Easybus reviewed by

Sorring, DK

SVINDLERFIRMA UDEN NOGEN FORM FOR MORAL!

Er lige kommet hjem efter en tur til London med min datter. Havde bestilt billetter hjemmefra med Easybus fra Stansted Lufthavn til Baker Street i London, men kan ikke på nogen måde anbefale dette selskab. Da vi skulle med bussen til London stod vi og ventede i over en halv time efter den bestilte tid inden der kom en bus. Denne bus ville imidlertid ikke have os med da den skulle have passagerer med som havde billetter en time før os - folk havde altså stået og ventet i næsten 1 1/2 time! Efter en times ventetid kom der så en ny bus, som vi efter en del masen, kom med på. Der var nærmest ikke plads til kufferten og vi måtte sidde klemt på små sæder med vores håndbagage-kufferter på skødet i halvanden time. Chaufføren var meget ubehøvlet og sur og var overhovedet ikke behjælpelig med at få bagage ind og ud af bussen.
Da vi skulle hjem var det en ren katastrofe. Vi ankom til stoppestedet 15 min. før bus-afgang. Der stod et hav af mennesker som vi kunne se også havde billetter til Easybus og vi undrede os over, hvordan alle de mennesker mon skulle være i bussen. Efter en halv times venten kom der endelig en bus, men denne bus skulle have været der 1 1/2 time før, så den kunne vi ikke komme med. Chaufføren sagde at der kom en anden bus om fem minutter så vi stillede os troligt op og ventede igen. Der kom flere og flere mennesker og det begyndte at blive noget kaotisk ved stoppestedet. Folk var vrede og frustrerede fordi de skulle nå deres fly og der kom selvfølgelig ingen bus 5 minutter efter. Endelig kom der en bus, men han kørte slet ikke til Stansted men til Luton og sagde også bare at der snart kom en ny bus. Folk stod oven i hinanden og viftede med deres billetter og det var rent kaos. Efter over en times venten kom der endelig en bus mere. Folk var fuldstændig desperate og skubbede og masede - det var ren overlevelse og uden nogen form for kø-kultur eller tagen hensyn til hinanden - meget ubehageligt. Nogle kunder brokkede sig over det sene tidspunkt og de manglende busser, og chaufføren sagde at det var han da ligeglad med. Efter lidt diskussion satte han sig bare ind i bussen igen og kørte sin vej - uden at tage nogle kunder med!!! Efter dette gik min datter og jeg ned og prajede en taxa. Han skulle have over 100 pund for at køre til Stansted hvilket jeg ikke havde i kontanter og han tog ikke kreditkort. Vi fik ham så til at køre til Liverpool Station, hvor vi kunne få et tog til Stansted, men tiden var efterhånden knap og der var noget panik på. På stationen fandt vi et tog som kørte 10 minutter efter, så vi fik i en fart trukket en billet og kom med. Togturen tog over 40 min., så da vi kom til Stansted havde vi meget travlt med at få fundet den rigtige bagageindlevering og gate - puha! Vi nåede vores fly i sidste minut, men det kostede mig over 600 kr. ekstra + de ca. 200 kr. jeg havde brugt på billeten med Easybus!. Tænker på alle de folk der stod og ventede på Easybus og garanteret ikke har nået deres fly.
Det var en rigtig dårlig oplevelse og jeg vil på ingen måde anbefale dette selskab. De er fuldstændig ligeglade med deres kunder og vigtigheden i, at folk skal nå deres fly. Chaufførerne er ubehøvlede og ligeglade og der er overhovedet ingen komfort, hvis man altså er så heldig overhovedet at komme på en bus. Det virker som om, de kun har 2 busser der kører frem og tilbage, men reklamerer med at de kører hvert kvarter. Det er noget værre svineri og bondefangeri. Jeg kan ikke forstå at de overhovedet får lov til at køre busdrift på den måde. Jeg vil i hvert fald gøre hvad jeg kan for at sprede min oplevelse med Easybus, så færre mennsker får frarøvet deres penge og undgår at få sådan en dårlig oplevelse på deres ferie.
Mvh. Lene Stensgaard