fakta A/S reviews

fakta A/S reviews

3.6

Forkerte priser!

Jeg har nu flere gange (mere end 10) gennem de sidste 2 mdr opdaget at priserne som varerne er prismærket til inde i butikken ikke er ens med det de bliver slået ind på i kassen. Dette opdagede jeg ved et tilfælde første gang og har defor siden hen været opmærksom på det. Jeg har enda oplevet at se en pris på en vare ved indgangen, en anden pris på samme vare inde i butikken og den blev slået ind til en helt tredje pris i kassen.
Så jeg vil stærkt råde alle til at være opmærksomme på at i ikke betaler mere for varerne end de koster.

Fakta i Snekkersten er en skandale (nok ligesom alle de andre Fakta'er)

Så skete det igen...flere af tilbudsvarerne (nej, ikke spotvarer) var ikke på hylderne, frugten lignede noget som er løgn, butikken var snuset....men personalet tager prisen...de var fuldstændig ligeglade med kunderne....og nå ja, selvfølgelig var der fejl på bonen ift. forkerte priser.

Please...kan I ikke lade pladsen til en ordentlig kæde.....uhu Rema1000, Netto, Lidl...hvor er I???

virklig dårlig service

fakta på hjallsevej i 142-144 Odense da butikken åbnede for et par mdr siden kørte alt godt. Nu køre det a H****** til for dem når de har tilbud på varer er der aldrig nogle af de varer!! bestil dog hjem så i har!!!! 23 mennesker i kø evt åben en kasse mere så folk kan blive betjent kan da ikke være rigtigt man skal så i 16 min i kø! og jeres kurve stiller i heller ikke hen til indgangen når man så går igennem butikken kan man se medarbejderne bare dangdere den få styr på jeres butik evt ansæten voksen person der kan bestyre butikken det jo kun børn der arbejder der !!! elendig er den butik blevet

Vildledning og prissnyd. COOP scorer årligt 100er af millioner på forkerte priser.

Jeg var idag, d. 26-3-2014, ca. kl 18:30 i Fakta, Nørre Voldgade 15, København. Belært af bitter erfaring huskede jeg omhyggelig priserne på de fire forskellige dagligvarer som jeg lagde i kurven, og stillede mig op i køen til kassen som var betjent af en dødtræt teenagedreng. Som sædvanligt passede prisen i kasseappartet ikke med prisskiltene, og selvfølgelig var kasseapparatets pris for høj (som det jo er tilfældet 9 ud af 10 gange).

Denne gang var det hele to ud af de fire varetyper jeg ville købe som havde for høje priser i kasseapperatet. Så det som ialt skulle koste kr. 55,50 blev til kr. 69,25, -en overpris på hele 24,8%. Den trætte kassemedarbejder kaldte på en lidt mere erfaren ungarbejder, som kom og sagde til mig at "prisen er hvad kassen slår ind!". Dermed blev jeg tvunget til (foran en hel masse fremmede mennesker i køen) at sige "Nej! Prisen er den som står på prisskiltet, ifølge købeloven, og det ved du også godt!". -Og det vidste hun godt, hvorefter hun tjekkede prisskiltet på en af varene mens alle de andre kunder stod og ventede i tavshed. -Og så endeligt blev de rigtige priser tastet ind, og jeg kunne forlade butikken med mine varer.

Som sagt er det langt fra første gang at Fakta (og COOPs andre butiker) "snyder på vægten" med prisskiltning, men det er første gang jeg har været ude for at en Fakta medarbejder prøver at fra-lyve mig mine rettigheder ifølge købeloven. Jeg er ikke i tvivl om at den pågældende medarbejder er blevet instrueret i hvad hun skulle sige, og jeg finder det rigtigt ulækkert at ledelsen dermed oplærer helt unge mennesker i at snyde kunderne, og basalt set bryde loven som også er til for at beskytte disse unge mennesker selv.

Hvad angår det evindelig sjusk med prisskiltningen i Fakta og andre af COOPs butikker, så er jeg overbevist om at det er bevist når det for lov til bare at fortsætte og fortsætte. Et hurtige regnestykke: COOPs butikker har måske ca. 1.000.000 kunder om dagen som hver i gennemsnit snydes for måske 1 kr. hver gang de handler (-det er nok lavt sat). Det bilver til at kunderne årligt snydes for 365 millioner kroner.

Jeg har tidligere skrevet til COOPs kundeservice. Det gidder jeg ikke mere, eftersom det ingen effekt vil have, det enorme millionbeløb taget i betragning. I stedet vil jeg nu skrive til forbrugerombudsmanden og folketingets forbrugerordførere, og give dem ovenstående lille regnestykke. Desuden vil jeg opfordre til at COOPs butikker bliver tvunget til opsætte et skilt eller klistermærke ved kasserne, som informerer kunderne om købelovens bestemmelser.

Når man påtænker hvor svært COOP har med at overholde ganske simple regler i lovgivningen om prismærkning, er det bestemt heller ikke betrykkende at de nu også vil til at drive bank i butikkerne, og at de via deres medlemskort opsamler store mængder følsomme oplysninger om deres kunders forbrug og interesser.

alt for rodet

Alt for meget rod, ikke styr på tingene

Sure medarbejdere og ingen kundeservice overhovedet! kursus om købeloven ku være en god ide!!!

Torsdag d 13/3 er jeg i fakta Bramming. Falder over et godt tilbud på børnegummistøvler, og spørger manden ved kassen om jeg må købe to par, og komme tilbage med det par der ikke passer. Manden er flink, og siger at det må jeg selvfølgelig.
Tirsdag d 18/3, tager min kæreste, jeg og vores lille søn retur til samme fakta, med det ene par gummistøvler samt bon.
Stiller mig i kø, og da det bliver min tur, siger jeg at jeg gerne vil have pengene tilbage og aflevere støvler og bon. Den unge fyr ved kassen var vidst ny, og beder om hjælp til at slå dem retur. Til kassen kommer en pige i nok 20'erne med lyse krøller. Tydelig træt af at vi ønsker pengene retur.
Hun slår støvlerne ind, og siger til manden i kassen "Så gir du hende 50 kr". Får dem kastet i hånden, men siger at jeg jo har givet 75 kr, så det er også det jeg skal have retur.
Så ruller lavinen.
Pigen begynder med at støvlerne er kommet på tilbud og at hun jo ikke kan tage ekstra i kassen. Prøver igen at fortælle at det er min ret at få det retur som jeg gav for dem, få dage inden, og at det aldrig ku blive mit problem at de havde valgt at sætte dem ned. Hun svarer mig at det i hvert fald eller aldrig kan blive hendes. Vi diskuterer lidt videre hvor jeg holder på min ret til at få det fulde beløb, og hun holder på at jeg kun skal ha tilbudsprisen retur.

Til sidst træder min kæreste til, som er selvstændig købmand, og fortæller hende lidt om hvad købeloven siger. Hun bliver endnu mere sur og siger til manden i kassen at "så må du jo give hende det, jeg gider sku ikke diskutere". Og så går hun!

Jeg er MEGET forærget over den opførelse! Får fakta ikke lidt oplæring i hvad købeloven siger? Hvad med kundeservice - går de ikke ind for det?
Det var hermed sidste gang jeg sætte mine ben i en fakta butik. Magen til møg butik! Har virkelig aldrig oplevet noget ligende... Tænk at man vil behandle sine kunder på den måde.

Håber rigtig meget at denne anmeldelse rammer fakta i Bramming, så der kan ske nogen ændringer!!

snydt?

Jeg købte en 1 kg pakke gulerod hvor der stod tilbudsmærker med 5 kroner på alle der var i dag fra fakta. Jeg tog en med hen til kassen men kassereren tog den af uden at sige en skid til mig, så lige pludselig koster den 10 kr. Ja jeg kunne bare have sagt at jeg ikke ville have den alligevel men hvad den koster er ikke problemet. Det fortæller bare hvilke slags arbejder den person er! kasseren kunne godt have sagt det først.

Dårlig behandling

Er netop blevet sendt hjem igen med alle mine flasker på cyklen i stormstyrke blæst fordi maskine gik ned midt i min deponering og medarbejderen "måtte" ikke tælle mine resterende flasker og give mig en kvittering "for hendes chef".

Dette er uacceptabelt, selvsamme butik havde intet problem med at tage imod pengene for panten og når deres DK kort maskine ikke virker syntes de jo også det er helt fair at jeg henter kontanter og kommer tilbage... altså betale "manuelt".

Fakta? Fy for....

-------------------

Opdatering:

Jeg klagede over denne behandling pr. mail og efter en uges tid har jeg nu både hørt fra kundeservice og butikchefen og fået medhold i at jeg blev forkert behandlet.

Jeg blev tilbudt en flaske vin som plaster på såret, og selvom jeg takkede nej til denne, var det trods alt en fin gestus. Så længe episoden falder tilbage på en ligegyldig medarbejder, men ledelsen giver medhold her, så føler jeg mig igen hørt og fair behandlet. Jeg giver derfor 4 stjerner til min lokale Fakta.

Det tager kun en halv time at stå i kø.

"Det tar kun 5 min" Det slogan er helt ude i skoven... står altid i lang kø i fakta i Klarup - Aalborg og nu gider jeg ikke fakta mere.

Prøv lige at få ryddet op i jeres butikker og ansat noget kompetent personale der er over 16 år....

Høflig personale

På trods af flere dagligvareforretninger i byen handler jeg næsten altid hos Fakta i Grindsted, da personalet altid er venlige og hjælpsomme når man har brug for hjælp til at finde en vare.

Flot butik.....

Hvilken tilfredstillelse at gå ind i Fakta i Glostrup (Diget)
Der var så pænt og nydeligt :o)
Dem kunne mange andre Faktaer lære noget af :o)

Fakta Odder har brug for en ny butikschef

Var en tur i Jylland og endte i Fakta Odder. Rimelig ok butik. Kunne ikke finde hindbærmarmelade og fik desværre spurgt BC, som svarede at det måtte jeg sgu da selv finde. Han fik ikke penge for at være tourguide. Den BC burde skiftes ud snarest og erstattes med en som tænker med hovedet!!!!!!

FAKTA I HASLEV - UDSOLGTE VARER - VAREUDVALG SKRUMPET IND

Jeg har siden jeg flyttede til Haslev for 3 år siden stort set kun handlet i Fakta. Tæt på hvor jeg bor så dejligt bekvemt, men det er slut nu. Inden for de sidste måneder er flere af de varer som jeg plejede at købe enten tit er udsolgt, eller fuldstændig fjernet fra varesortimentet. Hvor jeg f.eks. før plejede at købe Buko Pikant ost finder jeg nu kun Buko Pikant Light, "Levevis" fuldkorn spaghetti er erstattet af andet mærke (det kan jeg leve med) men det der undrer mig mest er, at man erstatter en X-tra vare (X-tra Sour Miix Bolcher) med et andet og dårligere produkt når X-tra mig bekendt er et Coop produkt ??
Fakta Haslev kan sikkert klare sig uden mine 4-5.000.-kr. indkøb om måneden - og jeg foretrækker at handle ind i en butik hvor jeg konstant går forgæves efter det jeg skal bruge - så bye bye Fakta Haslev

Godt udvalg

Jeg kommer meget i Fakta, selv om der ligger andre kæder i nærheden af mig. Men jeg har altid været tilfreds med deres udvalg og priser.

Fakta i Lejre - generelt meget dårligt

Da Fakta kom til Lejre (et lille sted 10 km vest fra Roskilde) for nogle få år siden, var der ansat en meget engageret butikschef, der også satte en ære i at hilse på og huske butikkens stamkunder. Til trods for at der er mange ungarbejdere ansat virkede det som om, at der var styr på butikken. Efter nogle år, hvor Fakta har fået lidt monopolstatus som eneste discountbutik i Lejre, er servicen dalet rigtig meget........ Ingen imødekommenhed, arrogance fra butikschef, ikke styr på ugens tilbudsvarer, hele tiden nye ungarbejdere, underbemanding, rod, rod, rod. ....... Vi var engang stamkunder, men tager nu glædeligt turen til Roskilde eller Netto i Osted, når vi ikke handler i den nærliggende Brugs, hvor servicen er i top.

det duer ikke!

I løbet af den sidste uge har jeg købt ca 5 flasker sodavand af coop. Så skal man også betale pant for den. Der er urimelig at betale for pant, når man kan alligevel ikke få penge tilbage for den når man afleverer dem. Har forsøgt at snakke med en medarbejder i Fakta i Buddinge, hun gav mig ret at man burde ikke betale for panten, for der står heller ikke Returpant på selve flasken, kun stregkode, men så skulle jeg betale ekstra for panten alligevel, for havde ikke tænkt sig at undersøge det nærmere eller undlade pant gebyr og jeg havde heller ikke tid til det.
Få styr på pant af Coop fasker dog!!!!!!! Man skal ikke betale for det, hvis man alligevel kan ikke få de penge tilbage!!

Sidste gang, jeg går i Fakta Ringkøbing efter et tilbud. ØV

Var i morges i Fakta Ringkøbing efter tilbuds-toiletpapir. Nej, desværre, det kom først senere i dag. Fint, så kigger jeg forbi efter fyraften. Efter fyraften "hvor er toiletpapiret, I har på tilbud" Det er desværre udsolgt!!!!!!! JAMEN! I sidste uge var det kattemad, som var væk med det samme, før det, var det creme osv. osv. Ville så ønske, at Fakta ikke smed deres tilbudsavis i min postkasse, hvor der tydligt er markeret, jeg ikke vil ha' reklame, så var jeg da fri for at køre forgæves. BARE IKKE GODT NOK!!!! Så hold jeres reklamer ude af min postkasse fremover. TAK!
Har så lige læst en masse andre anmeldelser igennem, og synes det er tankevækkende, at Fakta ikke kommenterer én eneste af de 20, jeg gad at læse. Tror de er fløjtende ligeglade, ikke bare i butikkerne, men også med deres generelle renommé!!!!

Gode forretninger

Fakta konceptet er godt og billigt. De har rigtig mange varer og ofte i en god kvalitet.

Deres medarbejdere er 99 ud af 100 altid positive og hjælpsomme. Derfor får i 5 stjerner af mig. Den ene medarbejder der er sur og vrissen holder alligevel ikke hos jer.
Alt i alt en god kæde som jeg gerne anbefaler.

fakta A/S Details

Visit fakta A/S