Fjeld Fritid reviews

Fjeld Fritid reviews

5.1

Fin service før min Marokko ture

Fik støvler anbefalet af en som selv havde været på vandretur mange gange. God stil

ADVARSEL!!! ARROGANT OG DÅRLIG BEHANDLING!

Jeg købte et par klatresko hos Fjeld og Fritid i Frederiksborggade, Kbh.

Jeg har kun brugt skoene i ca. 3 måneder én gang om ugen på klatrevæg.

Der kom alligevel meget hurtigt et hul i tåen og en aflang ridse ned i tåen af skoen, som om læderet er knækket eller dårligt hæftet sammen - det ser i hvert fald mærkeligt ud. Jeg har ikke klatret særlig meget eller særlig hårdt, da jeg har været plaget af skader og derfor er gået langsomt frem.

En sko til 800 Kroner skal ganske enkelt ikke få sådan en skade efter KUN 12 gange på væggen!

Jeg reklamerede over skoen, men Peter Dausel hos kundeservice, var komplet ligeglad. Han gad slet ikke at høre på min historie og beskrivelse af skoens brug men vurderede med det samme, at det var min egen skyld, at der var kommet hul i skoen! Tak for kaffe! Moral var tydeligvis et ord, som han ikke kendte..

Mage til arrogant og ussel behandling skal man lede længe efter!!

Oven i købet havde de min sko i en hel måned, og jeg hørte aldrig fra dem!
Og de har ikke gidet ulejlige sig til at finde ud af, om det mon er en fabrikationsfejl.

Der er mange andre gode friluftsbutikker, så tag mit råd ...
- gå langt uden om Fjeld og Fritid, det kan hurtigt blive en dyr og frustrerende oplevelse

Professionelt og lækkert udvalg af udstyr

Jeg har handlet hos fjeld og fritid flere gange i den fysiske butik, og hver gang har været en god oplevelse. Personalet er meget behjælpelige, og det er altid rart og spændende at tage på udkig i butikken.

har ingen faglig stolthed

Jeg købte en ultralight bivysack fra Mountain Equipment.

Der stod udtrykkelig på hjemmesiden at den kunne bruges som damp spærre pose, hvilket jeg anvendte den til. Når den bruges sådan er den altså inde i soveposen istedet for udenpå, som den faktisk er lavet til -- da det er en bivysack.

Efter to nætter med bivysacken i soveposen revnede den 15cm. Jeg tog i fjeld og fritid og spurgte om de kunne ombytte den da jeg ikke mente jeg havde mishandlet den.

Jeg blev spurgt om ikke jeg skulle købe mig en bedre livsforsiking, da dette var en emergency bivysack (det nævnes ingen steder på hjemmesiden, samt heller ikke under betjeningne da jeg købte den). Desuden fik jeg at vide at jeg havde helt klart hængt fast i en gren med den.
Det kan jeg så 100% afvise eftersom den hele tiden har været inde i min 6000 kr sovepose, som jeg nok skal finde ud af at passe på.

Jeg forklarede at jeg havde forventet lidt mere faglig stolthed over for de produkter de solgte, men fik at vide at de var altså lige glade med om tingene gik i stykker ved første brug.

Mildest talt overrasket, forlod jeg butikken og ægrede mig over alle de tusind vis af kroner jeg har lagt i butikken gennem årene -- de penge skulle være gået til nogen som gik op i deres grej og havde lidt entusiasme omkring friluftsliv.

Det kalder jeg sku god service!!!

Kom i den her uge ind med min min Alpine Lowe rygsæk som jeg fik for godt et år siden fik i gave men den gik i stykker allerede efter ca 6 måneder. Nu bor jeg i Østrig og kommer derfor ikke så ofte til byen. Trods mangel på kvittering var der intet problem med at få den byttet til en tilsvarende model fra Osprey som jeg faktisk synes er endnu mere lækker er dækker mine behov perfekt!
Det er virkelig rart at der er butikker hvor man stoler på sine kunder og ikke skal stå og kværulere over at få byttet en varer der klart var en fejl i, det kommer man klar langt med!
SUPER SERVICE!!!

Super Service og kvalitet!

Jeg har handlet i Fjeld og Fritids fysiske butik og fået nærværende og god vejledning til køb af vandresko. Jeg er normalt ikke den store outdoors person, men blev ledt rette vej og fik et par sko i god kvalitet, som passede til mig. Rigtig god, flink og nærværende vejledning, hvor fokus var på mig og mine behov og ikke hvilket par, der var dyrest. Som sælger selv, er det noget jeg værdsætter.
Anbefaler. :)

Arrogant betjening og dårlig bytteservice

Jeg har flere gange været i fjeld og fritid ifm. indkøb til vandreture.

Hver eneste gang er jeg mødt af et arrogant personale der hellere latterliggør deres kunder end hjælper dem.

Første gang skulle jeg købe en vandrerygsæk til en cykelferie i Norge. Ekspedienten ignorerede fuldstændigt mine behov og mente bestemt ikke, at jeg kunne klare mig uden Ospreys største model på 110l.
Det skal lige siges at jeg udtrykkeligt forklarede hende at jeg skulle bo på vandrehjem med redte senge og køkken (så jeg havde ikke brug for plads til primus, gryder, telt, sovepose eller liggeunderlag) og at jeg kun skulle være væk en uge.
Ekspedienten fastholder, at hun altså ikke kan forstå hvad jeg skal bruge en mindre rygsæk til. Jeg går derfra uden at købe noget.

Ved 2. besøg skulle jeg købe gryder til mit nye primus. Ekspedienten rullede øjne og sukkede, da jeg forsøgte at formulere at jeg altså kun skulle have gryder og ikke også et blus.

Ved 3. besøg skulle en af førnævnte gryder byttes fordi belægningen var begyndt at boble af. Der var ingen ridser i gryden da vi havde brugt træbestik til at røre i gryden. Alligevel forsøge ekspedienten at overbevise os om at det er vores egen skyld at gryden er ødelagt - pga. ridser.
Jeg er vedholden og påpeger at man altså stadig kan se hvordan belægningen er boblet op og, at der ikke er nogen ridser at spore. Modvilligt tager de den ind og forklarer, at vi altså godt kan forvente at der går lang tid før de får den tilbage fra producenten.
Det skal lige nævnes at der er tale om en gryde til 100 bobs og selvom der hænger flere på væggen ved siden af disken, kunne ikke udleveres en ny før end den havde været forbi producenten. Tarvelig behandling!

Uimponerende behandling af reklamation

Jeg købte en Fjällräven Flightbag der første gang den blev brugt gik i stykker, idet syningen ved håndtaget gik.

Der var ingen problemer med at indlevere varen til reparation men derefter går der 3 uger før der er en"afgørelse" i form af, at jeg vil få et tilgodebevis på købsprisen. Tilgodebeviset havde de tre ekspedienter i butikken på Kultorvet meget svært ved at få lavet og én af dem spørger om jeg ikke kunne komme tilbage om mandagen og derved bruge endnu mere tid på sagen.

Her er der 2 problemer:
1) 3 uger er næppe rimelig tid ved udbedring af så simpel en fejl
2) Når pengene tilbydes tilbage skal det ske kontant og ikke ved et tilgodebevis

Ærgerligt at en ellers ok butik har så relativt ringe service efter købet.

ALDIG IGEN, brug Friluftland 100m nede af gaden!

Jeg er friluftmenneske og har lagt for et godt stykke over 50.000kr i Fjeld og Fritid. Alligevel mødes jeg af en række afvisninger i forbindelse med at min Acrteryx Alpha SV jakke bliver delamineret og limningerne går i stykker. Delamineringen sker kun i ringe grad men størstedelen af alle limningerne går i stykker således at jakken er ubrugelig.
Det skal siges jakken koster over 5.000,- og at den ellers ikke er slidt, derudover fik jeg af vide at der var livstidsgaranti på limningerne da jeg købte den.
Første gang jeg henvender mig i Fjeld og Fritid bliver jeg afvist og sendt hjem med begrundelsen "jakken er beskidt du skal vaske den, inden vi vil sende den til reparation".
Hjem og vaske.
Anden henvendelse, samme historie.
Tredje gang tager de imod den, nu endnu mere ødelagt pga. turene i vaskemaskinen. De vil dog ikke sende den til reparation men giver den til chefen, således han kan bedømme om der skal reklameres over den.
Han siger nej samt at der desuden ingen garanti er på limningerne og derudover opfører han sig i det hele taget meget arrogant.

Jeg har efterfølgende taget kontakt til firmaet og jo der er garanti på limningerne, og der er også garanti mht. delamineringen. Desuden behøver jakken ikke være ren når de modtager den.

Jeg har derfor selv sendt jakken til reparation (100m fra Fjeld og Fritid) og fået den ombyttet pga. fejlene.

Mangen til dårlig service skal man kigge langt efter, Fjeld og Fritid!

Exceptionel dårlig service!

Har købt for ca. 2000 kr indenfor 14 dage. De har 30 dages retur-ret og det er jo i sig selv flot!
Desværre havde jeg købt et håndklæde til min kæreste og han modtager også et fra en anden (købt i jylland). Jeg går derfor derind med kvittering og håndklæde for at bytte til noget andet.
Jeg er dog klar over at der er overskredet med 2 dage - men forklarer ham situationen og jeg selvfølgelig vil finde noget andet (+ mere), men NEJ??? For sølle 100 kr vil man ikke yde lidt ekstra god service.. Jeg ved det var over returtiden og selvfølgelig skal der være en grænse - men de kan være helt sikre på jeg ALDRIG kommer igen med den sevice...

Desuden bliver der altid bare peget i den retning man skal gå for at finde en varer - eller jeg får udleveret et katalog, hvor jeg "kan læse mere"....
HVOR ER SERVICEN OG LYSTEN TIL AT SÆLGE MIG HELE BUTIKKEN??
Jeg er uerfaren og dum på friluftsting - de ku have haft en meget god kunde og et meget stort salg...

Ingen ordrebekræftelse og manglende kommunikation

Jeg modtog aldrig en bekræftelse af min ordre og da jeg sendte en e-mail til butikken, tog det 2 dage før jeg fik et svar.
Da jeg forsøgte at afbestille en enkelt var, fik jeg aldrig var og de sendte varen alligevel. Jeg er generelt skuffet over deres service i onlinebutikken, men betjeningen i deres fysiske butik er fin.

Fremragende service, både på nette, som i butikken

Jeg har været flere gange i butikkerne og handlet på nettet. I alle tilfælde var service og medarbejdernes viden fremragende. Bytte var aldrig noget problem. Kan kun anbefale denne butik.

Underlig oplevelse?

Jeg handlede i deres fysiske butik og fik fremragende og høflig vejledning, til en impuls-tur, hvor jeg manglede noget beskyttelse dagen inden afrejsen. Det køber jeg samt nogle små-ting, og betaler(desværre) kontant, hvorefter jeg uheldigvis mister kvitteringen.

I løbet af turen, går hjelmen i stykker... efter kun tre dage. Efter hjemkomsten henvender jeg mig telefonisk til butikken, og bliver fortalt at kvittering nok skal kunne findes, hvis jeg kan dato, tidspunkt og varerne derpå. Det er jo fantastisk let.

MEN da jeg så henvender mig i butikken, med hjelmen i kasse med alt tilbehør, bliver historien en anden. Det er komplet umuligt, på trods af at der kun er gået ti dage siden købet!

De vil så modvilligt sende hjelmen til producenten, hvilket jeg ligeså modvilligt må acceptere på trods af tidligere udmelding. Efterfølgende hører jeg intet fra dem, så jeg henvender mig igår. Og får at vide jeg vil blive ringet op af en reklamations-ansvarlig....

Idag får jeg denne sms : "Din ski hjelm bliver byttet når ski sæsonen starter ca. medio november. Fjeld og fritid".... ?!?

Jeg indrømmer blankt at jeg mistede min kvittering og at de derfor ikke gør noget på stedet er forståeligt. Desværre kommer tvivlen ikke kunden tilgode, og ved sagens afslutning har jeg ventet ti måneder...

Fantastisk vejledning, katastrofal service.

Indleveringsbevis 12501

Se sådan skal det gøres ...

Har handlet over nettet og fik en hurtig ekspedition, samt levering.
Ingen problemer overhovedet … og så var der tilmed penge at spare på kendte kvalitetsprodukter
Kan kun anbefales.

Super service og vejledning

Har handlet flere gange i den fysiske butik i København. Altid god og seriøs service. Har handlet en enkelt gang i deres webbutik. Også her var servicen i top. Kan klart anbefales...

Fjeld & Fritid Details

Visit Fjeld Fritid