Expedia reviewed by

Aarhus, DK

expedia svindler: ingen billetgaranti

Expedia udgiver sig for et rejsebureau, men er ikke medlemmer af Rejsegarantifonden. Det oplyser de ikke på hjemmesiden, så man kan nå at finde en anden udbyder. Derfor er du IKKE sikret hvis du køber en flybillet og ikke en pakkerejse. Det betød- da jeg skulle til Santiago fra København - at da Spanair gik fallit, ville Expedia ikke ændre den til nærmeste alternative afgang, men tilbød en skodbillet der betød ialt 24 timers ekstra ventetid i diverse lufthavne. Da jeg tilbød at tage fra BIllund hvor flyene passede perfekt (og iøvrigt ventede i telefon i sammenlagt 4 timer, og fik 4 forskellige medarbejdere som ikke ville tage stilling til nogetsomhelst), bad Expedia mig om at gå til mit eget forsikringsselskab og få refunderet rejsen (nu er det åbenbart mit forsikringsselskab der skal levere rejsegarantier!), nægtede at tilbagebetale, og nægtede at jeg kunne tale med en overordnet.
Når det gælder flybilletter, tager Expedia honorar for absolut ingenting.
Den service de har forpligtet sig selv til at yde i deres skriftlige rejsebetingelser, er ikke det papir værd den står på.
Morale: skal du købe en flybillet, så find et bureau der er medlem af rejsegarantifonden.