndigheder i e-Boks, som er et gratis og personligt elektronisk ringbind, hvor din post og vigtige dokumenter sikkert og let kan arkiveres.

Visit E Boks

We live here: Lautrupparken 40 - 42