Fynbus reviews

Fynbus reviews

3.1

en stjerne fordi at man ikke kan give 0...

har aldrig oplevet noget lignende. Jeg kommer hurtigere rundt i KBH end i Odense med offentligtransport.
Jeg bor i Bolbro. Når jeg skal hjem fra banegården er jeg nød til at køre bustur ind i hver eneste have i Bolbro, før jeg kan komme hjem. Det tager over 30 min!!

Andre ting der plager mig:
1. Det er billigere at købe en bil end at køre med kvikkort.
2. Nogle gange skal jeg vente i 25 min efter bussen på Banegården, MIDT om dagen.
3. Vi bor mindst 600 folk på kollegiet og jeg tror at kun nogle helt få personer tager bussen pga. den er så dårlig organiseret.
4. Min familie var på besøg hos mig i Odense i 3 dage. De var nød til at købe et kort, som de så skulle aflevere igen for 100 kr + så skulle de indføre penge på kortet. Og deres kontor ligger så godt skjult for folk at man skal næsten bruge et skattekort for at finden det.
5. På kontoret er der en stor sur dame der ikke gider at arbejde. Nogle gange virker det som om at de skiftes om at arbejde.
6. Køb en cykel! ;)

Betaler for service som ikke virker

Alt for dårligt at jeg har betalt for mit periode kort som så IKKE virker i bussen fordi hva ved jeg, de kan jo ikke engang selv se det. Jeg har ikke flere penge tilbage på min konto da jeg har betalt en del regninger og de sidste penge blev brugt på deres periode kort så nej, jeg kan "ikke bare" hæve nogle penge og bruge dem til at betale kontant.
Hvad kunne de gøre ved det? Ikke andet end at sende mig et nyt kort som jeg så måske ville få dagen efter eller på mandag og hvad hjælper det når jeg skulle hjem den dag jeg ringede? Ikke nok med det, jeg prøvede på at forklare buscheføren at jeg havde betalt min regning men af en eller anden grund virkede kortet ikke. Hvad sagde han til det? "Det er ikke mit problem det må du snakke med fynbus om". Jeg bor I fredericia og skal til Tommerup for at arbejde på min praktik plads. Jeg havde ingen penge på mig og mit kort var i minus, men jeg HAVDE betalt for mit periode kort, SOM SÅ SJOVT NOK IKKE VIRKER. Så jeg endte med at skulle gå ca 3. km tilbage til togstationen takket være deres dejlige elektroniske kort som ikke virker.

Tak Fynbus, tusind tak. I skal jo bare gøre livet en del mere besværligt med jeres dejlige system. Ikke som om man kunne droppe jeres "chip kort" og bruge normale periode kort i busserne, nej nej.
Deres løsning på det hele? Køb en billet over sms og de sender pengene tilbage. Jo ser i, jeg har ALDRIG i mit liv købt en billet på den møde. Jeg ved ikke hvordan det gøres og jeg har alligevel sat en grænse for hvor mange penge jeg kan bruge på min telefon regning, så jeg kunne sikkert alligevel ikke have købt den billet.

Jeg vil fraråde folk fra at bruge deres service, noget af det væreste der findes. Når jeg er færdig med min praktik periode kan de godt nok glemme alt om at tro jeg ville bruge deres latterlige service igen.

Få fejl og højt informationsniveau!

Efter for 2½ år siden at være flyttet fra Storkøbenhavn til Odense, må jeg indrømme, at FynBus har været en af de meget positive oplevelser. Set ift. mængden af afgange, er det godt nok sjældent, jeg oplever større forsinkelser, og de ligger flere niveauer over et selskab som Movia.
På FynBus' Facebookside er informationsniveauet noget nær det perfekte. I det hele taget må jeg tage hatten af for Facebookteamet (der vist i særlig stor grad består af Anita), som igen og igen svarer pænt og tålmodigt på selv de mest utidige beskeder.

Chaufførens 10 bud

Helt ærligt - når man ikke standser ved rutens stoppesteder...
Fordi man valgte at holde ved det forudgående i 15 minutter for at udrede et billetspørgsmål. Det er ikke okay at forsinke alle passagerer på den måde.

582kr for kvikkort

Hvordan pokker kan i trække 340 kr den 1/11 og 242 kr den 4/11 for et kvikkort!?

Jeg er én person der bruger det kort.
Så meget kan jeg da virkelig ikke nå at køre i bus på en måned, når jeg langt fra tager bussen hver dag...

Simpelthen den værste joke af en virksomhed - EVER!

Fynbus er simpelthen en af de virksomheder som slet ikke kender ordet kundeservice. De er ligeglade med deres kunder, og de er ligeglade med om de retningeslinier de beder folk om at følge virker eller ej,

Nu senders der så flot ud til folk med ungdomskort:

"Har du ikke været inde og blive godkendt til et Ungdomskort på trin 1 på www.ungdomskort.dk og bestilt og betalt kortet i Mit Ungdomskort, er det vigtigt, du gør det, hvis du vil have Ungdomskort i 2014."

Hvis man gør som de siger, opretter sig, og bliver godkendt, men så får fejl på hjemmesiden, så forsøger man selvfølgelig igen. og igen... og igen...

Efter gentagende gange, skriver man så ind til dem, fordi det simpelthen ikke virker, og man jo er meget OBS på, at man skal bruge sit buskort i Januar da man har 50 km til skole.

Man regner selvfølgelig med at få et pænt svar og noget hjælp, da man har forsøgt at følge deres system som de har bedt om, men simpelthen bliver mødt af en hjemmeside som fejler konstant. Men nej, ak ak, Sådan et selvskab er Fynbus nemlig ikke!
Man bliver mødt af en flabet email, fra en kunde"service" medarbejder, der sige:
"Jeg kan godt se at du er blevet godkendt inde på Ungdomskort, men for at du kan få et kort til januar, skal du selv ind og bestille.

Det eneste du kan gøre er at forsøge igen. Hvis ikke vi modtager en bestilling fra Ungdomskortet, får du ikke noget kort til januar 2014."

.... ...... Man har jo ligesom forsøgt at gøre som man skal, og bestille, man er helt klar over, at det er det man skal, men siden virker ikke, og det bliver den ved med ikke at gøre! Tænk sig, at man hos Fynbus er SÅ ligeglad med et menneskes uddannelse, og den bekymring det kan give den enkelte kunde, at man bare lige for god ordens skyld synes man vil true med at "Hvis ikke vi modtager en bestilling fra Ungdomskortet, får du ikke noget kort til januar 2014." !!! Man vælger lige at komme med en bemærkning som den, og så i øvrigt intet hjælp til kunden overhovedet, da det der siges, er nøjagtig det, som det er blevet gjort, og ikke kun en, men mange mange gange og hver gang, uden held og med fejlmelding fra siden!

Jeg kan ikke med ord udtrykke hvor oprevet, og dybt dybt rystet jeg er over denne behandling, og dette udtryg for hvor totalt ligeglad man er med ens kunder i denne virksomhed!

Vi står stadig med et problem som er uløst, for siden fejler stadig, og tiden går, og selvom vi igen har kontaktet Fynbus, er jeg sikker på udfaldet ikke bliver bedre. De hjælper ikke deres kunder, og de efterlader dem i en fuldstændig umulig situation hvor folk ikke kan passe deres uddannelse! Jeg synes det er meget forkasteligt at de bare for lov at påføre sig på denne måde!

** Opdatering

Efter man så skriver på trustpilot og deres FB profil, og virkelig gør nummer af sig og kommunikerer ud hvor frygtelig deres service er, så pludselig "hovsa" så går bestillingen fint igennem... ... ye right! Vi er glade for at vi ENDELIG kan få lov at være rolige for at buskortet er bestilt, men stadig rystet over man skal gøre SÅ meget væsen af sig, før de gider synes det er værd at hjælpe deres kunder!!

Skam jer Fynbus!

Prøv at undgå FynBus.

Hvis du kan undgå FynBus, så gør det. Nogen gange kan man ikke engang komme med, fordi de bare ikke vil stoppe, når man står på et bus stopsted, hvor og vifter. Og dog, beholder nogen som jeg har set, de meste af pengene, og jeg er ret så sikker på at de fleste ikke har en aftale om det.

ELSKER FYNBUS

Ikke nok med at jeg altid er underholdt med diverse originaler og freaks, der benytter bussen så syntes jeg at Fynbus gør det godt! #SkudUdTilOffentligTransport#FynBus

Manglende svar på mails

Skrev en mail til fynbus den 19 August, har stadig intet hørt, andet end den auto mail med at de svare hurtigst muligt.
Har prøvet 30 minutter lange telefon køer flere gange ligeså, firmaet er ganske enkelt umuligt at få kontakt med.

Betal for ventetid

Du betaler for at de kommer til tiden, men snare 5-10 minutter for sent stedet for og det går for langsomt skal tage bussen skide tideligt for for at komme i skole bruger næsten 2 timer med bussen..

Danmarks ringeste busselskab!

At fynbus ikke vil være med i det LANDSSÆKKENDE rejsekort er 1 ting.

At de partout ikke vil ændre deres køreplaner for at imødekomme den altid generende myldretidstraffik er decideret dumt.

Som det er bemærket i en anden bedømmelse er f.eks. bus 141 KONSEKVENT forsinket. Var det så et par minutter kunne jeg nok leve emd det, men gennemsnit er 14 minutter.

Deres "ris og ros" brevkasse er en joke, opfundet blot til at forsvare de horrible tilstande.

Sørgeligt at et selskab der i DEN grad har brug for tilfredse kunder direkte skider på deres indtægtskilde, kunderne.

At skrankepaverne der skaber køreplanerne så går med bind for øjnene og ikke har prøvet selv at køre med deres "egne" busser og mærke stress når man ikke ved om man er købt eller solgt ved et busskifte er i mine øjne også en stor fejl.

Have de det var der måske en chance for at køreplanen fik tilgodeset den åbenbart umådelige traffik derer i Dalum i myldretiden hvorfor f.eks. bus 141 bliver så meget forsinket som den, konsekvent gør.

Intet under at de er 9. dårligst i Danmark.

diskrimination

Jeg kan ikke forstaa at somaliske kvinder faar lov at koere gratis med, naar der er en somalisk chauffoer. Og at muslimske passagerer faar lov til at spytte paa gulvet i bussen....busserne er overfyldte og kommer baade for tidligt og for sent.

Der er en grund til at folk tager bilen idag og IKKE bussen!

Jeg er meget træt af Fynbus! 141 som køre ind til banegården og så videre derefter, er altid forsinket! Det er så stressende at man skal tage hjemme fra 1 ½ til 2 timer i forvejen, hvis man skal med bussen, selvom der blot er snak om 17km... Priserne stiger KONSTANT! og servicen falder makant! Jeg har skrevet ind til dem i sidste uge om problemet... få det nu fixet for pokker! Vi unge mennesker der tager bussen ud til uddannelse, skole og arbejde osv, er så træt af, at få ulovligt fravær pga. i IKKE passer jeres arbejde ordentligt....

Latterlig dårlig kørsel og for dårlig tider

Jeg synes at de ikke kan finde ud af at køre. De køre nogle gange så dårlig, at i det skarpe sving imellem Særslev og Søndersø powerslider om vinteren på grund af for høj fart. Deres tider er heller ikke at juble så meget over. Jeg kører i gennemsnit 3 timer om dagen, men hvis en af mine busser er forsinket, kan jeg mindst se frem til 4 timer lang offentlig transport tur. Kører komforten er heller ikke god. Jeg er næsten 2 meter og jeg har problemer med benpladsen. Når bussen køre 80km/t og man sidder på bagsædet, går ens rygsøjle af led, og man kan nærmeste ikke hører hinanden (Hvis man snakker med andre) :(

fynbus´s slogan vi kommer altid 5-15 min forsent

forsinkelser hele tiden dårligere service og dyre priser

Alt alt alt for dyrt.. Og stadig ikke god nok service + små-hassarderet kørsel

Så simpelt som det står beskrevet ovenover.
Nu har de tilmed sat prisen op til 21 kr for kontant, og 16 for kvikkort. de er ikk billige! Og de kommer som sagt for sent ret ofte. Selv i feriedage,

de er ikk pengene værd!

pris og service passer ikke sammen

Det er alt for dyrt at køre med Fynbus. Pendlerkortene er lige steget med næsten 300 kroner og busserne kører stadig elendigt. De kommer mindst 5 minutter for sent hver gang, og de kører så elendigt at man nærmest frygter for at køre galt, især på de små landeveje. Giv buschaufføren mere pusterum ved at give busstoppestederne et par sekunder mere.

for mange mangler

jeg kan desværre kun tilslutte mig de øvrige der har anmeldt fynbus her på trustpilot.

Det er busser der generelt ikke kommer til tiden, hvis de overhovedet kommer. Det er oplevet alt for tit siden de skiftede ruter/køreplaner i august sidste år at en bus simpelthen ikke dukker op

Det er for dyrt at køre med bus

Sæderne i de "nye" busser er ganske forfærdelige at side i, især hvis man skal køre langt og i forvejen har lidt bøvl med ryggen

Der skal minimal forsinkelse til før det ikke lader sig gøre med skift til en anden bus i Odense, og man kommer til at vente måske en time ekstra og derved skal købe ny billet, hvis man havde forventet det kunne klares på en omstigning

I weekenderne passer rute 151-152 fra assens mod odense stort set ikke med nogle af de andre ruter fra odense og man ender typisk med en lille times ventetid uanset hvor man skal videre hen

Så det ærgrer mig gevaldigt jeg er så afhængig af offentlig transport som jeg er.....

Kan ikke køre til tiden

Det er for dårligt at det virkeligt kan være så svært at køre fra Assens til Odense uden at blive 40 minutter forsinket. Det er ikke så skide fedt at komme 40 minutter for sent i skole bare fordi en chauffør ikke lige kan finde ud af at køre ordentligt til på et tidspunkt af dagen hvor der ikke engang er voldsomt meget trafik og stort set ingen passagerer!

Chaufførerne overtræder loven!

Nu er busserne begyndt at komme til tiden relativt ofte, MEN jeg ser konstant chauffører der snakker i mobil mens de kører! det gør mig enormt utryg som passager, og udover det er det ulovligt.
Og i en reklame "hvis jeg er forsinket holder jeg ind til siden og skriver en sms". det kan jeg ikke få til at passe med når jeg overhører en chauffør snakke i mobil, MENS han kører og snakker om en tur i ikea! o.O

Is Fynbus your company?

Fynbus Details