Expedia reviewed by

Copenhagen, DK

Hurrible info fra kundeservice... BRUG ALDRIG EXPEDIA

Hurrible kundeservice... BRUG ALDRIG EXPEDIA

LÆS EVT: BLOT KONKLUSIONEN!

Jeg bookede bil (Alamo) og flybillet (Norwegian) via Expedia.dk idet vi ønskede sikkerheden i form af en pakkerejse, som dermed er dækket af rejsegarantifonden. Jeg har efterfølgende erfaret at Expedia.dk IKKE er registret i rejsegarantifonden og ikke er et dansk firma registret i www.cvr.dk. Det er dog ikke dette punkt, som denne anmeldelse omhandler

Flybilletten afstedkom ingen problemer, men bilbookingen med tillægsønsket om et babysæde var rimelig problematisk. På min booking-bekræftelse stod der, at jeg skulle kontakte Alamo med speciel-ønsket om et babysæde herunder info om pris. Jeg kontaktede så Alamo med denne forespørgsel. De svarede tilbage, at såfremt bookingen var via Expedia, så skulle denne forespørgsel foretages af Expedia. Jeg udbad mig ved Expedia ”en utvetydig SKRIFTLIG beskæftigelse på at vi har et babysæde i bilen” samt spurgte til prisen. Efter en uge svarede Expedia tilbage med oplysningen om at Alamo bekræftede at vi havde reserveret et sæde til vores baby og at vi ville blive opkrævet 42€ for denne ekstra service. Vi tænkte … ja, ok … det er billigt nok til at vi ikke ønsker det praktiske besvær – trods det at det er gratis – at medtage et babysæde med i flyet ved Norwegian.

Ved ankomsten i Mallorca Lufthavn var min bilbookning ikke (via oplyste Expedia bil-bookingnummer) registret hos Alamo, som i Mallorca lufthavn er serviceret af biludlejningsfimaerne Atesa / National. Jeg var dog heldig ved en hel del diplomatsk samtale at overbevise Atesa / National om ægtheden af min bookingreference hos Alamo via Expedia. Det endte således med at vi til sidst fik udleveret en god bil svarende til reservationen. Da vores reservation ikke var i systemet, så var der naturligvis heller ikke registret noget ønske om leje af et baby-sæde. Servicepersonalet ved Atesa / National lignede store spørgsmålstegn, fordi de kunne ikke i mødekomme ønsket om et babysæde. Efter lidt fix faxeri (via billejefirmaet Record Go) lykkedes det dog Atesa / National at fremskaffe et nedslidt sæde til et barn +12 kg, således til et barn, der er meget større end vores 8 måneder/8,5 kg store Luka. Det er naturligvis super at de fandt noget som nødtørftigt kunne bruges, men det er horribelt fra Expedias/Alamos side at give mig tydelig info om at tingene er i orden og registret , når det udleverede sæde var alt for stort og MEGET slidt og beskidt og ikke passede vores baby. Når vores baby-pige sov i sædet måtte mor pga. vores datters ringe størrelse holde vores hendes hoved for, at dette ikke hang usundt ud til siden.

Lejen for dette BARNE- ikke baby-sæde var ved Atesa / National 49,56 Euro (62,17 US$), således 20US$ mere end 42 US$ som som var skriftligt og utvetydigt oplyst af Expedia.

Jeg har efterfølgende givet Expedia muligheden for at svare for sig selv og sine samarbejdspartnere. Desværre har Expedias svar på mine forespørgsler været så afvisende og misinformerede, at det har manifesteret mine kræfter til denne negative anmeldelse af min rejse-købs-oplevelse hos Expedia.

”Expedia skriver:
Vi har vidergivet ønsket til biludlejningsfirmaet, men desværre er ønsker ikke bekræftet og afhænger af, om der er ledig kapacitet på afhentningstidspunktet, og særlige ønsker kan medføre yderligere gebyrer. Prisen på barnesædet er i flg. de oplysninger vi har … (læses: han har ikke læst min email hvor jeg refererer til tidligere korrespondance med Expedia)…, og som du kan tilgå via linket "Detaljerede regler og bestemmelser" på din rejseplan, EUR 44,00 plus moms, som udgør 16% på Mallorca, så hvis det skulle være korrekt skulle I være opkrævet EUR 51,04 for barnesædet.”

Ovenstående er meget ukorrekt, idet jeg netop fik en skriftlig bekræftelse fra Expedias Kundeservice på at Alamo havde reserveret et sæde til vores baby og at vi ville blive opkrævet 42US$ for denne ekstra service. Mht. prisen, så blev denne oplyst til at være 42 US$.... der står rigtigt nok som kunderservice referere i deres email under "Detaljerede regler og bestemmelser" på min rejseplan, at specialudstyr (fx babysæde) koster 44€ / uge + moms á 13% således svarende til 49,72 €.

Expedia har dog tidligere skriftligt oplyst 42US$ (inkl. moms). Derfor syntes jeg, at det er yderst ringe af Expedia, at de ikke selv ønsker at rette denne fejl. Det er ikke et spørgsmål om 20US$ men mere princippet i at Expedia ikke vil tage ansvaret for deres egne produkter.

KONKLUSION

Den mangelfulde kommunikation fra primære formidler værende Expedia samt den intern kommunikation mellem primær, sekundær og tertiære serviceudbyder er så ringe, at jeg vil fraråde ALLE at bruger Expedia som rejseagent. De magter ikke opgaven, hvis noget ikke kører 100% på skinner. Når Expedia oven i købet ikke er registret ved rejsegarantifonden, så kan jeg hellere ikke længere se fordelen ved at bruge et sådan firma til en pakkerejse, som normalt ville resultere i rejsegaranti-sikkerhed ved fx konkurser.

Det er både billigere og mere direkte mht. info at forestå bestillinger selv ved flyselskaber/biludlejningsfirmaer. Herved kommer man i langt mindre grad ud i samme uheldige kommunikationsproblemer, som min købsoplevelse ved Expedia.

Stig Rygaard