Borger reviews

Borger reviews

Very low
1.6

Ingen stjerner - det er en joke

Førhen kunne man gå på kommunen og få tilrettet/starte på dagpenge inden for 1-2 uger. Nu skriver man til udbetaling danmark og bliver kastet i et sort hul og glemt. Går nu på 3. måned efter jeg er flyttet uden boligstøtte og har ikke hørt et ord. Det tog dem ikke engang et par uger at sige jeg fik udbetalt en måned for meget, men ingen information om hvordan det skal betales tilbage. Det skal nok passe det bliver ligesom sidste gang hvor jeg så ringer ind og de fortæller mig at processen om min boligstøtte gik i stå fordi de manglede papirer, hvilket de så åbenbart ikke synes jeg skulle vide og så bare droppede det hele. Ville ønske alle jobs var ligesom deres hvor man åbenbart bare dropper folk når de mangler information i stedet for at fortælle det! Sikke let livet må være så.

En stjerne er en for meget

Jeg har slet ikke lyst til at give borger.dk en eneste stjerne. De vil at vi skal kunne alt via deres hjemmeside, men den har aldrig i de over 2 år jeg har brugt den, virket optimalt. Man kommer ind på noget som ligner en fejlside - men det er godt nok forsiden. Alt er ufærdigt og man kan ikke klikke på underpunkterne - for halvdelen kan ikke læses og skærmbilledet kan ikke flyttes.
Utroligt uprofessionelt - hvordan skal man så få sine feriepenge udbetalt når det nye ferieår træder i kraft???

error i udbetaling af ferie penge.

De vil have det elektronisk men det virker ikke.

Elendigt

Skulle udfylde et skema om boligsikring. Det er jo fuldkomment sindsygt, de spørger om ting som det offentlige i forvejen har i deres systemer. Det tog over en time at udfylde et skide dokument.

Min brugervudering af dette system er 0 ud af 10
SPILD AF TID

ERORR!!!!!!

Rimelig dårlig hjemmeside, intet virker...

Fuldstændig ubrugelig, forvirrende og fejlbehæftet!

Er der overhovedet kompetente systemudviklere, der har testet brugerflowet? Jeg skal indberette forskellige indkomstforhold, men kommer hel tiden ind i en blindgyde. Typisk for enstrengede flows kan man kun gå videre, men gudhjælpemig IKKE tilbage. Vil du tilbage, er der KUN et valg: FORFRA.
Og nu kommer så fælden: Hvis du vælger at afslutte, har du AFLEVERET. Sitet har således modtaget mangelfulde oplysninger, som du IKKE kan rette. Vil du søge noget så vigtigt som OPSAT PENSION, kan det IKKE lade sig gøre! Du har simpelthen IKKE muligheden. Efter 2 timers søgen frem og tilbage og 2-3 nye NEM-ID logons måtte jeg sande, at der ikke er noget.
HVAD ER DET HER FOR ET SYSTEM? HVEM ER TIL FOR HVIS' SKYLD: JA, JEG SPØRGER BARE!
Jeg har henvendt direkte på mail til borger.dk - og jo, her får jeg da en kvittering, der siger, at for nemheds skyld, svarer de kun på mails en gang om måneden. I dette tilfælde sidste hverdag. I dag er det fredag den 28.2. så jeg skal såmænd vente 1 måned på svar!
Det er bare IKKE godt nok!

Ubrugeligt

Tja, har nu hen over 5 dage, hver dag forsøgt at få lov at indberette en ændring i min indkomst da jeg får boligstøtte, hver dag er systemet gået ned inden sidste trin kunne gennemføres. Det er desuden ikke været muligt at få systemet til at vedhæfte filer, og man har ikke kunne gå videre før filer var vedhæftet.
Der ud over er Borger.dk absolut rodet opbygget, tungt, langsomt og ret uoverskueligt.
Alt i alt en super dårlig oplevelse at skulle forsøge at få lov til at bruge det

meget at ændre!

Efter oprettelse af min digitale postkasse modtog jeg forleden dag den første skrivelse i min postkasse på borger.dk. Det var en mail (et brev) fra Udbetaling Danmark, som jeg absolut skulle svare på. Oven over mailen er der en menulinje med Besvar yderst til venstre. Det kan jo ikke være nemmere! Men denne funktion kan bare ikke bruges. Et ringe system!
Udbetaling Danmark skrev, at jeg skulle skrive Pension i adressefeltet, men det virkede naturligvis heller ikke! Klokken var over 18, så telefonen var lukket, men så er der en chatfunktion indtil kl. 22, men den virker heller ikke. Et ringe system!
Selvom jeg er en særdeles rutineret computerbruger, var der gået næsten en time, da jeg endelig fandt ud af, at jeg i adressefeltet skulle skrive Udbetaling Danmark (Pension). Hvis man forventer, at jeg umiddelbart kan gætte sådan noget, tager man altså grusomt fejl!
Jeg er vant til at få en automatisk genereret kvittering, når jeg fremsender en mail til en offentlig myndighed, men det får man ikke her. Selvfølgelig kan jeg se mailen i sendt post, men det ville være rart med en kvittering, som også beskriver, hvad der vil skal med mit svar og giver en tidshorisont på, hvornår jeg kan forvente svar.
Til november skal alt kommunikation fra det offentlige til borgerne ske via digitale postkasser på borger.dk. Hvis man ikke snart får rettet op på systemets åbenlyse fejl, står vi kort før jul med en gevaldig offentlig it-skandale!

Tilføjelse: Her efter en måned har jeg endnu ikke modtaget nogen reaktion på det svar, jeg har sendt til Udbetaling Danmark. Min svarfrist var 14 dage. Gad vide, om de læser elektronisk post.
Bedømmelse ændret til en enkelt stjerne

Alt andet end bruger venligt - det er en ommer!

Har haft "fornøjelsen" at stifte bekendtskab med borger.dk / Udbetaling Danmark i forbindelse med at jeg skulle ansøge om boligsikring for mine forældre, som er blevet folkepensionister. Det tog over 1½ time at udfylde, de skulle have 7 forskellige bilag vedhæftet elektronisk - og mange af de oplysninger de bad om, har Udbetaling Danmark adgang til, så hvorfor at det skal gøres så besværligt er mig noget af en gåde.

De beløb som vi kom frem til som mine forældre skulle have i boligsikring passede ikke med det som borger.dk / Udbetaling Danmark kom frem til efterfølgende. Der blev taget kontakt til Udbetaling Danmark, og her påstod de, at der kun var indtastet oplysninger for min far. Dette ved vi IKKE er korrekt, da vi printede en kvittering ud på de oplysninger vi have indsendt - så enten har de ikke styr på tingene hos borger.dk / Udbetaling Danmark eller også er der problemer med deres system.

Selve systemet omkring ansøgning af boligsikring er under al kritik, og selv om jeg kun er 38 år, så havde jeg store problemer med at finde ud af det, så hvordan skal de ældre kunne finde ud af det!

Jeg kan kun se en grund til at man har gjort det så besværligt, og det er for at folk helt skal opgive at ansøge om ydelser fra Udbetaling Danmark.

Jeg har givet 1 stjerne, og det er faktisk en stjerne for meget.

ELENDIG HJEMMESIDE

Skulle bestille Det Blå Sygesikringskort,Pensionist.
Men aldrig har jeg set set en mere elendig og uprofessionel hjemmeside.
TOTALT UOVERSKUELIG, men sådan skal det vel være i det offentlige ineffektive system.
Hvad er det dog for mennesker som sidder og laver dette bras.
Og lad nu være med at belære om Nem Id og andet bras, det kender vi.
Lav det blot mere overskueligt, men det er nok for meget forlangt..

Den fortjener ikke engang 1 stjerne.

borger.dk er en bøvlet, udspekuleret *** side!

Her sidder jeg, som ganske almindeligt dansker. Godt styr på computer, og teknologi - 18 år gammel og med et godt hoved. Som den vestjyde jeg nu er, har jeg besluttet mig for at søge boligstøtte for min kæreste og jeg, da vi lige er flyttet i lejlighed sammen. Jeg går derfor ned på min lokale borgerservice, hvor jeg får at vide "det er sørme da ikke her, du skal gøre det - det er overgået til udbetaling danmark" - jamen fint, jeg logger på borger.dk og trykker søg boligstøtte. HVAD ER DET FOR NOGET UBRUELIGT BRAS!? "Er din bolig handicapvenlig?" - Ja det ved jeg da ikke, hvad den er egnet til eller ej - det kan da være TOTALT ligemeget når ingen af os har et handicap! Bagefter vil de have at jeg skal sidde og scanne alverdens pis ind på computeren, som de ved et enkelt tryk kan finde frem til i systemet! Hvad har du tjent fra den og den dato, efter am bidrag + feriepenge - forventer i virkelig at jeg sidder og regner alt det sammen, når jeg har set hvor enkelt og let i finder frem til det? Jeg har søgt boligstøtte for knap et år siden, da jeg boede i den gamle lejlighed - OG DER FOREGIK DET PÅ BORGERSERVICE! Jeg sagde såmænd bare, at jeg ønskede at søge borgerservice og så kunne hun gå ind og se alt hvad jeg har tjent, betalt og fået/betalt i diverse bidrag! Da jeg som atten årig, ikke lige ligger inde med en scanner eller får den sags skyld andet end en iPad - (som forøvrigt ikke fungere med borger.dk heller!) - har jeg været nød til at køre de 35 km ud til min mor for at finde ud af at borger.dk er en totalt ubruelig *** side! Dog kan jeg ikke lade være at tænke om dette er noget borger.dk spekulerer i, at vi giver op på at søge det, så de slipper for de penge. Tænker jeg på min kære farmor, der ikke engang kan magte at lære at bruge elektronik ovenpå sine elektrochok - så ved jeg ikke hvordan den ældre generation nogensinde skal overleve DIGITALISERINGEN her i danmark! Vent dog med at gøre det, til de ældre efterhånden "forsvinder" og nye generationer bliver gamle - som har lært en computer at kende så længe de kunne. Eller lav et alternativ, hvis man er så gammel eller har haft de diagnoser - eller sådan noget! EN TING ER SIKKERT! Den arrogante ** på borgerservice kommer til at scanne alt mit pis ind for mig, og regne alt ud - FOR JEG FINDER MIG SIMPELTHEN IKKE I SÅDAN NOGET FUSK! føj!

Siden virker perfekt til de ting jeg har benyttet den til, rart det bare kan klares på nettet, istedet for at stå i køen på Borgerservice.

Etisk ukorrekt

At opfordre til at udleverer andre og "stikke" er ikke iorden.

Det typiske offentlige

Ingen fleksibilitet.

Hvem laver dog disse systemer? Og hvem bestemmer dog, hvilke virksomheder der skal lave dem?

Utroligt at det bare SKAL være lort når det er et offentligt system!
Og det betaler vi skattekroner til. Jeg føler mig snydt!

ikke funktionel hjemmeside

For det første er siden kun lavet til internet explorer. Jeg tror overhovedet ikke at linket til css filen er eksisterende ved google chrome! Det er til gengæld fint at de netop har valgt internet explorer, pga. alle deres ældre brugere på sitet. Men alligevel virker det heller ikke i internet explorer. Hver gang man prøver at komme videre, er der en form for fejl, som gør siden ubrugelig.

VI skal til at flytte og kan ikke angive det uden at skulle ringe for det. Alt for dårlig!

Lot lort og mere lort

Sikke en omgang lort betalt af det Danske folk...
Der er altid og jeg gentager ALTID noge galt med siden....

-1000000 ud af 5 Stjerner.

Håbløs og skammelig offentlig side!!

Desværre endnu en offentlig webside, som slet ikke lever op til nogen form for stabilitet eller brugervenlighed. Det er sørgeligt og tragisk at se staten smide borgernes penge ud på noget så skidt som dette. Siden er både mangelfuld og fyldt med tekniske fejl, som gør den ubrugelig i flere browsere. Det første brugeren bliver bombarderet med er "Tillad aktivering af cookies". Har man én gang sagt ja til dette, kan man roligt forvente at skulle gøre det op til flere gange, idet siden ikke husker ens valg ret godt. Endnu mere furroligende er at man skal bruge et system som NemID for at logge på denne side, når tilliden og sikkerheden til siden slet ikke er eksisterende!!

Elendig opbygget

Ideen er god, men som det altid ender med i det offentlige, besværligt og manglen på helt vitale funktioner, som f.eks at kunne se afsendte e-mails til det offentlige.

Man kan sende krypterede email til kommunen. Smart nok, men man kan ikke modtage dem krypteret. Jeg får korrespondance tilbage via regulær e-mail indeholdende CPR nummer og andre følsomme oplysninger

Uacceptabel amatørsite, typisk Dansk offentlig "service"

Samtlige Danskere bliver bogstaveligt talt tvunget til at bruge denne site. At den så er lavet så ekstremt dårligt er noget man virkelig kan skamme sig over som Dansker.

Man bliver tvunget til at acceptere cookies fra tredje parti, uden spørgsmål. "Tag kondomet af når du er på nettet", foreslår den Danske øvrighed.

Is Borger your company?

Visit Borger