Energi Nord reviews

Energi Nord reviews

Very low
2.2

Elendig kundeservice

Deres "kundeservice" er den klart mest ubehøvlet og ubehjælpsomme, jeg nogensinde har snakket med, om det bare var [navn fjernet] som han hed, der er sådan, eller det er deres generelle niveau, hvilket et kig her inde desværre godt kunne tyde på.

Hej Brian

Jeg beklager, hvis du føler, at du ikke er blevet hørt og forstået i den pågældende sag. Vi bestræber os på, at behandle alle henvendelser professionelt, samt finde en løsning, begge parter kan acceptere. Jeg kan ikke se, hvad din henvendelse konkret drejer sig om, så jeg kan desværre ikke gå dybere ned i sagen. Hvis du endnu ikke har fået afklaring på din henvendelse, er du naturligvis velkommen til at kontakte os på energinord@energinord.dk eller kontakte vores kundeservice på 70 15 16 70. Jeg håber, at vi kan komme frem til en fornuftig afslutning af sagen i fælleskab.

Ubrugeligt

Jeg skal indberette min måleraflæsning......på www.energinord, men siden kan ikke åbnes, nå men så gør vi det bare over telefonen, men ak den accepterer ikke min indtastning, så efter 5 forgæves forsøg må jeg give op. Jammerligt!!

Hej Per

Jeg beklager, hvis du har haft problemer med, at indberette din aflæsning via din side på www.energinord.dk. Jeg kan ikke afvise, at der kan have været tekniske problemer med hjemmeside, den pågældende dag, og så er det endnu mere påklageligt, hvis telefonservicen heller ikke har fungeret. Oplever du problemer med, at oplyse os aflæsningen via disse kanaler, er du meget velkommen til at sende os en mail med aflæsningen til energinord@energinord.dk eller ringe til vores kundeservice på 70 15 16 70.

Venlig hilsen Stine, Energi Nord

Dårlig Service, slendrian behov for kompetent leder.

28/1-12012 fik jeg installeret solcelleanlæg. Midio november 2013 forspurgte jeg hvornår jeg kunne forvente en årsopgørelse. Beskeden var at der ville blive aflæst ultimo november 2013, og opgørelsen/ slutafregning for året vil være fremme hos mig senest medio december.
Efterfølgende har jeg ringet 4 gange og fået beskeden at nu kommer den,.
Den er ikke kommet endnu, og dag har vi den 16 januar 2014.

Ved opkald i dag var det ikke muligt at komme til at tale med nogen som helst overordnet. Alle sad i møde. ( god måde at drive virksomhed på)

Det er jo helt klart at, at der mangler en kompetent ledelse .

Kommer regningen ikke nu, må jeg aktivere medier, herunder tør hvor andre tier.

Hej Torben

Jeg skal starte med at beklage, hvis din årsopgørelse har været længe undervejs. Det er korrekt, at du skulle have modtaget din årsopgørelse omkring midten af december måned, hvis du er årsaflæst ultimo november. En forudsætning for dette er, at vi har de nødvendige aflæsninger. Vi har desværre oplevet nogle tekniske udfordringer omkring dannelsen af opgørelser til vore solcellekunder, så der har været en del forsinkelser på dette. Vi arbejder fortsat på, at dette kommer til køre som det skal, uden gener for vore kunder. Har du endnu ikke modtaget din årsopgørelse, er du meget velkommen til at kontakte os på mail til energinord@energinord.dk eller telefonisk til vores kundeservice på 70 15 16 70.
Vi oplever en del travlhed i perioder og er der kan være tidspunkter, hvor det kan være svært, at få fat i enkelte personer. Jeg vil igen henvise til, at du skriver en mail til os, da der er 24 timeres svartid, så din henvendelse vil blive behandlet indenfor et døgn. Vi kan desværre ikke stille nogen garanti for, at der ikke vil opstå situationer, hvor folk er optaget af andre ting, såsom møder.

Venlig hilsen Stine, Energi Nord

energinord vil altid ha ret / kunden i anden række

jeg sidder som kunde med et betalt depositium for el da energinord i aug 2012 har et problem med at sende deres regninger elektronisk så man ikke modtager dem og de senere erkender at det var en fejl , kan man som forbruger ikke få sit depositium trods for at man har betalt sine regninger , energinord vil have deres ret på at der har været et rykker forløb , men anuller deres rykkergebyr fordi det var deres fejl , men når depositium skal frigives er det lige pludselig min fejl så de forlænger bare perioden andre der har prøvet det samme

Hej Vita

Jeg skal starte med at beklage, hvis der har været problemer med udsendelse af fakturaer pr. e-mail. Jeg kan desværre ikke finde den konkrete sag ud fra dit navn, så jeg kan ikke gå ind og se forløbet. Der er nogle retningslinjer forbundet med opkrævning og tilbagebetaling af depositum og jeg vil gerne se nærmere på sagen, hvis du kontakter os via e-mail til energinord@energinord.dk eller kontakter vores kundecenter på 70 15 16 70.

Venlig hilsen Stine, Energi Nord

Sender regninger til adresse der ikke eksistere og forlanger gebyrer for genåbning

i sommers købte min kæreste og jeg en kolonihave i kolonihave forening Sofiedal i Aalborg. kolonihaven ligger i den del af foreningen som er privat derfor må posten ikke komme med post der er ikke hus på grunden da det er rykket ned postkasse er der selvfølgelig heller ikke da det ikke er en postadresse og ikke mulighed for folkeregister adresse. der er nu blevet lukket for strømmen hvilken undre os vi ringer derfor ind og spørger hvad der lige er galt. det viser sig så at tidligere ejer har flyttet el over i min kærestes navn og registeret at regningen skal sendes til vores kolonihave. det er af gode grunde aldrig dukket op da posten ikke kommer der. efter en længere samtale med energinord omkring hvad det er for noget det her. viser det sig at han kan se at posten er blevet sendt retur til dem og regningen ikke er betalt derfor er det lukket. det er jo endelig også helt okay at de lukker for strømmen når den ikke er betalt. problemet er bare at vi skal betale rykker gebyr og åbnings gebyr for at få strømmen åbnet igen. og det er simpelthen så langt ude vi har på ingen måde været klar over at de regninger ikke har været betalt vi er selvfølgelig gået ud fra at tidligere ejer har flyttet strømmen til den adresse de har på os som de har fået da vi handler. og at det bare er røget på vores i forvejen regninger fra energinord som bare bliver betalt på betalings servise så vi har på ingen måde opdaget eller hørt noget om at de regninger ikke er betalt. jeg snakker med manden i telefonen om de ikke kan slette de gebyr men det er der på ingen måde mulighed for det er simpelthen vores egen skyld siger han! hvordan kan det lige være vores skyld. vi vil selvfølgelig med glæde betale for det el der er brugt og det havde vi også hvis vi havde haft mulighed for det vi betaler altid vores regninger til tiden og mangler på ingen måde penge til at betale men vi vil bare ikke betale for noget vi ikke selv har været skyld i !!!

Hej Skipper

Jeg kan godt se, at det er en rigtig ærgerlig situation, du og din kæreste befinder sig i. Jeg kan forstå, at du har været i kontakt med vores kundecenter, hvor du har fået bekræftet, at regningerne er kommet retur. Når vi modtager regninger retur, gør vi hvad vi kan for at finde ud af, hvorfor dette sker og få regningerne sendt til den korrekte adresse. Jeg kan desværre ikke finde den konkrete sag ud fra dit navn, men jeg vil gerne se nærmere på, om der er sket en fejl i dette tilfælde. Man er dog altid selv ansvarlig for, at modtage sin post, når man flytter ind på en ny adresser, eller overtager et fritidshus, som er tilfældet her. Det ser ud til, at der er tale om uheldige misforståelser med hensyn til forkert faktureringsadresse, meldt af sælger, samt en formodning om, at regningerne blev lagt sammen med jeres nuværende regning. Hvis vi ikke har undersøgt sagen omkring returpost tilfredsstillende, vil jeg gerne bede dig om, at rette henvendelse til os på mail energinord@energinord.dk eller på telefon 70 15 16 70.

dårlig service

jeg fik lukket for strømmen fordi jeg ikke kunne betale min regning.
den var blevet for stor til at jeg kunne betale den på en gang, så jeg ville gerne have den delt over nogle gange. men energinord vil have det hele på en gang de vil ikke være med til at det bliver afdraget. og de er ligeglade med at der er små børn i huset, selv om retningslinerne så siger at de skal kontakte kommunen inden at de lukker for strømmen(de skal nok få deres penge men ikke på engang)

Hej Kim
Jeg kan desværre ikke finde dig i vores system ud fra dit navn, så jeg kan ikke udtale mig om den konkrete sag. Vi tilbyder gerne vore kunder hjælp til at betalt deres elregning ved at tilbyde en afdragsordning. Der gælder dog visse retningslinjer for oprettelse af denne, som vi er nødt til at forholde os til. Vi kan tilbyde, at dele en regning i op til 3 afdrag, men dette afhænger af, hvornår den oprindelige regning forfaldt. Der er et regningsforløb, som fortsætter, så en regning skal være ude af verdenen før den næste forfalder. Hvis du har henvendt dig for sent i forhold til forfaldsdatoen, kan dette være en grund til, at vi desværre ikke kunne være behjælpelig i den givne situation. El er en vare, som man køber og får vi ikke penge for vores varer, vil vi ikke længere tilbyde den. Der er nogle specifikke krav til, hvornår kommunen skal involveres i lukkesager. For at vi kan hjælpe mest muligt angående en betalingsaftale, skal vi kontaktes umiddelbart efter, den oprindelige faktura er modtaget.

Nord energi Nordjyllands mafia

Jeg boede i en periode på finnsvej i syvsten hvor de mener at jeg pr kvartal skulle betale 3.332 kr for strøm, hvilket var fint nok grundet det var et hus. Kort efter blir jeg kontaktet at jeg skal forvente at sættes 5.000 kr op. Da regningen kommer er den på 13.886 kr pr kartal. Da jeg efterfølgende kontakter dem kan de ikke give en ordentlig forklaring men sætter starks regningen ned til ca 7.000 kr lige på stedet i telefonen. Da jeg ikke får en forklaring på hvordan de kan give så stor et afslag, ja så orientere jeg dem om at når der kommer en forklaring kommer der penge. Jeg fraflytter adressen og får så en opgørelse på godt 11.000 kr. Endnu engang er de ikke i stand til at give en forklaring. På den nye adresse modtager jeg to regninger som jeg betaler for leverance af strøm på den nye adresse, og pludselig kræver de 1.500 som sikkerhed for strøm. Fint jeg betaler uden at brokke mig. Nu måtte jeg så flytte grundet jeg fik en bedre bolig, og giver dem så en opgørelse på strøm. Og idag modtager jeg så både indkaledelse til retten, håber fogedretten kan se galskaben, samt besked om at hvis jeg ikke straks betaler regningen på 11.275,23 kr lukker de unde yderligere varsel for strømmen på den nye adresse. Seriøst hvad er det for en opførsel, hvorfor tør de ikke lave et direkte søgsmål men kun tør slæbe mig i fogedretten. Er da ret spændt på, om fogedretten kun lytter til dem og lader dem vinde automatisk, eller om jeg måske ku få et ben til jorden.

Jeg må blot erkende at nord energi fortolker deres egene love trods lignende sager har givet klager medhold mod elselskabet hos energiankenævnet.

Sagen følger her.

17. juli 2012 Læs op Printervenlig

Tidligere restance på anden installationsadresse ▪ Krav om sikkerhedsstillelse ▪ Strømafbrydelse

Sagsnr. 12/04886

Sikkerhedsstillelse kan kun kræves, hvis der er en aktuel risiko for, at fremtidige elleverancer ikke bliver betalt. Kunden b lev fritaget for netselskabets karv om depositum
SAGSRESUMÉ
Sagen drejer sig om, hvorvidt indklagede konkret var berettiget til at kræve sikkerhedsstillelse fra klager, og afbryde elforsyningen, da der ikke blev stillet sikkerhed.
Den 2. februar 2011 krævede indklagede sikkerhedsstillelse fra klager med henvisning til restancer fra klagers tidligere adresse. Den 10. februar 2011 ringede klager og spurgte til, hvorfor der blev opkrævet sikkerhedsstillelse. Klager blev i den forbindelse henvist til Købmandsstandens Inkasso Service for at få oplyst en aktuel saldo. Klager fik oplyst, at han kunne vælge mellem at betale sin restance eller stille sikkerhed, hvorefter sikkerhedskravet ville blive ophævet. Den 16. februar 2011 gjorde klager indsigelse mod indklagedes krav om sikkerhedsstillelse. Samme dag ringede indklagedes inkassochef til klager og forklarede, at retten til at opkræve sikkerhed skyldtes, at klager havde en restance for el på en tidligere ejendom, hvilket krav der var blevet afsagt dom for. Den 2. marts udsendte indklagede rykker- og lukkevarsel for manglende betaling af sikkerhedsstillelse.
Den 14. marts 2011 afbrød indklagede for elforsyningen. Nordea bekræftede den 16. marts 2011 overfor indklagede, at klager havde foretaget indbetaling af sikkerhedsstillelsen. Strømforsyningen blev derefter gentilsluttet.
Klager gjorde igen den 20. marts 2011 indsigelse mod indklagedes krav. Da parterne ikke kunne nå til enighed blev sagen indbragt for ankenævnet.
RESUMÉ AF AFGØRELSE
Indklagede har ikke dokumenteret, at klagers nuværende betalingsmønster er så uregelmæssigt, at der foreligger betydelig risiko for, at klager ikke kan betale fremtidige elleverancer til tiden.
Nævnet konstaterer, at indklagede i 2007 via byretten måtte inddrive en restance for elleverancer. En manglende betaling så langt tilbage i tid kan ikke alene begrunde, at der er en aktuel kreditrisiko. Nævnet bemærker i øvrigt, at en eventuel tvist om manglende betaling af et erstatningsbeløb for skade på netselskabets udstyr ved et færdselsuheld ikke er et krav, som har den fornødne forbindelse med elleverancer til klager. Forsinket eller manglende betaling af et ældre omtvistet krav kan derfor ikke indgå i en kreditrisikovurdering af en kunde. Indklagede skal derfor frigive sikkerhedsstillelsen på 6.000 kr.
Beløbet forrentes efter renteloven 30 dage efter at kravet er fremsat over for indklagede, dvs. 30 dage efter, at sekretariatet har fremsendt klagen til indklagede, hvilket skete den 15. juli 2011.
Indklagedes krav om sikkerhedsstillelse har forårsaget, at indklagede foretog forsyningsafbrydelse hos klager på grund af manglende indbetaling af sikkerhedsstillelsen. Forsyningsafbrydelsen er dog efter det oplyste varslet korrekt, men grundlaget for afbrydelsen er uberettiget. Klager skal ikke betale gebyr på 100 kr. for lukkevarsel samt lukke- og genåbningsgebyrer med 843,75 kr.
For så vidt angår klagers erstatningskrav finder nævnet, at betingelserne for at ifalde et erstatningsansvar efter dansk rets almindelige erstatningsregler ikke er opfyldt. Endvidere kan erstatningsansvar heller ikke i denne sag pålægges efter den særlige ansvarsregel i stærkstrømloven. Herudover finder nævnet, at klager ikke har dokumenteret at have lidt et økonomisk tab

Hej Irving

Jeg kan desværre ikke finde en konkrete sag ud fra dit navn, så jeg kan udelukkende reagere på sagen, som du har beskrevet den. Det virker til, at være en lidt kompleks sag, hvor der har været en del justeringer med hensyn til dit forbrug. Du refererer til Nord Energi, som ganske rigtigt er dit netselskab og dem der står for opkrævning af depositum, samt lukkeforretninger. Det er naturligvis beklageligt, at sagen ender med en indkaldelses til fogedretten, da det ser ud til, at der er foregået en dialog omkring betaling. Opkrævning af depositum som sikkerhedsstillelse, er en vurderingssag, som jeg ikke vil gå ind i her. Vi bestræber os naturligvis på, at disse ting ikke sker, samt at vi kan finde en løsning sammen med kunden uden at involvere andre instanser – Det er hverken den mest optimale løsning for os eller kunden. Jeg håber, at der nu er sket en tilfredsstillende afslutning af sagen, men ønsker du hjælp til opklaringsspørgsmål eller andet, er du naturligvis meget velkommen til at kontakte os, enten pr. mail energinord@energinord.dk eller telefon 70 15 16 70.

Venlig hilsen Stine, Energi Nord

Værre lorte firma skal man lede længere efter

Jeg har 2 historier med dette firma, den første er ang. min udlejnings lejlighed, den er her indsat fra tidligere bedømmelse af Energilort.!

Den anden kan i læse ned under den

Aalborg Kommune har lavet mange dumme ting gennem tiden, Nordkraft, musikkens hus, Tivoli og så at sælge ud til Energi Nord.

Mig en gåde at deres ansatte kan se sig selv og deres familie i øjnene, når man er en del af dette firma.!
Arrogant og nedladne ansatte som tydeligvis ikke har forstået hvordan man snakker til andre mennesker, som betaler deres løn.!
Dertil tager de gudhjælpe mig 65 kr. for en flytteopgørelse hvor man selv skal levere alle oplysninger, med andre ord de skal ikke gøre en skid andet end at sende brevet.!!

Og da det er en lejlighed i en pæn stor grundejerforening, er jeg ikke den første(ejer/udlejer) som har fået denne behandling så der vil med støtte fra mange i foreningen blive stillet forslag om vi finder et andet selskab fælles.
Det vil give os en bedre pris og bedst af alt i kan rende og hoppe.!

64 kWh er lige med 273,35 kroner via Energi Skod......

------------------------------------------------------------------
Svar til tidligere respons...

Update i kunne over som allemulige andre steder hvor man betaler et abonnement, lade det være en service især når det er kunden selv som levere oplysningerne.

I er det eneste selskab som kræver dette gebyr, som jeg lige kunne se det med en hurtig gennemgang www.elpristavlen.dk.

Hvilket iøvrigt også viser at i er langt fra med i den billige ende, jeg betalte blandt andet 40,76 øre for sidste måneds el i skal have 46,xx og de selskaber jeg kiggede på skulle sjovt nok også have mindre end jer.
Så nej i er ikke mellem de billigste.!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Den anden historie handler om mit eget hus, hvor de desværre også står for udsendelse af regningerne, ikke at det er bedre her tværtimod her stjæler de penge de ikke er berettiget til.

Så hvis der er andre som har oplevet det samme, kan vi sammen gå til medierne for at få dem til at køre dem igennem maskinen

I forbindelse med de sidste afregninger, har de hver gang uberettigede trukket et gebyr for aflæsning dette til tros for at jeg har aflæst som jeg skulle. Første gang kontaktede jeg dem og de fik fjernet det gebyr , for jeg havde jo netop aflæst som jeg skulle.

Nu er den så gal igen,denne gang trækker de gebyret samtidig med at de laver en tilbagebetaling på 1803,71 kr. det vil sige at mit forbrug er mindre end det jeg havde indbetalt .
Så selv om de har på regningen bekræftet at de har modtaget min indberetning som viser et mindre forbrug, vælger de stadigvæk at forsøge at svindle sig til penge de ikke har krav på....!

Så nu er jeg klar til at gå til Ekstra Bladet med mine historier om Energi Nord, så hvis andre er friske på at gøre det samme så sig til.!

Har sendt denne mail til dem..
---------------------------------------------------
Hej

Jeg kan endnu en gang konstatere at i uberettiget hæver penge på min konto, i forbindelse med alle mine aflæsninger trækker i uberettiget et gebyr for ”skønnet aflæsning” til tros for at jeg aflæser og indtaster det hele som jeg skal via internettet. Hvor der også skete en rettelse sidste aconto indbetaling.

Men denne gang skal det være slut, hvis jeg ikke inden onsdag den 10-12-2012 får mine penge retur bliver mit næste skridt at jeg sender samtlige screenshots fra jeres hjemmeside som bekræfter at jeg har indberettet som jeg skulle, til forbrugerrådet hvilket jeg dog er ret sikker på i skider på. Så jeg sender det også til Ekstra Bladet og samtlige andre medier som vil have det bagefter, for jeg er ret sikker på at de er meget interesseret i at bore lidt i den historie for at se om det er normal forretning fra jeres side at stjæle penge fra kunderne.

I har endda i forbindelse med denne regning lavet en opgørelse hvor i tilbagebetaler 1806,71 kr., noget som aldrig nogen siden ville ske hvis jeg ikke selv havde indberettet vores faktuelle forbrug.

Der står ydermere på min regning at i har registret min aflæsning.!

Så det korte af det lange slip mine penge, eller vi tager den via medierne hvor jeg er sikker på at andre følger trop

Jimmy Sigenstrøm
Kundenr.: 848361

LÆS HER.!!!!

Da Energi Nord har valgt at stjæle mine penge, vil jeg gerne i kontakt med andre som har indrapporteret deres forbrug via Android Tablet og hvor så Energi Nord påstår at man ikke har oplyst ens forbrug.

Hvis vi er flere vil visse medier gerne så et par indslag omkring deres svindel.!!

Hej Jimmy

Vi vil altid gerne modtage respons på vores service og jeg vil gerne give dig respons på de problemer, du oplever. Det er korrekt, at det koster 65 kr. + moms, når vi skal lave en flytning. Dette er gældende for alle vore kunder, men en undtagelse er, hvis man står på adressen i 14 dage eller derunder, da der kan være tale om en kort renoveringsperiode eller lignende, hvilket vi naturligvis ikke tager gebyr for. Det er et administrationsgebyr, der opkræves i denne forbindelse, da der stadig er en del manuelt arbejde forbundet med en flytning, også selvom man selv kommer med de nødvendige oplysninger. Der er frit elvalg i Danmark, hvilket betyder, at man frit kan vælge, hvilket selskab man ønsker, at modtage sin el fra. Man skal dog blot have for øje, at der er forskel på et netselskab og et handelsselskab, så ved et skifte, vil netselskabet stadig stå for opkrævningen af skatter og afgifter. Jeg kan se, at du har valgt denne løsning og vi er naturligvis kede af, at miste dig som kunde.
På din private bolig, hvor du har oplevet problemer med at afgive din aflæsning, kan jeg se, disse også er registeret, som de skal. Vi har kun skønnet to gange på den omtalte opgørelse, samt opgørelsen tilbage til starten af 2012. Du skal aflæse én gang om året, hvilket du også har gjort, men derudover, skal der også aflæses i forbindelse med skifte af elleverandør og modtager vi ikke denne aflæsning, skønner vi. Har der været problemer med registeringen af aflæsningerne, skal jeg naturligvis beklage dette og kan vi se, at der har været en fejl, vil gebyret blive slettet. Vi vil meget gerne indgå i en fornuftig dialog, hvis du oplever problemer i denne forbindelse i fremtiden, så du er meget velkommen til at kontakte os enten pr mail til energinord@energinord.dk eller telefonisk 70 15 16 70

Monopol længe leve

Energi nord, ja hvem der bare havde sådan en virksomhed, den er fyldt med inkompatible mennesker, min kone og jeg har de sidste 18 år boet i hus, vi er flyttet lidt rundt som andre mennesker, så flytter vi til Gistrup hvor energi nord er leverandør på el, der bliver fastsat en aconto som svare overens med den vi altid har lagt på, så langt så godt, så kommer der en medarbejder ud og skal sætte en ny fjernaflæser måler op, det gør den unge mand og forklar så om fjern aflæsning, 3-4 måneder senere får vi så en efter regning på 19.000kr udover de 15.000 vi har betalt aconto, i første omgang griner jeg lidt fordi jeg ved det er en fejl, det vil jeg så ringe og fortælle energi nord, meget overrasket høre jeg så de mener det, jeg forklar at jeg intet nyt har fået i forhold til de forgangne år så det kan ikke passe, de fortæller at de sender den gamle måler ned og bliver tjekket, samt de vil sætte en ekstra måler op ude hos os, så kan de se om målerne er enige i forbruget, samtidig bliver jeg tilbudt en energi rådgiver, det er alt sammen meget godt, energi rådgiverne som så sidder og overvåger vores forbrug, og tjekker det påstået forbrug siger at vi på ingen måde kan bruge så meget el på så kort tid, det kan tavlen slet ikke trække, han kan se hvornår vi er hjemme og på arbejde og laver mad osv. Han konkludere at der må være tale om en fejl, men energi nord mener at den gamle måler er intakt og den eksterne viser det samme som den nye så vi skal betale, jeg forklar dem hvad deres egen rådgiver har sagt, endvidere gør jeg opmærksom på at det forbrug de lige har målt på ingen måde ligner det forbrug der skulle være forgået i den tid de ikke kunne fjern aflæse deres nye måler, nu bliver det rigtig mafia agtigt, den efterregning vi havde fået havde jeg fået at vide jeg skulle se bort fra så længe der kørte en klage sag, nu mener energi nord så at måleren var intakt, så de sender mig en ny regning plus rykker gebyr, fordi jeg ikke havde betalt til tiden, hvortil jeg siger at de jo sagde at jeg ikke skulle gøre noget når der var en klagesag, nej men målerne var ikke defekt og regningen var til forfald den 10/12 jeg er så ikke i stand til at betale så mange penge på engang, de vil gerne dele den i 3 men nu er der jo en ny aconto som er himmel høj, det nærmer sig 8000 kr jeg skal betale i el, jeg forklar dem at det kan jeg altså ikke, de må dele den i mindre bider, deres reaktion er så at de lukker hvis der ikke bliver betalt, og ydermere vil de gerne lige have 10.000 i depositum, jeg prøver igen at forklar dem at så mange penge har vi ikke, hvad gør energi nord, de lukker da bare for strømmen hvis man ikke gør lige nøjagtigt hvad de befaler, og det skal lige siges at det er bevist at lynnedslag kan ændre på målernes tal, det vil energi nord selvfølgelig ikke erkende, endvidere opfinder de deres egne love, der hedder man hæfter solidarisk i husstandene, ja det gør man hvis alle i husstandene står på lejekontrakten eller købs kontrakten ellers ikke, de kræver rask væk de omtalte depositumer, det kræver faktisk at der er en stærk begrundet mistanke for at forbrugeren ikke kan betale i fremtiden og at man har noget at have den mistanke i, således at den dame i inkasso afdelingen man lige har kaldt kedelige ting ikke kan sidde og blive ondskabsfuld inde ved kaffe bordet, men det blæser energi nord højt og flot på de har jo monopol ligende tilstande, så de kan sagtens bygge store fine byggerier og pynte det med lamper til 12.000 kr stykket og endnu dyrere møbler, det er jo ligemeget de op kræver bare noget mere sender nogle flere rykker gebyrer ud, de kan jo gøre som det passer dem og bruge vores penge som det passer dem, de kan kræve op til 10.000 kr. I depositum uden at skulle betale renter af beløbet, hvis ikke det er en fed fidus så ved jeg nærmest ikke hvad der kunne være det, hvis man kunne vælge energi nord helt fra og jeg mener helt fra så ville de kun have deres egne medarbejdere som kunder fordi det ville være tvang for at kunne blive ansat, de er på første pladsen over inkompetent virksomheds ejere, og ville aldrig overleve hvis de havde den mindste konkurrence, men her i Danmark skal man jo bare leve med at de store kan vade rundt i de små og gøre nøjagtigt som det passer dem, føj for sa... Siger jeg bare

Michael

Hej Michael,

I tvivlsspørgsmål er der nogle helt faste procedurer for, hvordan vi kan tilsikre, at der ikke er fejl på en elmåler. Én af dem er bl.a., som du også selv nævner, at sætte en anden måler op, og hvis denne viser samme resultat på strømforbruget, så er det en bekræftelse af, at strømforbruget har været korrekt på den eksisterende måler.

Da vi ikke har dine oplysninger, kan vi ikke gå i detaljer i din konkrete sag, men vi vil gerne opfordre dig til at kontakte dit elforsyningsselskab på mail hef@hef.dk, så kan vi forhåbentlig i fællesskab komme til bunds i denne sag - Vi garanterer naturligvis, at du kun betaler for den strøm, som du forbruger.

Hilsen Energi Nord

Laaanng og bureaukratisk behandlingstid i EnergiNord

Den 19 juli fik jeg (kunde 330053) installeret et solcelleanlæg på 7800KWH, der vil bringe huset elafregning i nul.

El-installatøren monterede en ny elmåler med SIM kort, og fortalte, at el nu kunne fjernaflæses, så årlig rapportering ikke længere skulle finde sted. Den gamle måler blev indleveret til Energinord, og ansøgning til nettoafregning skete også.

Meeen en måned senere fremsendte Energi nord et brev med ønske om måler aflæsning, på den måler de selv havde modtaget en måned tidligere.
Internet eller telefon rapportering om forbrug, kunne ikke rapporteres, da EnergiNord ikke havde oprettet den nye måler i deres system.

Efter 1 måneds drift måtte målerne derfor indberettes telefonisk. (ekstra bøvl/spild af tid for alle parter).

I slutning af september kom så afregningen/opgørelsen for sidste års forbrug. Jeg havde indbetalt 17.000 Kr. aconto og havde brugt for 11.600 Kr.

Får man så pengene tilbage hos Energinord. Nej det gør man ikke, man får 2.290, og resten går til næste års a conto. Min udregning siger derfor:
Sidste år havde elselskabet mine 5.400 Kr elstra at arbejde med, og nu forlanger man 12.000 Kr yderligere for 2012/3.

Den nye måler viser at de første 2 måneder har huset brugt 750 KWH og 1800 KWH er solgt/eksporteret til nettet, dvs. overskud på 1000 KWH.

Lang og bureaukratisk arbejdsprocesser kan fjernes - det giver i hvert fald ikke tilfredse kunder.

Tip: Kig til nabo el leverandør i Frederikshavn, de klarer rapportering af nye målere og solceller på dagsbasis.

Hej Elo,

Vi er rigtig ærgerlige over, at der i din sag er sket en misforståelse. Det er nemlig Nord Energi og ikke Energi Nord, som dit nye anlæg skal registreres hos. Nord Energi er el-forsyningsselskabet i dit område.

Vi anbefaler, at du hurtigst muligt tager kontakt til Nord Energi, så I kan få udredt trådene - nummeret er 9924 5656.

Rodet hjemmeside...

Vilkår er nærmest umulige at finde, selvom der står i en tekst på siden at den kan findes ved klikke på et link som står i teksten..

Måske i skulle tage fat i jeres webmaster og bruge nogle mafia metoder overfor ham/hende..
F.eks. som nogle af dem i bruger overfor jeres kunder..

Hej Sebastian,
Vi er rigtig kede af, at du ikke finder, hvad du søger på vores hjemmeside. Hvis du vil hjælpe os med at sende et link til siden, som du henviser til, så vil vi kunne foretage evt. justeringer.

På hjemmesiden skulle der gerne være link til vilkårerne på alle sider, hvor det er muligt at bestille strøm. Når man bliver kunde hos Energi Nord bliver vilkårerne endvidere også fremsendt. Hvis du benytter søgefeltet på hjemmesiden, fremkommer der også flere muligheder for at se vores vilkår for levering af strøm.

Håber at høre fra dig - Hilsen Energi Nord

Jeg skiftede til energinord

pga jeg meldte mig ind hos elrabatten.dk

Den beslutning har jeg på INTET tidspunkt fortrudt.

Uden at røre en finger, sparer jeg lige nu ca 250 kr om måneden på mit forbrug.

Det er ca 3000 kr sparet om året.

Dårlig oplevelse blev reddet af én medarbejder!

En masse rod med en dårlig udlejer og manglende forståelse fra Energi Nord resulterede i, at jeg til hver en tid havde lavet denne bedømmelse med en 1'er.
Men jeg prøvede ét sidste desperat forsøg og fik til min store overraskelse fat i en super frisk, flink og venlig medarbejder i deres kundeservice - Kristoffer.
Han fik vendt denne dårlige oplevelse og aldrig har jeg oplevet så god kundeservice før.
Ham kunne de andre servicemedarbejdere lære noget af.
De burde alle tage et kursus i hvor vigtig kundetilfredshed er for en virksomhed!
Men lige nu er jeg glad og tilfreds. Det kan hurtigt nå at vende sig, hvis der kommer problemer med min tilbagebetaling af det jeg har betalt for meget.
Jeg er fraflyttet en lejlighed, og Energi Nord har opkrævet for længere tid end jeg egentlig skulle betale. Nu afventer jeg så at modtage det for meget indbetalte med spænding.
Energi Nord = 0 stjerner
Servicemedarbejder Kristoffer = 5 stjerner!

Energinord Stjæler dine penge!

Danmarks dyreste strøm i forhold til servicen.
Energinord har en rigtig dårlig kundeservice,

Fx. opkræver de 100kr hvis du ønsker en regning delt.

Ikke nok med de skyhøje elpriser som de byder kunderne
så misbruger de også sitrationen til at tjene tudsindvis af kroner
for en service som burde være gratis og ikke koster firmaet mange penge men som er en stor fortjeneste.

Har du mulighed for det så købt dit strøm et andet sted!

Kan du ikke betale det skyldige beløb er det bare ærgeligt
Energinord bruger Mafia og Rocker linende metoder til at få deres penge samtidig udsteder de dumme bøder til omgående betaling!

Kan du ikke betale vil Energinord opkræve et endnu støre beløb!

Kunne desværre ikke give mindre end 1 stjerne, det er 5 for mange..

Hej Palle,

Du skriver, at det koster 100 kr. at få en regning delt. Hvis du hermed tænker på, at du ikke har haft mulighed for at kunne betale hele din elregning, og har ønsket at afdrage på det beløb, som du skylder Energi Nord, så er det helt korrekt, at det koster 100 kr.

Gebyret skyldes, at det tager en del tid for os at få oprettet en afdragsordning, og hvis du ikke skulle betale for omkostningerne vedrørende administration af din afdragsordning, så skulle alle de forbrugere, der betaler deres regning til tiden være nødt til at dække omkostningerne for dig - Det synes vi ikke er fair.

Dette er normal praksis indenfor branchen, og det svarer iøvrigt til, at du få lavet en kassekredit i din bank.

Du sparede desværre ikke penge ved dette svar, men jeg håber, at det bidrager til en forklaring.

Kanon kundeservice

Har haft lidt problemer med jeg er flyttet ind på en ny adresse og at installations nr og måler nr ikke passede på min adresse.
Jeg kontakte energinord pr mail og fik svar allerede dagen efter.
Der var nogle ting der ikke stemte over ens på mig første regning fra dem, jeg kontaktede dem igen pr mail og fik svar allerede samme dag at de havde rettet fejlen og sendt mig en ny regning.

Super kundeservise og super rare medarbejdere at maile sammen med.

Mafia lignende tilstande er rigtigt.

For godt et år siden modtog jeg en uforudset regning på 3000 kr. Hvilket fuldstædig kan ødelægge ens økonomi, når man er på kontanthjæp. Jeg tog kontakt til kundeservice med henblik på en betalingsaftale.
De kom med et tilbud på at afbetale omkring 500.- pr. måned. De første 500 skulle falde fem dage, efter aftalen var indgået. Jeg skriver at jeg ikke har mulighed for at afbetale før næste måned, da der er nogle ting der skal laves om i mit budget. Dette ville de ikke acceptere og lukker hurtigt for min strøm, jeg prøver forgæves at forklarer mm. men føler at jeg taler for døve ører. Jeg får at vide at de ikke kan gøre mere, og så må jeg tage kontakt til kommunen hvis jeg vil have hjælp. Efter jeg fik afslag fra kommunen, er der åbenbart ikke noget at gøre. Har nu som psykisk syg boet i min lejlighed, i et år uden strøm. Ingen jul, ingen nytår, ingenting. Tak for det Energi Nord.

Hej ScarletRed,

Det lyder til at være en trist situation, som du er havnet i.

Nu kender jeg ikke din konkrete sag ud fra dit brugernavn, så det er svært for mig at gå mere i detaljen omkring hændelsesforløbet. Som du selv skriver, så har vores kundeservice dog forsøgt at hjælpe med en afdragsordning, som du heller ikke kunne betale, så sidste mulighed har været at lukke for strømmen.

Vi, Energinord handler med strøm, så vi tjener ikke penge på at lukke for din strøm. Derfor er det altid sidste mulighed, når vi afbryder strømmen til en husstand. 3.000 kr. er mange penge, men du har jo købt en vare, som Energi Nord har betalt for, og i sidste ende skal vi som selskab også have penge ind for at kunne eksistere.

Jeg håber, at det snart bliver muligt for dig at få noget økonomisk hjælp, for det er bestemt ikke nemt med en hverdag uden strøm.

Hilsen Energi Nord

Danmarks dyreste el selskab..

Kunde service er ikke et begreb de bruger, deres forretnings metoder minder om rene mafia metoder.. 1 regning der ikke faldt til tiden for lang tid siden og pludselig ud af den blå luft skal der indbetales stort depositum med 14 dages varsel kort efter sidste regning + aconto er betalt...

Ikke for sjov de bliver kaldt for nordjydsk EL mafia...

1 stjerne er mindst ½ for meget.

Energinord Details

Velkommen til Energi Nord