Elgiganten.dk reviewed by

Stubbekøbing, DK

Talentløs kundeservice

Indledningsvis bør det nævnes, at denne sag er afsluttet og jeg har talt med flere repræsentanter for Elgigantens kundeservice i processen.
Jeg bestilte tre produkter på Elgigantens webshop, hvad der tidligere har fungeret ganske udmærket og problemfrit. Jeg fik en bekræftelse på e-mail, men undrede mig en del, da jeg ikke fik nogen e-mail med bekræftelse på afsendelse dagen efter.
Et check af min konto, afslørede at alle tre produkter stod som "venter", på trods af de alle var på lager "online".
To dage senere, kom de to første produkter, stadig uden nogen bekræftelse. Dagen derpå, kom det tredje produkt, blot ikke det rigtige produkt.
Min kone nægtede modtagelse hos posten, da et produkt med udvendige mål på ca. 30 x 40 cm. næppe kunne presses ind i en kasse til et strygejern(!)
Herefter kontakte min kone kundeservice. De havde ingen anelse om hvad der var gået galt, idet de havde fået et nyt firma til at stå for online ordrer, men ville lægge sagen til "support-teamet"
Jeg blev senere ringet op af én fra support-teamet, men løfte om at de blot skulle tjekke det returnerede, så ville den korrekte vare blive afsendt.
Da jeg to dage senere, stadig ikke havde modtaget det korrekte produkt, kontaktede jeg igen kundeservice. "Jamen, der har jo været en helligdag i mellem!, etc...." Indrømmet, men den returnerede vare var kommet tilbage én hverdag før nævnte helligdag. "Dit produkt kommer på mandag i næste uge!" blev jeg lovet.
Da der stadig ikke var kommet hverken e-mail bekræftelse, sms, eller andet mandag, kontaktede jeg igen kundeservice, som - igen - ikke havde den fjerneste idé om hvad der var gået galt, men ville (ikke overraskende) lægge sagen til support-teamet.....
Jeg bleve kontaktet af en repræsentant fra support-teamet et par timer senere og det bedste hun kunne tilbyde, var at refundere mine penge (stadig ikke modtaget, så juryen er stadig ude hvad dét angår) "-Så kan du bare bestille igen!"
Tak, men nej tak. Jeg bestiller igen, men afgjort ikke hos Elgiganten - nogensinde igen. Et skoleeksempel i hvordan man mister trofaste kunder og høj kundetilfredshed.