FTF-A reviews

FTF-A reviews

5.9

Mødet var som forventet

Jeg havde min 3mdrs samtale pr. telefon. Der var ikke det store i dét, da jeg er i deltidsarbejde og derfor er fritaget fra aktivering. Hun ridsede div. regler op og fortalte, at jeg kunne sende dokumenter og beskeder via ftf-a's hjemmeside - hvilket jeg alt sammen vidste i forvejen. Det føltes meget som om, hun havde et manuskript for samtalen, og hun havde ikke den store føling med, hvad jeg selv havde af behov ift. samtalen. Eks. forklarede hun særdeles uddybende hvordan man sender dokumenter over hjemmesiden, på trods af at jeg udmærket ved det i forvejen og desuden har sendt masser af dokumenter på den måde før.
Derudover finder jeg det en smule irriterende, at man er "låst" hele dagen, fordi man ikke ved, hvornår man bliver ringet op. Som det strukturerede menneske jeg er, vil jeg naturligvis gerne være ved min computer, hvor jeg har alle mine data, og hvor jeg nemt og hurtigt kan tage notater, når jeg fører sådan en samtale. Derfor går alting i stå fra kl. 8 om morgenen, og til de engang beslutter sig for at ringe. Det ville være skønt, hvis man i stedet fik en varsel pr. sms en times tid før, så man ikke udskød indkøb og div. andre opgaver ud af huset.

godt telefon møde

havde min 3 måneders ledigheds samtale pr telefon. fin måde at gøre det på, især da jeg bor 150km fra kontoret.

god holdning

jeg er ikke flydende i dansk så det var meget godt at vi skiftede til engelsk på vores samtale. Jeg har lært at jeg kan finde et praktikplads for nogle uger som kan give mig nogle erfaring. Jeg er meget tilfreds.

Et super godt møde

Jeg kom til møde hos FTF-A uden di store forventninger og var faktisk i tvivl om jeg ville kunne få noget ud af de 45 min.
Jeg fik et rigtigt godt møde hvor det faktisk viste sig at jeg på trods af et ansøgningskursus sidste vinter, faktisk kunne forbedre mine ansøgninger betydeligt, jeg fik mange gode råd, og også noget materiale til gennelæsning som kunne hjælpe mig med mine fremtidige ansøgninger.
Så mange tak for et rigtig godt møde.

Hej Anette

Det er dejligt at høre, at du kan bruge de råd og værktøjer, som du har fået på kurset.

Held og lykke med jobsøgningen.

Tilbagemelding på spørgsmål

Generel tilbagemelding på indsendte spørgsmål bør altid være skriftligt/mail så FTF-A kan holdes op på svaret og så det senere kan fremfindes i arkivet.
Gentagne gange har jeg i stedet fået en opringning og med et enten ikke brugbart svar eller tvivlsomt svar.

Hej Per

Jeg er ked af at høre, at du ikke har får brugbare svar. Det skal du selvfølgelig have.

Vi arbejder på at gøre vores processer så smidige som mulige for både medlemmerne og os. Det betyder blandt andet, at vi i højere grad tager kontakt via telefon, så vi hurtigt kan få afklaret spørgsmål. I den fobindelse laver vi et kort notat i vores system, så alle medarbejdere i FTF-A kan se, hvad der er blevet talt om. Så det at vi i højere grad benytter telefon fremfor brev bør ikke ændre på muligheden for at sikre dokumentation.

Hvis du fortsat oplever problemer, så kontakt os så vi kan se på et konkret eksempel.

Mads Rudbøl, FTF-A

godt de har special unit til kunstnere

jeg synes det er godt at de kan samle alle kunstnere i samme gruppe, da vi har lidt andre vilkår end alm lønmodtagere.

Hej Tina

Formålet med vores kunstteam er netop at samle de medarbejdere, som har særlig viden om de forhold som gør sig gældende for kunstnere. Så dejligt at høre, at du har haft glæde af det.

Gode råd

Ja, her kan man få rigtig gode råd om hvordan, man kan "angribe" en arbejdsgiver eller en kommune. Så jeg skal bare arbejde endnu mere på at sælge mig selv.

Hej Birthe

Tak for din tilbagemelding. Held og lykke med "angrebet" :-)

Godt inspirations kursus i Aalborg

Ufatteligt hvor nemt det skal være at skrive en ansøgning, og dog er det skide svært. Og sådan er det bare - ingen gylden middelvej. Vi var til et godt inspirationskursus hos ftf-a i Aalborg den 26/3. Folk virkede interesserede. Gode undervisere, specielt med "real" input af Carsten fra Århus afdelingen, som har siddet og læst masser af ansøgninger igennem herude i det virkelige liv. Skal jeg give et par fif til fremover, så skal drivet / "go'et" / energien mere frem hos dem som underviser. Mere power giver også energi til os der skal sidde der. Folk/Vi er i dag lidt stive og generte, når vi er til sådan noget, vi har vores komfortzoner - og intet skal bryde dem. Lad evt. folk hilse på hinanden når vi starter. Bed folk komme med sjove eller skæve eksempler de har været ude for ved jobsøgning og samtaler. Brug folks erfaringer med ord, vendinger, sætninger, måder at gøre det på. Vi kan jo kun alle blive klogere :-)

Hej Camilla

Tak for din fine respons. Dejligt du har fået et godt udbytte af kurset. Og dine idéer til at forbedre det til næste gang, vil jeg lade gå videre til underviserne.

Mads Rudbøl, FTF-A

God behandling, men problemer med svar tider.

Vejledningen er god, medarbejderne er rare og motiverende. Men de må godt være mere ordholdende med deres svar tider.

Kære Michael Holst,
Hvor er det dejligt at høre, at du er tilfreds med vores vejledning, og at medarbejderne er imødekommende. Det er sådan, det gerne skulle være.
Mht. vores svartider så har vi sat særligt fokus på at få dem forbedret, så vi håber, at den del bliver bedre i fremtiden.
Hanne Guldager, FTF-A.

Den ene dårlige oplevelse efter den anden

Jeg har været medlem af FTF-A i et år og har haft den ene dålige oplevelse efter den anden. Medarbejderne virker umiddelbart flinke og hjælpsomme, men jeg har flere gange oplevet, at det, de lover at undersøge/ hjælpe mig med, slet ikke bliver undersøgt eller ført ud i verden.
I går ringede jeg til dem for 3. gang for at høre, hvordan det gik med min sag (som de for 3 uger siden, for 2. gang lovede at gøre noget ved). Ham, jeg fik i røret, fortalte mig, at det, hende jeg talte med sidst, havde lovet mig, slet ikke kunne lade sig gøre. Han lovede dog at sende et dokument, jeg så selv kunne sende videre til Udbetaling DK. Da jeg modtager brevet i dag, er der ukorrekte oplysninger i det og der er vigtige ting, han af en eller anden årsag har undladt at skrive.
Dette er bare en af flere rigtig dårlige oplevelser med FTF-A.

FTF-A har desuden et mailsystem, hvor man ikke kan svare på en mail fra en sagsbehandler/medarbejder, men hver gang skal starte forfra med at skrive til Tast selv. Det er utrolig bøvlet og virker omsonst - nærmest som om, de ikke er interesserede i at samarbejde.

Jeg melder mig ud af FTF-A så snart den sag, de hjælper mig med, er løst.

Kære Miriam,

Det er ærgerligt at høre, at du har oplevet, at der ikke er blevet fulgt op på din sag. Det er naturligvis ikke sådan, det skal være. Jeg kan fortælle, at vi i øjeblikket har sat ekstra fokus på, hvordan vi kan forbedre vores svartider.

Det samme gælder kontaktområdet, hvor vi er i gang med at forenkle den måde, du kommer i kontakt med os. Derfor forventer vi, at medlemmerne fremover vil opleve, at det bliver nemmere at kontakte os og få behandlet sagerne hurtigt.

EN FANTASTISK GOD BEHANDLING

Jeg har nu ad flere omgange haft kontakt til FTF-A - det være sig pr telefon, mail eller personlig kontakt.
Jeg har altid følt mig meget lyttet til - og hjulpet på allerbedste vis med hurtig tilbage vending og svar, uanset hvilken kontakt der er blevet anvendt.
Jeg har brugt og bruger FTF-A både i hjælpende stunder og som sparringspartner -derfor kan jeg kun på det varmeste anbefale FTF-A. Jeg har en stor følelse af, at de er der for mig, og er ikke et sekund i tvivl om, at de også er der for dig - ja os alle.
Sidst men absolut ikke mindst - jeg har gjort brug af deres Job og Karriere konsulenter - det har været helt eminent, givet go energi og inspiration til fortsat jobsøgning - (også tiltrods for nogle svære odds) - STOR TAK !!!
Vibeke

Kære Vibeke,
Hvor er det bare dejligt at høre om din kontakt med FTF-A. Det, du beskriver, er nøjagtig sådan, vi gerne vil have, at vores medlemmer oplever os. Og hvor er det samtidig godt, at vores job- og karrierekonsulenter har givet dig energi og inspiration til at fortsætte jobsøgningen. Det er lige netop sådan, at det skal være.
Mange hilsner Hanne Guldager, FTF-A

Meget skuffet over sagsbehandling hos FTF A!!

Jeg sidder i samme situation som Heidi Zwick, som har udtalt sig længere nede, idet vi arbejdede i samme kommune, og derfor begge havde behov for hjælp i nedenstående periode.

Jeg er forholdsvis nyuddannet og har derfor ikke optjent ferie endnu. Jeg havde tvunget ferie fra min arbejdsplads fra 23/12 - 1/1-14 begge dage incl.

Ligesom Heidi beskriver, tager jeg tager skriftligt kontakt til ftfa i november, forklarer dem situationen og de skriver også, at jeg er berettiget til dagpenge i perioden. Jeg sender nødvendig dokumentation til a-kasse og alt er også fint. Idet jeg har problemer med hjemmesiden, kontakter jeg FTF A d.20/12, idet jeg vil melde mig ledig. Medarbejderen jeg taler med, vejleder mig om hvad jeg skal gøre, og oplyser mig også om, at jeg ikke behøver at være tilmeldt jobnet i perioden 23/12 - 1/1, og stoler jeg selvfølgelig på den tilbagemelding.
I starten af januar modtager jeg et brev fra ftfa, som bekræfter at jeg er berettiget til dagpenge, men skal være tilmeldt jobnet, og jeg har derfor fået afslag på min ansøgning om dagpenge, og jeg er selvfølgelig dybt uforstående overfor dette.

Jeg afventer fortsat svar på min klage, men jeg er bevidst om, at min sag også står dårligt, idet jeg ikke har dokumentation på jeg blev vildtredt? Så hvad hjælper det??

Jeg håber ligesom Heidi at jeg kan få medhold i min sag, så jeg igen kan føle mig tryg i min A kasse??

Reply from FTF-A

Vi har i dag været i kontakt med vores medlem vedrørende ovenstående sag, som vi er rigtig kede af. Sagen er nu løst til både medlemmets og vores tilfredshed.

Sagen er, at vi ikke har været helt præcise omkring reglerne for tilmelding til jobnet omkring jul. Derfor har vores medlem (med rette) fået opfattelsen af, at man ikke behøvede at være tilmeldt jobnet den 23/12. Det var en fejl. Det har vi nu rettet op på, og vores medlem modtager sine dagpenge i denne uge.

Dårlig service!

Man skriver en forespørgsel på mail og forventer at få svar indenfor et par dage, men mange gange skal man selv rykke eller også kan der gå flere uger.

Enten er medarbejderne i FTF-A overbebyrdet med arbejdsopgaver eller også er de mega arrogante overfor deres kunder, som de sikkert ikke har meget til overs for, det virker ikke sådan.

Overvejer kraftigt at skifte A-KASSE!

Kære ClintØ,
Vores medarbejdere gør hver dag alt, hvad de kan for, at medlemmerne får svar så hurtigt som muligt.

Men indimellem kan der være sager, der kræver mere tid at få svar på.

Men vi har netop nu har sat særligt fokus på svartiderne, så vi kan mindske dem.
Hanne Guldager, FTF-A.

Meget skuffet over sagsbehandling - vildledende!!

Jeg har egentlig været meget tilfreds med min a-kasse, men har heller ikke haft behov for hjælp før nu.

Jeg tager skriftligt kontakt til ftfa i november, forklarer dem situationen og de skriver jeg umiddelbart er berettiget til dagpenge i perioden og skal være tilmeldt jobnet. Jeg sender nødvendig dokumentation til a-kasse og alt er fint. Da jeg så sidder d. 20/12 og vil oprette mig på jobnet har jeg et par spørgsmål og ringer derfor til ftfa. Her får jeg fat i en mandlig medarbejder som jeg forklarer min situation til. Han oplyser mig så om, at jeg ikke behøver være tilmeldt jobnet i perioden 23/12 - 1/1. Jeg spørger ham, om han er 100% sikker på dette, da jeg har fået noget andet oplyst tidligere. Den mandlig medarbejder rådfører sig med en anden kollega, som bekræfter, at dette ej er nødvendigt. Da jeg får bekræftet fra to medarbejdere, at jeg ikke skal være tilmeldt jobnet tænker jeg at alt er fint og jeg stopper min tilmelding til jobnet.

I starten af januar modtager jeg et brev fra ftfa, som bekræfter at jeg er berettiget til dagpenge, men skal være tilmeldt jobnet. Jeg er nu godt forvirret og tager straks kontakt til ftfa. Jeg taler her med en meget venlig medarbejder, som godt kan se, at det er ftfa der har givet mig forkerte oplysninger d. 20/12 og beklager meget, men desværre må bede mig om at lave en klage. Dette gør jeg samme dag og sender den til ftfa.

Der går så ca en uges tid og jeg modtager en afgørelse fra ftfa - de fastholder deres afgørelse om, at jeg ikke er berettiget til dagpenge i hele perioden, da jeg ikke har været tilmeldt jobnet.
De har sendt klagen videre til ams som så vil behandle den. Desværre for mig, har din ingen dokumentation på mit opkald d. 20/12 de kan sende med, kun den mailkorspondance der ligger fra November, hvilket jo betyder, at min sag står dårligt.
Jeg føler mig på ingen måder hørt og er dybt frustreret over deres sagsbehandling og vejl(vild)ledning. Jeg har hele tiden handlet i god tro og har gjort det de har bedt mig om.

Jeg har absolut ingen tillid til ftfa mere. Deres Call-center medarbejdere er for dårligt oplyste/uddannede i det de sidder og skal hjælpe deres kunder med, hvilket kommer til at koste mange penge. Her drejer det sig om få dage jeg har behov for deres hjælp, men hvad hvis jeg bliver ledig i længere tid? Det tør jeg ikke.

Reply from FTF-A

Der er, som det fremgår af kommentaren til den oprindelige anmeldelse, fundet en løsning på sagen. Der var tale om en række misforståelser, som nu er blevet ordnet. Det er meget vigtigt for os, at vores medlemmer er tilfredse med vores service, og vi tager dette meget alvorligt.
Venlig hilsen Hanne Guldager, FTF-A.

Elendig service

Når man tager henvendelse til dem over telefon, er de elendige til at snakke og snakker egentligt bare for at slagte og nedgøre en fuldstændig.
Man har ikke lyst til at ringe efterfølgende.

Hvis ikke det var min arbejdsgiver jeg fik dette igennem
så havde jeg ALDRIG haft FTF-A.

Dertil ikke sagt at de ikke laver deres arbejde... men den service, den skal bare langt væk.

Jeg har ikke haft brug for dem ENDNU, men tror hurtigt den ene stjerne forsvinder hvis jeg kommer til det.

Kære CG,
Det er meget trist at høre, at du har den oplevelse, når du kontakter FTF-A.

Vi vil meget gerne vide, hvad det præcist er, du henviser til - også omkring det med din arbejdsgiver, så vi kan gøre det bedre en anden gang. Derfor vil vi gerne have lov til at kontakte dig. Jeg vil derfor bede dig sende en mail med dit telefonnummer til mr@ftf-a.dk, så ringer vi til dig.

Hanne Guldager, FTF-A.

De gør det de skal, men...

Jeg var ledig i en periode på 6 måneder, hvor jeg var i løntilskud. FTF-A tilbød mig et netværksmøde med andre ledige inden for min faggruppe, hvilket jeg egentlig var glad for. Deres samarbejde med Jobindex virker også OK.

Min største irritation omkring FTF-A, er når jeg skal i kontakt med dem. Jeg skriver oftest en besked via tast-selv, og har alle gange bedt om at få svar på min henvendelse pr. mail. ALLE gange er jeg blevet ringet op i stedet. Det er super frustrerende når man har et arbejde der skal passes, og ikke lige kan sidde og snakke i telefon midt i arbejdstiden.

Hvis i alligevel partout kontakter folk telefonisk, hvorfor får man så overhovedet mulighed for at krydse af, hvordan man gerne helst vil kontaktes?

Kære Dorthe Andersen,

Vi er glade for at høre, at du har været tilfreds med vores netværksmøder og samarbejdet med Jobindex.
Og så har du en rigtig god pointe i, at du naturligvis skal have en mail fra os, når det er det, du beder om. Ellers er der ingen grund til at få valgmuligheden. Det tager vi til os, og det er blevet bragt videre i organisationen.

Hanne Guldager, FTF-A.

Hvor er hjælpen når man har størst brug for den

Jeg er blevet så skuffet over FTF-A`s indtil videre håndtering af min ansøgning for dagpenge
Efter mange år i en lederstilling hos kommunen, og hvor jeg blev afskediget efter nedskæringer
Så har jeg for at holde mig i gang, startet i min opsigelsesperiode en lille bibeskæftigelse
hvor jeg gør rent for mindre erhvervsvirksomheder og privatkunder
Arbejdet kan udføres på alle tider af døgnet, da jeg overfor mine kunder har jeg fortalt at jeg er jobsøgende og det derfor er en betingelse, at jeg udføre det når det passer ind
Jeg har ingen faste aftaler eller kontrakter og skal heller ikke have det, da jeg ikke vil have det som en fuldtids virksomhed
Jeg tænkte bivirksomheden var en mulighed for at skabe et større netværk, og måske åbnede muligheden sig, for et nyt arbejde med fastansættelse.
Men FTF-A har nu indtil videre meddelt mig at jf. § 8 så mener de ikke jeg står til rådighed til at påtage mig et fuldtids arbejde, da mine kunder kan indkalde mig til møde i dagtimerne omkring arbejdet eller en klage osv.
Jeg har nu måtte kontakte mine kunder og fået dem til at bekræfte, at jeg er jobsøgende
det har været yderst pinligt for mig og sagen er jo som i kan se ikke slut endnu, næste skridt er måske at jeg skal til at gøre brug af min opsparing for at sætte en advokat på sagen, men en ting er sikkert, jeg gir mig ikke for jeg ved retten er på min side.

Kære Dorte Kildelund,

FTF-A kan ikke kommentere på konkrete sager her på Trustpilot.

Vi har fuld forståelse for, at det er ubehageligt for dig at skulle kontakte dine kunder i denne sag. Men dokumentationen er nødvendig i sagsbehandlingen, da vi er underlagt et regelsæt, som vi skal administrere efter, når vi behandler medlemssager.

Jeg håber, at der kommer en god løsning på din sag.

Hanne Guldager, FTF-A

Jeg oplevede da jeg var nede for at få underskrevet et feriekort hos dem at de udover at være serviceminded og sende det videre for mig at de også overfor et andet medlem som havde taget fejl af dagen for sit mødetidspunkt og så tilbød medarbejderen i receptionen ham en anden løsning, da medlemmet kom helt fra Gilleje.

Jeg syntes også at deres service med at ringe medlemmerne op istedet for at man skal møde op personligt til et informationsmøde er rigtig godt og at medlemmerne tilmed kan få refunderet deres transportudgifter er også godt.
Det er der ikke ret mange andre A-kasser der gør.

Kære Jens Christiansen,

Hvor er det bare dejligt at høre. Det er lige netop sådan, at vi gerne vil have at vores medlemmer oplever FTF-A, når de kommer hos os, eller de ringer til os.

Muligheden for at kunne tage en telefonsamtale med vores medlemmer oplever vi også selv som en stor fordel for medlemmet, da det giver medlemmet større fleksibilitet. Så det er dejligt at høre, at du er glad for den mulighed.

Venlig hilsen
Hanne Gaard Guldager, FTF-A.

I am more dissatisfied of the service and support received from FTF-A behalf

I feel that the service received from FTF-a agents was not satisfying as expected from the company's behalf.
Since I applied to become a A-kasse member the questions and the support i've been asking was not clearly and useful. I've asked for help couple of times in order to complete my application and all the formulars that were needed and the answers were most of the times very late and not complete or enough for what i;ve been asking.
I feel disappointed by the service i've recieved and now I am still waiting for an clear answer to questions i have, I have doubts about what and when I am entitled to recieve from FTF-A as an uneployment member.

Dear Iolanda,

It is disappointing to hear about the problems there has been with your application to become a member. It is very important to us that our members feel welcome and get a good service from FTF-A.
I can only apologize and recommend that you contact us by phone 70 13 13 12 to straighten the questions out.

Best regards,

Flere dårlige oplevelser

Inden for kort tid har jeg oplevet ikke at få svar på simple spørgsmål, overfuset af en call-center-medarbejder og manglende opkald og informationer.
Det virker som om FTF-A ikke har styr på deres interne administration, hvilket betyder forvirring og dårlig service.
Jeg har kraftig overvejet at skifte a-kasse, da ingen tager ansvar for misforståelserne og de dårlige oplevelser.
Afdelingen i Aalborg virker mere som de vil hyggesnakke, end at tage affære.

Kære Troels,

Vi er kede af de oplevelser, du har haft med FTF-A. Vi beklager de gener, der har været for dig.

Det er vigtigt for os, at vores medlemmer føler sig velkomne, når de kommer hos os, og at de får hurtig og korrekt information.

Derfor ærgrer det os rigtig meget, når det ikke har været tilfældet for dig, og vi vil bruge dine oplevelser fremadrettet, så vi kan blive endnu bedre til at servicere vores medlemmer.

FTF-A Details

A-kasse for mere end 130.000 privat og offentligt ansatte lønodtagere og selvstændige. I FTF-A kan du få dagpenge, efterløn, lønsikring og jobrådgiving.

Visit FTF-A

We live here: Snorresgade 15