Føtex reviews

Føtex reviews

3.4

Modrate

Det var ok, Ikke så dårligt

Hvor er de dygtige "datojægere" blevet af?

For et par år siden havde Føtex såkaldte "datojægere" gående i butikkerne, som sørgede for at vi kunder ikke fik gamle madvarer med hjem. Nogen af dem var meget dygtige til at fjerne gamle varer. Jeg har set en af dem fylde en hel vogn op med gammel mad der lå til salg ude i Føtex på Fisketorvet! Nu sker det for ofte at man kommer hjem og opdager at man har fået noget fordærvet med hjem, selvfølgelig til fuld pris, hvilket er meget ubehageligt. Især når det drejer sig om noget man kan blive alvorligt syg af. Jeg opfordrer til at man får de "datojægere" tilbage igen. Personalet har tydeligvis ikke styr på varerne!

Jeg sætter aldrig mine ben i Føtex i holbæk

Jeg sætter aldrig mine ben i Føtex i holbæk da jeg den 7/4-2014 og klokken var 15.28 ville betale for et itunes kort på150 kr i selvbetjeningskassen ville den ikke først godkende købet så var der en personale der hjalp mig men først godkendte selvbetjeningskassen mit køb bagefter fortalte den at den ikke ville godkende købet, jeg kunne se på min netbank på min iphone at beløbet var trukket og det kunne personalet også se så de tilkaldte varehuschefen som fuldstændigt nægtede at beløbet var trukket på min konto til trods for at han kunne se at tranaktionen var genemført, jeg tilbød at købe en sodavand så han kunne se at man sagten ville kunne se et køb på min konto så hurtigt, jeg fik godtnok mine penge efter en lang diskution med varehuschefen men fik også at vide at jeg ikke måtte købe itunes kort i forretningen længere hvilket jeg syntes er urimeligt, hans personale undskyldte mange gange imens han bare blev ved med nærmest at påstå at jeg løj Og vis jeg kun gi jer minus i stjerner så vil få minus 10 men det kan man desværre. Ikke

jeg vil ha' min høng ost

Føtex i lyngby storcenter har stoppet med at føre Høng-osten cremeblå klosterkrone, som jeg har købt i mange år.

Det er også irriterende at nogle af Arlas produkter tit er udsolgt.Er det dårlig logistik er er det Arla der ikke vil/kan levere? Uanset hvad er det ærgeligt at gå forgæves.

Når jeg står i kø ved kassen ,er jeg tvunget til at høre på mærkelige dyrelyde. Stop det,please

Skal jeg virkelig gå i Superbedst,selv om jeg helst vil handle i Føtex?

God kundeservice, men grønsagsafdelingen halter bagefter i Hvidovre, og Glostrup.

Kundeservicen er super hurtig begge steder, det halter bare bagefter med den Økologiske afdeling, du skal lede efter hvor de enkle grønsager ligger, nogle gange er der gamle grønsager.
Kvickly derimod er bedre til at samle tingene, og det får det til at se indbydende ud ellers fint sted

Er Føtex i Nyborg ved at lukke?

Hvad sker der lige med Føtex i Nyborg? Hjemme fra 2 ugers ferie, og i mellemtiden er der nedlagt 2 kasser, parfumeafdelingens kundeservice er lukket, og der er ikke ret mange varer på hylderne. Faktisk er udbuddet af varer i grøntsagsafdelingen så ringe, at vi vælger at stille kurven og gå igen.
Når vi tænker tilbage, er der gradvist sket en forringelse over de sidste par år: Først forsvandt den egentlige slagter, og flere og flere af varerne i slagterafdelingen blev til vacum-pakket og "næsten- færdig-retter", i det hele taget et dårligt og kvalitetsforringet udvalg af varer! Dernæst blev bager-afdelingen lukket, så nu kommer bager-sortimentet fra Odense et sted....Hvor skal vi dog handle i fremtiden? Vi, i vores familie, finder kvaliteten af de udbudne varer så forringet, at vi mener, at Føtex i Nyborg, må være på vej til at lukke. Efter vores vurdering, er det en helt forkert vej at gå,:at nedjustere på kvaliteten. Det vi efterspørger som forbrugere er tværtimod kvalitet. Vi er trætte af slagtilbud og billigt, billigt, billigt. Hvorfor forsøger man ikke at sælge på reel kvalitet, og mulighed for kontakt til kvalificeret personale i butikken, i stedet for alle de studerende, som er de eneste, man, hvis man er heldig, kan få kontakt med i butikken. Det er en sørgelig historie, som ellers begyndte så godt for efterhånden en del år siden.

Hej Jannie,

Tak for din anmeldelse.

Jeg beklager, hvis du har fået indtrykket af en forringelse af butikken i føtex i Nyborg. Dette har bestemt ikke været hensigten med de ændringer, der er blevet sat i værk.

Nedlæggelsen af de to kasser skyldes, at der har været brug for mere plads til flere blomster, som mange kunder har efterspurgt.

Det samme er tilfældet med parfumeøen. Denne er blevet nedlagt for at skabe mere luft i butikken samt gøre sortimentet større. Du vil stadig kunne finde de samme parfumer og flere til. Hvis du oplever, at du ikke kan finde de parfumer, du søger, er du altid velkommen til at tage fat i personalet derude. Så skal de nok være behjælpelige.

Angående Bagerafdelingen, så er denne ikke lukket. Jeg kan informerer om, at dejen kommer fra føtex i Bolbros bageri, og efterfølgende bages den af ude i føtex i Nyborg. Dette bliver fortsat gjort af en bager.

Vedrørende slagterafdelingen har vi fulgt efterspørgslen blandt kunderne på flere varer såsom ”Godt Begyndt” varer, større udvalg i fjerkræ osv. Du vil også fortsat kunne finde varer, der ikke er vacuumpakkede.

Slagtermesteren vil desuden med glæde skære et godt stykke kød til dig, eller hjælpe med vejledning, så du kan få kvaliteten, som du efterspørger.

Der har desværre været nogle problemer i Frugt og Grønt afdelingen, som jeg er ked af, har skabt besvær for jer ved jeres besøg. Det lyder til, at I har været i afdelingen én af de dage, hvor vi desværre har været teknisk udfordrede. Dette har at skyldtes konverteringen til et nyt IT-system, har skabt nogle tekniske problemer i forhold til at få bestilt varer hjem og butikken har derfor ikke været så pæn, som det vi ellers ønsker at præsentere for kunderne. Der er på nuværende tidspunkt rettet op på teknikken, så Frugt og Grønt afdelingen igen fungerer optimalt.

Altid smilende

Oplever altid store smil fra Føtex personalet i Aalborg (Slotsgade). Synes det er dejligt at se, i stedet for bedrøvede ansigter, som man ser andre steder.

Dårlige vare om og om igen, tilbud som er "udsolgt" den først dag tilbudene gælder

Hej Jakob,

Tak for din anmeldelse.

Det er dybt beklageligt, at du gentagne gange har oplevet udsolgtsituationer i føtex.

Det er ikke det indtryk, vi ønsker, at vores kunder skal forlade vores forretninger med. Tværtimod bestræber vi os på kun, at have friske varer, og have et bredt sortiment, der henvender sig til så mange som muligt. Derudover forsøger vi at tilpasse vores varer i forhold til tilbuddene, så der er nok til de kunder, der ønsker at benytte sig af dem.

Hvis du skulle opleve at dette ikke er tilfældet, er du meget velkommen til at tage fat på personalet ude i din lokale føtex. Så kan de finde en passende løsning.

Selvbetjeningskasser - nej tak

I Kolding er der kommet en fin, ny Føtex med et stort og lækkert sortiment, som også har taget konceptet med selvbetjeningskasser til sig. De sidste tre gange jeg har handlet der, har der dog ikke været andre kasser end selvbetjeningen åbne. Jeg må indrømme, at jeg hverken gider eller orker at skulle stå og scanne en vognfuld varer og lede efter stregkoder, samtidig med at man har trætte/sure børn på slæb.

Føtex bestemmer selvfølgelig selv, hvordan de vil drive deres butikker, men jeg mener, Føtex skyder sig selv i foden ved at insistere på, at alle kunder skal scanne deres egne varer. I særdeleshed tror jeg I vil miste mange ældre kunder på den strategi.

For mit eget vedkommende bliver det også et "nej tak" til Føtex, hvis det er varer jeg kan få andre steder, eller hvis jeg har børn med.

Hej Martin,

Tak for din anmeldelse.

Der er to kasseassistenter på arbejde i den fulde åbningstid i føtex i Kolding.

I tidsrummene kl. 08.00 - 09.00 og kl. 19.30 - 21.00 kan det ske, at der kun er én kasseassistent ved selvscanningskasserne. Der er dog altid en almindelig kasse til rådighed og selvscanningsmedarbejderen er oplært i selv at åbne denne kasse, mens han/hun tilkalder den anden ekspedient til selvscanningsområdet. Dette vil de gøre, hvis der kommer en kunde med en vogn med mange varer (over 10) eller hvis åbning af en kasse efterspørges.

Hvis du oplever, at det skaber problemer, at der det kun er selvscanningen, der er åben, er du altid meget velkommen til at henvende dig til personalet. Så kan I sammen finde en løsning.

Mvh. Anna-Sophie

Føtex snyder med flaskepant

Jeg synes at Føtex på Fisketorvet stjæler kundernes flaskepant, når flaskeautomaten "sluger" de flasker og skriver 0,- kr. for de flaskemærker som Føtex ikke selv forhandler og åbenbart ikke refunderer pant på. Træls at man ikke får dem retur, så man kan aflevere dem i en anden butik, der refunderer panten

Hej Henni

Tak for din anmeldelse.

Det er bestemt ikke fordi vi ønsker at snyde med flaskepant, og jeg er ked af at læse, at det er det indtryk du har fået.

Flaskeautomaten tager imod alle flasker der indleveres, også selvom de ikke kan købes i føtex.
Automaten er tiltænkt returnering af flaskerne, så de kan blive behandlet korrekt i forhold til miljøet.

Jeg håber at du stadig vil være at finde blandt vores kunder i føtex.

Troværdighed

Købte en Samsung s4 hos Føtex i Thisted ,efter 4 mdr er batteriet defekt, samsung erkender problemet på nettet ,Føtex vil have telefonen sendt ind , den bliver indleveret d. 9/2 2014 ,Telecare i Esbjerg modtager først telefonen 13/2 , det beviser de ikke sender defekte varer til rep når de modtager dem,dårlig service skal aldrig handle der igen.

Hej Kresten,

Tak for din henvendelse.

Jeg beklager, hvis du har fået indtrykket af, at vi ikke afsender varer til reparation med det samme.

Når varehusene modtager en vare, der skal til reparation, tilser de først selv varen, for at se om fejlen kan udbedres hos dem.

Desuden skal varen først forsendes fra varehuset til værkstedet med posten, og da denne er indleveret en søndag, har den først kunne sendes til værkstedet om mandagen. Herefter går der er par dage med almindelig post.

dårlig service!

Elektronik afdelingen Esbjerg Midt-by, den 17. September 2013 købte jeg en playstation 3, helt ny. I starten af Januar vil den ikke læse spil så man kan ikke spille på den mere. Jeg ringer derind og det eneste de siger er "vi kan sende den til reparation". Syntes virkelig det er for dårligt! kunne forstå det hvis jeg havde haft den i lang tid, men 4 måneder ! det kan virkelig ikke passe!

Hej Amanda,

Tak for dit opslag.

Jeg beklager, hvis du ikke finder vores service i forhold til reklamationen på din Playstation 3 tilfredsstillende.

Når der reklameres over et elektronikprodukt vælger vi ofte, at tage produktet ind til reparation. Årsagen til det er, at varens fejl kan skyldes en lang række ting, som det ikke er muligt for os, at bedømme uden at have varen tilset ved et værksted. Værkstederne er autoriserede, og kan i langt størstedelen af tilfældene, udbedre fejlen. Hvis dette ikke er tilfældet bliver vi herefter informerede af værkstedet, og der vil findes en anden løsning på problemet.

føtex kundeservice

Falsk reklame for at lokke kunderne til ?

Vedrørende tilbud på Elisabeth Arden creme. Det er nu tredje gang, jeg går forgæves efter dette tilbud i Frihedens Føtex. Man kunne forstå leveringen svigtede én eller måske to gange, men nu er det tredje gang Føtex har dette tilbud uden at kunne levere varen. Det er simpelthen for ringe, at der ikke er nogen koordinering imellem de udbudte varer og så det der rent faktisk er på hylderne. Det er 1½ måned siden dette tilbud første gang blev annonceret, og det har endnu ikke nået butikkerne fordi det ikke bliver leveret som ekspedienten siger. Prøv lige at tage jer sammen !

Hej Jørgen,

Tak for dit opslag.

Jeg vil gerne undskylde for, at du har kørt forgæves op til flere gange efter cremen fra Elisabeth Arden. Der har været en større efterspørgsel på varen end hvad vi havde forventet, og derfor er cremen også blevet udsolgt for hurtigt.

Min indkøbsafdeling er gjort opmærksomme på fejlen, og de beklager meget, at denne fejl er sket. Det har bestemt ikke været tiltænkt som falsk reklame, men skyldes derimod, at aviserne laves nogle uger før tilbuddene gælder fra og derfor har vi ikke kunne nå, at ændre tilbuddet.

Hvis du stadig er interesseret i cremen forventer vi, at få den på lager i slutningen af næste uge. Du er meget velkommen til at kontakte dit lokale føtex varehus på fredag pr. telefon, for at høre om den er kommet. På denne måde undgås det, at du kører forgæves endnu engang. Du kan finde numrene på føtex’ hjemmeside: http://www.foetex.dk/

Fedt varerhus Dyre vare

Føtex er et fedt sted at handle. De har alt MEN priserne er også derefter.
Jeg kommer der når jeg ikke kan finde det jeg søger andre steder.

Hej Kim

Tak for dit opslag.

Jeg er glad for at høre, at du synes vores føtex varehuse er gode steder, at handle.

Vi forsøger at tilpasse vores priser til markedet, og samtidig have et bredt sortiment af gode varer.
Desuden fører vi også en serie af varer under navnet ”Budget”, hvor dagligvarer altid kan findes til lave priser.
Hvis du har nogle spørgsmål til føtex, er du meget velkommen til, at henvende dig på vores kontaktformular på www.foetex.dk.

Føtex kundeservice.

Hente post i Føtex, Hillerød? Skod!

Siden Post Danmark desværre nedlagde posthuset i Hillerød, skal man nu hente sin post i Føtex, Hillerød. Nu har jeg tre gange været ude for inkompetence hos "postmedarbejderne" i Føtex. Senest i dag, hvor jeg skulle hente et brev med en "post til afhentning". Rode, rode, rode, hvorefter den unge mand spørger, om jeg ikke kan komme senere. Nej, det kan jeg ikke, nu er jeg her jo. Så hentede han endnu en til at lede - denne unge dame hjalp så i et par minutter og valgte så at ekspedere de akkumulerede kunder i postekspeditionen. Den første unge mand ledte og ledte de samme steder som før og endte med at meddele, at brevet ikke var der, og at jeg måtte efterlyse det. Skal JEG efterlyse det - det er jo ikke mig, der har fået det til at forsvinde! (Og nu havde jeg så spildt 20-25 minutter af mit liv). Nå, men okay, jeg tager hjem og leder på Post Danmarks hjemmeside, hvor det højt og tydeligt står, at mit brev kan hentes i Føtex, Hillerød. Nu er jeg spændt på, om det på mirakuløs vis er dukket op i morgen. Ellers bliver jeg (endnu mere) vred!

Hej Lene

Tak for dit opslag.

Jeg er ked af at høre, at der har været lang ventetid, da du skulle hente dit brev. Vi forsøger altid at ekspedere alle vores kunder hurtigst muligt. 25 minutter er selvfølgelig for lang tid, og det beklager jeg.

Det er korrekt at modtager eller afsender skal efterlyse forsvundne breve eller pakker hos Post Danmark. Jeg håber at brevet er dukket op, og at du på nuværende tidspunkt har kunne hente det i føtex Hillerød.

Hvis du har nogle spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på 8778 3090, eller via den kontaktformular vi har på www.foetex.dk

God dag
føtex kundeservice

Super god service og lækker butik

Føtex vesterbro i Odense er bare et godt sted at handle. Der er altid en super service, og butikken ser altid ren og pæn ud. Ville handle der hver gang, hvis ikke jeg var studerende.

Føtex delikatesser - svingende kvalitet

Delikatesse-varerne i de forskellige Føtex-butikker er alt for svingende. I enkelte Føtex-butikker finder man alskens lækre delikatesser, lækkert smørrebrød, varme retter, hjemmelavede pizzaer, veltilbedredte salater osv.. Tak for det. I mange andre Føtex-butikker er de samme delikatesser sjusket og ikke særligt lækkert fremstillet, hvis de overhovedet udbydes.

Hej Torsten

Tak for dit opslag.

Vores Delikatessevarer skulle meget gerne være samme standart, uanset hvilket føtex varehus i landet man handler i.
Jeg er meget ked af at høre at dette ikke er tilfældet, og jeg vil straks videregive din henvendelse til afdelingen som står for alle Delikatesseafdelinger.

Du skal igen have mange tak for din tilbagemelding, det glæder os altid at modtage tilbagemeldinger fra vores kunder, da vi hermed får mulighed for at forbedre vores produkter og udbedre eventuelle fejl.

God dag.

føtex Kundeservice

Svindel og humbug i Føtex Lyngby Storcenter

Så skete det igen i Føtex Lyngby, at kassebonen er fejlbehæftet.

Man benytter sig af pakketilbud, hvor 1 pakke fars koster 44 kr, men køb 3 pakker for 99,95. Står med tydelig gul mærkat på pakkerne.
Når man kommer i kassen, kommer man til at betale 3 x 43,95 istedet, ingen rabat på 32 kr.
Jeg opdager det først, ved at kigge på bonen, da jeg kom hjem og er igang med at røre farsen sammen.
Det er ikke første gang jeg blir snydt, men denne gang er de gået over stregen og nu skal det bare offentliggøres.

Hvormange kunder står en lørdag eftermiddag og checker bonen, når man skal hjem og lave mad. Hvis man finder en fejl på bonen, har Føtex jo den smarte forretningsgang, at kunderne skal henvende sig i kundeservice, hvis der er fejl på en bon.

De fleste kunder opgiver, især hvis der er stor kø i kundeservice og man står med et træt barn og 5 poser madvarer, hvoraf mange er ferske/frosne og skal hjem på køl. De fleste kunder opgiver at få deres 10'er tilbage, eller hvad butikken nu har snydt dem for.

Om det er en smart slagtermester i butikken, butikschefen eller hvem der spekulerer i at lave pakketilbud en sen fredag / lørdag aften, hvor kunder har travlt, for derefter at "glemme" at opdatere priserne i systemet, vides ikke.

Jeg handler sjældent i Føtex, da deres priser er helt ude i skoven. Det er også kritisabelt, at priserne er så høje, at man lokkes til at benytte deres pakketilbud. De kalder det vel storkøb, men det minder nærmere om McDonalds supersize problematik, som er en helt anden snak, hvor fedme, overforbrug og spild kan komme ind i billedet.. det er vel 20-30% af deres varer, som indgår i et eller andet pakketilbud. Men lavpris butikkerne presser dem jo.

Dette er skrevet hurtigt, så der mangler måske sammenhæng og stringens, men håber i forstår budskabet. Nu valgte jeg at købe ind for en gangs skyld i Føtex, velvidende de har snydt mig før med deres priser, og så sker det sørme igen...
32 kr. er småpenge, men nu synes jeg bare andre skal vide, at dette er organiseret snyd i Føtex Lyngby Storcenter.

Jeg skal overveje, om jeg på mandag, vil spilde 30 minutter og parkeringsafgift, ved at køre de 3 km til Føtex fra hvor jeg bor og vise min bon og dokumentation af de 3 pakker fars i form at fotos på mobilen.

*******************************************************************************************
Ja, jeg tog tilbage til butikken idag mandag 3.2.2014 kl. 16.30, med bon og billede-dokumentation. Den ansatte i kundeservice (mand 25-30 år med lyse krøller, som påstod han hedder Kristoffer Andersen), afviste pure, idet jeg ikke havde taget fars-pakkerne med. Dvs. mad som er tilberedt, spist og frosset ned, skal med som dokumentation, selvom man har bon og billeder fra mobilen. Alternativt skulle jeg ha taget emballagen med istedet, med fedt og blod fra kødet. Eller skulle jeg lørdag sen eftermiddag have kørt tilbage med pakkerne ?

Magen til svindel og humbug skal man lede længe efter. Total dårlig kundeservice. Han burde kunne slå op i sit system og se at de har haft kampagne om lørdagen på de fars-pakker, men det ville han ikke engang checke op på.

Så hvis de absolut skal hande i Føtex, betale overpris på varer, parkeringsafgifter, så HUSK at checke bonen VED kassen, hvis du orker det. Du kan ikke reklamere ved kassen, men må finde dig i, at du skal op til kundeservice og stå i kø der og bruge ekstra tid, fordi de driver en svindel virksomhed.

De spekulerer simpelthen i at tilrette priser i ulvetimerne, når folk er stressede og har travlt osv. Det sker simpelthen for ofte, når jeg tænker på hvor sjældent jeg kommer der, så det er den eneste forklaring.

Gad vide hvormange penge de budgetterer med på denne konto ???

Tak for svaret fra Føtex.
Jeg må indrømme, at for 32 kr., kører jeg ikke umiddelbart tilbage til butikken bare for det, når jeg allerede har været der 2 gange nu. En form for kompensation i form af et gavekort eller lign. ville være på sin plads i sådan et tilfælde.

Hej Thomas

Tak for dit opslag.

Først og fremmest vil jeg gerne beklage at prisen på fars ikke er gået korrekt ind i kassen.

Priserne i kassen skal naturligvis stemme overens med de priser der står på skiltene i varehusene, og som vi annoncere med i vores aviser. Andet er absolut ikke godt nok, og vi arbejder på højtryk for at disse problemer mindskes.
Det er, og har aldrig været vores hensigt at snyde vores kunder, og jeg er meget ked af at læse at det er sådan du opfatter os.

Jeg skal også beklage mange gange at du ved henvendelse i varehuset, ikke fik differencen for kødet udbetalt. Hvis man oplever disse fejl, er det nok blot at medbringe sin kvittering. Derved kan vi undersøge hvad den korrekte pris skulle være, på den pågældende dato. Jeg kan ikke se andre muligheder end at der her, har været en intern kommunikationsbrist, som har gjort at den pågældende servicemedarbejder ikke har været opmærksom på dette.

Det er selvfølgelig rigtig ærgerligt og meget beklageligt at det går ud over dig som kunde.

Dit opslag har været videresendt til varehuschefen i føtex Lyngby, som har noteret sig din kritik. Du er selvfølgelig også meget velkommen til at henvende dig i kundeservice med kvitteringen igen, hvor du så vil få udbetalt de 32 kr.

God dag.

Føtex Skanderborg.