Expedia reviewed by

Var kr. 5.000 dyrere end hvis man bestilte direkte på hotel/fly hjemmeside

Priserne er meget ugennemskuelige - man ved aldrig hvad hotel/fly koster hver for sig, hvilket gør det svært at sammenligne med andre steder. Man kan ikke regne med hvilket flyselskab man ender med - Expedia mener ikke det er deres ansvar!.

Vi bookede et hotel og fly, og kunne efterfølgende konstatere at selvom vi havde betalt for at flyve med Lufthansa (med EU forbrugerbeskyttelse), så var vi endt med Continental Airlines (kan bedst beskrives som kvægtransport uden garanti for hvordan og hvornår man når frem). Efterfølgende kunne jeg konstatere at jeg kunne have booket direkte hos flyselskabet og hotellet DKK 5.000 billigere.

Selvom jeg henvendte mig straks deres hotline åbnede krævede de EUR 240 for hver hver billet som skulle afbestilles. Ved at selv slå op i deres betingelser måtte jeg gøre dem opmærksom på at de på deres hjemmeside skriver det koster USD 150, hvilket de så accepterede.

Sitet spiller aktivt på at skabe fornemmelsen af at alt næsten er udsolgt, og når man kommer til betalingen er prisen hele tiden steget - ofte flere tusinde kroner. Dette kunne vi konstatere ved at logge ind via en hjemmearbejdsplads - så var priserne pludseligt tilbage til normalen. Jeg vil anbefale specialiserede søgemaskiner som fx hotels.com og momondo.dk - Expedia er mere et casino.

De får en stjerne i håbet om at jeg hurtigt får refunderet mine penge (minus 450 USD)...