Focus2 reviews

Focus2 reviews

6.1

upålidelig vurd. som ikke holder

Min partner har lige solgt sin andelslejlighed i Hostrups Have. Fik forinden foretaget inspektion fra omtalte firma til belysning af mangler og istandsættelse. Modtog efterfølgende en rapport fra focus2.dk.
Det var ikke gratis!!!
Køber var tilsyneladende tilfreds med forholdende samt pris.
Efterfølgende gik køber i detaljer vedr. mangler.
Focus2.dk foretog efterfølgende en reinspektion af lejligheden
og fandt efterfølgende flere mangler, som de jo selv burde have fundet ved deres 1. inspektion!!!!
Dette er uacceptabelt for et firma, som reklamerer med 2 timers rådgivning "uden omkostninger for en andelsboligforening eller en ejerforening. Focus2 udarbejder en tilstandsrapport for tre bygningsdele uden omkostninger. Focus2 stiller op til byggetekniske udfordringer ved renoveringsopgaver eller ombygninger".
Regnede helt bestemt med, at dette firma, som jeg har betalt ydelser til, og stolet på, varetog MINE interesser og ikke købers????
De anførte "mangler" drejer sig blot om lidt knofedt, og dette kan absolut ikke modregnes med de efterfølgende 20.000 kr. som køber nu kræver. Og det skal jeg nu slås for.....

Dette firma kan absolut IKKE anbefales.
Det er blot ikke troværdigt, af nogle som kalder sig professionelle
ingeniører og bygningskonstruktører.....

Firmaet kan absolut ikke anbefales til nogen som helst
Focus 2 A/S

Reply from Focus 2 A/S

Kære K. Andersen
Som uvildig vurderingsmand varetager vi hverken købers eller sælgers interesser, men derimod andelsboligforeningens. Vi er til for at sikre andelen til stadighed opretholder den stand man kan forvente en almindelig vedligeholdt lejlighed skal have. Andelsboligen bliver synet imens den stadig er beboet og derfor bliver der altid taget forbehold for skjulte fejl og mangler. Det forventes også, at lejligheden overleveres ryddet og i rengjort stand. Når lejligheden er tømt, kan der i mellemtiden være mangler, der har været skjult eller opstået skader i den mellemliggende tid, der skal tages op til revision. Disse mangler kan en køber gøre indsigelser imod og derfor er det nogle gange nødvendigt med en genbesigtigelse. Ved alle vurderinger bliver der taget billeder af boligen, hvilket vi også har gjort i dette tilfælde. Når man så kan se, ud fra før og efter fotos, at eksempelvis skabe har taget skade m.m., ja så er det desværre nødvendigt med en revurdering og deraf nogen gange forøgede udgifter på mangellisten. Hvad angår vores honorar, ved vi at det er yderst konkurrencedygtigt. Det er korrekt opfattet at vi tilbyder en gennemgang af en andels- eller ejerforening uden omkostninger, for at sætte fokus på ejendommens stand og komme med forslag til driftsplaner m.m.. Dette har dog intet med vurderinger af den enkelte andelsbolig ifm. salg, at gøre.
Vi er naturligvis kede af den opfattelse og det syn du har fået af vores arbejde og kan godt forstå, at det ikke er rart at blive konfronteret med udgifter, man ikke har kalkuleret med.
Du og din partner ønskes en god weekend og et godt og lykkebringende nytår..
Focus2

Focus 2 A/S Details

Focus2 A/S er et nystartet firma, firmaet er etableret i januar 2007. Focus2 rådgivende ingeniører og bygningskonstruktører beskæftiger sig med bygningsrenovering samt om- og tilbygninger. Vi yder 2 timers rådgivning ved et aftenmøde uden omkostninger for en andelsboligforening eller en ejerforening. Focus2 udarbejder en tilstandsrapport for tre bygningsdele uden omkostninger. Focus2 stiller op til byggetekniske udfordringer ved renoveringsopgaver eller ombygninger. .

Visit Focus2

We live here: Kobbelvænget 72