Ellos reviews

Rating distribution

Reviews

About

trustpilot stars

Fina saker och bra erbjudanden men...

-Väldigt, väldigt otrevlig och ohjälpsam personal i kundtjänst. Detta har jag upplevt mer än en gång.

-Automatiskt ibockat för faktura vilket är en extra kostnad, svårt att se och otydligt.. Det har även en gång lett till att jag blivit s.k. kontomedlem och fått betala ränta på mitt köp, vilket jag ALDRIG vill!
trustpilot stars

Utnyttja rabbaterbjudanden - men bara om du är en lönsam kund = handlar på kreditt!!

Har varit kund hos Ellos i över 30 år och alltid gjort rätt för mig. Så länge jag handlade varor på kredit så var jag JÄTTE välkommen och kunde utnyttja alla rabatt erbjudanden utan problem men sedan jag äntligen har råd att handla kontant så blev det andra visor. Plötsligt så gick det inte längre att göra några fynd där inte, till en början försökte de få mig att handla för mer än jag tänkt, sen var plötsligt visa varor slut och det bara när jag identifierade mig, då jag protesterade ansågs jag nog som en besvärlig kund och mitt tfn nr blockerades så jag kunde inte längre komma i kontakt med dem.
När jag sedan kontaktade deras företagsorganisation (postorder handel) blev jag plötsligt uppringt av olika chefer från Ellos som i stället för att be om ursäkt har de försökt att idiotförklara mig som t.ex. att det måste ha varit fel på min dator m.m. och det skulle sättas en 100 lapp på mitt konto som VA DÅ? när jag skall handla där nästa gång!
NEJ kära ELLOS det blir nog inga fler gånger! Det finns gått om andra affärer där man kan göra fynd fast man betalar kontant!
trustpilot stars

Massa finna saker till mitt hem!

Fin saker till riktigt bra priser, handlat hos er i fler år. Gillar verkligen ert stora sortiment. Men framför allt alla trevliga rabatter som dimper ner både i brevlådan och på mailen. Tack för en jäkligt trevlig sida.:))

Sämsta e-handels plattformen jag stött på & Opålitliga rabatter

Rubriken säger allt. +
- Luddigt orderbekräftelse & betalningsförfarande, se upp. Tillkommer extra avgifter då de vill "lura" dig att betala genom postförskott istället för betalkort/kreditkort.
- Du får ingen orderbekräftelse skickad till din e-post.
-Dålig kundservice

Bra och enkelt..

Vackra kläder, men Ellos storlekar passar dessvärre inte mig. Jag antar att man måste beställa ett par gånger innan man lär sig hur och vad vissa kläder ska sitta.
I övrigt en mycket bra och smidig handel.

Ellos - en katalog med dålig (eller för bra) skärpa

När mamma, lillasyster och jag beställde ur Ellos-katalogen nyligen så hitta man både fina kläder, sänglinnen och gardiner. MEN, INGET jag fick hem var så som det såg ut i katalogen. Varken klädernas tjocklek eller utseende, och tyget är inte alltid så lätt att läsa sig till. Det jag blir mest besviken på är väl att det ser Helt och Hållet annorlunda ut i katalogen än i verkligheten, som om det är "för bra" bilder.

Men allt är ju inte bara pest och pina, kläderna var knappast fula som jag beställde och de var trots allt sköna. Det bästa är ju att retur och byten är med frifrakt och enkel hantering.

Ha en bra dag och hoppas att era erfarenheter blir bättre!

Bra!

Även om det finns mängder av saker att välja mellan hade jag önskat större utbud av "märkeskläder" för barn. Som Molo, småfolk osv.
Sen mer rabatter även på märkeskläder (vilket fanns mer av förr)

Jag har upplevt att vissa kläder har kass kvalité men tycker det förbättrats genom åren jag varit kund.

Helt klart godkänt :)

Dålig butik

De skickar jämt fel färg eller fel storlek, och har fått andras beställningar hem till mig istället för min egen. Konstigt att de inte har gratis frakt och returer som nästan alla andra har numera. Deras system med vad som är på rabatt och inte är krångligt och ett stort slöseri med tid. Tycker de borde ha en funktion där man direkt kan sålla bort alla kläder/grejer i en sökning där ev. erbjudande INTE gäller. Men det spelar ingen roll, handlar inte där längre.

funkade bra

har handlat hos ellos många gånger och funkar bra varje gång. Rekommenderas.

Helt oacceptabel hantering

Jag har beställt varor och betald extra för snabb leverans , nu 4 dagar efter beställningen är inte ens skickad . Hur en webbutik med sådana usla leveranstider kan ens existera år 2012 ? Jag får varorna snabbare från utländska butiker utan att jag behöver betala något extra för det. Jag är väldigt irriterad och besviken.
Det var mitt sista köp hos dem.
trustpilot stars

Gammal hederlig postorder butik.

Har handlat till och från, från Ellos i många år.
Allt brukar funka bra men kvaliten på kläderna varierar tyvärr. Numera håller jag mig mest till de mer kända märkena som tex esprit, som ofta säljs till bra pris.
Bra rabatterbjudande överlag, särskilt när man tex får 50% på valfri vara, synd dock att väldigt många produkter numera är märkta med "ej rabatt"

Dårlig kvalitet

Dårligt kvalitet til en medium hög pris.

BRA ERBJUDANDEN

De har erbjudanden med riktigt bra rabatt och ett brett utbud av produkter i olika prisklasser. Jag är mycket nöjd med den här sidan.

Sindsygt ringe

De leverer ikke til den lovede tid, ikke engang efter at de er blevet rykket. Til gengæld er de ikke sen til at sende spørgeskemaer.

I deres kvitteringsmail, fremgår det at man under "mine sider" på sitet" kan finde "søg pakke". Det har de i givet fald gemt godt og grundigt.

Æv

Super

Er rigtig glad for at handle tøj og sko hos Ellos. Mange dejlige varer og gode priser samt rigtig fine rabatmuligheder.
trustpilot stars

Ellos kan bara bli bättre

Tycker verkligen att Ellos har "ryckt" upp sig, men skulle mer än gärna vilja se lite mera udda märken hos Ellos. Då blir det ett bredare utbud.
trustpilot stars

Bra kläder till bra pris, snabb leverans

Jätte nöjd med kläderna, behöver ej återsända, storlek är som den ska, snabb leverans
trustpilot stars

STORT utbud & SNABB leverans!

Har alltid varit nöjd med ellos men nu för tiden har dom (om möjligt) blivit än bättre & ännu snabbare på att leverera varor =) Ett stort + ....

ellos i mitt hjärta

gillar ellos,kommer från hemstaden min så men inte bara det som är bra utan att ellos står för bra kvalite på kläder,snygga sådana,service aktigt,helt enkelt fint och bra,ellos är självklarhet för mig oh min familj,fin fint

Alltid tillmötesgående vid reklamationer

Tyvärr så har Ellos ganska många produkter av undermålig kvalitet. Det har därför förekommit en hel del reklamationer. Det är aldrig några problem och samtliga reklamtioner har gått igenom.

Ellos Details

About this company

Redcats Nordic är Nordens ledande distanshandelsföretag med varumärkena Ellos, La Redoute, Catalog och Jotex. Redcats Nordic har 1 100 anställda och en omsättning år 2007 på 3,1 miljarder SEK. Redcats Nordic är en division inom Redcats Group, ett världsledande företag inom distanshandel för mode och hem. Genom att utnyttja ett nätverk av olika försäljningskanaler som omfattar kataloger, e-handel och butiker uppgick Redcats Group's omsättning till 34,79 miljarder SEK 2007 med 15 varumärken och 22 000 anställda i 29 länder. Redcats Group är ett företag inom PPR.

Visit Ellos

Contact information

Write to: info@ellos.se
Call us on: 033-16 00 00
We live here: Sweden

Category

Trustpilot's Commitment

Trustpilot Subscriber

No companies can delete or otherwise censor reviews.