Falk Lauritsen Rejser reviews

Falk Lauritsen Rejser reviews

5.2

Larm, lugt og manglende kundeforståelse

Vi har benyttet en afbudsrejse til Tenerife, hvor vi med ca en uges varsel bestilte en uges rejse. Med både fly og hotel.
Vi blev indkvarteret på Hotel Andorra i playa de las americas. Vores værelse lå direkte oven på en bar hvor der var live musik hver nat. Der ud over var restaurantens udluftning lige under vores terrasse. Det vil sig vi ikke kunne bruge terrassen om eftermiddagen eller sove om natten. Vi snakkede med guiderne og de kom ned og se det men kunne ikke hjælpe med mindre vi var villige til at betale 250-300€ for at flytte værelse...
Da vi kom hjem kontaktede vi kundeservice, hvor vi snakkede om vores rejse og oplevelse. Efter lidt over 8 uger kommenterede de også på henvendelsen og gav en kompensation, dog stod denne ikke mål med den pris det vil have kostet os at flyttet værelse på selve rejsen.
Vores rejse oplevelse blev meget dårlig af dette og derfor er vores anmeldelse ligeledes efter oplevelsen.

Hej Martin og Ninna,
Vi er kede at at høre at I ikke har været tilfredse med jeres rejse. Jeg vil henvise jer til at kontakte vores kundeserviceafdeling, blot sådan kan vi behandle jeres reklamation over rejsen.

Brokkehoveder

Hvor opfordre mig til at skrive her, som om jeg taler med en ven? 99% af dem, der læser dette kender jeg ikke. Er nu 2 gange af 2 blevet snydt ved at entrere med F.L.
Advarsel: Hvis man ønsker en god ferie med et godt opholdssted, da bør man holde sig langt væk fra Las Mozas, Valle Gran Rey, La Gomera. Min klage til F.L. over hotellet og dets ejers totale mangel på rsespekt for gæster resulterede i et brev, hvor man ligesåvel kunne have skrevet, at man er ligeglad med klager; - så dem arkiverer vi under "brokkehoveder", - et nedladende svar. ALDRIG mere Falk Lauritsen

Hej Knud,
vi er kede af at høre om din oplevelse og har forgæves forsøgt at fremkalde din sag i vores systemer - men kan desværre ikke finde dig.
Har du mulighed for at kontakte vores kundeservicechef Anna på tlf.: 70102688, således at vi kan sikre at vi har behandlet din reklamation korrekt.
Venlig hilsen
Kristoffer, Falk Lauritsen

Verdensklasse service!

Jeg boede med en kammerat (hhv. 20 og 21 år gamle) på Hotel Longoza, Sunny Beach i uge 29 og 30.
Det var anden gang vi var på charterrejse, så vores erfaring var ikke voldsom stor.
Hotel Longoza er et billigt hotel når man tænker på at det er All Inclusive og kvaliteten er derefter. Det kan man ikke sætte en finger på. Det ville være uretfærdig at klandre Falk Lauritsen for fejl og dårlige sider ved et - forholdsvist - billigt hotel (vi gav cirka 8300 pr mand med all inclusive for 2 ugers ophold)
Servicen var fremragende. fra lufthavnen til hotellet fortalte Rejselederen fine informationer om Bulgarien og det var tydeligt at han nød hans job. (hans navn var i øvrigt Kennie)
Dagen efter ankomsten tog vi til informationsmøde inde på en restaurant på Flowerstreet og vi blev samlet op 200 meter fra vores hotel. Efter en lille rundvisning i centrum fik vi et lille glas vi, øl ol. på en fin restaurant og vi havde mulighed for at snakke med en rejseleder og eventuelt tilmelde sig udflugter og arrangementer. Efter infomødet sad min kammerat og jeg samt 3 rejseledere på restauranten og spiste frokost. Flot at de tog sig tid til det også. Og fedt at have lidt ekstra tid til at spørge ind.
Om torsdagen var vi til Falk Lauritsen Grillarrangement, og dertil kan jeg kun sige at det var kanon. En virkelig hyggelig aften!
Om søndagen var vi på jeep-safari og det var også en kæmpe oplevelse!
I løbet af vores 14 dage havde vi enormt meget kontakt med rejselederne der bl.a sendte os sms'er hvis de fik nys om et arrangement på et diskotek der kunne være noget for os (vi var så ikke på drukferie, men flot tanke) og de var på vores hotel 3 gange om ugen. Desuden mødte vi ofte en rejseleder når vi gik ture i byen i dagstimerne. En af rejselederne fik vi os også en lille øl med på hans fridag. Igen det beviser at han elsker hans job! Han tog sig endda tid til at gå med os i supermarkeder da vi skulle finde hårvoks.

alt i alt en vanvittig god service fra rejselederne. At de tog sig tid til at spise frokost med os to gange, gå i supermarkeder med os og jeg skal komme efter jer. Man følte sig ikke som endnu en kunde, men som en velkommen gæst!

Pas på KUN FLY billetterne! Og dertil hørende service!

Vi blev tilbudt at købe et par billige 'KUN FLY' billetter af en bekendt, der havde fået dem i sponsorgave - med afgang en uge senere. Og det gjorde vi selvfølgelig - men de endte med at være ret så dyre...
Vi fik et link til administrationsdelen hos Falk Lauritsen, som ligner noget en halvprofessionel IT-nørd har skruet sammen i en frokostpause i 90'erne, uden det mindste fokus på brugervenlighed... Men vi fik fint ændret de fleste oplysninger og troede også vi havde fået tilvalgt bagage og gemt ændringerne. Fik dog umiddelbart ikke nogen betalingsmulighed efter tilvalget, hvorfor vi tænkte at der kom information herom senere. Og i værste fald, kunne vi bare tilkøbe denne ydelse i lufthavnen, som ifølge Falk Lauritsen kostede 300 kr. Diverse links i deres administration, førte os videre til en SAS side med bagageregler for KUN FLY, der fortalte at håndbagage var 8 kg og tilkøbt bagage var 23 kg.
Da vi ankommer til Billund for at tjekke ind, viser det sig dog, at vores tilkøbte bagage ikke er registreret og håndbagage kun er 5 kg pr. person. Så vi stod med næsten 30 kg overvægt, som koster 70 kr. pr. kg og man kunne ikke bare købe en ekstra kuffert for 300 kr. Der er således forskellige regler for charterfly og rutefly - fandt vi ud af...
Heldigvis var vi blevet kørt til lufthavnen og fik vores chauffør til at vende om, så vi kunne pille noget bagage fra.
Vi besluttede os for, at droppe de 'tunge' kufferter til håndbagage og bruge et par sorte plastsække i stedet... Lettere stressede gik vi ind på det nærliggende Falk Lauritsen kontor, hvor servicemedarbejder Claus sad i skranken og forklarede vores situation. Claus sagde han ikke kunne hjælpe og at vi tydeligvis ikke havde gennemført bestillingsprocessen helt til ende - hvortil jeg spurgte om han nogensinde selv havde set deres administrationssystem - men det havde han ikke... Vi spurgte så om han kunne hjælpe os med et par sorte plastsække, hvorefter han sukkende rejste sig fra sin skærm, som han med korslagte arme havde stirret i de sidste 10 minutter, og bevægede sig 2 meter hen til et skab, hvor han fandt et par Falk Lauritsen reklame-indkøbsnet, som ikke kunne lukkes og tilføjede, at vi kunne henvende os til rengøringspersonalet, hvis vi skulle bruge sorte plastsække. TAK FOR HJÆLPEN, CLAUS!
Vi endte med en overvægt på 11 kg efter ompakning til de sorte sække - som vi købte i kiosken!
Inden hjemturen forsøgte vi at tilkøbe en kuffert, og fik retfærdighedsvis en fin service fra hovedkontor og det lokale kontor på Gran Canaria... det viste sig dog, at prisen for en 20 kg kuffert til hjemturen var 1000 kr. Og dermed lidt dyrere end at betale overvægt igen! Så det droppede vi selvfølgeligt.

Det hele gik stærkt i bestillingsprocessen, så vi har da ganske vist overset en betalingsfunktion et eller andet sted i deres system. Så denne kritik er mest af alt rettet mod deres håndtering af vores rejse og de forkerte/mangelfulde informationer i deres online administration.

Vi havde dog en vidunderlig uge, på et hotel vi selv havde booket :-)

Super Hurgada, Egypten.

Kan varmt anbefale Beach Albatros. Var der i august 13, med fire børn. Perfekt beliggenhed, nærmest på strand og flere lækre pool, og MASSER af plads. Hotellet er et all-inclusive, hvilket var en super oplevelse. Kan varmt anbefaledes båd snorkeltur med Pirate Divers. Det var en stor oplevelse. Hotelværelset er middel stand, men alt andet over. Vi havde en drømme ferie! Smukt smukt smukt!

Sælger har oversolgt og misinformeret.

Svigerfamilien havde booket en ferie til Lagotel/Alcudia og havde snakket med en sælger fra Falklauritsen der havde anbefalet dette hotel ud fra at vi havde småbørn med, hvilket det absolut ikke passede til.

Flyturen: Et stort rod hvor alle selskaber var blandet sammen på SAS flyveren, de startede med at give os pladser langt fra hinanden, hvor en 4 årig skulle sidde alene...

Hotellet: Gammelt 80er skrammel, med lovet wifi der aldrig virkede, værelser var dog ganske udemærkede.

Maden: Var spiselig, men hovedparten bestod af pomfritter og anden friture stegt spas.

Larmen: Hotellet er formet som en hestesko ned mod "underholdningsscenen", dvs al støj dernede fra berørte alle værelser, underholdningen var rettet mod flertallet af englændere, varede til 2330 og gjorde det umuligt at sove indtil da larmen var ekstrem høj, hvad enten det var bingo eller "shows"
Måske underholdende for større børn, men absolut ikke for folk med mindre børn der netop gerne vil få slappe af og få sovet igennem og har børn der står tidligt op.
Ideen med at være veludhvilet og få noget ud af dagen røg fuldstændigt af fløjten, hvilket var hele meningen med ferien.

Børnefaciliteterne:
Swimmingpoolerne var fine, men den lovede underholdning til børn foregik kun på engelsk og spansk, igen havde sælger lovet for meget, det får en 4 årig intet ud af.

Falklauritsen svarede aldrig tilbage til min svigermors henvendelse der ikke gik på kompensation men bare gerne ville have en beklagelse i det mindste for at sælger havde solgt et hotel der ikke passede til os, men så stemmer vi med pengepungen, der var 8 kunder der aldrig kommer igen til Falklauritsen.

An agency that does not listen to constructive feedback, does not act to change when time is still ripe, and tries to "talk away" problems instead of solving them

We had booked tickets to La Gomera. Logistics is that we had to fly from Cph, to tenerife, wait a few hours at a hotel, board a ferry, and then a busride. Tje planned, and agreed trip was supposed to take 10-11 hours. A key successfactor was to get on to a ferry at 1400, as we would then be able to reach destination around 1700 in the evening. this 1400 ferry was canceled, and the next best option was a ferry at 1900, but to save a few euros, we were put on a later boat 2030, , with the explanation that there were no other boats. With guests having smartphones, we easily discovered that the guides were not telling the truth, and that is reallynappaling. So we waited the whole day at probably the worst hotel i have ever experienced. Food absolutelynawfull, and when told so, still no action from F-L.

vores værste hotel oplevelse ever

vi havde valgt hotel kotva sunny beach bulgarien det er det værste vi har oplevet i vores mere end 20 år som charter turister dårlig rengøring elendig morgenmad , beskidt pool samt fælles arealer personale deri kke talte engelsk vi er normalt ikke kritiske og vælger gerne et mellem klasse hotel men det kan man langt fra kalde hotel kotvta vælg aldrig dette hotel med mindre vi vil have ødelagt jeres ferie

Hej Zita,

Dårlig start072-00

Vi har lige været en uge på Rhodos med Falck, og det gik ikke særlig godt. Efter landing på Rhodos skulle vi vente over en time i bussen før den begyndte at køre. Der var ikke skygge af en guide. Hotelbeskrivelsen var heller ikke i orden, den var en del ringer end forventet. Caravel i Ixia på Rhodos fortjener ikke mere end 2 stjerner, masser af støj, myg, og nedslidt er det. Personalet derimod var meget flinke. Og så kom der ikke engang en evaluering fra Falck efter afsluttet rejse, der er bare har du først betalt, så er det sgu lige meget. Nej, en gang Falck må være nok.

Hej Karl,
Vi er kede at at høre at I ikke har været tilfredse med servicen på jeres rejse. Jeg vil henvise jer til at kontakte vores kundeserviceafdeling, blot sådan kan vi tage hånd om de problemer i oplevede på rejsen og behandle jeres reklamation.
Mvh Kristoffer, Falk Lauritsen

Første ferie med baby ødelagt!

Synes virkelig det er under al kritik at vi endnu intet svar har fået fra jer. Når man laver så fatal en fejl at skrive der er børnepool på et hotel og vi kommer ned til et ungdomshotel med en baby på 10 måneder og får valgmuligheden mellem at få 1200 tilbage eller betale 8000 kr for at blive flyttet til et andet hotel. Så vi kunne vælge at ødelægge vores økonomi eller ødelægge vores første ferie med baby. Vi har nu ventet 4 uger på svar på vores klage med begrundelsen at i skal tjekke det på feriestedet selvom rejselederne forstod os og i har rettet det på hjemmesiden. Det er virkelig under al kritik. Vi har spildt vores penge på en ferie der skulle være en fantastisk oplevelse med vores baby.

Hej Bianca,
Vi er kede at at høre at I ikke har været tilfredse med jeres ferie. Vi gør ved indsendelse af reklamation opmærksom på at vi har en svartid på op til 6 uger.

Fantastisk ferie!

Jeg og en veninde tog en uge med Falk Lauritsen til Alanya.
Her blev vi mødt af en super sød guide, som fulgte os ud på et yderst lækkert hotel - Hotel Sailor.
Vi havde ikke megen kontakt til guiderne, da vi ikke opsøgte dem, da vi ingen problemer havde, men de var til stede, hver dag (på nær en dag) på hotellet + havde en nød telefon!
Vi bestilte en tur til et tyrkisk bad igennem Falk Lauritsen, og det kan vi heller ikke sætte en finger på.
Endnu en sød guide, kom og fulgte os i lufthavnen.
Super service fra Falk Lauritsens side, her hjemme i Danmark!
Fantastisk ferie og vil helt klart rejse med Falk Lauritsen igen!
Super betjening i SAS flyet tur/retur.

Tåler gentagelse.

Er netop kommet hjem fra en fantastisk uge på Samos.
Alt har fungeret perfekt fra Falk Luritsen, lige fra booking, beskrivelse af rejsemål, pris, flyrejsen med SAS, guider og selve hotellet/destinationen.
Rejser gerne med Falk Lauritsen igen.

Rigtig fin afslutning

Efter lidt misforståelser frem og tilbage har Falk Lauritsen nu vist sig fra en meget positiv side. Rejser gerne med dem igen, da jeg nu ved de vil yde deres bedste for deres kunder. Tak for en fin service og god kontakt :)

Hej Lone,
Vi beklager naturligvis, at du ikke finder vores service tilfredsstillende. Vi vil naturligvis også endnu engang beklage forsinkelsen, som vi har fuld forståelse for, ikke er en optimal start på en ferie. Som vi også skrev til dig i din henvendelse, er det flyselskabet og ikke os som rejsearrangør der skal udbetale erstatning til jer hvis forsinkelsen ikke overskrider 6 timer. Da I indhentede lidt af forsinkelsen undervejs, og dermed ikke var over 6 timer forsinket ved ankomst til destinationen, må vi fastholde at vi følger gældende retningslinjer fra Pakkerejse-Ankenævnet.
Mvh Anette, Falk Lauritsen

Ganske godt

Ikke noget dårligt at udsætte på ferien, alt var som forventet og betalt for

Ferie Resort for hele familien /.Aegean View Aqua Resort -kos

Netop hjemvendt fra en dejlig ferie på Kos.
Aegean View Aqua Resort, er et af de steder hvor man får mere end man forventer.
Servicen og modtagelsen af vores guider Laura og Mona var bare i top og professionel.

Servicen ved ankomsten til ferie resorten var der styr på, uanset om det var familier eller par. Hurtigt og nem indtjekning, gennemtænkt og imødekommende.

Selv i restaurenten, hvor de fra buffen, eller efter eget valg a la carte eller i deres gril restaurent lavede mad ud over hvad man kunne forvente- det var bare godt, sundt, variende supert lækkert , flot anrettet og forskellige desserter hver dag.
Der var tænkt på både voksen og børn.

Personalet /rengøring/ receptionen / livredder/ animations teamet var på dupperne, prof- hurtige - altid smilende og venlige- tydeligt at se at det var et godt sted at arbejde, og de kunne lide det- det smitter af på gæsterne:-))

8 pools fordelt helt perfekt på hele resortet. Liggestole var der nok af, og det var forholdsvis nemt at få plads.
Man kunne vælge ud fra det man lige havde brug for.. hvis det var fred og ro, så var der flere muligheder, og skulle man være aktiv så valgte man vandland med rutsche banerne, der var liv og glade dage :-)
Shuttelbus hver dag ned til havnen og til deres lille sten strand. Faste tider både ned og tilbage igen.
Et super valg for familier med børn , eller større familiegrupper hvor der er flere generationer. En ferie som jeg varmt kan anbefale og selv gerne vil tilbage igen.

Supert hele vejen igennem, også til prisen. ren afslapning for alle pengene.

Venlige og hjælpsomme guider

Synes godt nok falk lauritsen har fået en del dårlige anmeldelser, så nu vil jeg fortælle om vores oplevelser med falk lauritsen.
Min familie og jeg har rejst med falk lauritsen flere gange (Tyrkiet i '09, fuerteventura i '10 og kreta i '12.) og vi har været meget tilfredse. Da vi var i Tyrkiet blev 4 ud af 5 familiemedlemmer syge, men guiderne og hotellets personale var straks klar med hjælp. Guiden tilkaldte læge, som kom ud på hotellet. Guiderne mødte op på hotellet for at høre hvordan det gik og guiderne hjalp også med at få kontakt til sygehuset, som vi skulle indlægges på. Og fik også refunderet en del af pengene, fordi vi var indlagt på hospitalet dernede. Vi var rigtig glade for den hjælp vi fik på destinationen, derfor valgte vi, at vores næste rejse skulle være sammen med F.L. igen, denne gang til fuerteventura. Også denne gang var vi fuldt tilfredse.
I 2012 rejste vi med F.L. til kreta, hvor vi også havde en dejlig ferie. I år ville vi rigtig gerne rejse med F.L. til kreta igen, men de kunne ikke tilbyde en billigere rejse, som pasede til vores behov, end den vi havde fundet ved Bravo Tours. Så i år rejser vi desværre ikke med F.L.

Men ellers kan Falk lauritsen klar anbefales! :-) og stor ros til guiderne, som kan deres ting.

Rigtig dårlig indtryk!

Nogle veninder og jeg, ønskede at rejse med Falk Lauritsen på ferie. Jeg havde hørt rigtig godt om dem fra noget familie - og da vi fandt et hotel der passede vores pris og behov, tænkte jeg at det var da bare fantastisk! Jeg ringede ind til dem og spurgte til hvordan og hvorledes, hvis nogle af os skulle blive der 14 dage - og andre kun en uge. Jeg blev mødt af en sur mand i telefonen, som egentlig var fuldstændig ligeglad med hvad det var jeg spurgte til. Han svarede kun ''ja'' og ''nej'' til mine spørgsmål og jeg fik ingen rigtige svar på det jeg egentlig spurgte til.. Jeg tænker; okey, jeg prøver da bare igen senere så.

Jeg ringer derfor ind nogle timer senere, for at spørge om de samme ting. Jeg bliver mødt af endnu en sur medarbejder - denne gang en kvinde. Det var nærmest som om at jeg var en pestilens, fordi jeg ringede ind og spurgte til tingene. Meningen var egentlig at vi ville bestille rejsen når vi jo alligevel havde fat i dem - men det blev den ikke - og jeg vil ikke bestille min rejse hos dem. Hellere give det ekstra hos et andet rejseselskab og derved få en bedre ferie!

Synes det er sølle at de har sådanne mennesker til at sidde ved telefonerne, når man egentlig ønsker en oplevelse - både inden rejsen og dernede!

Hej Nellie,
vi er meget kede af at høre om din oplevelse med kontakt til vores rejsekonsulenter. Det er bestemt ikke kotume for os - tværtimod er vort højeste prioritet at give den bedst mulige service fra første kontakt og til efter hjemkomst fra ferie. Din anmeldelse er rundsendt til alle vores rejsekonsulenter sammen med en indskærpelse omkring vigtigheden af imødekommenhed og god kundeservice. Vi beklager endnu engang og håber at vi kan få lov til at give vores bud på jeres næste ferie og dermed en korrekt oplevelse af vores vanlige service.

Skidt fra starten!

Jeg havde bestilt en rejse til Tunesien med Falk Lauritsen med afgang mandag. Dette var sammen med prisen en væsentlig betydning da min kæreste arbejder om lørdagen.
Vi får senere et brev fra Falk Lauritsen om at de har flyttet vores rejse og vi skal rejse tidligt lørdag. Jeg ringer selvfølgelig ind til deres kundeservice fordi jeg ikke mener, at det kan være rigtigt, men de skylder bare skylden på flyselskabet og beklager.
Udover det finder vi senere ud af, at de også har en afgang om søndagen, men det blev der ikke nævnt noget om.
Jeg sender dem flere mails, men de beklager bare og siger at jeg kan få pengene igen.

Vi får så ordnet vores arbejde så vi rent faktisk kan komme afsted den lørdag, men det var ikke lige sådan vores ferie skulle starte.
Da vi så kommer ud i lufthavnen står der ikke noget checkin på skærmen, fordi flyet åbenbart er blevet ændret så vi farer rundt i hele lufthavnen indtil vi endelig får snakket med en som kan fortælle os hvor vi skal hen.
Vi skal derefter så flyve sammen med Apollo, men alle siddepladser og reservationer er gået i vasken, så jeg er glad for at jeg havde mit rejsebevis med så jeg kunne bevise at vi skulle have mad om bord på flyet. Ellers var det bare ærgeligt.
MEN jeg ville ønske jeg aldrig havde bestilt mad. Føj hvor var det klamt.

Servicen på hotellet var fin, men det var udelukkende fordi guiderne var så søde og ikke fordi at de var blevet sat ind i tingene eller kunne informere os om noget vi ikke allerede vidste.

Vi havde en super skøn ferie, men intet af det var takket være Falk Lauritsen.

Jeg ville absolut ikke anbefale Falk Lauritsen til nogen som helst. Jeg er utrolig skuffet.
Og det havde været så nemt for dem, at gøre tingene bedre ved at tage ansvar for deres rejser og yde god service.

Dårlig kunderådgivning

Vi havde købt en rejse til Egypten, et værelse på det 5 stjernede hotel Sahl Hasheesh. Jeg spurgte om det var en opredning på værelset da vi var 3 personer, og fik at vide at der ville være 3 senge i værelset. Vi betalte fuld pris for 3 voksne.
Da vi så ankommer viser det sig at det kun er til to personer, og der bliver sat en "drømmeseng" op. Da den kommer op er der faktisk ingen plads tilbage til vores kufferter og det lille bord og to stole stod helt henne i hjørnet og kunne ikke bruges. Jeg kunne ha´ accepteret det hvis vi havde betalt for en opredning for så ved vi jo hvad vi får, men jeg følte ikke at det var alle de penge værd. Ringede og snakkede med dem, men fik at vide AT SÅDAN ER DET BARE...... ok, tror så ikke på det de fortæller næste gang

Perfekt ferie

Vi har lige været i El Gouna med Falk Lauritsen, og sikke en dejlig ferie.
Lige fra rejsens start fungerede alting perfekt, og hotellet var helt som beskrevet.
Det er bestemt ikke sidste gang vi rejser med Falk Lauritsen. Tak for fin behandling.

Falk Lauritsen Rejser A/S Details

&