Elgiganten.dk reviews

Elgiganten.dk reviews

7.7

Meget dårlig service

Købte et Philips tv til min mor. Efter 14 dage gik tv i stykker. Reparationstiden var 30 dage.
Dette stod på 3 gange hvor tv`et stadigvæk ikke fungerede. 3. mdr. i alt. Dårlig service, ringede aldrig tilbage, masser af dårlige undskyldninger, rep. i Sverige mm.
4. gang lykkedes det at få et nyt tv. Handler aldrig der igen…! Køber nu elektronik lokalt
hvor der er mulighed for personlig service.

Hej Claus,

Jeg er ked af at høre, om de problemer I har haft med jeres fjernsyn. Det er selvfølgelig altid ærgeligt, når elektronik har fejl. Det er ikke standarden, at det skal tage så lang tid, så det er jeg ked af har været tilfældet i jeres sag.

Jeg er glad for at I nu har fået et nyt fjernsyn, og håber at det fungerer til fuld tilfredshed på trods af ventetiden på dette.

På trods af dette, vil jeg gerne ønske jer en rigtig god torsdag.

Trine N.

Betaler ikke mine penge retur - Over 1 år nu.. overholder ikke købeloven

Jeg købte tilbage i 2013 marts et produkt på Elgigantens hjemmeside... Produktet gik desværre i stykker og jeg sendte den retur og bedte om få pengene retur.

Jeg regnede med at der var styr på sagen, og kontrollede ikke min bankkonto om pengene var gået ind.. men det var de ikke ...

Så har jeg haft telefonisk kontakt til dem, og sagt at de skulle de skulle overføre penge til mit konto nr.

Men i alt , så står jeg her i april 2014 og har stadig ikke fået pengene retur, men har kontaktet deres support i dag, og de siger at de tager sagen alvorligt nu.

Handler aldrig i deres online shop igen.

Hej Tommy,

Tak for din henvendelse.

Jeg er meget ked af at høre, at du endnu ikke skulle have fået dine penge retur fra reklamationsretten.

Det er bestemt ikke vores normale procedure, og det er klart at vi tager dette meget alvorligt. Dermed vil jeg gerne beklage på vores vegne, det er selvfølgelig ikke den oplevelelse vi ønsker, at du skal have.

Såfremt du idag har kontaktet os, burde vi gerne være igang med at finde en løsning til dig, så jeg håber at dette kommer til at forløbe sig tilfredsstillende for dig.

Såfremt du har yderligere spørgsmål kan du kontakte os igen på 70807070 eller skrive til trustpilot@cc.giganten.dk, så vil vi meget gerne hjælpe dig.

På trods af dette, vil jeg gerne ønske dig en rigtig dejlig torsdag.

Trine N.

Handel trygt hos El-giganten i Roskilde - OG JEG MENER DET

Jeg er simpelthen nød til at dele denne "El-gigant-oplevelse" med mine facebook- venner:
Vi havde en labtop, som gik i stykker 11 måneder efter garantiens udløb.
Jeg spurgte i el-giganten i Roskilde, om de ville give et tilbud på at få den repareret, og om de eventuelt ville deltage bare lidt i udgiften.
De meddelte, at det skulle koste 1800,00 at få den i orden - og at de gerne ville deltage med 600,00 - så en egenbetaling på 1200,00
Nu begyndte problemerne: Værkstedet kunne bare ikke løse problemet - den var inde 4 gange.
I går ringede de fra El-giganten og meddelte, at man måtte kaste håndklædet og indse, at den ikke kunne laves.
Nå....tænkte jeg - så får jeg vel bare mine 1200,00 tilbage, men nej. JEG BLEV TILBUDT EN SPRIT NY LABTOP..........Jeg troede ikke mine egne øre, kan I nok forstå.
Medarbejderen sagde, at jeg bare kunne kigge ned efter arbejde - så skulle de nok finde en god computer til os. Som sagt - så gjort - og de præsenterede os for en labtop, som passede perfekt til vores behov.
Da maskinen skulle udleveres var det med ordene: Ole du har været her 4 gange, så vi har besluttet, at du udover en ny maskine med ny garanti - også skal have 3 års forsikring med i prisen (i tilfælde af, at du skulle tabe den eller spilde cola eller kaffe i den - VÆRDI 1.200,00)
Ja man er vel nærmest ved at tabe kæben.....TOTAL I ORDEN KUNDESERVICE - HANDEL TRYGT I ELGIGANTEN I ROSKILDE. - Tak til Ramasan og Max

Bad experience overall.

Bad experience overall

Bought a charging cable for Iphone 5 and was consulted by an employee that was not very fussed about providing me with the needed info. I expressed my concerns about the fact that the cable was not an original one, meaning that it will probably be rejected straight away or down the line by IOS 7. He assured me that this will not happen.
Guess what, the cable was rejected by my phone after a week or so !!!!
The shop was the one in Nørrebro, Cph.

Paid 150 dkk for nothing.
Bad service, poor training, bad products.

Dear Mgr Slavina Paleva,

I am very sad to hear about your experience with buying a new cable for your iPhone and the following problems. We only hope to give you the best possible experience with your iPhone and as far as we know the problem you have had is not something we have experienced before.

We have a fourteen day period where you can return the product and get your money back and I hope you will come in to the store again with your invoice and the cable so we can find a solution. Even if it is older than fourteen days old we would still like to see you and find a solution so you can charge your iPhone again.

We always aim to become better at Elgiganten and I will give your feedback to our manager on Nørrebrogade so we can avoid a similar situation in the future.

Best regards
Steffen Madsen
Elgigantens customerservice

Vagthunde med når der handles hos jer ?

Mine gamle forældre på 85,- ville gerne have bedre lyd på deres fjernsyn. Får en nabo til at køre dem til el-Giganten. En ung fyr får solgt dem en Soundbar nedsat fra 3000,- til 2000,- Problemet er bare, at den har optisk lyd og det kan deres 5 år gamle fjernsyn ikke modtage. Ekspedienten spørge bare ik ind til hvad de har. Flere familie medl. prøver at få soundbaren til at fungere uden resultat. Vi kommer derop og ser problemet. Nu er tidsfristen bare ovre for returnering. De får en montør ud til 600,- der nok kan ordne problemet med en extra. boks. Nej. selvfølgelig ikke. Min mand og jeg går så til vores lokale el-gigant. Forelægger dem problemet og den helt igennem dårlige vejledning/salg mine forældre har været ude for.. Vi bliver enige om at købe dem et nyt fjernsyn til 6000,- Så de kan bruge el-gigantens soundbar. Beder el-giganten om at køre det ud og sætte det op og tilslutte det til deres soundbar. Det vil koste ekstra 750,- . Det siger vi nej til. Synes de skulle vise lidt god omhu. Transporten går vi så med til . Koster godt nok 500,- men ok ,men de må så også vise velvilje ved at sætte det til for dem. NEJ. Så vi gik igen, uden at købe et fjernsyn . jeg kan love at det bliver hos Fona eller Expert. Også for vores eget vedkommende når vi skal have nyt. Deres soundbar kom til at koste dem hvis vi havde købt fjernsynet 9.350,- .....Eller de kunne smide soundbaren ud, så havde de tabt 2600,- ved at handle hos El-giganten .Fortalte om det på mit arbejdet. Hvilken respons fik jeg! Flere kunne fortælle lignende historier.. om folk der er udsat, af en eller anden grund ,og som er kommet hjem fra el-giganten med forkerte varer el. dyrere varer end de havde i sinde at købe. Giv dog vores ældre borgere, psykisk syge m.m.. en hjælpsom hånd !Eller skal de have vagthunde med hver gang de handler hos jer.

Kære Barbro,

Jeg er virkelig ked af, at høre om den oplevelse dig og dine forældre har haft da de ville forbedre lyden i deres fjernsyn. Det er selvfølgelig ikke rimeligt, at de ender med at stå i en situation, hvor de stadig ikke har fået det de regnede med fra starten af.

Er du ikke venlig, at sende mig en email med deres kvitteringsnummer, samt et telefonnummer til dig, så vi kan finde en løsning på situationen?

Min mailadresse er: Steffen.Madsen@cc.giganten.dk

Vi bestræber os altid på at blive bedre, og derfor vil jeg rigtig gerne følge op på sagen med det pågældende varehus hvis du sender mig nogle flere informationer.

Jeg ser frem til at høre fra dig, og du må have en rigtig god dag.

Steffen Madsen
Elgigantens kundeservice

Virkelig dårlig service!

Det hele starter med at jeg kigger på jeres internetside, som ofte sker, da der ofte er fine tilbud. Dog går det kun ned af bakke herfra. Jeg bestiller et pc spil på collect@store, hvor der står det er på lager osv, og jeg tager derned 2 timer efter. Men! Har de det på lager? Nej! Hvilket er totalt ufedt, når man faktisk havde betalt.. Jeg droppede så at få spillet, og købte et andet sted. Nogle måneder efter ser jeg så at de har en Playstation spil til en super pris, som de havde på lager i Silkeborg. Jeg vælger så at bestille det på collect@store, dog uden at betale denne gang, med håbet om at i havde det. Men overraskende nok, så havde de det ikke. De kommer med et helt andet spil, og da jeg påpeger det ikke er spillet, så får jeg bare afvide, at de ikke har det. Så sent som for nyglig, bestilte jeg så et rat til PlayStation, igen over collect@store. Jeg tog turen til Århus, da de var en af de sidste steder de havde nogle på lager. Da jeg så kommer derud, så havde de igen ikke nogle på lager. Ingen vidste noget! Det er altså ikke i orden, at man vildleder folk på den måde, og at man skriver på internet-siden at de er på lager, når de ikke er! Kan på ingen måde anbefale collect@store på nogen måde, og bruger det aldrig igen, da jeg nu efterhånden er sikker på at jeg ikke få det jeg bestiller. En skam at alt det skal ødelægge, en til tider ellers fin pris. Handler ikke der mere ihvertfald.

Kære Matias

Tak for en behagelig samtale

Vi bestræber os altid på at blive bedre i Elgiganten, og jeg vil som nævnt tage din oplevelse videre til de pågældende afdelingsledere for at vi fremover kan undgå at vores kunder oplever fejlbeholdninger i vores lager.

Hvis du har yderligere spørgsmål eller problemer er du altid velkommen til at kontakte os på telefonnummer 70 80 70 70

Christina Hansen
Elgigantens Kundecenter

Fine priser, men netbutikken er forvirrende.

Jeg valgte at købe en lækker ekstern hardisk til 499,-. Jeg ser inden da, at man ved køb af over 500 kroner får gratis levering. Så jeg fumler lidt besværligt rundt i netbutikken for at finde en billig vare, der kan fri mig fra levering og samtidig gøre mig gavn. Jeg finder lidt tandpasta (du ved, til at børste tænder med), og som jeg træder igennem deres betalingstrin forsvinder leveringsomkostningerne stadig ikke - heller ikke, da jeg klikker mig ind på betalingen, hvor jeg skal indtaste mine kortoplysninger. Så jeg gik tilbage, fjernede tandpastaen fra min ordre og valgte bare at betale leveringen.
Hele oplevelsen var bare unødvendigt besværlig, og det står jeg stadig uklart, hvorfor den leveringsomkost ikke forsvandt, da mit indkøb var over 500 kroner. Og igen, netbutikken er lidt besværlig at navigere sig rundt i.

der produkter er ikke aldtid nye

jeg syntes nu det er meget fint tingene de kommer da aldtid men jeg kan huske da jeg købte min note 3 og da jeg kom hjem hver den 1 måndet gammel, hver jeg så ikke helt til freds med så jeg ville sige det samme i har ikke helt styr på jeres ting

Har ikke styr på noget!

I min jagt efter en ny vaskemaskine fandt jeg en i elgiganten. Jeg tog derfor til den nærmeste butik, i Viborg. I butikken fik jeg at vide, at de ikke havde flere og at de var i restordre, men at jeg på deres hjemmeside kunne se om der var en vaskemaskine i en af de andre nærliggende butikker.
Da jeg kommer hjem vælger jeg at ringe til kundeservice for at høre hvor den nærmeste pågældende vaskemaskine er - den nærmeste er i Silkeborg, men det er deres udstilling, men da kundeservice ikke kan svare på om butikken vil sælge udstillingsmodellen, og da det ikke er muligt at kontakte butikken direkte dropper jeg det.
Jeg går på deres hjemmeside for at tjekke om der er andre butikker der har maskinen på lager, og så ser jeg at butikken i Viborg tilsyneladende har en på lager nu. Jeg reserverer via collect@store, men vælger endnu engang at dobbelttjekke med kundeservice. De er ikke behjælpelige og siger, at jeg må afvente en SMS fra butikken indenfor 2 timer. Efter 2 og en halv time, ringer jeg endnu engang til kundeservice og spørger hvornår jeg får en SMS. Medarbejderen svarer, at man ikke modtager en SMS, men at man blot kan afhente varen to timer efter bestillingen..
Da jeg så er på vej for at hente maskinen modtager jeg søreme en SMS om at vaskemaskinen er klar til afhentning!
Der er ikke styr på noget som helst, hverken i den fysiske butik, net butik eller kundeservice!

Kære Trine,

Tak for dit opslag og henvendelse.

Jeg er ked af at læse om den oplevelse det virker til du har haft i forbindelse med du har ville købe denne vaskemaskine. Det er selvfølgelig hverken i orden eller optimalt, at du har skulle bruge så meget tid på at finde ud af om denne maskine har været på lager eller ej samt om hvornår den har kunne afhentes. Endvidere er det selvfølgelig heller ikke i orden, at du ikke har kunne få et klart svar omkring om du vil få en SMS eller ej.

Jeg vil herpå sørge for, at der bliver fulgt op på dette internt og at de respektive afdelinger bliver underrettet, så vi kan forbedre os ud fra den kritik og feedback vi får.

Jeg beklager besværet og ulejligheden, men jeg håber du har fået en løsning med vaskemaskinen.

Du ønskes en rigtig god søndag.

Elgigantens Kundeservice

Ved ikke hvor jeg skal starte.

Jeg køber en vaskemaskine gennem elgiganten, med montering og installering. Jeg får at vide at jeg skal være hjemme onsdag mellem 12 og 17 (!!!). Der kommer en 16:55 og siger at han er kommet til at tabe min vaskemaskine på fortorvet, og om jeg vil have alligevel? (!!!). Efter en snak bliver vi enige om at der ringer nogen fra El giganten og aftaler en ny leverings dag. Det sker ikke. Jeg ringer selv ind til kundeservice, venter i kø i tyve minutter. En dame fortæller mig at de desværre ikke har nogen på lager, men hun vil ringe dagen efter og aftale nærmere. Jeg bliver ringet op følgende morgen og bliver spurgt om jeg kan modtage vaskemaskinen mellem 12 og 17 (!!!) ingen kan udspecificere et mere nøjagtigt tidspunkt, selvom det er anden dag i træk jeg skal bruge på at trille tommelfingre og ingen beklager situationen. Der kommer en montør 17:30!!!. Han siger så at der mangler en jordforbindelse, slangen er for kort fra vaskemaskinen, så det må jeg selv ligge og rode med og skrider. HVAD FANDEN ER DET FOR EN MONTERING JEG HAR BETALT 300 KRONER FOR? Alt er fuldstændig under al kritik. Kan og vil aldrig anbefale nogen at handle der.

Kære Magnus

Tak for dit opslag

Jeg er virkelig ked af hvis vi under transporten har tabt din vaskemaskine, og derefter ikke har ringet tilbage for at lave en ny aftale.
Det er naturligvis ikke særlig fedt når der går noget galt under leveringen. Er du ikke venlig at sende os en email på trustpilot@giganten.dk med dit kontant/fakturanummer fra kvitteringen der starter med 30xx så vil vi meget gerne undersøge sagen nærmere og se hvordan vi får løst situationen.

Jeg ser frem til at høre nærmere og ønsker dig en god weekend.

Christina H
Elgigantens Kundecenter

Manglende vare som ikke er kommet frem

Hej, nu har jeg talt med jer, med post Danmark, med jer, med Post Danmark, og med Post og jeg mangler stadigvæk min Weber grill med overtræk. Solen skinner og det ville da snart være dejligt om jeg kunne grille. Årsagen lyder på at der kun er navn og postnummer på ordren, hvilket er svært at forstå, da da man ikke kan komme videre på jeres side hvis det ikke er skrevet ind. I er blevet kontaktet flere gange og har nedfældet mit navn og Postdanmark det samme, som også har skrevet en anmeldelse om at jeg mangler leverancen. Nu vil jeg rigtigt gerne se den grill, ellers bliver det næste at jeg må spærre konteringen på mit kreditkort og det ønsker vi vil ikke. Find den nu, så jeg kan udløse mere en 2 stjerne til jer.

Jeg kan se at der nu er afsendt en nye varer til mig, så det udløser et par stjerne mere. De 5 stjerne vil i have fået hvis i bare pr automatik sendte en nye varer, når i nu kan se at jeg ikke har modtaget varen. men hurtig respons fra kunde service, da i så min anmeldelse.

Kære Allan

Tak for din henvendelse

Jeg er virkelig ked af at din grill ikke er kommet frem til dig endnu. Det er naturligvis meningen at du skal få den bestilte vare så hurtig som overhovedet muligt.
Jeg har forsøgt ringe til dig, men desværre uden held. Det ville derfor glæde mig hvis du har mulighed for at aflytte den besked jeg har lagt på din telefonsvarer.

Hvis du har nogle spørgsmål er du altid velkommen til at ringe til os på 70 80 70 70 .

Du ønskes en rigtig god weekend.

Christina H

Noget bøvlet

Dette omhandler mest værkstedet, da butikkerne altid har god service og rådgivning.
havde en telefon til rep. 4 gange for samme fejl. De fik forbyttet den eller smidt den væk, og vendte ikke tilbage når deres kollegaer fra butikken ringende til dem for at finde en løsning.
Eneste grund til de får tre stjerner er butikkens personale der til sidst gav mig pengene retur.
Så - 6 stjerner til butikkerne og 1 til værkstedet.

BONDEFANGERI

Jeg HADER ideen om, at skulle lade sig registrere og acceptere reklamer per mail, telefon etc. Hos jer kan man ikke købe uden at lade sig registrere. Jeg framelder mig igen hurtigst muligt. Elgiganten ville få mere goodwill, hvis man kunne fravælge reklamer - især de telefoniske.

Hej Albert,

Tak for din henvendelse.

Jeg er ked af at høre, at du ikke føler dig tilpads efter at have handlet hos os. Det er altid muligt, at fravælge nyhedsbreve mm. Det kan du blot gøve i bunden af mailen.

Jeg er glad for din feedback og vil gå videre med den, så vi kan undersøge om vi fremadrettet kan gøre noget anderledes.

Du ønskes en god dag.

Mvh Mette

Reddet af serviceminded salgspersonale

Som kunde er det ikke mit ansvar, at sætte finger på hvor Elgiganten fejler, men det virker umiddelbart som om, der er nogen kommunikationsprocesser, der kunne optimeres gevaldigt, således det i sidste ende ikke går ud over den reklamationsoplevelse, man måtte have på produkter, Elgiganten forhandler.
Heldigvis møder man i Randers et serviceorienteret salgspersonale (Kenneth og Tobias) i computerafdelingen, hvorfor man faktisk går derfra med en god oplevelse, på trods af de odds, Elgiganten giver sig selv.
4 stjerner for gode, oprigtige intentioner pakket ind i sjusk.

UPDATE: Til min store forundring, kan jeg så konstaterer at servicen "klargøring" tilsyneladende IKKE indbefatter at klargøre computer (læs: installere drivers)

Fører dig bag lyset med smikede priser

I tilbudsavisen uge 14, kan man finde et lækkert SONY LED-tv (KDL-55W905A) til 9.999,- Det er halv halvpris, da førprisen er 19.999,-. Tror man. De glemmer bare at fortælle at deres pris i sidste uge var 13.000,-. Magen til bondefangeri, det er pinligt og uacceptabelt.

Kære Henrik,

Tak for din henvendelse.

Jeg er ked af at læse dit opslag og at du føler dig ført bag lyset. Det er selvfølgelig på ingen måde vores hensigt med, at drive forretning og servicere vores kunder på.

Jeg vil meget gerne prøve, at undersøge din sag og se om jeg kan være dig behjælpelig på nogen måde. Jeg vil derfor bede dig og venligst, at fremsende dit faktura- eller kontantnotanummer som er startende med 30xx til mailadresse trustpilot@cc.giganten.dk. Så kan jeg kigge på din sag og undersøge hvad jeg kan gøre for dig.

Jeg ser frem til at høre fra dig og jeg beklager den oplevelse du har haft.

Du ønskes en god onsdag.

GODE PRISER OG GODT UDVALG

Elgiganten har aldrig skuffet mig når det kommer til priserne de kan tilbyde.

Eneste kæmpe minus er deres fuldstændig latterligt talent- og vidensløse sælgere, der både virker uvidende om de produkter der sælges og om general service.
Prøver også altid at undgå dem.

Ganske fint

Godt tilbud på det jeg skulle have, og der var ingen problemer med at bestille. Den manglende stjerne går på leveringstiden - det ville have været rart med dag-til-dag levering, især på mindre varer, da der ikke var mulighed for at hente i en lokal butik.

Reserverede varer solgt til andre?

Bestilte en iPad2 til afhentning i Elgiganten på Nørrebrogade. Da jeg vil hente varen kan personalet bekræfte min bestilling, men lagerbeholdningen er -1. Jeg kan få en anden iPad der er 400 kr dyrere, men ikke den jeg har bestilt - det rene kræmmermarked.

Irriterende forskel på net og butik

Det irriterer mig grænseløst, at der er forskel på dels priserne og dels udbuddet mellem net og butik.

Hvorfor er der nogle varer man kun kan få på nettet? Jeg bruger nettet til orientere mig og ofte også at beslutte mig, for så at opdage, at jeg kun kan købe varen online = ventetid (og omkostninger til fragt)... Det er virkelig irriterende!

Hej Thue,

Tak for din henvendelse.

Jeg er ked af at læse om din irritation omkring de forskelle der kan forekomme mellem vores hjemmeside og vores fysiske varehuse. Grunden til priserne på vores hjemmeside nogle gange er forskellig fra vores butikspriser, er på grund af det er dyrere at have et fysisk varehus end en hjemmeside. Derfor kan priserne nogle gange godt være billigere på vores hjemmeside. Der vil jeg anbefale dig, at benytte dig af vores Collect@store funktion, den kan du læse mere om på nedenstående link.

I forhold til dit spørgsmål om hvorfor man ikke kan få alle varer på vores hjemmeside er selvfølgelig af forskellige grunde. Hovedsageligt er det på grund af hvis varen er ved at udgå, så vil der typisk være et restparti som kun findes i butikkerne og derfor ikke kan bestilles på/fra hjemmesiden.

Jeg håber du finder mit svar anvendeligt.

Du ønskes en rigtig god tirsdag.

Har du et spørgsmål?

Uanset om du har spørgsmål om produkterne, din ordre eller andet, kan du altid fange os på Facebook. Vi har et stort hold bag, med specialister fra vores varehuse indenfor alle varegrupper - og ydermere håndplukkede ressourcer fra vores kundecenter - til at klare alle typer spørgsmål!
Så kom ind på Facebook og mød os!

Visit Elgiganten.dk

Kundecenter