Elgiganten reviews

Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars

Stort utbud, bra priser och århundradets sämsta eftermarknad.

0 stjärnor eftersom jag bara träffat på kometer. Lyser starkt och ser fantastiska ut på håll men ingen vill ha en i huvudet.

Bra trevliga låga priser service minded personal rekommendera

Bra trevliga låga priser service minded personal rekommendera

Kaffebryggare i kållered

Köpte en kaffebryggare i kållered (gbg). En Moccamaster för 1795kr.
Slår in den som present och ger bort den. Den öppnas och det saknas manual. Plasten runt kannan är bruten och sladden var upptrasslad. Så den har varit hos kund innan. Till saken hör att jag fick kvittot skickat via mail vilket var mycket bra. Men där såg jag att jag fått betala fullpris på saker från en fyndlåda betalt 50kr för mycket (små pengar). Så jag mailade elgiganten och sa som det var. Svar efter en vecka.Jag skulle få manualen skickad men de kunde inte skicka pengar. Sen hände inget. Så jag mailade och frågade vad som händer. Dom ber om ursäkt att de inte hänt något. Hon skall skicka manualen och ett presentkort på 200kr som kompensation. Det var 2 veckor sen, inget har hänt. Att ge bort en "fyndvara" som man betalt full pris på är pinsamt och tråkigt. Jag har 7 mil dit annars hade jag åkt tillbaka med den.

Botten

Diskmaskinen skulle bäras in och montera. Killarna sa att det kunde de inte göra för det såg inte ut som det brukade göra när de monterar, (jag har haft både Cylinda och Miele innan så varför skulle det nu vara annorlunda för Siemens??)
Så de åkte utan att maskinen kopplades in. Några pengar tillbaka från Elgiganten för inkopplingen (som alltså inte utfördes) har jag ännu inte fått. Kommer aldrig mer att handla därifrån, varning med stort V.
trustpilot stars

Bra sortiment och kul att handla i butiken.

Elgiganten har ett bra utbud. Det är alltid kul att handla både i butik och på nätet. Det är prisvärt. Bra köpvillkor!
trustpilot stars

Bädt av dom stora kjedjorna-

Bästa av dom stora företagen. Inte lika låga priser som dom längsta webföretagen men. Elgiganten vet iaf va dom pratar om

Alltid trevliga...

...men inte påstridiga. Bra priser och svarar snabbt på frågor via mail och telefon.

bra priser.

Lätt-använd site och bra priser.
Bra personal i butiken "Borlänge"
trustpilot stars

Byt byt kommer aldrig mer igen. not!!!!

Jo det kan man säga. för dom har en mycket bra grej med sina 30 dagars öppet köp. Är man inte nöjd så får man byta varan eller lämna tillbaka den. och deras kund bemötande kan man inte heller klaga på.

Jag har alltid blivit bemött med respekt och ett glatt leende varje gång jag kommit dit. Dom har mycket kunnig personal som fakteiskt vet vad dom pratar om. (oftast iaf).

Rekomenderas varmt. ( Elgiganten i Uppsala)

Kommer alltid att åka till butiken i Uppsala, den är BÄST

Otrevlig personal

Prisgaranti som inte gäller vissa produkter blir man inte informerad om.Kommer inte att handla där igen.

Inga säljare

Har slutat att handla på el-giganten, aldrig några säljare att prata med och får man tag på någon så säger de att tyvärr har inte tid eller inte min avdelning. Sätt på er olika skjorter då så kan jag se att du inte till hör en specifik avdelning
Detta är erfarenheten från Arninge och Häggvik. Nä andra kan få mina pengar istället.

Smidigt

Bra service, smidigt och enkelt. Vi köpte en diskmaskin nyligen som det var en transportskada på. Eftersom vi har en bit att åka till Elgiganten i Kållered med en otymplig diskmaskin fick vi ett presentkort i ersättning. Allt sköttes snyggt och smidigt och vi blev jättenöjda.

uruselt

Var på elgiganten i Länna och skulle köpa ett datorpaket de gjorde reklam för. Det visade sig att datorpaketet inte fanns,däremot fanns det ett annat som var dyrare. Försäljaren orkade inte gå ut på lagret för att se om det rätta fanns. Efter en lång väntan och diverse diskussioner huruvida de orkade leta efter det rätta datorpaketet på lagret visade det sig att huvudlagret skickat upp fel pall med den dyrare datorn (1000:-) dyrare, orkade ingen säljare bry sig om det faktum att de hade en drive på just den datorn. Jag har handlat många år på elgiganten men efter den här incidenten gick jag raka vägen ner på mediamarkt och köpte ett annat datorpaket samt en Ipad som oxå var slut på elgiganten (32g). Kommer Aldrig mer handla på elgiganten. Nonchalant personal samt urusel kundvård.

Elgiganten

Elgiganten is a great attractive commercial products. I like

Man vet vad man får...

Elgiganten är elgiganten. Man vet vad man får... bra saker till bra priser...
trustpilot stars

Bra service och ett mycket bra kundbemötande

Här handlar vi när vi behöver något nytt..Här blir man mycket bra bemött och man får all hjälp med sitt köp ..Kunnig och duktig personal

bjarne

bra o kunig parsonal och bra tv
trustpilot stars

Dåligt bemötande och usla priser

Hade stora problem elgiganten när jag skulle köpa min tv, betalade stora summor för den men fick den aldrig.. tillslut lyckades jag avbryta köpet och få tillbaka pengarna, fick dessutom en utskällning för att jag var på affären och frågade efter den för mycket. Dålig stil!
Priserna bör också ses över, dom ligger kraftigt över många andra butiker vilket gör att jag troligen handlat där för sista gången.

Funkar alltid bra!!

Alltid vart nöjd! Funkar alltid, fri frakt.. Inga konstigheter ;)

Is Elgiganten your company?

Claim this company Learn more

Is this your company?

Claim this company

Elgiganten Details

About this company

Vi erbjuder ständigt låga priser på allt till hemmet, betala tryggt med faktura, kort eller internetbank.

Visit Elgiganten

Category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.