FTU reviews

FTU reviews

3.7

Fortolker dansk lovgivning kreativt

Jeg bestilte for nyligt en bog fra FTU, til en pris på 516kr plus transport.

Jeg betalte for bogen og fik en kvittering på email med min bestilling. Jeg fik derefter efter et par dage en email fra FTU med ordlyden om, at bogen var opgivet på hjemmesiden til en forkert pris (skulle have været 677kr) og at de havde slettet min bestilling og ikke ville sælge mig til den pris, vi havde aftalt, og som jeg havde en kvittering på.

Efter rådgivning og på opfordring af forbrug.dk valgte jeg at forsøge at gøre mit krav om købet gældende med FTU til den pris, jeg allerede have købt bogen til, men lige lidt hjalp det. De henviste til forbehold for fejl i priser.

Jeg er dybt skuffet over både tonen i den korrespondance, jeg har haft med Factum Books, og at man med sådan en lethed ser stort på klokkeklar dansk lovgivning. Hvordan skal man nogensinde kunne stole på dem ellers? Jeg lægger aldrig en bestilling hos FTU.dk igen og anbefaler klart andre ikke at bruge dette site. Rystende.

Venter på 21. dag - men nu sendt

Leveringsbetingelser siger 5-9 dage, jeg venter på 21. dag... har intet hørt og har nu selv måttet rykke. Det er ikke god service at der intet er kommet udover en ordrebekræftelse.
---
Opgraderet fra 2 til 3. stjerner, svar efter 10 minutter på mail, men kun 3 stjerner fordi deres betingelser så tilsyneladende ikke er noget man kan regne med - men mest fordi det var mig der måtte rykke efter julegaven og ikke dem der aktivt informerede om at de ikke var i stand til at leverer som informeret på siden.

Mailens indhold, for de nysgerrige:

Bogen er sendt til dig i dag.

Vi har nok taget ca. de forbehold vi behøver – men vi bryder os heller ikke om at der går 21 dage. Imidlertid driller julen ofte – med deraf følgende helligdage, og manglende transport. Vi har ikke seriøst mulighed for at tage forbehold for ca. 200.000 forlags adfærd mellem jul og nytår – hvorfor vi holder os til de generelle termer – som normalt virker, og som rammer langt de fleste leverancer – men engang imellem – især omkring julehelligdage regner de fleste med, at tingene kan være en smule anderledes..

Forlaget plejer normalt at kunne levere til os på 4 arbejdsdage – det har de ikke kunnet denne gang – hvorfor bogen først er kommet ind i formiddags.
Det beklager vi naturligvis.

Laaaaange vente tid..

Har bestilt flere bøger har modtage fleste af dem..
Mangler bare 1.. det har sagt at den vil blev sent uge 32 og nu er uge 36.. har ringe rund til dem og mail til dem..

Fik også vide at det vil sende den næste uge har heller ikk modtege den i nu..

Ps.: det går ellers fint med det første 3 bøger. dem får det 2 stjerne for..

Billige bøger, god betjening og god service

Eneste lille ting var at jeg gerne ville have vidst at der var forsinkelse på en bog. Men jeg ringede til dem og det blev løst, så synes de fortjener max stjerner alligevel :)

Imponerende service!

Jeg står foran et nye semester på AAU, og skulle i den forbindelse købe en stor mængde bøger. En af bøgerne koster 1100 kroner, og da forsidebilledet var samme som den fra boglisten, købte jeg den.

Ca. 30 minutter efter bestilling blev jeg ringet op af FTU, at de har nøjagtig samme bog i en paperbackversion i stedet for hardback til blot 500 kroner, og om jeg ikke ville have denne i stedet? Jo tak! Penge sparet.

At de tager sig tid til at ringe mig op og tilbyde mig et (indholdsmæssigt) identisk produkt til halv pris, så jeg sparer penge, finder jeg fantastisk!

Gode priser, hurtig ekspedition og ikke mindst SUPER SERVICE!

Godt udvalg, rimelige priser og god kundeservice

Har bestilt it bøger flere gange hos FTU. Det har nogle gange været i forbindelse med mit studie og andre gange privat.

Priserne er rimelige og der er et stort udvalg i mange kategorier under it branchen. Har især købt bøger om programmering, ai og design. De giver også gode studierabatter i form af en sammenpakke. Dette er dog en del af en aftale med ens studiested.

Jeg har en gang bestilt en studiebog som ikke var på lager. Jeg blev ved med at få besked om at den ville komme ugen efter. Jeg fik den 1½-2 måneder efter bestillingen. Men har nu altid været tilfreds med kundeservicen på tros af dette. Har også snakket med dem om en anden levering, som blev rettet med det samme. Kundeservice er venlige at snakke med og man har en fornemmelse af at de også ved lidt om hvad der egentlig står i nogle af deres bøger.

Dejlig betjening

Hjemmesiden er meget overskuelig og ved en søgning på ISBN nummer fandt jeg straks den bog, jeg ledte efter. Denne blev nemt tilføjet til indkøbskurven og efter et par klik var bogen bestil. Herefter blev jeg sendt videre til en side med en ordrebekræftelse, hvor der stod, at den også ville blive sendt til min e-mail efter kort tid. Dette skete dog aldrig. Efter et par dage tog jeg derfor kontakt til firmaet pr. e-mail, hvor jeg efter 10 min. fik et svar tilbage på, at min ordre var modtaget og hvornår, jeg kunne forvente at modtage varen - fornemt! Denne gode service kunne dog godt ønskes som standard, så man ikke selv aktivt skal kontakte dem for at få en status på ens ordre.
Varen ankom inden for en uge som forventet, da den skulle bestilles hjem fra England. Den ankom i fin tilstand, og pengene blev ikke trukket fra min konto, før jeg havde modtaget varen.

En bogbutik, der lægger vægt på IT bøger. Siden er godt indekseret, selvom designet er lidt gammelt. De har de fleste fagbøger indenfor IT og har gode priser.
Jeg har bestilt der to gange over nettet og kan sige følgende positive og negative ting om ftu:

+ De ringer hvis en bog er mere end 1 uge forsinket. Man kan så bare afbestille ens ordre eller en enkelt bog i en ordre. Det er god service.

- Har ikke på de to ordre fået en ordrebekræftelses eller afsendelses e-mail.
- Det er ikke muligt at se lagerstatus for en bog på deres hjemmeside.

En okay bogbutik alt i alt.

Is FTU your company?

FTU Details

FTU boghandel - Faglitteratur inden for IT og tekniske fag. Internet shop med sikker forbindelse til betaling med VISA eller Dankort

Visit FTU