Forbrugsforeningen reviews

Forbrugsforeningen reviews

4.7

Under lavmålet

Ved udmeldelse i december 2013, ingen besked retur andet end en automatisk mail.

Derudover i februar 2014 træk på kontoen for varer der er købt i November???

Når man så sender mail til dem har de absolut ikke i sinde at svare. Det er da noget mærkeligt noget.

Super forening, intet at klage over

Det var med skepsis jeg meldte mig ind i sin tid, men den skepsis er for længst forsvundet.
Jeg elsker at jeg kan tjene penge ved at købe på kredit. Bl.a. køber jeg altid julegaverne med kortet så jeg kan udjævne lidt udgifter på den måde.
Der er rigtig mange butikker som tager kortet og jeg har kun oplevet en enkelt gang hvor der var en butik på hjemmesiden som ikke længere tog kortet. Og i det tilfælde var oplysningerne på forbrugsforeningens hjemmeside også lidt mystiske, så havde godt regnet med den ikke var helt gyldig.
Jo de kunne godt blive bedre til at opdateret siden, men alt i alt synes jeg de har fortjent top karakter, og de fortjener, efter min mening, SLET SLET ikke så voldsom kritik som står her på trustpilot!

Medlem siden 1998 uden problemer

Jeg har været medlem af Forbrugsforeningen siden 1998, og nej jeg er ikke en gammel dame der ikke formår at brokke sig, jeg er 35 år og har aldrig nogen sinde haft problemer med Forbrugsforeningen. Vores konto har været tilmeldt betalingsservice fra første dag og vi har nemt både fået oprettet kort, meldt flytning, hævet kreditgrænse, lånt penge til ,meget lav rente og vi har opsparet fin bonus der er brugt på julegaver. Vi forsøger faktisk at bruge Forbrugsforeningen hver eneste gang det er muligt.

Muligvis har jeg været heldig, men jeg vil gerne give mine 5 stjerner til Forbrugsforeningen, for jeg kan absolut ikke genkende det der skrives.

Jeg kan godt savne den gamle hjemmeside, men synes ikke den nye er total uoverskuelig, Og kundeservice har altid været hurtige og flinke.

Skod forening

Meldte mig ind i Forbrugsforeningen for 2 måneder siden og har lige fået en rykker, selvom jeg ikke har modtaget en faktura. Sådan kan man også drive forretning!

Beskylder medlemmer for snyd!

Forbrugsforeningen mener vi her i huset er flyttet fra hinanden, så det ene kort ville blive afmeldt. Det oplysninger forbrugsforeningen har fra folkeregister add. skriver de i et brev til os. Det rent løgn - og jeg kan ikke anbefale et firma der uretmæssigt påstår deres medlemmer snyder!

Elendig hjemmeside, oplysninger hamrende forkert

Nu har jeg adskillige gange oplevet at der står på forbrugsforeningen at der er en butik der tager kortet, alt fra restauranter til netbutikker, men når man så står i butikken så siger de at det er lang tid siden at de har meldt sig ud. Siden er direkte upålidelig og komplet ubrugelig. Derudover så virker søgefuntionen overhovedet ikke, søger man fx på netbutikker får man adskillige resultater som ikke har en hjemmeside. Det er under al kritik at man ikke kan magte opgaven om at opdatere sin data som man som forbruger kan se hvor man bruge kortet. Det er forståeligt nok at hvis en forretning kun lige har meldt sig ud at de ikke har fjernet det endnu, men når der går adskillige måneder, efter hvad jeg får af svar for forretningerne, så er det komplet ubrugeligt.

Fejl i opkrævninger

Jeg har nu været medlem i et halvt års tid og kæmper stadig med at få opkrævningerne betalt via min bank. Jeg har talt med FBF gentagne gange og hver gang lover de, at nu virker det. Det gør det bare ikke!!
Det betyder, at der kommer opkrævninger med rykkere. Jeg er et ordentligt menneske, der betaler det jeg har købt til tiden. Jeg plejer aldrig at få rykkere!
Nu har FBF ædt deres egne rykkere 3 gange, men jeg gider ikke kæmpe mere. Nu betaler jeg sidste regning og melder mig ud.
Vi har ikke fået nogen besparelser, kun bekymringer og besværligheder!

Drives der kartel virksomhed

Jeg ville søge om lån til køb af TV, men denne funktion har ikke været tilgængelig i 1½ - 2 md. Derfor ringede jeg så og spurgte hvornår denne funktion kom i brug, det kunne der ikke oplyses om, jeg forklarede at jeg var interresseret i et lån som jeg tidligere har fået og altid overholdt forpligtigelserne, damen for forklarede, at deres ordning vedr. lån var ændret, så jeg jeg kunne ikke komme i betragtning til dette, fordi jeg ikke havde købt nok i indeværende år.
Det undrede mig meget, derfor skrev jeg til FBF, her var svaret underskrevet af Neel Bergfoss, at man skal købe for mindst 10.000 kr. inden du kan komme i betragtning til et et evt lån.
Det er noget forbandet svineri, at en organisation kan tillade sig denne form for begrænsning.
Hvis man ikke køber for 10.000, kan du som sagt ikke komme i betragtning, dette har intet som helst med kreditværdighed at gøre.
FBF tvinger herved deres medlemmer til at købe i deres forretninger efter min mening, så er det samme som man ser i TV "Kontant" firmaer der driver kartel virksomhed.
Forbrugsforeningen drives gammeldags af ukompetent personale, der ikke følger med tidens tand og forlanger man kun handler i deres butikker for at opnå lån.
Jørgen

Meget ufleksibel kundeservice

Selve deres bonusordning er fin nok. Deres kundeservice (eller mangel på samme) er til grin. Jeg fik en rykker på opkrævning pga. manglende betaling. Det var egentligt fair nok. Regningen var ikke betalt. Dette var dog bankens skyld pga. en ændring af en konto. Jeg opdager dog selv den manglende betaling og overfører pengene. Dagen efter dette komme rykkeren med et gebyr på 100 kr. Det er første gang i de snart 10 år jeg har været kunde hos dem, at der er glippet en betaling. Efter korrespondence frem og tilbage fastholder de gebyret. 10 års medlemskab er opsagt i dag pga. en meget ufleksibel holdning hos dem. De er vel i deres gode ret til gebyret, dog synes jeg det er dumt at miste en kunde for 100 kr. Hver gang jeg brugte kortet tog de et transaktiongebyr og renter. Denne indtjening er væk. De har selvfølgelig andre kunder, så ubetydelige mig betyder intet i det store billede, det ved jeg skal godt.

Jeg anfægter ikke forbrugsforeningens rabataftaler. De er ok. Jeg siger heller ikke, at de har taget juridisk fejl i deres beslutning. Det har de ikke. Men hold nu k... en firkantet og ufleksibel service. Farvel og ikke på gensyn... Kan ikke anbefales herfra.

Okay rabatordning

Jeg har nu anvendt forbrugsforeningskortet i 1½ år, og jeg har endnu ikke oplevet nogle problemer med betalinger eller rabatter.

Jeg ser det som et godt redskab til dem af os, der ikke er særlig gode til at "prutte" om prisen på en vare ELLER handler meget på nettet (hvor man ikke lige kan forhandle sig frem til rabatter)

Der har især i forbindelse med min hus renovering været mange penge at spare, da jeg har været en flittig kunde hos Bauhaus.

Til dagligt er der dog kun få penge at spare da der, i de fleste tilfælde, kun er tale om minimale rabatter. (Derfor kun 4 stjerner)

Super bonusordnng ...

Dejlig ordning.
Skal ikke forhandle - eller overveje om evt rabatter gælder lige mig .. Ved jeg bare betaler med mit forbrugsforeningskort ... så går bonus automatisk ind på min konto - uden jeg skal gøre mere.....Har allerede optjent 3000 i bonus i år ... Der er da en god forretning :)

god rabat/bonus forening

Efter tilmeldingen for nu snart 2 1/2 måned siden, ingen problemer overhoveder.
Mange steder med bonus, klar beskrivelse på hjemmeside, samt den mægtig gode android app - hvor både butikker og kontobevægelse kan forspørges, kort oversigt - hvad der findes i nærheden, samt hvilke rabatter.
Virkerlig god hjemmeside, hvis man f.eks. skal bruge/købe for mere end hvad der står på kontoen = derved få bonus, kan der sættes penge ind 2-3 dage før køb.
Det vil jeg gøre på et tidspunkt.
Har endnu ikke fortrudt - tror heller ikke det sker, men jeg vil vende tilbage i det nye år.

Påtager sig intet ansvar for deres bonus aftale

På forbrugsforeningens webside står:

"BONUSforsikring er skabt i samarbejde med White Label Danmark A/S og Codan Forsikring. I BONUSforsikring sparer du 14% i forhold til Codans normalpriser".

Jeg har købt og betalt forsikringer hos bonusforsikring. Jeg blev lovet forsikringspolice 2 uger inden forsikringerne trådte i kraft. Nu er det 1 måned siden de trådte i kraft. Har ventet halvanden måned på policen og kontaktet bonusforsikring om problemet ca. 5 gange pr mail/telefon.

Forbrugsforeningen oplyser om dette at "det har vi ikke noget med at gøre" og "vi har ingen kontaktperson hos bonusforsikring, så vi kan ikke gøre noget", på trods af at det er et samarbejde mellem forbrugsforeningen, White Label Danmark og Codan, og at man kun kan få forsikring hos bonusforsikring som medlem af forbrugsforeningen.

Virkelig trist at forbrugsforeningen som skulle være til fordel for forbrugerne indgår bonus aftaler og så fralægger sig ethvert ansvar for om deres samarbejdspartnere leverer det de skal.

har fået rykker uden at have modtaget den oprindelige opkrævning

Forbrugsforeningen har sendt mig en opkrævning med rykkergebyr på uden at jeg har modtaget den oprindelig opkrævning. Da jeg kontakter dem, siger de at de har sendt 187.000 stk. opkrævninger ud i slutningen af januar og at de ikke har fået nogle retur fra Post Danmark. Ergo, så er fejlen ikke deres.
Dvs. de skal ikke bevise at de har sendt brevet ud. Jeg skal selv sørge for at kontakte dem og betale regningen. En opkrævning der kommer én gang om året og som drukner i rigtig mange andre regninger man som almindelig borger går og betaler.
Der hvor filmen knækker for mig er at hvis man forestiller sig at Forbrugsforeningen har gjort denne praksis gældende for ALLE 187.000 medlemmer, så tjener de 1.187.000 kr. på denne fidus!
Nu kunne jeg godt tænke mig at høre om andre har fået rykker gebyr uden at have modtaget den oprindelige opkrævning først.
Er der nogen derude?

Is Forbrugsforeningen your company?

Visit Forbrugsforeningen