ELEXTRA.dk reviewed by

Total inkompetence af support

Det opgivet "ordre nummer" er mit telefonnummer. Jeg har ikke et "ordrenummer" til denne sag. Hvis man har adgang til alle salg/omsætninger i Brinck Elektroniks butik, kan man slå op på den 30. maj 2013 og finde salget af et Velleman DM68 multimeter. Jeg blev betjent af Dan.
Som sagt købte jeg dette multimeter 30.06.2013. Manualen bliver gennemlæst og metret grundigt afprøver hjemme samme dag. Det skal siges at jeg valgte dette multimeter fordi den kan måle kondensatorer, et behov jeg har for tiden. Jeg har i forvejen et andet Velleman (anden model) multimeter købt nogle år tilbage. Det har tjent mig godt indtil videre.
Jeg opdager samme dag tre ting ved det nye instrument som jeg finder utilfredsstillende.
1) Ved måling af kondensatorer er visningen på Display uhensigtsmæssigt (skiftende komma for samme enhedsstørrelse uden at have autoskala) . Manualen omtaler dette som "forkert kommaplacering ved aflæsning" som brugeren bør være opmærksom på (?).
2) Den vandrette bjælkeindikation i bunden af displayet er ikke beskrevet i manualen. Jeg ved derfor ikke hvad den står for eller hvad den viser.
3) Jeg åbner instrumentet for at skifte batteri, da jeg ikke ved hvor længe dette batteri har siddet i instrumentet på lager. Her får jeg en meget ubehagelig oplevelse af printets udseende. Montering af komponenter på instrumentets print er tydeligvis sket på køkkenboret hjemme hos en eller anden tilfældig montør. Flere lodninger er rusten, typisk for print der har være våde (mange hvide mærker/afsondringer på og omkring lodningerne). Det er ikke loddeflush !
Jeg tager tilbage til butikken med instrumentet få dage senere og konfronterer personalet med mine fund i dette nye instrument. Her får jeg at vide af Dan at jeg sagtens kan ringe selv til produkt support hos Helmholt Elektronik på 96 84 06 19.
D. 06.06.2013 kommer jeg i telefonisk kontakt med Helmholt Elektronik. En [Navn] tager telefonen og jeg fremlægger mit behov for support. [Navn] beder mig fremlægge mit supportbehov til ham først.
Jeg starter med forhold no. 1. Her bliver det straks klart for mig at Herik ikke ved hvad han taler om. Han er tydeligvis inkompetent til at supporterer i elektroniske spøgsmål. Han styre helt forbi emnet, og endda postulerer over for mig at dette instrument ikke er designet til at aflæse ukendt kondensatorer og vise deres værdig i Farad (der står altså Cx på instrumentet), men at instrumentet kun "fejlfinder" på "kendte" og tydeligt mærkede kondensatorer for så vidt disse er fejlbehæftede eller ej. Jeg fortæller ham at han tager helt fejl, men han insisterer og at han i øvrigt er Product Manager, som om det alene gør hans svar gyldige. Jeg fortæller ham så at jeg er svagstrømingeniør og at han ikke ved hvad han taler om. Jeg beder ham sende mig videre til et kompetent bagland som har forstand på tingene, men uden held. Jeg bliver gal i skrallen og må afslutte samtalen, uden at komme til forhold 2 eller 3.

At man ikke har forstand på et teknisk område man er sat til at "Manage" er en ting. Det kan man håndterer ærligt. Men at [Navn] fortsætter med at holde fast ved sit sludder over for en kunde som er uddannet på området, tyder på noget dybere og mere betydeligt end bare jævn stupiditet. Det er lykkedes for ham at gøre denne kunde meget sur.

Jeg går tilbage til butikken og kræver refusion. Dårligt produkt og total inkompetent support skal jo nok helt ødelægge et salg og et omdømme.
    ELEXTRA.dk
    TrustScore 8.5 / 10

Reply from ELEXTRA.dk

Hej "Peter Pan". Vi beklager at du ikke oplever at du har modtaget en tilfredsstillende betjening i forbindelse med dit køb af det omtalte måleinstrument. Men at du vælger at "hænge os ud", og "nedgøre" navngivne medarbejderes faglige kompetance, mens du selv gemmer dig bag et pseudonym, finder vi imidlertid ganske utiltalende. Det er også i strid med de vilkår og retningslinjer som Trustpilot stikker ud. Vore medarbejdere er alle både kompetente og dedikerede til det de laver. Det er derfor de er ansat hos os!
    Desværre er det ikke muligt for os at gøre ALLE kunder tilfredse - Derfor er der bare nogle kunder som er bedre tjent med at handle andet steds. Du er helt åbenlyst én af dem - og det har vi intet problem med!

Dine forventninger til hvad det købte måleinstrument kan og bør kunne er desværre urealistiske og helt i uoverensstemmelse med den tekniske produktbeskrivelse som vi viser online og informerer ud fra i butikkerne. Der har du forklaringen på at du ikke mødte nogen forståelse for dine kritikpunkter, da du henvendte dig til vores produktsupport.

Kundeservice