Franks reviews

Franks reviews

7.1

Godt koncept, venlig betjening

Vi besøgte Franks med gode venner fra Canada, som er godt vante mht. råvarer fra havet. Vi synes derfor, det er et rigtigt spændende koncept, at Franks hylder og kun benytter råvarer fra landsdelen. Skønne historier med grøntsager fra nabogården og oste fra Himmerland osv. Vi synes, udvalget var lækkert (vi valgte fiskebuffet), men det bliver naturligt en smule begrænset ift. sæson og udvalg, når man kører nordjysk tema - denne dag var der f.eks. torsk på 8 måder. Suppen var fantastisk! Fiskefileterne skuffede - de var små og tørre (og det var en candadiernes danske yndlingsspiser), men det altovervejende indtryk af Franks er superfedt madkoncept, delikat arrangeret buffet, sød betjening og et meget lækkert interiør i flot restaurant med udsigt over havet. For resten fik familiens teenager en burger af lokalt kødkvæg som faldt i hendes smag og var enormt stor. Resten fik hun uden problemer med hjem i en lille take-away-æske med en lille hilsen på - fint træk!

Franks i sæby... fantastisk ;)

Alle vores bedste anbefalinger.
Helt fantastisk mad, søde, og tidsgivende personaler, meget personlig betjening, og man føler virkelig at de kredser om en, man føler sig speciel. Bliv ved med det, det er vejen frem....og så jeres koncept.
Så er der masser af lys, luft og skøn udsigt.... Vi kommer kun der og så ofte vi kan.

Danmarks dyreste mælk: 160 kr. for 1 liter mælk på Franks.

Vi bestiller bord på Franks til 17.30, samt en højstol, da der er et lille barn med på 11 mdr.

Vi ankommer til Franks kl. 17.30 og bliver vist hen til vores bord, der mangler en højstol. Nå men det var hvad det var.

Vi venter på at der kommer en tjener hen for at give os menukort og tage imod drikkevarer.

Vi venter, der er nok personale på, og kun to borde i restauranten foruden os (en 2'er og en 6'er)

Folk render rundt og snakker med hinanden (altså personalet) og nogle koncentrere sig om at sætte buffeten klar.

Grunden til at vi bestilte bord til 17.30, var at der var et barn med på 11 mdr.

Da klokken bliver 17.50, kommer der endelig en tjener hen til os, for at høre om vi har bestilt og vi forklarer, at det har vi ikke og vi mangler stadig menukort. Jeg spørger om de har mælk og det har de, så spørger jeg igen om de evt. har sødmælk og det har de, de har kun Thise sødmælk 3,5%.

Vi får et menukort, ejeren Bente kommer ned til vores bord og tager i mod drikkevarer. Hun tager imod, uden at notere, hvilket også er flot, hvis man så bare kan huske det hele. Vi bestiller sodavand, vin, mælk og øl. Hun glemmer sodavand og vand.

I mellemtiden mens vi venter på at hun finder vores drikkevarer, går jeg op for at høre, om det er ok, at jeg tager mad fra buffeten til den bette, her er kl nok 18.10, hun svarer om vi alle skal have buffet, jeg svarer det ved jeg ikke, men at det skal han, hun svarer at hun kommer ned til os nu. Jeg prøver så igen om det er ok, at jeg går op og tager lidt til ham, for han er rigtig sulten, hun svarer igen at hun lige kommer ned til vores bord om lidt.

18.15, kan vi så gå til buffeten og tage for os, det ser rigtig lækkert ud.
Men fiskefileterne var seje og rigtig skuffende (man kunne næsten tro, at det var fiskefileter der havde været brugt en gang før og så på igen). Istedet for laks, har de koldrøget torsk, den var også skuffende, helt sej og nærmest ikke til at få fra skindet.

Vi bliver enige om, at vi ikke har lyst til at få dessert der og beder om regningen.

Da vi får regningen, tjekker vi selvfølgelig om den er som den skal være.
Der er bonnet 40,- ind som vand, vi spørger hvad dette er, tjeneren ved det ikke og vender tilbage, det viser sig at være mælken der koster 40,- kr. Altså 40,- for 0,25 l., hvilket er samme pris som de tager for 0,5 l. sodavand. Altså det dobbelte, vi var i CHOK!!! Men det er åbenbart prisen for Thise's 3,5 % sødmælk. Heldigt vi ikke havde 4 små børn med, der hver især skulle have et glas mælk! Ikke nok med det, så skulle man betale 113,- kr. for et barn på 11 mdr., og for at gå op i bagateller, så var børn under 10 år til halv pris af 225,- (altså 112,50, men næh nej, vi runder da lige op). Har dog ikke været udefor at børn under 1 år betaler "fuld" pris.

Aldrig nogensinde i mit liv, har jeg følt mig så snydt og dårlig behandlet!
Hvilken øv-følelse, at man så havde tørt højstol og bord af, fordi det synes jeg er det mindste at man kan gøre, når man har et bette barn med.

Ser gerne at pris og service hænger sammen.

Eftersom jeg selv er faglært tjener, vil jeg aldrig nogensinde behandle mine gæster på denne måde.

Så vil du betale i dyredomme for dårlig service og Thise sødmælk 3,5 %, så tag på Franks!!!!!

Men tilgengæld kan Jensens anbefales varmt, der er både god service og god mad :)

Super godt mad

Udvalget er pænt med mange spændende fiskeretter.

Jeg har altid kunne få bord uden bestilling og restauranten har åben hele året, hvilket er en stor fordel frem for nabo restauranten.

Restauranten er stor - meget stor og buffeen er lige så stor og jeg har aldrig oplevet at vente ret længe i køen.

Fornuftige priser på buffeen samt på drikkevarer.

Is Franks your company?

Franks Details

Vi glæder os til at byde dig velkommen til en oplevelse, hvor himmel og hav mødes, og hvor nordjysk kvalitet er omkranset af hygge og atmosfære.

Visit Franks