FDM Forsikring reviews

FDM Forsikring reviews

6.3

efiktiv behandling

det var en god oplevelse

Hej Niels

Tak for den gode bedømmelse.

Jeg er rigtig glad for, at du har følt dig godt behandlet og haft en god oplevelse. Det er vigtigt for os at have glade og trofaste medlemmer. Det betyder, at vi gør det vi skal – nemlig være til for medlemmerne.

Hej Juri

Tak fordi du har bedømt os på Trustpilot - og for de rosende ord.

Jeg er rigtig glad for, at du har følt dig godt behandlet. Det er vigtigt for os, at vores medlemmer føler sig godt hjulpet både før og efter en skade.

God pris - god service - hurtig sagsbehandling

Har været kunde i flere år og kun været ovenud tilfreds. De få skader vi har haft er blevet behandlet hurtigt og effektivt og til vores tilfredshed. Det hele nemt og smertefrit og ville løse sagen på bedste måde. Kan kun anbefale dem til alle. Vi er sågar holdt op med at sige ja til at få tilbud fra andre for hver gang viser det sig at det alt i alt altid bliver dyrere andre steder og tit også med ringere vilkår.

Hej Alex

Tak for din gode bedømmelse.

Det glæder mig meget at høre, at du er tilfreds med os. Vi prøver altid at bestræbe os på, at vores medlemmer føler sig trygge hos os, og at sagerne glider.

Jeg kan ikke sige andet end tak for dine rosende ord, og ikke mindst at du vil anbefale FDM Forsikring til andre.

Sezaneh, Forsikringsrådgiver

Har uheldigvis ramt rådyr 3 gange på få år, og fået dækket alle frontskader uden problemer - Super service, forsikringsselskab, der kan anbefales

Hej Stefan.

Tak fordi du har bedømt os på Trustpilot.

Vi er i FDM Forsikring glade for dine rosende ord og det er dejligt at vide, at vi har kunne hjælpe dig i forbindelse med dine skader på din bil.

Vi er meget glade for at du har valgt FDM Forsikring som dit foretrukne forsikringsselskab.

Anna Sofie, Skadebehandler

Dummebøde og udelukkelse pga. en enkelt forglemmelse!

Jeg har efterhånden været kunde hos FDM forsikring en en mangeårig periode og har aldrig forsaget nogen skader eller skulle dækkes på nogen måde. Jeg har i perioder haft flere biler forsikret samtidigt og har altid betalt mine regninger på nær en gang hvor en enkelt af bilerne blev glemt i farten. Jeg var simpelthen ikke opmærksom på at regningen ikke var blevet betalt på trods for at FDM havde sendt en rykker. Det var min fejl og jeg var simpelthen ikke opmærksom på det. Regningen blev betalt straks jeg blev opmærksom på det.

Derefter gik det ned af bakke. Jeg blev udelukket fra FDM forsikring men fik det først af vide da jeg skulle have forsikret en ny bil. Jeg fik plader på bilen og valgte selvfølgelig at få bilen forsikret hos FDM forsikring som jeg plejer. Havde i forvejen fået et tilbud med den altid lave pris. Efter lidt tid blev jeg kontaktet af FDM telefonisk og der fik jeg på meget arrogant vis fortalt at de ikke ville forsikre mine biler fremover og at eneste grund til at de ikke havde opsagt mine forsikringer var at de rent lovligt ikke kunne opsige en lovpligtig forsikring. Det kom selvfølgelig som lidt af en overraskelse når nu jeg havde bragt mit mellemværende ud af verden og ikke ellers havde fået nogen meddelelse om at jeg ikke var ønsket længere.

Jeg har sidenhen sendt en email hvor jeg udtrykker min frustration over forløbet men fik aldrig noget svar på denne email.

På dette tidspunkt havde jeg haft "den nye bil" et stykke tid og da de heller ikke kunne opsige denne forsikring da den er lovpligtig valgte de istedet at give mig en præmie på næsten 17000kr mere end den jeg havde fået oplyst i tilbudet. Det lugter lidt af en dummebøde.

Jeg valgte at komme af med bilen hurtigst muligt da jeg på ingen måde kunne betale den salgs penge for en ansvarsforsikring. Havde bilen i to måneder og nu har jeg så betalt en regning på 2 måneders ansvarsforsikring der svarer til hvad jeg skal give for min 4-hjulstrækker med kasko i et helt år.

Kan det være rigtigt at en forglemmelse skal ende ud i dårlig behandling og et økonomisk smæk?

Hej Christian

Jeg er ked af at høre, at du har haft en dårlig oplevelse med FDM Forsikring. Overordnet set er det ikke sådan, at en enkelt forglemmelse munder ud i en udelukkelse fra at købe forsikringer hos os, ej heller at det medfører et økonomisk smæk for vores medlemmer. Derfor vil jeg meget gerne tilbyde at gennemgå alle sagens aspekter med dig. Hvis du vil sende dine kontaktoplysninger til trustpilot@fdmforsikring.dk, vil jeg kontakte dig hurtigst muligt.

Livia, forsikringsrådgiver

Nægter at dække min skade, selvom 10 andre forsikringsselskaber dækker identiske skader i samme sag.

Jeg afleverede min vielsesring og 3 guldkæder til rensning og eftersyn hos en guldsmed. 1,5 uge senere var der indbrud hos guldsmeden. Udover mine smykker får 10 andre kunder, og guldsmeden selv også stjålet smykker mm. I løbet af et par uger har alle implicerede der har fået stjålet genstande ved dette indbrud, fået dækket tabene, dvs. hos omkring 10 forskellige forsikringsselskaber. Men FDMforsikring arbejder langsomt, og da jeg omsider hører fra dem skal de have yderligere oplysninger om forskellige ting. Jeg sender omgående hvad de beder om.
Jeg bliver ringet op og får at vide at jeg ikke skal regne med at de vil dække skaden, fordi der ikke har været forsvarligt aflåst.!!(??)
- For der var en hundelem! Hundelemmen var godt nok lukket og tilhaspet indefra, så der skulle bruges vold for at ødelægge den, men det mener FDM er uden betydning, ligesom at det ikke tæller at der løb 2 meget store vagthunde rundt på grunden og der var koblet alarm på bygningen direkte til et alarmselskab.
FDM mener derimod at der er tale om simpelt tyveri (i modsætning til indbrud) og derfor dækker de ikke skaden.
- Det tæller ikke for dem at der i politirapporten står at det er indbrud.
- Det tæller ikke for dem at der er 10 andre forsikringsselskaber der har udbetalt erstatning til dækning af skader ved samme indbrud.

Konklusionen må være at FDM forsikring gør alt hvad de kan for at slippe for at udbetale erstatninger, så de kan holde forsikringspriserne nede. Men hvad hjælper det, når forsikringen ikke er noget værd den dag man får brug for den?
Jeg kan derfor ikke på nogen måde anbefale andre at tegne forsikringer hos fdmforsikring.dk

Hej Cecilie

Tak fordi du har bedømt os på Trustpilot.

Jeg er ked af at høre, at du har haft en dårlig oplevelse med vores skadebehandling, og at du føler, at vi forsøger at slippe for at udbetale erstatning.

Det er bestemt ikke den tilgang, vi har, når vi udbetaler erstatninger til vores medlemmer.

I FDM Forsikring behandler vi skader ud fra de vilkår, der er for forsikringen. Smykker er omfattet af din indboforsikring, men ikke dækket ved alle typer af skadeårsager. Alle forsikringsselskaber arbejder med forskellige typer af skadeårsager, fx tyveri. Tyveri kan ske på mange måder, og derfor er der i vilkårene defineret forskellige former for tyverier.

I FDM Forsikring bestræber vi os altid på at finde dækninger til vores medlemmer, og afgørelserne skal være forsvarlige set i lyset af gældende ankenævnspraksis.

Vi har været meget grundige i behandlingen af din sag og afgjort den efter gældende praksis. Du har været meget uheldig med tyveriet af dine smykker, og jeg kan sagtens forstå, du er ked af det, når forsikringen ikke dækker.

Hvis du ønsker det, vil jeg meget gerne gennemgå din skade med dig. Du kan sende en e-mail til mig på trustpilot@lb.dk med dit skade-, medlems- eller cpr-nummer og det telefonnummer, du træffes bedst på. Så vil jeg vende tilbage til dig.

Fremragende service!

Har været kunde ved FDM Forsikring siden juli 2013, og har kun haft gode erfaringer med dem. Rigtig god og ærlig service ved tegning af forsikringerne.

Vi har desværre allerede haft en skade (den første i mange år) på husforsikringen. FDM var enormt hjælpsomme - hurtigt svar og kontakt direkte til glarmester som kom og udbedrede skaden.

Vi har kun ros til FDM, og håber at blive i mange år :)

Hej Jacob

Tak fordi du har bedømt os på Trustpilot.

Jeg er rigtig glad for at høre, at du har haft en god oplevelse med os i FDM Forsikring – både ved tegning af dine forsikringer og ved behandling af din skade.

Vi er meget glade for dine rosende ord, og for at du har valgt os som dit foretrukne forsikringsselskab.

Super Service

Var uheldig og få ødelagt glaspladen på komfuret. FDM Forsikring modtog skadeanmeldelsen, ½ time senere var jeg igang med at indhente tilbud, og inden dagen var omme havde FDM Forsikring godtaget tilbuddet.

Udbetalingen kom en time efter indsendelse af faktura ect. pr. mail og kunne med det samme overføres via FDM's hjemmeside.

Er ovenud tilfreds med sagsbehandlingen og kan kun anbefale FDM forsikring til andre.

Hej Rasmus

Tak fordi du har anmeldt os på Trustpilot.

Jeg er meget glad for, at vores håndtering af din skade har levet op til dine forventninger.

Livia, Forsikringsrådgiver

Penge man helst ikke vil se igen...

Forsikringer er penge man betaler og helst ikke vil se igen med mindre der sker et uheld eller andet. FDM forsikring er billige og har haft en skade med bilen som blev klaret rigtigt flot.

Så ingen grund til at betale mere end højst nødvendigt, når nu man helst ikke vil se pengene igen...

Hej Glenn

Tak fordi du har bedømt os på Trustpilot.

Jeg er rigtig glad for at høre, at du har haft en god oplevelse med os i FDM Forsikring.

I FDM Forsikring vil gerne passe rigtig godt på vores medlemmer og det er godt at høre, at du været glad for vores behandling af skaden på din bil.

Anna Sofie, Skadebehandler

Røvere og banditter, vil have penge men vil ikke hjælpe når man har brug for det....

Kan ikke passe at man skal betale 620kr pr. 1/10-13 for at være medlem og når jeg så nu vil framelde kan det sjovt nok først lade sig1/10-14.
Har for 2½ år siden solgt en Vw passat men køberen hendvender sig efter et halv år via sin advokat da han har fundet ud af at den er skruet i km tælleren.
Da det ikke er mig der har gjort det henvender jeg mig til fdm for at få hjælp, lang næse, det var ikke noget de kunne hjælpe med, fik beskeden "prøv at lave en aftale om et beløb og så betal dette"
Sagen kører stadig via min egen advokat.

Uanstændigt selvskab.

Jeg har lige haft en autoskade, hvor modparten har påkørt min bil.
FDM Forsikring kalder mig fyldt med løgn og opsiger alle mine forsikringer.

billige forsikringer , men ingen dækning og lang sagsbehandlingtid når der sker skade.

har altid været glad får fdm forsikring ,men det var kun lige til vi fik brug får dem, til dækning af skade .3 dage før hjemrejse falder min kæreste og slår sin ryg så han var sengeliggende , ringer til alarmcentralen, og får at vide hans skal have en læge erklæring, så de kan hjælpe ham, med stor besvær får han så den læge erklæring og faxer den til dem. Den vil de ikke godtage og dem beder ham at tage ned på lægeklinikken igen, han fortæller dem at det kan han ikke da han har så mange smerter , han siger også han gerne vil på hospital men har ingen penge til at dække dette, det kan de ikke hjælpe ham med ,og siger så han han selv må sørge får sin hjemrejse. Han kommer så hjem efter en uge og tager kontakt til fdm forsikring får at lave en skadeanmeldelse til flyudgifter . Efter 6mdr sagsbehandlingtid får han så afslag på det. hvad f.......... er meningen er det sådan man behandler ens kunder , begrundelsen var at lægeerklæring ikke var god nok.

Ufattelig dårlig dækning af Campingvogn.

Som medlem af FDM igennem 35 år havde jeg ikke andet end tillid til FDM, så jeg forsikrede alt hos dem. Nu har jeg så for første gang hos FDM brug for min forsikring til Campingvognen. Rotter har gnavet sig op igennem en rist i bunden af vognen og ind i varmerørene og gnavet igennem varmerørene og ind i vognen, hvor alt er gnavet i og der er skidt og pis over alt. Grufuldt syn, men heldigvis havde jeg jo FDM forsikring på vognen. Sendte skades anmeldelsen ind, dagen efter fik jeg svaret, skadedyr så er der ingen dækning i følge 5b. Jeg er rystet og kan ikke hurtig nok skifte til et andet selvskab med alle mine forsikringer. Der hvor min vogn stod, var der 4 vogne hvor rotterne også havde været i, de fik alle øjeblikkeligt nye vogne af deres forsikringsselskab. FDM sådan behandler man ikke sine medlemmer, skam jer.
Knud Lund
Skanderborg.

Billig forsikring som holder hvad de lover

Jeg har været kunde hos FDM Forsikring i en del år. Har både oplevet skade på bil, sygdom under ferierejse og indbrud. Er altid blevet behandlet godt og har fået erstattet det ønskede efter policens betingelser.

Eneste forbehold er at spørgsmål sendt pr. e-mail kan tage ganske lang tid at få svar på. Fleste gange er det langt hurtigere at ringe, da man så kan få svar med det samme.

You get what you pay for

My time with FDM has been an endless stream of mistakes by the staff, each of which has inevitably ended up in me having to pay more!
Their prices are cheap, but for that you get friendly but incompetant staff who constantly give the wrong information and never make any attempt to genuinely help you.
I honestly feel that I am not covered should the worst happen and I need to make a claim. The only thing I have tried to make a claim on since is getting my windscreen replaced, and they even managed to get out of paying for that - even though they told me specifically that I have friskadedaekning when I joined, that turned out not to be true.
FDM as an organisation is there to help and educate motorists, but having been a member of FDM Forsikring for almost 2 years, I have realised that this is specifically the kind of company that FDM should be warning its members about.

Dårligt....

Prisen virker lokkende, men man kommer hurtigt på andre tanker efter endt behandling.
Nu har jeg været medlem af FDM i en årrække og havde for år tilbage en dårlig oplevelse med FDM forsikring hvor jeg endte med at tage et andet selskab.
Jeg tænkte at nu måtte de da have fået styr på sagerne. Men nej, åbenbart ikke. Jeg valgte at prøve dem igen og fik et godt tilbud, ca. 2500,- årligt. Jeg skulle udfylde et spørgeskema med en del spørgsmål om bla. tidligere skader osv. osv. Som en anden også har nævnt herinde føler man absolut ikke at de stoler på en, og jeg fik da også kraftigt udpenslet i telefonen at det KUN var betinget af at mine oplysninger holdt vand.
Nå men jeg udfylder skemaet og sender ind og hører intet i lang tid, men så kommer regningen på ca. 7500,- kroner! HVAD IND I H..... ringe ind og få at vide at de kun havde modtaget den ene side af skemaet, var der overhovedet flere? Og derfor kunne de ikke godkende mig.
Medarbejderen var direkte ubehøvlet og overlegen, måsle kunne jeg allernådigst nå det hvis jeg ØJEBLIKKELIGT fik faxet og mailet diverse ting og sager ind til dem.
Det jeg gjorde var ØJEBLIKKELIGT at ringe til det selskab hvor jeg har mine andre biler og få bilen forsikret..... Jeg slap selvfølgelig ikke for at betale fuld pris i den periode jeg trods alt havde tegnet forsikringen hos FDM, men det order sig nu nok aligevel! Jeg har nemlig opsagt mit FDM abonnement :)

Farvel og tak FDM

Et forsikringsselskab med useriøse medarbejdere og ingen tillid til én.

Jeg vil anbefale FDM-forsikring til dig, hvis prisen er det mest afgørende for dig når du vælger dit forsikringsselskab. Det har været en afgørende faktorer for mit vedkommen i nogle år, men efter 2,5 år hos FDM-forsikring, har jeg mistet min tillid til dem. De stoler tydeligvis ikke på deres kunder, og de får én til at føle sig utryg.
Min opfattelse er, at de ”prøver” deres kunders tålmodighed for at håbe på, at de giver op til sidst pga. de urimelige lange behandlingstider. Man får hvad man betaler for, vælger du et større selskab, dækker de dig og de stoler på dig samt giver en hurtig sagsbehandling, men du betaler så også lidt mere.
Husk én ting forsikring handler om trykhed og sikkerhed for et trykt liv vælg derfor ikke FDM-forsikring.

Bedst i DK

Sammenlignes med de andre selskaber jeg har haft noget med at gøre, er de bedst til flg.:

-Prisen (billigst, mest for pengene)

-Administration (overskuelige regninger, hurtig respons, "lette breve")

-Telefonservice (Hurtig kø, høflig og kompetent betjening)

-Generelt: Meget overskuelig omend lidt grim hjemmeside -selvom den lige er laver lidt om!

Billigt

FDM Forsikring er super nem og ligetil. Deres kundeservice er ok, og priserne er gode.

Alt i alt har de gjord det muligt og lave bedre dækninger, og samtidig være billigere end de andre selskaber jeg har været i.

Måske billigt - men elendig service ved skader!

Det kan godt være FDM forsikring er billige, til gengæld yder de en elendig service ved skader. Man får, hvad man betaler for.
Vi har igennem et par år været "forfulgt" af skader. Vi har oplevet meget lange sagsbehandlingstider (over 2 måneder) og har i flere tilfælde selv måttet lægge ud, fordi FDM først skal taksere skaden ved en ekstern taksator. I de skadestilfælde vi har været ude for, er vi blevet ringere stillet end før skaden, fordi FDM takserer skaderne meget lavt.
Så nu har vi taget konsekvensen og har skiftet tilbage til vores "gamle" forsikringsselskab.

FDM Forsikring Details

FDM Forsikring er et forsikringsselskab for medlemmerne i FDM – Forenede Danske Motorejere. Vores opgave er at passe på vores medlemmer og give økonomisk tryghed, hvis uheldet er ude. Vi er medlemsejet og en del af LB Forsikring. Vores overskud kommer medlemmerne til gode. Fx ved at vi forbedrer forsikringer, sætter prisen ned eller sender penge direkte tilbage til loyale medlemmer.

Visit FDM Forsikring

We live here: Farvergade 17