Expedia reviewed by

Copenhagen, DK

FALSK MARKEDSFØRING OG SVINDEL!!

Jeg var på udkig efter et hotel via Tripadvisors hjemmeside til min kærestes og min sommerferie. Efter lang tids søgning fandt vi endelig det rette hotel som havde fået flotte anmeldelser, og blev igennem Tripadvisors hjemmeside videresendt direkte til Expedia.dk for hotelpriser.
Inde på Expedias egen hjemmeside kan vi også her læse alle de gode anmeldelser som er skrevet på Tripadvisor og blev i den forbindelse overbevidst om, at det var den rette beslutning at bestille hotellet.
Lige da vi når til sidste trin i betalingen, opdager min kæreste en lille afvigelse i hotelnavnet ift. navnet på Tripadvisors hjemmeside.
Vi googler hotelnavnet fra Expedias hjemmeside og finder ud af at der til vores store forbløffelse er tale om to vidt forskellige hoteller!!! De ligger godt nok på samme vej og har et navn, som ved første øjekast kan forveksles. Men udover det er hotellerne to vidt forskellige standarter, og det vi var blevet viderestillet til på Expedias hjemmeside havde bestemt ikke de tårnhøje anmeldelser, som det vi troede, at vi var i gang med at bestille.

Jeg kontakter Expedias kundeservice for at finde ud af forvirringen. Medarbejderen fortæller at hotellerne sagtens kan være ”søskendehoteller”, og at det er derfor man har kopieret de gode anmeldelse, tilknyttet til bedre hotellet, ind på deres hjemmeside. Efter et opkald til selve hotellet i Thailand, kan medarbejderen dog bekræfte, at der er tale om to vidt forskellige hoteller som INTET har med hinanden at gøre!

Jeg oplyser medarbejderen, at det jo rent faktisk er falsk markedsføring, at sælge et hotel på baggrund af nogle anmeldelser et andet og langt bedre hotel i virkeligheden har fået. Hun skyder skylden på Tripadvisor og forklarer, at de jo har flere tusinde hoteller via deres side, så det er svært at holde styr på… Dette fjerner dog ikke deres ansvar for at have de korrekte anmeldelser tilknyttet på deres EGEN hjemmeside! Det burde bestemt ikke være en kunde, som skal oplyse dem om det! Dette giver hun mig ret i og vil videregive sagen til ”dem som tager sig af det.” Her en uge senere kan jeg se, at anmeldelserne til det bedre hotel STADIGVÆK er tilknyttet til hotellet af lavere kvalitet…. Jeg kan kun prise mig lykkelig for, at jeg ikke nåede at støtte dette fortagende - det er direkte svindel!