FDM reviews

FDM reviews

4.2

Fremragende service i topklasse. :)

Har kun godt at sige om FDM. De er altid venlige når man ringer til dem. De har en god og velopdateret hjemmeside. Har endnu ikke oplevet selv deres vejhjælp. Men sætter min lid til at de bruger de bedste folk til opgaven.
Torsdag d. 10/4-2014 ringer jeg ind til FDM og skal rette nogle oplysninger ang. biltype og registreringnummer. Oplysninger bliver modtaget og allerede 30 sek. efter kan jeg se opdateringen på vores medlemsside. Dejligt at se det virker og tingene bliver gjort med det samme. Top notch herfra. :D

Reply from FDM

Kære David Lennox Helner.

Hvor er vi glade for at høre, at du har haft en god oplevelse med vores kundeservice og vores hjemmeside. Jeg håber, at også vores vejhjælp kan leve op til dine forventninger.

Vi takker rigtig mange gange for den fine anmeldelse og de rosende ord, som du har givet os med på vejen.

Rigtig god dag.

Med venlig hilsen,
Majken, FDM Salg og Medlemsservice

værditab

føler mig snydt af fdm de skulle hjælpe mig med værditab

min bil er er ikke til at sælge da den har været i opretterbænk

bilen er fra 2008 fdm juristen mener at der ikke er noget værditab

Kære KTP.

Jeg er ked af at høre, at vores rådgivning ikke har levet op til dine forventninger i forbindelse med vurderingen af værditabet på din bil.

Jeg har desværre ikke nogen kontaktoplysninger på dig, hvorfor jeg heller ikke kan kommentere på den konkrete sag. Hvis du har lyst, giver vi dig gerne feedback eller en uddybning af afgørelsen, og hvordan vi er nået frem til den.

Har dette interesse, skal du være meget velkommen til at kontakte os på tlf. 70133040 eller pr. e-mail fdmmedlemsservice@fdm.dk

Ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen,
Majken, FDM Salg og Medlemsservice

Meget useriøst....

Efter forgæves at have skrevet mail til FDM 2 gange i foråret 2013,, lykkedes det endelig at komme igennem og få bekræftet at mit abonnement på vejhjælp er opsagt.... for vel Ca et halvt år siden.....
Det er så med stor forundring at jeg nu kan se på min BS oversigt at de opkræver både kontingent og vejhjælp for 2014...... Ved henvendelse har jeg fået at vide at begge dele er opsagt pr 15/1 2014
Så nu har jeg så fået lov at betale vejhjælp 2 gange både gennem min forsikring og gennem FDM.....Tak FDM!
Nu sidder jeg så og er lidt i tvivl om hvad jeg bliver opkrævet i 2015.......

Kære Arno
Tak for din anmeldelse.
Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores service i alle vores kontaktpunkter. Derfor er jeg selvfølgelig ked af, at du har haft en anden oplevelse med os.
Jeg kan se, at vi allerede har svaret dig på e-mail, så alt skulle være i orden nu.
Jeg ønsker dig en glædelig jul og et godt nytår.
Iben, Salg & Medlemsservice

Proffesionelt og til aftalt tidspunkt.

Synsmand gik bilen grundigt igennem, og havde ikke nogle dårlig oplevelse med synet. Hurtigt og problemfrit.

Kære Michael
Mange tak for din anmeldelse. Vi værdsætter altid brugeres bedømmelser af os.
Det er dejligt at høre, at du er tilfreds med det syn, som du fik foretaget.
Vi glæder os til, at kunne byde dig velkommen igen.

FDM`s Samhørighed med Lærerstandens Brandforsikring

Jeg har meldt mig ind i FDM og opdager ved et tilfælde at de er en del af, eller omvendt, Lærerstandens Brandforsikring.
Dette passer ikke ret godt ind i FDM`s mål om at forsøge at højne kørselssikkerheden, når jeg har en oplevelse hvor jeg bliver kørt ned af et medlem af denne forsikring, som helt og klart går ind og arbejder målrettet på at frifinde deres medlem, og sørge for at jeg som skadelidt ikke får en erstatning som svarer til en anstændig behandling.
Jeg vil foreslå at FDM arbejder frem mod at ændre lovgivningen på dette område, så skadelidte ikke bliver sorteper og forsikringernes jurister løber med sejren hver gang.
At FDM profilerer sig på samme niveau som nævnte forsikring, klæder absolut ikke FDM og jeg har også meldt mig ud da jeg ikke med den ene hånd indbetaler noget, og så egentlig har ret til erstatning ikke får noget i den anden hånd ønsker jeg ikke fortsat medlemskab.

Hej Henning

Vi er kede af din oplevelse af sagsforløbet og vi bestræber os altid på at behandle vores medlemmer fair. Udfaldet af din sag kan vi dog desværre ikke ændre.

Kenneth Lynggaard
afdelingsleder

Umuligt at finde ud af at afmelde nyhedsbrev

Jeg er ikke medlem mere. Nu har jeg prøvet at afmelde nyhedsbrev som medlem, men det lykkedes ikke. Jeg får stadig nyhedsbrev. Jeg kan ikke finde et sted at afmelde som ikke medlem. Der burde være et direkte link i mailen, hvilket jeg ikke har kunnet finde.
Det er bare for ringe.

Hej Yepter,
Tak for din feedback, som vi i FDM altid er interesserede i at få, så vi kan blive bedre. Vi beklager, at du har haft problemer med at afmelde nyhedsbrevet. Vi har haft omfattende tekniske problemer med afmeldingen, og disse problemer er desværre ikke løst endnu. Hvis du kontakter os via fdm.dk/kundeservice, skal vi nok sørge for at få dig afmeldt. Mvh. Ida, Onlinekoordinator, FDM

Dårlige sagsbehandling i juridisk afdeling og grov ansvarsfralæggelse

Jeg blev medlem af FDM for en måneds tid siden og benyttede mig af tilbuddet om at få slutseddel på bilkøb vurderet af dem. Det gik hen og blev en særdeles ubehagelig og tidskrævende oplevelse, da en af de studentermedhjælper, som de åbenbart sætter til at gøre arbejdet, ikke gav en tilstrækkelig rådgivning og det måske, eller måske ikke, har resulteret i, at jeg ikke kan benytte mig af fortrydelsesretten i forhold til bilkøbet, på trods af at jeg har gjort, som de sagde, jeg skulle, nemlig meddele bilforhandleren indsigelser til slutsedlen indenfor 5 dage efter slutsedlen var underskrevet. Det er stadig ikke lykkedes mig at få et svar fra dem på, hvad jeg rent konkret skulle have gjort forkert og hvorfor de ikke har oplyst mig om, hvordan jeg skulle handle helt konkret, når jeg ikke kunne godkende slutsedlen, fx returnere bilen elign.

I en efterfølgende klagebehandling oplevede jeg en meget ensidig fortolkning og ukritisk forholden sig til egne medarbejdere og præstationer og uforskammede beskyldninger mod mig, som intet hold har i sandheden, i et groft forsøg på ansvarsfralæggelse fra FDM's side. Jeg er meget rystet over den behandling !

En forening for bilejere, som man betaler for at repræsentere ens interesser og som reklamerer med en masse tilbud til medlemmerne, forventer man støtter en i tvivlsspørgsmål og konflikter med autoforhandlere, værksteder og diverse. Og så viser den første søgning på hjælp sig at udvikle sig til den slags, hvor man tvært imod kommer til at kæmpe imod ens egen interesseorganisation !?! Uhørt !

Det er under al kritik og så snart det er mig muligt melder af foreningen igen ! Så er man bedre tjent uden dem.
ktp found this review useful

Kære Golfbanen 100
Tak for dit indlæg. FDM er altid interesserede i feedback fra medlemmer og kunder, så vi kan forbedre os.
Jeg er ked af din oplevelse med vores rådgivning. Det er bestemt ikke meningen, at vores medlemmer skal føle sig dårligt behandlet. Jeg kan desværre ikke se din sag, da du er anonym her på Trustpilot. Du må meget gerne kontakte os på klager@fdm.dk, så kan vi kigge på din sag.
Iben, FDM Klageteam

Kan ikke finde ud af at sende medlemsbladet til mig

Jeg har været medlem hos FDM lidt under 1 år og har meldt mig ud, simpelthen fordi jeg måned efter måned ikke fik mit medlemsbald "Motor"

Det startede vist nok i maj 2013, hvor jeg ikke fik mit blad, jeg rykkede og de sendte det til mig. Det samme skete i Juni måned. Jeg fik forklaringen at det måtte være distributøren. Jeg skrev at skete det 3. gang i træk, ville jeg melde mig ud. Gæt 3 gange hvad der så skete. Juli nummeret af bladet kom IKKE. J

Jeg skrev til FDM i min opsigelse, at jeg syntes det var dårligt fra deres side. Jeg oplyste at jeg selvfølgelig skulle have juli måneds medlemsblad, selvom jeg meldte mig ud samt de kommende blade for den periode jeg måtte have betalt forud for og hvornår udmeldslsen så var fra og hvor meget har jeg betalt for eller skylder jeg for?
De svarede blot at de havde modtaget min udmeldelse, noget info om vejhjælp og betalingsservice skulle afvises inden den. 7 i måneden. INTET om, at svare på mine spørgsmål.
Jeg har så ikke nået at få afvist den her i august, men medlemsbladet for August som jeg så er berettiget til er heller ikke kommet endnu og vi har den 8. august 2013.

FDM er bilforbrugernes "vagthund", men syntes ærlig talt ikke at de behandler deres kunder særligt godt. Så to stjerner, fordi deres medlemsblad til tider er i orden og er flinke når de skriver og ringer.

Kære Michael
Tak for din anmeldelse. Det er godt, at du tager dig tid til at gøre opmærksom på det, når vi ikke lever op til dine forventninger, for det giver os dels mulighed for at rette eventuelle misforståelser, og dels giver det os mulighed for at blive bedre.
Jeg er ked af at høre, at du har meldt dig ud, jeg kan desværre ikke se din sag, da jeg ikke har dit medlemsnummer. Du må meget gerne skrive til os på klager@fdm.dk, så kan vi finde en løsning på problemet.
Med hensyn til bladet for august måned, så holder Motor sommerpause frem til 30. august, hvor Motor 9/2013 er på gaden. Den nyeste udgave af Motor udkom den 28. juni og er gældende for juli og august.
Iben, Salg & Medlemsservice

FDM vil ikke have udedanskere derfor valgte jeg ADAC som leverandør

Jeg har flere gange forespurgt FDM om jeg kan blive medlem. Jeg får aldrig svar.
Da jeg boede i Tyskland i 3 måneder, spurgte jeg ADAC om jeg kunne blive medlem

SELVFØLGELIG kunne jeg det også downloade alle deres MOTOR blade
Jeg er en glad og tilfreds ADAC medlem, selvom mange sagde til mig, hvad får du ud af det ?
Mit råd LUK og nedlæg FDM, det er kun tosser der er medlem der

Kære Bo
Tak for din anmeldelse.
Jeg beklager, at du aldrig har modtaget et svar fra os. Jeg har ledt i vores mails, og jeg kan desværre ikke se nogle henvendelser fra dig, så der må være sket en fejl.
Man kan sagtens være medlem af FDM, når man bor i udlandet, og vi sender også Bladet Motor uden ekstra beregning. Man kan selvfølge også vælge, at læse det på nettet.
Vi ønsker dig en god sommer.

Bondefanget

Sagsnummer: 10518496.
Af for andre ligegyldige årsager, opsagde jeg FDM medlemskab og Vejhjælp for en tid siden. Så får jeg til stor forbavselse at vide, at først om et år udløber medlemskabet.
Man henviser til snirklede og uforståelige §§'er og linker endda til et godt skjult sted på hjemmesiden hvor der står 1 års binding.
Kære FDM. Følg dog med tiden. Aldrig, aldrig vil jeg være medlem af FDM under denne bondefanger §. Desuden SKAL FDM vel ikke binde folk i et år??

Jeg blev for få år medlem, ved at jeg ringede. Jeg fik tilsendt girokort og IKKE ANDET.
Det er helt uhørt. FDM kan vel ikke forvente, at alle bilejere er mere eller mindre IT nørder. - Skam jer.

Kære Ernst
Tak for din anmeldelse.

Det er korrekt, at FDM medlemskabet løber i 1 år af gangen. Kontingentet betales forud for 1 år og udmeldelse kan ske med 1 måneds varsel. Vi beklager naturligvis, hvis vi ikke har gjort det tydeligt nok, da du meldte dig ind. Det er bestemt ikke vores mening, at holde noget skjult for vores medlemmer.

Vi vurderer løbende vores betingelser og prøver at justere dem, så de er tilpasset kundernes/medlemmernes ønsker og behov. Så vil vil naturligvis bruge din anmeldelse som input til dette.

Iben, Salg & Medlemsservice

Vejhjælp opfylder ikke egne betingelser

Min bil gik desværre i stykker idag efter jeg havde været ude og handle og var på vej hjem med bilen fuld af madvarer.
Ringer til FDMs vejhjælp (Dansk Auto Hjælp), får bilen transporteret til nærmeste værksted, hvorefter chaufføren fortæller mig at FDMs abonnement ikke dækker hjemtransport af føreren, hvilket jeg stiller mig stærkt undrende over for, hvorefter chaufføren kalder op til centralen hvorefter han får bekræftet at abonnementet ikke dækker hjemtransport af fører.

Så jeg endte med at stå 10 km væk hjemmefra, ved værkstedet, med en bil fuld af madvarer og skulle hente børn fra daginstitution.
Chaufføren fortalte endda, at han tit var udsat for det samme, og selv om han gerne ville, måtte han ikke køre folk videre hjem fra værkstedet, da det ikke var med i abonnementet.

Nu har jeg selv tjekket betingelserne for FDMs vejhjælp og der står klart under punkt 1.5 af de dækker videretransport af fører.

Måske FDM skulle sørge for at informere Dansk Auto Hjælp om deres betingelser.

Update:
Som det ses herunder opfordrer kundeservicechefen hos FDM mig til at kontakte dem, så de kan undersøge sagen yderligere.

Det gør jeg øjeblikkeligt, hvor jeg oplyser mit abonnementsnummer, adresse osv.
Derefter bliver jeg kontaktet af en salgsassistent, som lover at de vil kigge på sagen inden for en uge og vende tilbage til mig.

Jeg har snart 2 uger senere intet hørt fra dem.
Udadtil vil de gerne virke meget service orienterede, men når det kommer til stykket, er det vist så som så med den gode service.

Kære Kenth
Jeg er rigtig ked af at høre om din oplevelse med din vejhjælpsassistance.
Du har helt ret i, at FDM vejhjælp dækker videretransport jf. betingelserne. Derfor burde du have fået dette tilbud i forbindelse med din assistance.
Nu kender jeg ikke dit forløb i detaljer, men hvis du har anvendt vejhjælpsaftalen gennem dit forsikringsselskab eller hvis der er fulgt vejhjælp med, da du købte din bil, så er du ikke altid sikret videretransport.
Derfor vil jeg rigtig gerne kende din sag nærmere, så jeg kan følge op på den. Du må meget gerne skrive til mig på:
klager@fdm.dk, Att. Kundeservicechef Christian Strøm.

Kære Kenth
Vi undskylder at du ikke har hørt fra os.
Vi har svaret dig direkte på din mail nu.
Iben, Salg og medlemsservice

hvorfor fdm

Jeg har gemen ca 10 år været fdm medlem og regnede med hjælp og støtte ved bil sager........men inge interesse for at hjælpe overhoved samt en arogant holdning da jeg fik brug for dem.
Det er sku for ringe fdm....?

Ps fdm forsikring var dobbelt så dyrer som alka.

Kære Jacob
Tak for din anmeldelse af FDM.
Vi arbejder hele tiden på at forbedre vores service i alle vores kontaktpunkter. Derfor er jeg selvfølgelig ked af at høre, at du har haft en anden oplevelse med os. Det er godt, at du tager dig tid til at gøre opmærksom på det, når vi ikke lever op til dine forventninger, for det giver os dels mulighed for at rette eventuelle misforståelser, og dels giver det os mulighed for at blive bedre.
Du må meget gerne kontakte os på klager@fdm.dk, så håber jeg, at vi kan finde en løsning på problemet.

Fungere bare.

Jeg har intet at udsætte på FDM butikken. Alle de gange jeg har brugt dem, har det virkede. Så kun positivt herfra.

Som jeg så lige har fundet ud af, skulle have sin anmeldelse et andet sted. NÅ hvad pokker. Lidt god karma her også ;)

Jeg har heller ikke noget at udsætte på FDM. De gange jeg har været i kontakt med dem, har de svaret prompte og effektivt.

Kære martin
Tusind tak for din pæne anmeldelse, den værdsætter vi højt. Det er godt at høre, at tingene fungerer upåklageligt både på netbutikken og hos FDM.

Grænser til bedrageri.

Jeg købte en kaskoforsikring igennem mit FDM medlemskab.

I Oktober måned ringer en hurtigttalende sælgertypde og spørger hvorfor jeg ikke har betalt mit FDM medlemskab, om der er noget de kan gøre bedre. Jeg forklarer ham at jeg er tilfreds, medlemskabet er bare ikke trukket på PBS, men jeg tilbyder at betale med baknkoverførsel med det samme, det ønsker han ikke, men han vil sende mig et Girokort.
Jeg modtager ikke noget Girokort, jeg kontakter FDM i November og spørger til det, får svaret at det er en fejl, at de sender det med det samme.

I Januar modtager jeg "Motor" og kommer i tanke om at jeg aldrig har fået det girokort og ringer igen, samme svar, et uheld...

Så kommer forsikringen, ændring fra fuld kasko til kun ansvar, til 4541,00 PER KVARTAL ???

Jeg røg i RKI i Augustmåned sidste år pga en strid med Statoil, jeg er sikker på at det har sat mig i en sværere position i FDM, men at skide på folk på denne måde er helt absurd. De vil nu have over 9000 kroner af mig for at ansvarsforsikre min bil det første halvår = jeg er blevet tvunget til at sælge bilen for ikke at ryge i et dybt hul. Det er sgu ikke helt det jeg havde regnet med fra FDM, jeg betaler mine regninger og medlemskaber til tiden, det har jeg altid gjort, i mine øjne er FDM en bedragerisk forening.

Kære Jan Hansen
Jeg er oprigtig ked af at læse, at du har haft en dårlig oplevelse med dit FDM medlemskab. Vi vil meget gerne i kontakt med dig, så vi kan få løst denne uheldige situation. Du må meget gerne sende os en mail på klager@fdm.dk med dine kontaktoplysninger og dit medlemsnummer, så kontakter vi dig.

Kundeservicechef

BEMÆRK: 1 år og 1 mdrs opsigelsesfrist....

Dette er blot til den almene information. FOR de personer der ønsker at udmelde sig af FDM, sørg for at dette sker ALLER senest 1 mdr før betaling for det næste års medlemsskab.....

Jeg har netop udmeldt mig af FDM med aktuel udmeldelse 2/2 2014.... :-) Det er sgu' da til at grine af!!!!!

BEMÆRK ligeledes LAAAAAAANG upsigelsesfrist for FDM vejhjælp - 3 mdr + 1 mdr (hvis man er så uheldig at vælge at udmelde sig primo i måneden).,....

Kære Benglb

I FDM vejhjælp er det første år uopsigeligt, derefter kan vejhjælpen opsiges til forfald eller løbende måned + 3 måneder, hvilket er beskrevet i betingelserne som altid kan ses på fdm.dk og som du får tilsendt når du køber FDM vejhjælp. Hvis bilen er solgt så tilbyder vi, at du kan få den resterende vejhjælp overført til dit nye køretøj.

Vi vurderer løbende vores betingelser og prøver at justere dem, så de er tilpasset kundernes/medlemmernes ønsker og behov. Og lige nu har vi et projekt kørende, der især har fokus på vores betingelser på FDM vejhjælp.

Rigtig god forbrugerorganisation

Jeg har været medlem i flere år, og har benyttet mig af netbutik, juridisk assistance og forsikringstilbud. Jeg har altid fået en super service og jeg anbefaler alle venner og bekendte, at melde sig ind i FDM.

pengene værd

Da jeg begyndte at lede efter ny bil meldte jeg mig ind i fdm og kiggede lidt på deres tjek af bil før man købte. Men jeg syntes godt nok at det var mange penge at de skulle have. Men ok det var så også et 3 timers tjek at jeg kiggede på. Men jeg besluttede mig alligevel for at købe det sammen med medlems skabet og det var de bedste penge som jeg nogen sinde har givet ud før jeg købte bil. De var meget profesionelle og jeg var forbi dem på vesterballe vej i fredericia imens at de var igang med bilen og de fortalte om en masse fejl som de havde fundet. Så det kunne havde blevet en dyr affære hvis jeg ikke havde købt den pakke. Men her også en stor ros til brian fra damm-auto. Jeg ringede til ham før at de var færdige med bilen og fortalte ham lidt om det. Det eneste han sagde var at det ikke var noget problem når han havde bilen tilbage og seddel fra fdm hvad den fejlede. Så kørte han på værekstedet med bilen og seddelen fra fdm. Så måtte de lave den og manden holdte ord. Så det var en god handel

Bestilte en jakke i web shoppen. 2 dage senere var den leveret.

Simpelthen for meget i lommen på feks Trafikstyrelsen

Fdms troværdighed er lig nul i en retssag da man ikke tillægger deres test nogen betydning for en sag.

Skuffende!!

Jeg har været medlem hos FDM igennem små 5 år, og har kun benyttet mig af meget få af deres tilbud.
Men for en måneds tid siden, valgte jeg at bestille en FDM vedligeholdelsestest, hos FDM center Esbjerg.
Efter bilen var gennemgået af testcentret, gennemgik de de kritikpunkter de havde fundet - og indtil da har jeg bestemt ingen kritik, oplevede at det var en seriøs og grundig gennemgang.
Problemet opstår da testmanden vil vise mig at der er gennemtæringer i støddæmper-holderen, og han begynder at stikke og dreje godt og grundigt i den højre støddæmper holder ved højre baghjul.
Jeg kan godt se hans pointe og nævner at jeg om en måned har bestilt tid til at få skiftet hele undervognssættet, og spørger ham om der vil være problemer med at vente 1 måned, hvilken han ikke mener der vil.
Dagen efter om morgenen kører jeg på arbejde, og pludselig hopper støddæmperen på højre baghjul (netop den som han dagen forinden havde stået og skruet og prikket godt og grundigt i) igennem holderen, og ned i hjulet som eksploderer.
Jeg har efterfølgende kontaktet FDM ang. dette, da min pointe var, at hans lidt voldsomme behandling for at bevise sin pointe har gjort at han fik ødelagt støddæmper-holderen så meget at dette skete. FDM afviser dette, og jeg påpeger så overfor dem, at hvis de mener at den i forvejen har været i så dårlig (gennemtæret) stand at FDM testmandens lidt hårdhændede ikke har været af betydning for dette, så overrasker det mig at han overhovedet lod mig køre fra testcenteret, uden at påpege at der var risiko for dette kunne ske - han mente jo netop at den godt kunne køre en måneds tid mere - men dette sker altså DAGEN EFTER at den har været til vedligeholdelsessyn.

Så min pointe er, at enten må det have været testmandens hårdhændede behandling, eller også er det utrolig dårlig information (og i dette tilfælde ligefrem mangefuld - der kunne have kostet stor person og bilskade), af en person som ellers selv fortalte mig at han havde 25 års erfaring i branchen, bestemt ikke det jeg umiddelbart forbinder med FDM.

Jeg betalte netop 1665kr. for at undgå uforudsete omkostninger, men i stedet kom det til at koste mig yderligere 3400kr.

FDM fraskriver sig et hvert ansvar i denne sag, men beklager blot min oplevelse - hvilket jeg rent praktisk set ikke kan bruge til ret meget.

Jeg vil dog slutte af med at nævne at jeg havde en god samtale med manden der udførte testen på FDM centeret, under hele forløbet, men dette lille positive aspekt blegner desværre i forhold til min meget negative oplevelse!

FDM Details

Visit FDM