Esprit reviews

Esprit reviews

4.8

Det ringeste jeg nogensinde har prøvet!!

Jeg har nu 3 gange prøvet at bestille tøj online, men pakken dukker aldrig op. Jeg får en mail at pakken er sendt og et forsendelsesnummer. Nummeret kan ikke spores, men der står pænt i brevet, at der kan gå op til 48 timer, inden man kan registrer pakken. Det næste jeg hører er fra Esprit der sender en mail, at pakken er modtaget retur og det er de kede af. Jeg har ALDRIG modtaget pakken. Har snakket med kundeservice, som slet ikke kan forstå det, men der udover gider de faktisk ikke gøre mere ved den sag. Jeg har nu prøvet 2 gange og 3. forsøg er i gang. Men her til morgen er min pakke stadig ikke registreret hos Post Danmark og nu er der gået 4 dage. Så jeg mostager nok en mail i morgen, at Esprit har modtaget min pakke retur. Det er absolut sidste gang jeg køber online hos dem. ØV, for jeg elsker deres tøj!!

Gode produkter der passer !!

Køber en del hos Esprit, og syntes deres produkter passer næsten hver gang. Priserne er gode, men somme tider er leveringstiden lidt lang. Alt i alt fungerer det super godt.

Ringe kundeservice, systemfejl og andre problemer

Efter at have været Esprit kunde (onlineshop) i mange år, har rigtig mange episoder med dårlig og/eller uafsluttet sagsbehandling efterhånden gjort det nødvendigt for mig at nedskrive mine erfaringer, både for at få luft men også for at andre måske tænker sig om en ekstra gang, før de handler dér.
Eksempler følger nedenfor.

1. Ordrer ekspederes aldrig ila den tid, Esprit selv skriver på netstedet/på deres ordrebekræftelse – hverken når der er udsalg (”travl periode”) eller når der ikke er udsalg.
2. Forsendelsen og returforsendelsen tager lang tid (ift andre onlineshops, fx endda også med lager endnu længere væk end Esprit’s).
3. Returlabels printes forkert, så man ikke kan se modtager og afsender korrekt. Jeg har henvendt mig om at de indstiller printeren bedre, men der sker ingen bedring.
4. Kasser pakkes med for megen luft, så de dermed lettere går i stykker. Jeg har henvendt mig herom, men der sker ingen bedring.
5. Kassernes 2 x 2 side-flapper bør parvis lukke helt sammen. Kasserne er lavet af for tyndt pap, og de sorte strips omkring hjælper ikke. Kassernes (miljøvenlige) tape holder heller ikke, hvorfor kasserne ofte er åbne og faktura mv glider ud af pakkerne. Jeg har henvendt mig herom, men der sker ingen bedring.
6. Jeg har 2 gange været udsat for at en Esprit medarbejder har stjålet en vare fra min returforsendelse – en gang et bælte og en anden gang et ur (pudsigt – det var små og ”letomsættelige” ting). Jeg pakker og taper + ombinder altid mine returkasser helt tæt (altså bedre ens Esprit selv), og pga medarbejderens forklaring (= virkelig langt-ude-forklaring) til Kundeservice var det helt tydeligt for mig, at medarbejderen havde stjålet de to varer. Det er ubehageligt at blive beskyldt for at beholde nogle varer uden at betale for dem, og jeg har aldrig fået en officiel undskyldning, men alene en tvetydig besked som ”vi ser bort fra denne sag og betragter ordren som betalt”.
7. Når man selv via ”Mit Esprit” på netstedet sletter varer i en konkret bestilling fx fordi man fortryder varen eller vil undgå overskridelse af en kreditgrænse (det har Esprit selv guidet en til at kunne gøre), regner systemet ikke sletningen ud, hvorefter bestillingen tilbageholdes og man risikerer at varerne bliver udsolgt i mellemtiden. Man modtager også faktura og returseddel, hvor de varer, der er slettet, stadig figurerer. Jeg har været ude for dette nogle gange – og selvom jeg har ringet til Esprit og de i sagerne har givet mig ret i, at der er sket en systemfejl, er dette endnu ikke rettet.
I en konkret sag var 2 nedsatte striktrøjer udsolgt ila den tid, dette tog Esprit korrigere sagen. Nu da det var sket nogle gange, foreslog jeg en undskyldning i form af en rabatkode på 50 % af køb af andre 2 striktrøjer (udsalgsvarer eller ikke-udsalgsvarer). Jeg har efter lang tid fået en rabatkode til 15 % - hvilket jo ikke står mål med det jeg ville have sparet på de 2 andre striktrøjer ( = 50 %), så det betragter jeg som en sølle kompensation.
8. Kundeservice er såmænd meget flinke i telefonen, men har i nogle sager givet mig totalt forkerte oplysninger (har jeg senere fundet ud af).
9. Hvis jeg emailer – og til trods for at jeg kan formulere mig tydeligt på både dansk og engelsk - får jeg altid en masse generelle og for det konkrete spørgsmål fuldstændigt uvedkommende informationer, så jeg snart forledes til at tro, at Kundeservice rent faktisk ikke er så kvikke som man kunne forvente de var.
Kundeservice slutter af med ”Vi håber på din forståelse” og/eller ”Hjertelige hilsener” – hvilket er helt grotesk, når man samtidig ikke får svar på sine spørgsmål. Det er frygtelig tragikomisk.
10. Man kan ikke få svar fra en leder med mandat til at svare en – det er for så vidt OK, at kommunikationen skal gå via Kundeservice, men i mere ”vanskelige” sager bør det være muligt med en mere direkte kommunikation…..men sådan kan Kundeservice jo også sidde på magten og undlade at gøre mere ved sagen.

Ja, dette blev en hulens lang smøre, men man bliver jo lidt frustreret, når man henvender sig om fejl og uhensigtsmæssigheder (for at sige det pænt), og der bare intet sker.
Jeg har ikke henvendt mig for at ”brokke mig”, men fordi det vil sikre varer/forsendelser mv, så kunden ikke skal have bøvl/problemer – for det er jo kunden, der kommer til at stå med bøvlet/problemerne, ikke Esprit.
Denne anmeldelse kunne være undgået – især hvis det havde været muligt at ringe/maile til en leder med mandat til at svare en fornuftigt/at tage en beslutning, eller firmaet havde taget ens henvendelser seriøst.
Esprit har selvfølgelig mange kunder og er måske ligeglade med den enkelte kunde? – det er ikke til at vide.
Sluttelig kunne man måske spørge, hvorfor jeg har fortsat med at lægge mine penge hos Esprit? – Det skyldes, at de har varer af ordentlig kvalitet, gratis forsendelse og retur, mulighed for at købe på regning (efter kreditvurdering). – Og ikke mindst har jeg tålmodigt håbet på en løsning på problemerne.
Jeg vil dog i dag seriøst revurdere mit kundeforhold til Esprit.

Denne anmeldelse har jeg markeret også skulle sendes til Esprit......så sker der måske noget??

Dårlig kundeservice og manglende forsendelse

Jeg har bestilt to trøjer via hjemmesiden og har fået ordrebekræftelse på at den ene er på vej til PostDanmark, mens den anden desværre er udsolgt fra lageret.
Det er helt ok at den ene trøje er udsolgt, men den anden trøje skulle være på vej til PostDanmark for næsten 2 uger siden, og den er stadig ikke at finde på den angivne tracking kode. Pengene er selvfølgelig trukket for 2 uger siden, så det havde de ikke problemer med at få klaret til tiden.

Jeg har nu kontaktet kundeservice 3 gange og får hele tiden standard svar, der overhovedet ikke passer på min forespørgsel om hvornår pakken forventes at være fremme. Derimod forsøger de at spise mig af med at den udsolgte trøje nok snart kommer på lager igen og at leveringstid på pakker er 5-7 dage. Hvilket jo er meget hurtigere end hvad jeg har oplevet. Jeg bestilte varerne 31. januar og fik bekræftelse på at varen skulle være på vej til PostDanmark 3. februar. Nu er det den 16. februar og jeg aner ikke om jeg nogensinde får den trøje jeg har betalt for.

langsomt levering

der er gået over een uge uden skygge af varer. sløv sløv sløv

Helt igennem ekstrem dårlig kundeservice og fejl i levering

Har i mange år været stor tilhænger af deres www shop og har oplevet hurtig levering og at kunne komme telefonisk i kontakt med dem på dansk.

Siden ultimo 2012 gået HELT galt!! På www henvises der nu til et nummer, der, når man ringer op, er ugyldigt. Og NEJ ingen teleselskaber kan "åbne for et nummer". Og ringer man fra fastnet eksisterer nummeret heller ikke.

Når jeg har bestilt levering til postdanmarks pakkeboks, som jeg altid har gjort og udfylder iht. instruktioner fra postdanmark så er det siden ultimo 2012 gået galt. Postdanmark fortæller ,hvad Esprit har instrueret: levering til dør mod kvittering fra modtager. Derefter lægges pakken i pakkeboksen igen mod modtagers kvittering, og så ryger alt det smarte ved pakkeboksen jo i vasken. Og jeg får dermed ENDNU længere leveringstid, hvilken også siden ultimo 2012 er blevet ret mange længere. Esprit tager på ingen måde ansvar eller vedkender at undersøge, hvorfor det nu flere gange er gået galt. De kaster den over på Postdanmark......

Adspurgt omkring det ugyldige tlfnummer ignoreres jeg bare.

Det eneste Julia Celovski svarer er "din pakke er blevet afsendt d.xx/xx og du kan hente den i pakkeboks xx/xx". Ingen spørgsmål besvares, intet bliver undersøgt eller beklaget og for den sags skyld intet er besvaret - og heller ikke i mail 2 efter jeg endnu engang udbad mig fyldestgørende svar...

Mage til dårligere service skal man lede længe efter....utroligt skuffende at Esprit er blevet så dårlige til at behandle deres kunder ordentligt.

Må nok erkende at det nu er sidste gang jeg handler ved Esprit.

Dårlig garanti hos Esprit.

Jeg har haft nøjagtig samme oplevelse som Susanne. På trods af "Garanti" for levering inden 24.12., hvis man bestilte varer senest 18.12. kl. 14, har jeg endnu ikke modtaget mine varer, skønt det nu er 28.12. Mine varer blev bestilt 18.12., jeg fik bekræftelse på bestillingen kl. 12:20:17 og på forsendelse kl. 22:24:19, så det var absolut rettidigt. Beløbet blev trukket på min konto den 19.12. I går sendte jeg en e-mail til firmaet, og fik også hurtigt svar (underskrevet Julia Celovski), men hun undlod behændigt at svare på mit spørgsmål vedr. Esprits såkaldte garanti. Det var nærmest et standard-svar + en gentagelse af det, Esprit skriver i deres bekræftelser. Ydermere havde hun den frækhed at ønske mig "Glædelig Jul".

Jeg har handlet temmelig meget hos Esprit det seneste år, men det er slut nu, dels på grund af den udeblevne leverance, dels på grund af længere og længere leveringstid i det hele taget....og sidst, men ikke mindst på grund af den utrolig nedladende måde, de svarer deres kunder på, når man tillader sig at klage over et eller andet.
Der må findes firmaer, der behandler deres kunder betydelig bedre end Esprit.

Opdatering: Den omtalte pakke modtog jeg ikke før 31.12., altså en uge efter den dato, som Esprit ellers havde "garanteret". Hvad er sådan en garanti så værd?

Ikke den kvalitet jeg kender fra Esprit

Har købt en brun vinterjakke i uldmiks til 1299 kr. fra Esprit. Normalt elsker jeg deres produkter og har aldrig før oplevet problemer. Der gik 7 dage før jeg modtog pakken. Jakken er lidt stor omkring skuldrene men er ok. Efter 3-4 ugers brug ser jakken forfærdelig ud! Det ser ud til, at det øverste lag simpelthen falder af og jakken er en helt anden nuance af brun inden under! Især under armene, ved lynlåsen, lommer og folder ser jakken slidt ud. Jakken ser ud til at være flere år gammel, selvom den kun er 3-4 uger! Min Esprit-jakke fra vinteren før, er i markant bedre stand.

Jeg kontaktede Esprit kundeservice og fik svar om, at jeg skulle sende jakken retur samt dette svar:
"Når vi har modtaget reklamationen, kan kontrollen tage op til 14 hverdage. Vi tilbyder desværre ikke omleverings- eller ombytningsservice i øjeblikket. Hvis du stadig vil have varen, og den stadig er tilgængelig, bedes du afgive en ny bestilling i e-shoppen. I tilfælde af en berettiget reklamation indsætter vi det pågældende tilgodehavende på din bankkonto".

Jeg venter nu spændt på svar på, om jeg kan få mine penge tilbage som ønsket.

Jeg vil opdatere dette, når jeg har fået svar.

Venter stadig på levering...

Jeg bestilte en vare D. 18 december, og Esprit trak pengene på min konto den 19 december.....i dag er det den 23 december og varen..min mands julegave, er stadig ikke kommet. De må åbenbart være betydelig bedre bemandet i økonomiafdelingen end på lageret. Jeg er meget lidt imponeret og vil ikke anbefale at handle her...er nu spændt på om varen overhovedet ikke kommer !!!!!!!!

Elendig webservice - når der er brug for det

Bestilte varer med hurtigt levering (ekstra betaling) for 5 dage siden. Har endnu ikke modtaget pakke . ligesom at pakken sandsynligvis slet ikke er afsendt. Så meget for den hurtig leverings service. Pakken skulle være afsendt max. 1 dag efter bestilling. Og den service koster penge. bvaard!

Varen var helt overraskende for Esprit i restordre

Bestile julegave til min bedre halvdel på Esprits webshop og der var ingen problemer i bestillings øjemed. tre arbejdsdage senere får jeg så besked om at varen er i restordre og at man derfor har annuleret min ordre men at vare atter er på lager hvorfor jeg kan bestille den påny ( ja og håbe på at den ikke pludselig er i rest ordre igen). Det er for dårligt at Esprit ikke har bedre styr på deres lagerbeholdninger i webshoppen. Jeg vil ikke turde at bestille en kritisk gave hos dem igen.

'Glemt' min ordre

Da der var gået mere end 10 dage efter jeg afgav ordren, tog jeg kontakt til dem.
Pakken var ikke engang nået PostDanmark endnu, og de kunne ikke finde den på deres tracking. Hvis jeg ønskede mine varer måtte jeg endnu engang lave en bestilling og betale det samme beløb igen. Jeg valgte zalando istedet. Dem kan man altid regne med.

Øv, øv, øv.

Great products and services

I think the most interesting thing is good sale and free shipping/return.

Lang leveringstid + minimumsbeløb

Det kan være ret så irriterende at finde noget som man kan lide , men ikke kan bestille, da det ikke overstiger beløbsgrænsen på 199 !!!

Ok. men lang leveringstid, ingen respons på mail.

Varerne ser ud til blive sendt fra Holland el. Tyskland ? Det forklarer nok længere leveringstid.
Fin service med mulighed for køb via faktura.
Alm. priser.
Jeg har sendt mail med forespørgsel mht.levering men aldrig modtaget svar.

Hold nu øje med jeres kunder i prøverummene! (Esprit på Købmagergade)

Måske står man som kunde inde i prøverummet og har brug for en anden størrelse eller lign. Så er det altså mega trættende at ingen kommer og spørger om de skal/kan hjælpe.
Gik uden at købe noget og handler fremover enten på esprit.dk eller i andre fysiske forretninger som vælger at være kundevenlige og servicemindede...
Orker ikke den ligegyldighed.

Nemt, hurtigt og gratis fragt/retur!

Jeg har bestilt tøj på esprit.dk mange gange og har altid været tilfreds. Dels er det meget let at søge efter tøj på hjemmesiden, hvor tøjet præsenters overskueligt og med mulighed for at se mange deltaljer. Dels har leveringen altid foregået hurtigt. Jeg nyder muligheden for at prøve tøjet derhjemme og det komfortable i at kunne sende tøjet gratis retur, hvis det ikke passer (returseddel er lagt ved bestillingen, og man kan bare bruge den samme kasse til retursendingen). Hvis gratis fragt og retur ikke var en mulighed, ville jeg ikke benytte esprit, i den grad jeg gør. Mange af mine bedste tøjkøb er gjort på esprit - oftest under "Sale" - selvom meget ofte også bliver sendt retur, fordi det ikke lige sidder på mig som håbet (men så det rart at det er gratis!). Som club-medlem samler man også points svarende til det beløb, man har købt for, hvilket også er et plus. Man skal fx ikke ramme et bestemt beløb for at få bonus-gavekortet.

Desværre en meget dårlig oplevelse.

Jeg bestiller to par identiske sko lige efter hinanden på to forskellige ordrer, hvilket ikke er optimalt, og derfor ringer jeg med det samme til kundeservice for at verificere, det er rigtigt, at jeg ønsker begge par. Alt OK siger kundeservice - og hvad sker .... Dagen efter er den ene ordre annulleret, da Esprit jf. kundeservice, da jeg ringer igen, oplyser, at de ofte oplever "dobbeltordrer" og mange kunder, der så bliver sure, når firmaet fremsender varerne X 2. Så jeg får af vide, at jeg bliver nødt til at bestille varen igen, men dette er ikke muligt, da den nu er udsolgt, så jeg må så nøjes med et par. Firmaet er "så flinke", at de vil give mig 500 sorry point, som de kalder det, men de sættes først ind på min konto om minimum 14 dage. Jeg kan ikke forstå, det skal tage så lang tid?
Skoene leveres så i dag, og er i den forkerte farve! Jeg kontakter kundeservice - som i første omgang refererer til en helt anden ordre, som jeg har afgivet i går, og som slet ikke er afsendt endnu og det på trods af, at alle nødvendige info var sendt med i mailen. Nå - enden bliver at kundeservice erkender, der er leveret en forkert vare og jeg derfor bliver nødt til at returnere den.
Det er ikke optimalt og en meget skidt oplevelse. Jeg handler meget på nettet, og det var første gang jeg handlede på esprit.dk. Nu venter jeg på levering af min næste ordre og håber, jeg får de rigtige varer og derefter vil jeg nok hurtigst muligt glemme denne hjemmeside.
Trist for de har mange dejlige varer.

Lækkert tøj og kæmpe udvalg

Jeg handler næsten kun tøj hos Esprit nu, da deres udvalgt er rigtigt stort, og man får kvalitet for pengene. Leveringstiden svinger lidt (men er da trods alt gratis!), men jeg har som regel varerne inden for en uge, og den gratis returnering foregår altid uproblematisk og registreres forholdsvis hurtigt. Det er et stort plus, man kan handle som fakturakunde uden at skulle betale gebyrer, og betalingen foregår efter 14 dage nemt som bankoverførsel.

Is Esprit your company?

Esprit Details

Bestil modetøj uden forsendelsesomkostninger på ESPRIT's officielle Online-Shop. Verdens største ESPRIT sortiment: tøj, sko og smykker!

Visit Esprit