Findroommate.dk reviews

Findroommate.dk reviews

6.8

Godt koncept og service, men dyrt.

Godt produkt, men med en lusket abonnementstype, der lokker med et billigt 29,- kr. prøve abonnement, og automatisk forlænger til et dyrt abonnement.

Jeg fik hurtigt kontakt til utrolig mange lejer

Hejsa

Jeg har via KU udlejet et værelse til udenlandske studerende i nogle år, men KU yder ikke den service længere, så derfor blev jeg glad for at finde "findroomate.dk".

Jeg synes siden fungere godt og jeg fik meget hurtigt løst mit udlejningsproblem.

Tror dog at det kunne være en fordel, hvis der kom til at stå engelske oversættelser eller hjælpetekster ved de forskellige punkter, da sidens navn er engelsk og da der er mange udlændinge på sitet.

Mvh.
Udlejer Marianne, 48 år.

Hej Marianne.

Tak for de pæne ord.
Jeg er glad for at du har fået lejet dit værelse ud og vi ønsker jer held og lykke med samarbejdet.

Jeg er helt enig med dig og vi arbejder derfor også på at få oversat siden til engelsk. Generelt arbejder vi hele tiden på at få lavet siden så brugervenlig som muligt, så hvis du har andre kommentarer, må du meget gerne skrive til os på support@findroommate.dk

Mvh. Supporten

Jeg fandt en lejer til mit værelse!!

Jeg havde et ledigt værelse i lejligheden og efter få uger fandt jeg en rigtig god lejer. Jeg kan kun anbefale find roommate !!

God hjælp

Siden kan virke en smule uoverskuelig i starten. Så man skal lige bruge lidt tid på at komme ind på hvordan det hele fungere. Men når det er gjort så er der faktisk mange fede værelser. Jeg fandt ihvertfald noget hurtigt :)

Fin side, men uærlig forretning!

Valgte findroommate.dk fordi jeg synes at 29kr var godt givet ud, i forhold til at øge chancerne for at finde et sted at bo. Desværre er det mig der har "misforstået" at det koster 29kr, det fandt jeg ud af da jeg på mine kontoudtog så at findroommate.dk havde trukket 299kr fra min konto. Ja, jeg er da slet ikke i tvivl om at det står med små bogstaver et sted, men det burde være meget tydeligere. Kan se på Trustpilot at jeg langtfra er den eneste der har haft denne triste oplevelse. Simpelthen pinligt hvad folk kan få sig til, og irriterende at et ellers godt site skal ende med at give så skidt et indtryk.

Hej Cathrine.

Vi er ked af, at det ikke var gået op for dig, hvordan medlemskabet hang sammen. Vi har ellers skrevet det flere steder både før du foretager købet og i de betingelser, som du har accepteret, da du købte medlemskabet. Du kan slet ikke foretage købet uden at have accepteret betingelserne. Endvidere har vi også vedhæftet disse betingelser i din kvittering for medlemskabet, så du også havde mulighed for at læse dem der.

Det er selvfølgelig ikke vores hensigt at skjule noget eller snyde nogen og vi har derfor skrevet en mail til dig, hvori vi skriver, at du får pengene retur for forlængelsen.

Mvh. Supporten, Findroommate.dk

Siden er OK, men varen...

Siden/sitet fungerer stort set OK. Men svært at skelne "aktuelle tilbud" fra "fyld".
OG så er jeg IMPONERET over de priser room-udlejere annoncerer. eks. 11m2 i Ballerup 2.850 kr/md, 11 m2 på Østerbro 4.000 kr/md.
De burde skamme sig!

Ikke iorden.

Jeg købte 7 dages adgang for 25 kroner, men jeg modtog aldrig dette.
Jeg skrev en henvendelse til dem på deres mail system, men modtog aldrig et svar.
Derudover kan man ikke ringe til dem, da de sjovt nok ikke har noget telefon nummer.

Nu har jeg slettet min profil, så der ihvertfald ikke bliver hævet 299 kroner yderligere.

Jeg er sgu en anelse utilfreds.

OPDATERING

Findroomate.dk havde tilsyneladende svaret på min henvendelse omkring manglende guld profil, men jeg har ikke modtaget svaret hverken på email, eller i min indbakke på hjemmesiden.
Jeg har ændret min karakter til middel, da det var en ærlig fejl, men jeg savner altså et telefon nummer at kontakte dem på.

Hej Lasse,

Jeg beklager hvis der har været problemer med dit medlemskab. Det er selvfølgelig ikke i orden.
Men det undrer mig, at du siger, vi ikke har svaret dig på din henvendelse.
Jeg kan nemlig se, at vi svarede dig på din mail dagen efter og at vi afventede derfor dit svar, så vi kunne give dig pengene retur.

Mvh. Supporten

Fik ingen tilbage meldinger, men en rigtig god service, da der var sket en fejl med mit abonnent.

Jeg fik desværre ikke rigtig nogen tilbagemeldninger, men synes siden er god og overskuelig. Da jeg skrev ind til dem ang. fejl ved mit abonnement, så var de simpelt så behjælpsommme. God service skal de hvertfald have ros for! :-)

Hej Maria,

Tak for dine fine ord.
Det er dejligt at høre du er glad for vores service!
Ha' en rigtig god dag.

Fedt site!

Jeg har brugt dette site flere gange med stor succes. Første gang var da jeg skulle flytte fra kollegie i Lyngby til et værelse i Odense. Og den anden gang var da jeg skulle fra Odense og tilbage til København igen. Det er nemt og overskueligt at finde en udlejer der matcher. Også en fed måde at udvide sit netværk på, da jeg f.eks stadig har kontakt til min tidligere roomie i Odense.

Professionelt

Efter noget tid søgen på nettet faldt jeg over Findroommate.dk
Siden gjorder, at jeg relativt hurtigt fik et tag over hovedet. Dejligt nemt og professionelt.

Super tilfreds!!

Hej Mario

Tak for den pæne ord. Vi er glade for at du fandt vores service brugbar

Udemærket udvalg af værelser

Jeg har faktisk haft flere annoncer rundt på diverse boligsider, og fandt så mit værelse igennem Findroommate. Synes servicen og ideen er god, dog kunne selve designet godt bruge en opdatering på nogle punkter. Men det ændrer jo ikke på jeg fandt et sted at bo

Hej Jannie

Mange tak for den gode anmeldelse.

Vi lægger også meget arbejde i at finde de bedste værelser. Mht. design så er vi klar over der er nogle punkter der god kunne forbedres, og det er vi så også i fuld gang med.

Du er selvfølgelig altid velkommen tilbage en anden gang.

Effektivt - men med begrænsninger

Vi fandt en roommate og fik masser af henvendelser på annoncen. Enormt effektiv til det formål. Dog vil jeg påpege (nok til dels pga. indsigt fra mine studier) at handlemulighederne for "annoncøren" er alt for begrænsede. Efter 1 uge havde vi modtaget enormt mange henvendelser (60-70 stk.). Jeg ville ønske at indbakken havde flere funktioner, der ville gøre det mere overskueligt. Først og fremmest kunne den godt bruge nogle sorteringssystemer fx. sorter efter mand/kvinde, alder, whatever... Når man sidder med så mange beskeder bliver det hurtigt uoverskueligt. Dertil ville en "svar alle" eller "svar flere ad gangen"-funktion være nyttig. Man vil jo gerne svare på beskederne (også dem man afslår) men det tager en krig når man skal gøre det manuelt. Sidst vil jeg påpege, at "quick beskederne" bør ordnes i en seperat mappe (eller andet) da de er auto-udfyldt og ofte sender ansøgere en "rigtig" besked efterfølgende, hvorfor man har ca. to beskeder fra samtlige brugere.
Håber i vil det tage det op til overvejelse, at "opdatere" jeres interaktionsdesign for annoncørenes skyld.
Ellers thumbs up - fed side og godt formål :-)

Hej Josephine

Tak for din anmeldelse.

Du har helt ret i at vores besked system trænger til en opdatering. Og det er faktisk det næste punkt som der bliver lavet. Og det er nogle rigtig fine ideer du er kommet med, og det er noget vi har noteret os, og det kommer helt sikkert med :)

Men du er selvfølgelig altid velkommen tilbage en anden gang hvis du skal udleje et værelse.

Perfekt!

Fandt hurtigt nogle interessante værelser og roommates og det var enkelt og simpelt at få kontakt til dem :-)
Jeg er glad for, at jeg tilmeldte mig medlemsskabet, så jeg kunne udnytte siden fuldt ud.
Kan varmt anbefale det til andre!

Hej Emilie

Tak for de pæne ord. Vi er meget glade for du kunne bruge vores service

God og billig service!

Jeg har været yderst tilfreds med den service jeg har fået! Jeg fandt lyn hurtigt en roommate, og så er pengene godt givet ud.

Plattenslageri er vel det nærmeste ord..

Jeg har købt 7 dages medlem skab hos ovenstående. Jeg har skrevet mails til diverse udlejere, dog uden resultat. Faktisk er et fåtal af meddelelserne blevet læst, så tvivler lidt på annoncernes autencitet. Det lader vi ligge for nu, den galej er der mange boligsider der i med i, når det kommer til udnyttelse af boligsøgende på et stramt budget i storbyerne.

Jeg har købt et 7 dages abonnement til 25 kroner. Det gælder i udgangspunktet i 7 dage, hverken kortere eller længere. Den opfattelse deler findroommate.dk ikke, der netop har forlænget mit abonnement i 8 uger til den nette sum af 299,-. Jeg er normalt rimeligt observant når det kommer til sådanne automatiske forlængelser alá Spotify, men her har det åbenbart stået med meget småt - eller så har det ikke stået der. Jeg kunne godt tænke mig at vide om fornyelse af et 7-dages abonnement er ok at forlænge uden en godkendelse, eller i det mindste bare en informationsmail? Hvis det er, hvorfor skal perioden så være 8 gange så lang som den først købte? Jeg gider ikke betale for det bras, de ligger for dagen, så havde jeg vidst det, havde jeg jo meldt mig ud. Og hvorfor koster 8 uger 299, når en uge koster 25. Den burde koste 200 eller mindre. Så der er et ord: Plattenslageri. Føj.

Jeg kan ikke få fat i dem, da de ikke har et telefonnummer, og så er vi jo tilbage ved den gamle mølle om, at man ikke skal handle med folk, man ikke kan komme i kontakt med.

Suk.

EDIT kl. 14.34: Jeg er blevet lovet mine penge igen, heldigvis. Det ændrer desværre ikke på forretningsmetoderne, som jeg stadig synes er stærkt kritisable.

EDIT d. 19/9 kl. 10:43: findroommate.dk har netop opdateret deres svar, ellers postet d. 18/9 kl. 20.46 til at være hårdere i retorikken, og skyde skylden på mig (brugeren). Jeg ville rigtig gerne vise det oprindelige, men det er desværre ikke tilgængeligt længere. Her er mine kommentarer dog til det nye svar:

1) Som også forklaret et det ikke mit arbejde at holde øje med hvornår mit medlemskab udløber når jeg har købt 1 UGE (hverken til eller fra). Jeg oprettede mit medlemskab i en håndevending på en mobiltelefon, så jeg noterer mig hverken start eller slutdato - dels også fordi jeg køber 1 UGE.

2) Det kan IKKE passe at man skal læse gud-ved-hvor-mange klausuler igennem i jeres betingelser for at finde ud af, at i automatisk forlænger ens abonnement i 8 GANGE så lang tid, og i øvrigt til mere end enhedsudgangsprisen (25 kr/md). Hvis I ønsker en transparent forretningsmodel, bør i melde dette KLART ud (send dog en mail ud inden 1. uge er ovre, og giv folk en chance) - det argumenterer jeg med, at der er flere, det tilsynelandende er ligeså uopmærksom/blind (og hvad I ellers skyder os i skoene) som mig.

Ovenstående afspejler meget godt findroommate.dk's forretningstilgang, hvor det altså er brugerens skyld. Dette til trods for at flere brugere, som også vist nedenfor, er uforstående overfor firmaets forrentningsmetoder. Og hvis I spiller med så åbne kort, som I påstår, at I gør, så vis da begge jeres svar her på TrustPilot og stå ved hvad der er sagt og ikke sagt. Ha' dog lidt rygrad - jeg er målløs.
Lasse and Zden Zmen found this review useful

Hej Jesper.

Som vi også har skrevet til dig i vores mail korrespondance så oplyser vi omkring vores medlemskab op til flere steder, og du kan slet ikke foretage et køb uden du har godkendt vores betingelser. Disse betingelser er også blevet sendt ud i mail til dig efterfølgende, hvor vi også anbefaler du læser dem igennem endnu en gang. Dette har du jo så overset. Af samme årsag valgte vi at refundere dine penge.

Udover det, så har du også taget dit medlemskab i brug efter vi forlængede dit medlemskab, så du har jo haft glæde af vores automatiske forlængelse.

Med venlig hilsen,
Supporten
Findroommate.dk

God side med mange gode værelser

Synes faktisk at ideen er smadder god. Der mangler dog liiiiige det sidste før oplevelsen er helt i top.

En masse gode værelser, nogle dyre, og nogle billige, men det er jo ikke findroommates skyld.

Vildledende og slet ikke okay!

Jeg tilmeldte mig også 7 dage og forventede at jeg ville blive spurgt om jeg ville fortsætte abonnement eller at det ville udløbe, men tværtimod så blev jeg opkrævet 299 kr! Har straks skrevet ind til dem, da jeg ikke har brug for deres 8 ugers abonnement efter at jeg er blevet skrevet op flere steder og har ikke råd til at smide 299 kr efter noget jeg alligevel ikke fik gavn af.

Ærgre mig over at jeg ikke tjekkede Trustpilot før jeg meldte mig ind i de 7 dage, hvilket selvfølgelig virkede som en god idé...

Er fanme træt af at blive snydt fordi det ikke bliver vist tydeligt nok før man køber produktet.

Kanon service

Da jeg ville finde en roommate, så det gik super smidig og super hurtig at finde en roommate til min ekstra værelse.

Lettere vildledende

Jeg prøvede findroommate.dk i en uge. Jeg sendte kun breve ud til 9 forskellige udlejere, og overvejende "nye" opslag. Jeg gik ud fra, at de "nye" personer ville læse og svare lidt hurtigt i starten.

Det gik som det selvfølgelig altid går: 2 personer åbnede de mails jeg sendte. Den ene svarede efter jeg afmeldte mit abonnement (man kan heldigvis stadig se hvad de skriver).

Det var som sådan ikke det problem jeg har med findroommate.dk, det jeg i stedet er fortørnet/skuffet/utilfreds med er de mails, som de sender ud. Jeg havde skrevet til en person (som stadig ikke har læst mailen) og syv dage senere blev der sendt en automatisk email til mig fra findroommate.dk om at en ny lejlighed netop var slået op. Det var den samme lejlighed, som havde lagt der i mindst syv dage forinden. Den konkrete formulering i emailen var: "Værelse til xxxx DKK pr/måned i husleje i XXX XXXX netop annonceret"

Det virker lidt som vi er ude i noget vildledende markedsføring, og det er bestemt ikke noget jeg bryder mig om.

Jeg ved ikke om vi er ude i "grov" behandling, men to stjerner virker bestemt også for højt. Jeg vil kalde det en uacceptabel måde at markedsføre sig selv på, og give den en enkelt stjerne - det er ærgerligt for jeg tror udlejerne er glade for siden.

Find a Room Mate is a friendly way to connect with potential landlords and tenants but there can be worries about privacy details.

Using Findroommate.dk was very helpful during my search for a home. I got to connect with potential landlords who are similar to me and what I do. I also got to know a lot from their profiles, as they did from mine. However, sometimes findroomate can lead to awkward situations where the landlord can start flirting with the tenant before she/he have met. This can be uncomfortable for people coming from abroad as they don't want to see findroommate as a dating site, but a site for finding a good home. Protecting the privacy of the information from the landlords and tenants is important in a way where people have the freedom to ignore/block strangers who are flirting with them. Monitoring the system so that the end goal is to find a good landlord, and not a date.

Findroommate.dk Details

Værelse til leje og værelse søges

Visit Findroommate.dk

We live here: Brovej 20 A