FDM travel reviews

FDM travel reviews

8.5

Super dejlig rejse med FDM

Familien tog 14 dage på rundrejse i Florida. Vi fik god vejledning og FDM var endda behjælpelig med særlige inkvarteringsønsker.
På grund af orkan kunne vi ikke komme hjem og det er jo i nøden man kan vurdere alle aspekter af kundeservicen. Her var FDM bare "helt iorden". Jeg vil ikke tøve med at anbefale FDM travel til andre, ligesom jeg også selv vil benytte dem igen :)

Hjalp os fremragende

Når jeg nu tænker tilbage på vores familie-tur til USA, så var det måske lidt for kort tid de havde givet os i Paris, da vi kun havde en time til at komme med det næste fly, og det hjalp heller ikke fantastisk meget på at flyvningen fra Danmark lige blev udsat en time.

Ellers kan jeg stærkt anbefale FDM-Travel til ALLE. De hjalp os super godt med vores rejse til USA, og forklarede godt hvad vi skulle.

Super god service

Reply from FDM travel

Kære Nikolai Tange Kristensen.

Hvor er jeg glad for at høre, at I har haft sådan en god oplevelse med vores kundeservice inden turen gik til USA – selvom tiden var lidt presset i lufthavnen i Paris.

Vi takker rigtig mange gange for den flotte anmeldelse og de fine ord, som du har givet os med på vejen.

Rigtig god dag.

Med venlig hilsen,
Majken, FDM Salg og Medlemsservice

Absolut for ringe

Vi havde bestilt rejse med hotel (Portugal) - og betalt for det. Men hotelværelset var et 1950' er karlekammer på loftet uden bad/WC. Forelagt dette var reaktionen fra FDM total ligegyldighed; det var sidste rejse med FDM !

Reply from FDM travel

Kære Michael. Det er vi rigtig kede af at høre. Vi vil meget gerne undersøge din pågældende sag nærmere for at se, hvad der er gået galt. Men vi har brug for flere oplysninger, så du må meget gerne ringe til os på 70116011 eller på mail websupport@fdm-travel.dk, så kan vi bedre hjælpe dig.

Julie/FDM travel Presse og Kommunikation

Geniale til at forstå vores ønsker

Kompeks rejse til Bangkok, Australien og NZ blev perfekt, og sted efter sted var tingene lige præcist som vi gerne vil have det.

Stemningen har ikke lagt sig endnu, 2 dage efter hjemkomst.

Magiske Sydafrika var en fantastisk oplevelse, både dannelses rejse og oplevelses rejse.
En fantastisk rejseleder, Erik Kjærsgaard, som vidste rigtig meget om det land, hvor han havde arbejdet i 2 år. Den viden han havde, forstod han at videregive på en spændende måde. Han var der for os alle, men havde også sin egen lille private distance, som kendetegner en god rejseleder. Programmet blev holdt med små skønne ekstra oplevelser.
Vi fik virkelig noget for pengene.

Dårlig oplevelse med. billeje i Barcelona

Vi havde bestilt flybilletter og billeje gennem FDM-Travel til Barcelona i 8 dage. Vi overvejede ikke at spørge om, hvorvidt bilen kun kunne køre i Spanien, da vi jo er i EU, og meget tæt på grænsen til Frankrig, som ville være en oplagt destination, når man er i Barcelona. Da vi ankom til biludlejningsselskabet, blev vi med det samme spurgt om, hvor vi skulle hen. vi svarede Frankrig, hvorefter vi fik at vide, at vi ikke måtte køre ind i Frankrig. Vi blev meget forundret, da papirerne fra FDM-Travel med deres logo på ikke skrevet noget om det. Vi ringede til FDM-Travel, men de sagde, at det stod i de særskilte papir, som vi havde modtaget fra biludlejningsselskabet, some var Holiday Autos. Jeg spurgte om, hvorfor de ikke særskilt havde oplyst om dette, da man nu er så tæt på grænsen til Frankrig, hvor svaret var, at de ikke kunne oplyse om alt! Jeg spurgte så, om de kunne være os behjælpelig, hvorefter svaret var, at de ikke kunne hjælpe os på nogen måde. Vi valgte derefter at gå til AVIS, som var meget hjælpsomme og vi kom fint frem til vores destination i Frankrig. Vi har efterfølgende været inde og tjekke FDM-Travel, og det ser umiddelbart ud til, at de ikke længere bruger Holiday Autos. Desvære lidt for sent for os, som smed ca. 1100 kr., plus en ekstra forsikring, som FDM- Travel var meget hurtigt til at skrive til os om dagen efter at vi havde booket billejen!. VI skulle naturligvis have læst alt med småt fra Holiday Autos, men vi forventede virkelig ikke, at FDM-Travel ville sælge noget, som ikke kan bruges i EU. Og hvis de gjorde, så kunne de da i det mindste gøre mere opmærksom på det. Helt sikkert har andre oplevede det samme, eftersom biludlejningsselskabets første spørgsmål var: "Hvor skal I hen?". Det er slut med at bruge FDM- Travel for os. I har ellers en kør-selv tur i USA vi godt kunne tænke os, men det tør vi ikke efter denne oplevelse. Heldigvis er der mange rigtige professionelle rejseselskaber man i stedet kan benytte både til USA og i Europa .

Fremragende

FDM Rejser har flere gange reddet vores sommerferie - på den måde, at de har haft det helt ideelle sted efter vores behov og til en rimelig pris. Sidste år var vi i Arcachon syd for Bordeaux, og det var alletiders.
Senest har jeg købt en rejse til min kones fødselsdag, men efter søgen på nettet valgte jeg at ændre min reservation til et andet hotel. Det gik problemfrit, og medarbejderen hos FDM rejser undesøgte endda en række mulige tilvalg for mig.
Vi har fået et fremragende og meget venlig service, en stor tak til alle på bureauet.

Supernem booking af flybillet - god pris og brugervenlighed

Jeg har netop booket en flybillet til New York på FDM-travels hjemmeside. Jeg brugte lang tid på at søge efter det billigste alternativ på søgemaskiner som Momondo og Skyscanner, og ved første øjekast er billetterne billigere end, hvis der bookes direkte hos flyselskaberne eller hos rejsebureauer. Jeg fandt en god flybillet på Skyscanner og blev sendt videre til Flybillet.dk, hvor jeg skulle betale. Der kom dog en masse tilbud om tilkøbspakker op, og ved at sige nej tak til disse, ville jeg bl.a. ikke modtage en god service fra Flybillet.dk. Dette gjorde mig usikker, da jeg ikke vil betale ekstra for at få en god service og muligheden for at få hjælp fra Flybillet.dk, hvis der skulle være problemer med flyrejsen. Jeg havde derfor ikke lyst til at købe min rejse hos Flybillet.dk. Hos FDM-travel bookede jeg den samme flyrejse til den samme pris, som jeg havde set andre steder på nettet. Under hele bookingen er det overskueligt at se hvilken rejse man har valgt, prisen på billetterne og hvilke tilkøb man EVENTUELT kan gøre. Desuden må jeg meget gerne ringe og skrive til FDM-travel hvis jeg har spørgsmål omkring billetterne.
Jeg har før bestilt ferier (fly+hotel +ferieboliger) hos FDM-travel og har kun haft gode oplevelser med dette rejsebureau!

USA tur Florida

Vi bestilte en tur til Florida med 4 dage i New York inden. Vi havde været inde, personligt hos FDM da vi havde nogle ting som vi gerne ville drøfte med FDM. Vi havde selv lagt turen og bad om hoteller og billeje hos FDM. Konsulenten skrev det ned men var mere isterreneret i at sælge os 4 dages krydstogt til Karibien som vi dog fra sagde os. Vi pointerende over for konsulenten, at vi skulle have en SUV at køre i da vi var 4 voksne og meget bagage. Vi fik rejsen tilsendt en uge senere og efter et par tilrettelser så var alting i skønneste orden, troede vi. Vi undere os over at vi ikke fik at vide hvorledes betalingen skulle forfalde og efter en telefon opringning til rejse konsulenten blev vi bedt om at oplyse visa kort nummer, udløbsdato og kontrolkode så skulle konsulenten nok sørge for at betalingen blev gennemført. Det er simplethen så uprofessionelt som nået kan være. Efter et par måneder undrede vi os over, at vi ikke havde hørt mere fra FDM da vi mente, at vi skulle have et rejse hæfte over den rejse som vi skulle gennemføre. Fat i knoglen igen for derefter at få at vide, at den rejse vi havde bestilt der var der ikke ikke inkluderet rejse hæfte. Det kunne FDM godt have fortalt os. Desuden var den konsulent vi bestilte rejsen ved ikke mere i fimaet og en anden havde taget over. Vi at vide at vores mellemlanding i Heathrow var ændret så vi nu havde 1. time til at skifte fly. det fandt vi ud af er alt for lidt tid i så stor en lufthavn selvom konsulenten mente noget andet. Vores fly til USA blev 1 time forsinket pga. os. Da vi så skulle have bilen som vi havde bestilt hjemmefra og som vi udtrykkeligt havde bedt om, skulle være en SUV, ja så får vi en Toyota Rav 4 som er en meget lille SUV. Jeg var møg hamrende irriteret over dette og måtte derfor betale ekstra for at få en større bil.
Min konklusion er, at jeg selv kunne have gjort det arbejde som FDM gjorde for os.
Desuden virker det som, at man har fast rutine og tidspunkter som man forholder sig til. Kan ihvertfald sige, at jeg ikke vil bruge FDM igen.

Fejl rettet hurtigt og tilfredsstillende

Har netop været på forlænget weekend i Riga sammen med 5 andre personer. Rejsen var bestilt med fuld pension, men det viste sig, at det var en fejl. Hotellet havde ikke spiserestaurant, og havde aldrig haft ophold med fuld pension. Hotellet kontaktede FDM om fejlen, hvorefter vi fik besked på at spise på valgfrie restauranter i Riga og efterfølgende sende regningen til FDM.
Rejsen var godt og tilfredsstillende arrangeret med ophold på et godt hotel. Efterfølgende en overordentlig tilfredsstillende behandling af problemet med den fulde pension. Jeg kan varmt anbefale FDM Travel.

Utrolig dårlig information

Vi har været i USA. Dejlig oplevelser, men den startede meget dårligt fra rejseselskabets side..........

Da vi bestilte rejsen sagde vi at det var med 2 førere på bilen, vi fik så at vide af en rejsekonsulent at det var med i prisen, Men så 2 dage inden vi skal afsted finder vi så ud af at vi skal betale for ekstra føre af bilen og at der står man skal ha et internationalt kørekort. Skrev derefter til hende rejsekonsulenten hun skriver : " Jeg er ked , men kan ikke huske hvad vi har talt om …taler med mange hele tiden…
Med Holiday Autos er det sådan man kan enten vælge standard(som I har) eller man kan lave tilkøb hvor der er ekstra chauffører og 1 tank benzin alternativt betale for ekstra chauffør og benzin når man henter bilen (nogle firmaer er ekstra chauffør gratis når man er samboende – men dette er ikke noget jeg kan garantere)"

Det kan jo ikke passe at man ikke kan stole på hvad en såkaldt erfaren rejsekonsulent siger :(
Hun ligger det jo over til at det KUN er vores egen fejl og at ikke på nogen som helst måde vil kompensere for noget som helst.

Kan kun sige til til dem der i fremtiden vil bestille gennem FDM Travel, stol IKKE på hvad rejsekonsulenten siger, men på det skrevne.

Kære Diana

Mange tak for din anmeldelse af FDM travel her på Trustpilot. Jeg er glad for at høre at I har haft en god tur til USA, men er naturligvis ked af at høre om den dårlige oplevelse inden ferien egentlig startede.

FDM travels rejsekonsulenter er både erfarne og dygtige, som naturligvis kommer med anbefalinger, ideer til oplevelser og øser ud af deres erfaringer, når de rådgiver og hjælper med planlægningen af jeres rejse. Men rejsekonsulenterne er også blot mennesker, som hjælper mange rejsende og det kan desværre ske at de ej kan huske samtlige detaljer i reservationen.

Når vi efter bestilling af rejsen beder jer om at læse de fremsendte papirer nøje igennem, er det jo netop for at opdage eventuelle uoverensstemmelser, fejl eller for at kunne tage fat om tvivlsspørgsmål.

Da du to dage inden afrejse opdager, at der kun er anført en chauffør og ikke 2, tilbød rejsekonsulenten at I tilkøbe den ekstra chauffør, men det ønskede du ikke at benytte dig af. Prisen for den ekstra chauffør er den samme, uanset hvor i forløbet man ønsker den ekstra chauffør – uanset om den havde været på fra start eller blev tilkøbt umiddelbart inden afrejse.

Jeg beklager hvis I ikke har været tilfredse med hele forløbet, men er glad for at høre at det overordnet var en god tur.

Falsk varedeklaration!

Kom hjem fra 10 dages ferie på Rhodos d. 23. juli, og har efterfølgende sendt klage til FDM. Hotellet Ocean Blue ser fantastisk ud på FDM's hjemmeside. Dette er et såkaldt 4,5 stjernet hotel, men det har OVERHOVEDET ikke hold i virkeligheden. Opholdet var en "All-inclusive" ferie. Hele vores historie vil tage al for lang tid at skrive her, men her er nogle af punkterne:
- Hotellet ligger i forlængelse af landingsbanen ved lufthavnen. Godt nok 4-5 km. fra lufthavnen, men fly under indflyvning kommer i 100-200 meters højde henover hotellet med 10 - 15 minutters intervaller - HELE døgnet. Dette var ikke anført nogen steder, da vi købte vores ferie. (Efter vi har sendt vores klage, er dette rettet på FDM's hjemmeside).
- Vi bestilte et "Superior" værelse til 2 voksne og 2 børn. Det var et værelse, hvor alle 4 senge stod side om side. Der var ikke en gang plads til at man kunne gå ind imellem sengene.
- Restaurant afbilledet på FDM's hjemmeside var slet ikke åben
- 2 håndklæder til 4 personer
- 2 stole til 4 personer
- All-inclusive. Vi kunne ikke få drinks før efter kl. 18.00
- Maden generelt på hotellet var meget lidt tiltalende og ikke apetitlig
- Største skuffelse var, at der ingen hjælp at hente hos FDM, da vi ringede hjem for at få hjælp! De ulejligede sig ikke en gang med at ringe tilbage - selvom de gentagne gange lovede at vende tilbage.
............historien er længere - hold Jer væk fra FDM.

Familien Mulvad
Randers

Hej Martin

Mange tak for din tilbagemelding på din ferie og din anmeldelse af FDM travel her på Trustpilot.

Jeg er rigtig ked af at høre om jeres oplevelser, og de skuffelser I har haft på jeres ferie til Rhodos.

Mine kollegaer i vores kundeservice har modtaget din klage, som de naturligvis vil besvare, så snart de har undersøgt jeres klagepunkter til bunds og snakket med vores græske samarbejdspartnere.

Jeg håber at I sammen finder en løsning, ligesom vi naturligvis jeres feedback og kritik til efterretning.

Community Manager

Løgn eller inkompetence, svar fra FDM

Så fik vi svaret pr. brev, på vores klage. Én lang ansvarsfraskrivelse, hvor man ikke forholder sig til konteksten af min mail, men skyder (med forkerte fakta) på de enkelte punkter og det er reelt ikke det som det handler om..

FDM's rejsekonsulent har fejlinformeret i væsentlig grad og jeres produktbeskrivelse lever ikke op til virkeligheden. Det er at oversælge et produkt til en, for hotel standard og sted, alt alt for dyr pris. Igen, sjovt nok præcis det budget jeg gav jer..

Andre har købt 1½ mdr. før, billigere og nogen har købt 2 dage før, billigere. Så argumentet med dyre flybilletter og dyrere hotel priser uden rabatter holder ikke! Det er så langt at sige, løgn, eller en uforsvarlig inkompetence. Så tag stilling til det og ager ansvarligt derefter, det ville klæde FDM-travel... I beskriver desuden ting "rundt om i verden" som nogle standarder vi aldrig har oplevet "rundt om i verden", men når I kan bekrive den pizza bar på hotellet som "øens bedste", uden at have noget at have det i, så kan man jo beskrive alt som det passer i ens verdensbillede. Det hører hjemme hos 4 rangs rejsefirmaer, ikke hos FDM-travel.

Svar mig enkelt på:
Hvordan kan 2 voksne og 2 børn bestille 12 HELE dage til knap 28.000,- kr. (børn på 9 og 12 år) ca. 1½ mdr. før afrejse og
2 voksne og 2 børn bestille til under 20.000,- kr. for otte HELE dage (børn på 5 og 8 år) 2 dage før deres afrejse og vi,
2 voksne og 2 børn skal betale knap 30.000,- kr. for 9 HELE dage (børn på 4 og 5 år.)...

Når I kan forklare hvordan det hænger retfærdigt sammen, så skal jeg nok tie stille. nåh ja, de gav jo ikke et budget, men bad om bedste pris...

Det er useriøst, uærligt og dybt dybt skuffende FDM-travel..

Hej Rolf

Tak for din anmeldelse af FDM travel her på Trustpilot.

Jeg er rigtig ked af at høre at jeres ophold på Hotel Belvedere på Mallorca ikke levede op til jeres forventninger.

Vi har netop i går modtaget din klage, men endnu har mine kollegaer ikke nået at kigge på den. Du vil naturligvis høre fra mine kollegaer i vores kundeservice, som nu går i gang med undersøge dine kritikpunkter, og jeg håber vi finder en løsning på situationen.

Jeg håber på din forståelse for at jeg desværre ikke har mulighed for at kommentere på en igangværende sag, men takker for at du deler din oplevelse med os – og andre rejsende her på Trustpilot.

Community Manager

Billigt, nemt og overskueligt....

Bestilte rejse over nettet, og fik alle de nødvendige dokumenter, biletter som jeg havde brug for. Rejsen/opholdet stemte overens med deres beskrivelse på hjemmesiden - vi ses en anden gang ;o)

Stor tilfredshed!

Vi har nu bestilt samlede rejser og hotel hos dem flere gange, og de har været yderst behjælpelige med dette. Så hvad angår service så er de helt i top! Desuden er deres hjemmeside meget nem at benytte og overskuelig, de gør virkelig hele processen mere enkel :) !

Meget professionelt rådgivning som gav god mening

De var meget hjælpsomme med en rejse for en teenage pige til sydney/Australien.
Rejsen var lidt dyrere end via nettet, men de gav god rådgivning mht rejsen.
Det var første gang vors pige skulle flyve alene.

Perfekt information

Vi boede på Hotel Rosenburg i Husum i 3 døgn 30. marts Påskedag og fik god behandling i flot pyntede lokaler.

En komplet OK bestilt tur til Japan

Flyrejsen til og fra Japan samt hotel i Narita var reserveret og bestilt helt som aftalt forud

Brændestabel

Ejeren af huset havde skrevet en seddel: "det er en kold tid så I må ta brænder bag ved sommerhuset." Det var en skøn uge med dejlig varmt hus.

God og sikker service

Vi har rejst mange gange med FDM travel - mest til storbyer - Barcelona, Berlin, Wien, men også til Tenerife og altid været tilfredse med fly og hotel, så det kan kun anbefales.

FDM travel Details

Visit FDM travel