Expedia reviewed by

Godt skjulte ekstraudgifter!

Jeg var i Chicago, USA 8-11 november 2012 og havde lejet en bil gennem Expedia, men denne gang var det ikke muligt at fravælge en forudbetalt fuld tank på forhånd.
Det lokale biludlejningssted hed: "Dollar Car Rental"

Normalt kan man vælge at modtage bilen fuldt optanket og skal så bare aflevere bilen fuldt optanket igen, således man kun betaler for det reelle brændstofforbrug.
Så jeg måtte betale $60 dollar for en fuld tank, hvoraf jeg kun brugte 1/4 i den ene dag jeg havde bilen til rådighed! $45 lige ud af vinduet !!!

I betingelserne står der: "Der skal muligvis betales yderligere gebyrer lokalt og/eller på lejetidspunktet, f.eks. for brændstofpåfyldning, yderligere fører, ung fører samt levering og afhentning"

Men så vidt jeg husker har der ALTID stået det i betingelserne, det er bare en smart måde for Expedia at dække sig ind på!
At kræve at man på forhånd betaler for en fuld tank betyder at man skal køre bilen tilbage til udlejningsstedet, på de sidste dråber, for at det bedst svarer sig. Desuden er literprisen hos udlejningsstedet en del højere end på de almindelige tankstationer.

Det her er en ommer, Expedia!
Det er ikke rimeligt at introducere den slags skjulte ekstraudgifter i et forsøg på at holde basisprisen nede!!!

Jeg vil foreslå at I fremover skriver følgende i betingelserne:
"Det gøres opmærksom på at man for at leje denne bil SKAL forudbetale en fuld tank til kun 25% mere end almindelig literpris. Endvidere gør vi opmærksom på at evt. ubrugt brændstof IKKE godtgøres ved tilbagelevering"

Se, det ville være klar tale!

Retfærdigvis skal det siges at jeg ikke har forelagt Expedia min sag.