ELEXTRA.dk reviews

ELEXTRA.dk reviews

8.5

Elextra Aalborg. Ekstrem sløv, ubehøvlet, utroligt inkompetent ekspedient har jeg aldrig oplevet før. Det var mit sidste køb hos Elextra.

Jeg var hos Elextra i Aalborg for at købe lidt forskellige elektronikkomponenter, det blev en kedelig oplevelse. Hver gang jeg bestilte en komponent svarede ekspedienten " det kommer til at tage tid, for jeg ved ikke hvad det er ", inden han forsøgte at finde den på pc èn. Det skal nævnes at han ikke er nyansat, han var der også da jeg handlede der for ca. et år siden. Der manglede en zenerdiode som blev bestilt, jeg kunne afhente den over middag 3 dage senere, men da jeg kom for at hente den 3 dage senere, kl 11.55, var den ikke kommet, ekspedienten blev meget fornærmet og gjorde mig tydeligt opmærksom på at han havde sagt over middag. Jeg bad om yderligere monteringsdele, isolationsskiver og bøsninger til transistorer, som er meget almindelige komponenter, men det var ikke lagervarer. Jeg ville ikke bestille dem, men sagde jeg ville få dem i et andet sted, hvortil han svarede " det vil jeg sætte pris på ", så det gør jeg fremover. En kundevenlig ekspedering, kan i nogen grad kompensere for sløvhed, dovenskab og inkompetence

Bred udvalg, elendig kundeservice.

Elextra har et utrolig bred udvalg af vare på deres hjemmeside og i deres butikker, men det kundeservice i deres fysisk butik som jeg havde oplevet var pæn sagt elendig.
De forventer umiddelbart at alle deres kunder har perfekt forstand på elektronikken.
Jeg har personlig meget lidt forstand på det, men jeg vidste hvilke ting jeg skulle have (lysdiode, modstand, etc), men ikke hvilke styrker og lign. de skulle være. Jeg håbet på at få noget hjælp til, hvilke komponenter jeg har mulighed at vælge imellem (da jeg forventer at personalet i denne slags butik har styr på disse ting). Men det var åbenbart for meget at forvente, for selv om jeg var det eneste kunde i butikken med mindst 3 medarbejder til stede, fik jeg at vide at jeg skal kig på deres hjemmeside og sige til dem nøjagtigt hvilke ting jeg skal have. Størrelsen på modstand fik jeg heller ikke noget hjælp til, men blot fik at vide at jeg skal "gå hjem og regn på Ohms lov".
ELEXTRA.dk v/Helmholt Elektronik A/S

Reply from ELEXTRA.dk v/Helmholt Elektronik A/S

Hej Nik

Vi beklager at du er blevet skuffet. Men vore medarbejdere har handlet i overensstemmelse med vore interne retningslinjer. Hvis du skal købe en modstand til kr. 1,95, da er det i sagens natur begrænset hvor meget rådgivning vi kan give dig med i handlen. At der ikke er andre kunder i butikken er ikke ensbetydende med at vore medarbejder ikke har noget at lave - De har mange andre opgaver at varetage ud over at ekspedere kunder.
Så svaret er entydigt - Ønsker du at købe komponenter hos os, da skal du på forhånd have gjort dig klart hvilke komponenter du skal bruge. Vore priser er baseret på dette princip. Skulle vore medarbejder bruge tid på at rådgive, regne og forklare, så skulle priserne for vore komponenter have været mangefold højere, hvilket vi mener ville være synd for flertallet af vore kunder.

mvh/
kundeservice

Spørgsmål vedr. købt vare besvares ikke

Har købt et par vildt lækre struetrækkere - ikke i den billigste ende - og jeg skriver til salg for at kommentere på den ene (tænker at den måske skal ombyttes). Hører intet fra salg. OK der er kun gået en uges tid men da jeg kun har 2 ugers returret er det jo rart at få svar inden de to uger. Hvis de ikke mener den er defekt giver det mig jo stadig muligheden for at returnere.
Måske skal jeg bare returnere uanset ...

Så altså butikken er fin og har dejlige varer. Men lidt ærgerligt at man tilsyneladende ikke kan få en dialog igang inden de to uger ...

Fleksibel kundeservice

Havde bl.a. bestilt en røde og grå netværkskabler i en del forskellige længder. Fandt dagen efter ud af, at de røde netværkskabler egentlig skulle være sorte. Skrev til kundeservice som uden problemer ændrerede i ordren.
Det er sgu fleksibilitet - flot kundeservice.

Knap så god kundeservice

Jeg køber en kipafbryder (blandt andre ting) i butikken I København (Frederiksborggade 42, 1360 København K) og indser dagen efter at jeg ikke får brug for den. Da jeg 2 dage efter at have købt afbryderen skal forbi butikken, tager jeg den ubrugte afbryder med for at returnere den. Jeg taler med en af medarbejderne i butikken som peger på et skilt, hvor der står at der er 14 dages returret, men at denne ikke gælder visse ting, som f.eks. komponenter, og han siger at denne afbryder "er lidt en komponent" og derfor ikke vil tage den retur.
Jeg kan ikke se noget galt i at tage en ubrugt vare (som denne afbryder) retur inden 48 timer af salget / købet, og synes at det er knap så god kundeservice - det kunne de godt have gjort bedre.

Stort udvalg i elektronik, el-artikler og kabler.

Jeg har handlet flere gange med firmaet via deres afdeling i København og altid fået en god, venlig og meget fin rådgivning. Nu har jeg også prøvet at handle via deres hjemmeside og afhente mine varer uden forsendelsesudgifter i deres butik i København.

De har bare styr på det.

Jeg stod og manglende nogle stik som jeg havde bestilt hos en af deres konkurrenter og ikke fået efter 14 dage, selv om jeg bestilte over middag fik jeg dem med GLS dagen efter.
og så var de billigere og hurtigere end det første sted jeg havde bestilt.

Så jeg bestiller gerne herfra igen.

Bredt sortiment - hurtig levering

Bredt sortiment indenfor elektronik. Hjemmesiden lidt uoverskuelig. Hurtig levering.

Kloge mennesker, god service og særdeles billige varer af kvalitet

Jeg har købt mange sjove ting her en modstand til en logitec baghøjtaler, Saga kabler til mine harddiske 4 stk, og hdmi stik samt et hdmi til dvi stik og jeg kan kun sige priserne er gode, jeg har aldrig købt online da jeg godt kan li at se varen først og få lidt viden omkring disse og begge dele klarer de altid til fulde når man for fårvildet sig in i deres lidt nørdede men charmerende hjørne et stenkast fra Nørreport station.

Kan anbefales hvis du vil have kvalitet til en reel pris og lidt knowhow oven i.

Total inkompetence af support

Det opgivet "ordre nummer" er mit telefonnummer. Jeg har ikke et "ordrenummer" til denne sag. Hvis man har adgang til alle salg/omsætninger i Brinck Elektroniks butik, kan man slå op på den 30. maj 2013 og finde salget af et Velleman DM68 multimeter. Jeg blev betjent af Dan.
Som sagt købte jeg dette multimeter 30.06.2013. Manualen bliver gennemlæst og metret grundigt afprøver hjemme samme dag. Det skal siges at jeg valgte dette multimeter fordi den kan måle kondensatorer, et behov jeg har for tiden. Jeg har i forvejen et andet Velleman (anden model) multimeter købt nogle år tilbage. Det har tjent mig godt indtil videre.
Jeg opdager samme dag tre ting ved det nye instrument som jeg finder utilfredsstillende.
1) Ved måling af kondensatorer er visningen på Display uhensigtsmæssigt (skiftende komma for samme enhedsstørrelse uden at have autoskala) . Manualen omtaler dette som "forkert kommaplacering ved aflæsning" som brugeren bør være opmærksom på (?).
2) Den vandrette bjælkeindikation i bunden af displayet er ikke beskrevet i manualen. Jeg ved derfor ikke hvad den står for eller hvad den viser.
3) Jeg åbner instrumentet for at skifte batteri, da jeg ikke ved hvor længe dette batteri har siddet i instrumentet på lager. Her får jeg en meget ubehagelig oplevelse af printets udseende. Montering af komponenter på instrumentets print er tydeligvis sket på køkkenboret hjemme hos en eller anden tilfældig montør. Flere lodninger er rusten, typisk for print der har være våde (mange hvide mærker/afsondringer på og omkring lodningerne). Det er ikke loddeflush !
Jeg tager tilbage til butikken med instrumentet få dage senere og konfronterer personalet med mine fund i dette nye instrument. Her får jeg at vide af Dan at jeg sagtens kan ringe selv til produkt support hos Helmholt Elektronik på 96 84 06 19.
D. 06.06.2013 kommer jeg i telefonisk kontakt med Helmholt Elektronik. En [Navn] tager telefonen og jeg fremlægger mit behov for support. [Navn] beder mig fremlægge mit supportbehov til ham først.
Jeg starter med forhold no. 1. Her bliver det straks klart for mig at Herik ikke ved hvad han taler om. Han er tydeligvis inkompetent til at supporterer i elektroniske spøgsmål. Han styre helt forbi emnet, og endda postulerer over for mig at dette instrument ikke er designet til at aflæse ukendt kondensatorer og vise deres værdig i Farad (der står altså Cx på instrumentet), men at instrumentet kun "fejlfinder" på "kendte" og tydeligt mærkede kondensatorer for så vidt disse er fejlbehæftede eller ej. Jeg fortæller ham at han tager helt fejl, men han insisterer og at han i øvrigt er Product Manager, som om det alene gør hans svar gyldige. Jeg fortæller ham så at jeg er svagstrømingeniør og at han ikke ved hvad han taler om. Jeg beder ham sende mig videre til et kompetent bagland som har forstand på tingene, men uden held. Jeg bliver gal i skrallen og må afslutte samtalen, uden at komme til forhold 2 eller 3.

At man ikke har forstand på et teknisk område man er sat til at "Manage" er en ting. Det kan man håndterer ærligt. Men at [Navn] fortsætter med at holde fast ved sit sludder over for en kunde som er uddannet på området, tyder på noget dybere og mere betydeligt end bare jævn stupiditet. Det er lykkedes for ham at gøre denne kunde meget sur.

Jeg går tilbage til butikken og kræver refusion. Dårligt produkt og total inkompetent support skal jo nok helt ødelægge et salg og et omdømme.
ELEXTRA.dk v/Helmholt Elektronik A/S

Reply from ELEXTRA.dk v/Helmholt Elektronik A/S

Hej "Peter Pan". Vi beklager at du ikke oplever at du har modtaget en tilfredsstillende betjening i forbindelse med dit køb af det omtalte måleinstrument. Men at du vælger at "hænge os ud", og "nedgøre" navngivne medarbejderes faglige kompetance, mens du selv gemmer dig bag et pseudonym, finder vi imidlertid ganske utiltalende. Det er også i strid med de vilkår og retningslinjer som Trustpilot stikker ud. Vore medarbejdere er alle både kompetente og dedikerede til det de laver. Det er derfor de er ansat hos os!
Desværre er det ikke muligt for os at gøre ALLE kunder tilfredse - Derfor er der bare nogle kunder som er bedre tjent med at handle andet steds. Du er helt åbenlyst én af dem - og det har vi intet problem med!

Dine forventninger til hvad det købte måleinstrument kan og bør kunne er desværre urealistiske og helt i uoverensstemmelse med den tekniske produktbeskrivelse som vi viser online og informerer ud fra i butikkerne. Der har du forklaringen på at du ikke mødte nogen forståelse for dine kritikpunkter, da du henvendte dig til vores produktsupport.

Kundeservice

nem at overskue

virker fint og priser ok.

Nem bestilling og hurtig levering

Let at finde rundt på hjemmesiden og lave bestillingen. Hurtig og effektiv levering.

Hurtig og fin handel

umiddelbart et fint sted at handle.

Billig priser

Hurtig levering. Alt i alt god handel.

Fin og hurtig service!

Bestil, betal og afhent - ingen dikkedarer, virker perfekt hver gang :-)

Hurtig og præcis handel

Hurtig og præcis handel, til en god pris. Absolut intet at anmærke.

tak for hjælpen

tak for hurtig og korrekt betjening

Hurtig service

De er rare at snakke med i telefonen, dejligt servicemindede.
Ingen dikkedarer, varerne bliver sendt hurtigt.
de får mine bedste anbefalinger.

hurtig og præcis ekspedition og levering

havde regnet med at tage ind til butikken i København her fra Albertslund, men besluttede i stedet at bestille over nettet, og det har jeg ikke fortrudt.

Overrakende hurtigt, også fremsendelse af dansk brugsanvisning på mail.

Kan kun anbefale, ud fra den ene gang jeg har handlet hos jer, at det er bare OK!!

ELEXTRA.dk v/Helmholt Elektronik A/S Details

Visit ELEXTRA.dk