E Handelsfonden reviews

E Handelsfonden reviews

3.9

Effektive og hjælpsomme problemløsere

Jeg havde en tvist med Conrad.dk, da de ikke ville ombytte en defekt vare.

En jurist fra E-mærket ordnede sagen på mindre end en uge. Således at firmaet nu vil sende mig en ny vare og samtidig har givet mig en dekort i næste handel på kr. 200.

Af alle, kan e-mærket ikke finde ud af at holde aftaler... og bogholdersken blander sig unødvendigt kundeservice

Havde aftalt med e-mærkets pågående, men flinke, sælger at vi betalte halvdelen nu og halvdelen om et halvt år, hvis jeg valgte at e-mærke min virksomhed. nu har jeg modtaget følgende fra deres meget ubehagelige bogholder:

"Vore sælgere har ikke bemyndigelse til at indgå betalingsaftaler, og gør det derfor ikke. De må gerne nævne at der findes en mulighed...

Du valgte ikke at indgå aftalen, dvs. at bekræfte aftalen. Derfor er de almindelig betalingsbetingelser gældende. Det betyder for dig at du skal sørge for at betale restbeløbet af ...

Når afdragsaftalen ikke er indgået er betalingsbetingelserne på fakturaen gældende. Du bedes derfor snarest og inden 5 dage sørge for betaling af ovenstående nævnte beløb."

hvad blev der af at når en sælger siger noget, så er det det vi holder os til???

Langsomt og er meget large

De er utrolig langsomme til at svare, og hvis en butik overholder loven, er de faktisk lidt ligeglade

Utroværdig pengemaskine

Som webshop ejer kan jeg ikke tage e-mærket og E Handelsfonden alvorligt,
De godkender noget som i forvejen er godkendt når man får godkendt betalingskort hos NET´s .
Butikken bliver ikke mere sikker af at betale min. 4600,- til E-handelsfonden.
Tom luft efter min mening.

Pengemaskine og varetager butikken og IKKE forbrugeren

Ren pengemaskine og intet med en uvildig instans at gøre. Jeg ville faktisk være være flov som butik at være med til at støtte dette foretagende, men en god måde for butikken at kunne drive tvivlsom forretning på og få kunden til at tro den er troværdig. Jeg vil i fremtiden gå LANGT UDENOM e-mærkede butikker, da dem der har det er dem der har råd til at betale sig fra dårlig kundeservice og bryder loven.

Svarer desuden ikke på mails

E-mærket = ingen garanti

De har ikke styr på det hele - og det gælder både kunder og virksomheder. E-mærket er noget der kan købes og som sagt - der medfølger ingen garanti.

Intet svar efter 1½ måned

Efter 1½ måned har jeg forsat ikke fået afgørelse fra E-mærket på trods af løfte om andet, kan kun anbefale at undgå butikker med mærket, du kommer blot til at betale ekstra for din vare uden ekstra sikkerhed. Mærket forsøger at fremstå som objektiv mærke, men er i virkelighed en privat virksomhed, der er fløjtende ligeglade med os forbrugere :=/

Opdatering, de har nu lovet at svare mindst 3 gange, 9 mails senere er der dog nu gået over 3 måneder uden afgørelse.
Ny opdatering: Der er nu gået 6 måneder, de lover fortsat at vende tilbage. Det er til grin.

Høj faglig viden om fakta for nethandel

Har gennem sommeren fået godkendt og tilmeldt 2 webshops hos emærke ordningen, og syntes at de har været utrolig venlige, fagligt dygtige og har sat sig ind i problemstillinger de ikke var sikre på.

Har lige læst en del indlæg her og på andre forums, hvor der til min forbavselse er mange negative indslag (mange godt nok gamle), og også rigtig mange misforståelser hvad emærke ordningen egentligt står for, som f.eks indlægget herunder på trustpilot.

For os tog det faktisk 4-5 måneder at få godkendt begge shops, hvilket hovedsagligt skyldtes at ingen af vore shops kunne vise fragtomkostning som loven nu siger at en webshops skal vise på hver enkelt vare.
Det krævede derfor at vores webshop leverandør måtte lave noget omprogramering, da vores webshops er ældre end da den lye lov trådte i kraft sidste år. Det var det der tog længst tid at få ordnet, da det er en teknisk omprogramering specifikt på vores webshop's.

Alt i alt, har jeg en fornemmelse af, at emærke ordningen er til størst fordel for forbrugerne, og da vi som webshop netop ønsker at følge loven og ikke mindst være en meget kundevenlig webshop, har vi valgt at benytte emærke ordningen med glæde.

En fordel ved ordningen for alle forbrugere er jo også, at er der en webshop der ikke opfører sig ordenligt, så kan man som forbruger få juridisk advokat bistand gratis, via emærke ordningen.

Så det handler om trykhed som forbruger på nettet, og bedømmer man indslagene herunder, så har emærke ordningen tilsyneladende udviklet sig positivt, fra en start ikke helt uden problemer. (der er ikke mange nye indslag her på sitet)
Som nævnt har vi som webshop haft en særdeles positiv oplevelse, også selv om der var en del krav om ændringer og informationer før vi kunne blive godkendt.

www.KiteSailing.dk & www.FantomBike.dk

E-mærket er fup.

E-mærket ejes af Dansk Erhverv. Dansk Erhverv er en arbejdsgiverorganisation og den repræsenterer FORRETNINGERNES interesser - IKKE forbrugernes.
E-mærket ejes også af Finansrådet. Finansrådet er bankernes interesseorganisation og de har kun én interesse: at fremme BANKERNES interesser. Det er muligvis deres lobbyarbejde der har givet mindre lovbeskyttelse til kunder, der ikke har et Dankort.
(Netbutikkernes Dankortafgifter er en vanvittig god forretning for bankerne- DU betaler!).
E-mærket ejes også af Dansk Industri. Dansk Industri er arbejdsgiverorganisation for 10.000 af de allerstørste, danske virksomheder med ca. 1 million ansatte.
E-mærket ejes også af FDIH. Det er en brancheorganisation for NETBUTIKKERNE.
Faktisk kan e-mærket ikke yde nogen som helst beskyttelse som Købeloven ikke også giver. Det ER en reklame og den koster fra 400 kr per måned for netbutikkerne. Det er de helt forkerte organisationer, der stiftede og nu ejer E-mærket. Det er også derfor, du kan kan læse alle de dårlige historier. Butikken med E-mærket kan være god eller dårlig, men E-mærket er ingenting.
Af helt uforståelige grunde fik de Forbrugerrådet til at anbefale mærket som en ekstra forbrugerbeskyttelse på trods af, at KUN Købeloven gælder og DEN er effektiv for forbrugerne!.
Læs anmeldelserne på Trustpilot, hvis du ikke kender butikken, brug din sunde fornuft og hold dig så til Købeloven. Glem E-mærket, det er nul og niks.

utroværdig som bare....

End ikke firmaets egne jurister har styr på hvilken lovgivningen der er gældende, det må siges at være skudt langt under.

Ikke garanti for noget som helst

Det er lidt pudsigt at en forening der har til formål at sikre forbruger en korrekt behandlig ved onlinehandel, er en af de absolut dårligt bedømte på trustpilot.

Jeg kan kun stille mig op i køen af personer der har måtte sande at en emærket butik, bestemt ikke er mere sikker end en uden, eneste forskel er at de har valgt at give et beløb hvert år for at kunne give folk den opfattelse at de er bedre end andre.

Sandheden er at de regler som en butik skal overholde, allerede er overholdt så snart en butik, har en godkendt betalingsgateway, som er godkendt af pbs/NETS,

Hvis en ordning som e-mærket skulle være noget særligt og enestående i forbindelse, med sikkerhed ved onlinehandel, burde den være gratis, at tilmelde sig såfremt man overholder deres krav for E-Mærket, dette ville bevirke at alle netbutikker, store som små kunne deltage på lige fod, og ikke være bestemt af økonomi i den enkelte netbutik.

Når man ser på deres hjemmeside kan man også se at der er under 1000 hjemmesider som har E-Mærket, dette skyldes netop at det er alt for dyrt at tilmelde sig.

Et godt eksempel på en netbutik der tidligere var emærket, men har valgt dette fra indenfor det seneste år, er ex coolshop.dk, og jeg er rimelig sikker på at de ikke har kunnet mærke det på deres omsætning.

Fuldstændigt uholdbart og utroværdigt

Har du penge kan du få... Et e-mærke på din hjemmeside.
Dette mærke sikrer ikke dig som forbruger mod at blive snydt. Det viser blot at hjemmesiden har nogle forskellige krævede informationer.

En webshop kan eksempelvis sagtens have e-mærket og samtidig have ekstremt dårlige anmeldelser herinde og snyde deres kunder/ikke levere varen/ikke være til at komme i kontakt med. I min optik er e-mærket værdiløst, hvis de ikke går ind og aktivt følger med i e-mærkede siders ry og rygte.

Hurtig og professionel hjælp

Vi fik mange gode råd og vejledning fra deres jurister da Love.dk skulle e-mærke certificeres.

Mails med spørgsmål blev også besvaret hurtigt, samme dag.

Kan klart anbefales til andre netbutikker der ønsker gennemgået deres butik og får en certificeret der gør kunderne mere trygge og derfor ofte giver mere omsætning.

Kontaktede os indenfor 24 timer...

Min datter havde købt dyrt tøj ved en E mærket butik, pengene blev trukket, inden ordren blev sendt, vi måtte rykke for ordren.
Da tøjet kom, efter cirka 2 uger, levede det ikke op til forventningerne.
Ordren blev returneret og henlå derefter til afhentning hos Post Danmark, da ordren ikke kunne afleveres til butikken.
Vi rykkede butikken for pengene per mail, med kopi til E Handelsfonden, dagen efter modtog vi en venlig mail fra E Mærket, der spurgte om de kunne være behjælpelige i sagen.
Det blev dog ikke nødvendigt, pengene blev returneret fra butikken.
Dette skyltes, nok ikke mindst, at butikken var klar over at E Mærket ville tage sagen op.
Det kalder jeg for god og seriøs service - Super !

Ikke til at stole på

Du kan finde rigtig gode virksomheder uden e-mærket.
Og
Du kan finde dårlige virksomheder der ligefrem handler i strid med dansk lov, der har e-mærket!

Sikker tror jeg ikke

Jeg kan ikke se hvorfor man skal få virksomheder til at tilbage for at de får et mærke på deres hjemmeside som skulle indikere at hjemmesiden er sikker at handle på.
Jeg købte noget tøj fra netfashion.dk, hvor jeg først efter en måned fik en mail om at ordren var gået igennem samt så gik der flere uger før jeg fik tøjet, så var det fandme også det forkerte de havde sendt. vel og mærke der stod at leveringstid er 2 uger. jeg villi i så fald ikke have varen da, det ikke var det jeg havde bestilt. Fik jeg fragt pengene tilbage? nej.
Jeg tog kontakt til E-mærket, for at infomere dem om denne butik som har deres flotte mærke (ironi) hørte jeg fra nogle af dem, nej.. har webshoppen stadig sit e-mærke? JA! man kan sku ikke bruge dette mærke til noget som helst.. det er bare en penge maskine!

Alt for langtid om at godkende

Det kan ikke passe det tager 2 måneder om at få godkendt sin butik.
Det er groft sagt SLACK.

Der er sendt en uddybende mail til deres medlemservice mail.

Virker ikke seriøst

Når man kommer til e-handelsfonden.dk via et link fra et medlem - virker det utroværdigt at siden ikke kører via https (med sikkerheds certifikat) som de fleste netbutikker m.v. gør under fx betaling eller i din netbank.

Sikkerheds certifikatet er med til at vise/sikre hvem der står bag en given service/hjemmeside på internet, vha. en uafhængig 3. part som udsteder certifikattet

Ingen garanti for noget som helst

E-mærket er ikke noget jeg overhovedet ser efter når jeg handler på nettet da det ikke viser hvor troværdig en butik egentlig er. Der er mange svindelbutikker der har e-mærket og der er mange rigtig gode butikker der ikke har det. Jeg kan ikke bruge det til noget. Kundeanmeldelser som eks. her på trustpilot siger så uendelig meget mere end e-mærket. Desuden er det dyrt at få og forhindre små enmandshobby forretninger i at få det. De anbefaler også altid at man ikke skal betale ved bankoverførsel, men dankort betaling er dyrt og handler du med private over eks. trendsales og qxl er der tit ikke andre muligheder, det er så derfor der er et point system og mulighed for kunde anmeldelser som igen siger langt mere.

grund

grunden til at forhandlere ofte har e-mærket er at de har betalt for at få det. De grunde til at små ikke har er ofte på grund af de ikke har råd. E-mærket kan nemt være en ting som man tror forhandlere skal have for at man selv vil handle der. Derfor kan de forretninger som ikke har e'et på deres hjemmeside tit blive udsstet. Har oplevet forskellige forretninger med e-mærket og de slet ikke havde fortjent. PS Gå ikke kun efter forretninger med e-mærket, det er til ingen nytte :p
_____________________________________________________________
Tidligere Maksimal :)

Is E Handelsfonden your company?

Visit E Handelsfonden