www.fyr-selv.dk reviews

www.fyr-selv.dk reviews

7.4

Lynhurtig levering

Bestilte 2 paller briketter en fredag og de var leveret på adressen tirsdagen efter, jeg har aldrig oplevet så hurtig en levering. Endda blev det modtaget pænt, at jeg dagen før havde været nødsaget til at lukke dankortet, da traesalgshop.dk ikke leverede varerne og jeg ikke ville risikere, at de hævede penge. Vi lavede blot en ny bestilling og de slettede den oprindelige bestilling, så jeg ikke blev afkrævet 2 gange. Jeg har ikke handlet her for sidste gang.

godt

Det var nemt at bestille og blev leveret til tiden

Usande oplysninger på deres shop

15/10 2013:
Jeg anbefaler alle, at man ikke handler hos fyr-selv.
Jeg har tidligere set dem skrive at de havde "Danmarks billigste brænde" på deres hjemmeside. Jeg bad dem ændre dette, da det næppe var korrekt og at de burde gennemgå deres shop for andre fejloplysninger - ellers ville jeg melde dem til forbruger ombudsmanden.
Det er nu ca 2 uger siden.
I dag lokkede deres adword mig igen ind på deres shop og der skriver de i overskrift, at de sælger ca 1000 kg sedi til kr 2.199 (hvilket i øvrigt ikke er billigt) og så står der længere nede i produktdata at der er 84 poser a ca 10 kg. Hvordan bliver 84 poser a 10 kg nogensinde til 1000 kg??? Alle der har bare lidt forstand på briketter ved, at en palle sedi er på ca 840 kg - og ikke ca 1000 kg!
Så for mig at se er fyr-selv.dk en total utroværdig shop, som ikke engang kender deres egne produkter.

31/10-2013:
Hej Jørgen.
Hvis leverandøren efter jeres korrektion skriver ca 10kg pr pose, så må der være ca 840 kg på en palle med 84 poser. Så lad være med at skrive 1000kg.
Og bare fordi jeg er forbruger, så er jeg jo ikke nødvendigvis dum.
Det i siger med jeres prisgaranti er noget ala: "Vi tager en fed fortjeneste og så narre vi kunderne med prisgaranti, fordi vi ved, at kun et fåtal vender tilbage og bruger garantien - vi ved allerede at vi ikke er billigst, men narre de dumme kunder på denne måde, for vi ved at (anslået) 5 ud af 100 anvender prisgarantien og på den måde narrer vi 95 kunder ud af 100...."
Med prisgaranti kalder i indirekte jeres kunder for dumme ....
Som kunde synes jeg jo bare at i burde sørge for at have de billigste priser istedet .......
10-4.dk har RUF til 1.699,20 - så nu forventer jeg, at i sætter jeres pris ned.
10-4.dk har bl.a. løv til 1.499,00 - så nu forventer jeg i sætter jeres pris ned.
Gør jeres arbejde - giv kunderne en god service. Det kan ikke være meningen at kunderne skal gøre arbejdet med at finde jeres (garanti) priser for jer!

31/10 2013:
Ok. Kan godt se at 10-4.dk var et elendigt eksempel - de tager jo spidsen af en jetjager i fragt!!! Men der er billigere forhandlere.

Reply from fyr-selv.dk

17/10 2013:
Jeg skal gerne medgive, at vægtangivelsen på vores produktside om SEDI-briketter kan have givet anledning til forvirring. Forklaringen er dog den, at vores leverandører af SEDI-briketter tidligere leverede dem med 91 poser af 11 kilo på hver palle. Vi fik så en klage fra en kunde, som havde vejet en pose til 10,5 kilo, og vi bad derefter vores leverandør om at rette vægtangivelsen på etiketterne til cirka 10 kilo.

Vores nuværende leverandør af SEDI-briketter stabler 84 poser på en palle, hver pose er til gengæld lidt større. Jeg har lige vejet et par poser SEDI-briketter vi har modtaget på lager i dag, og de vejede henholdsvis 11,6 og 12,1 kilo. Angivelsen af totalvægten for en palle af vores SEDI-briketter til cirka 1000 kilo er altså ikke misvisende. Vi har rettet vægtangivelsen per pose til 10-12 kilo på fyr-selv.dk.

Med hensyn til priser, så giver fyr-selv.dk prisgaranti. Det vil sige, at hvis kunden kan finde et billigere tilbud, så matcher vi prisen. Prisgarantien forudsætter, at der er tale om en sammenlignelig vare, at varen sælges med dansk moms, og at leverandørens pris gælder både for levering i Jylland og på brofaste øer.

Jørgen Davidsen

31/10 2013:
Hej Jimmi

Ang. 10-4.dk's priser, så er de priser du nævner ekskl. fragt, hvor vores er inkl. fragt, og priserne er derfor ikke sammenlignelige.
Vi er faktisk billigere end dem i rigtigt mange tilfælde og holder skam øje med konkurrenternes priser :)

Jeg er ked af at du opfatter vores prisgaranti som noget negativt, det er bestemt ikke sådan den er tiltænkt eller fungerer.

Vores prisgaranti er sat i verden som en ekstra sikkerhed for kunden.

Der vil dog naturligt nok gå en rum tid fra en konkurrent ændrer deres priser, til vi opdager det og derved har mulighed for at ændre vores priser.
Der kan også være nye konkurrenter, som vi ikke er opmærksomme på.

Bl.a. derfor mener vi at der er belæg for vores prisgaranti, og derfor tilbyder vi denne, som en ekstra service.

Men det er klart at garantien kun gælder for produkter der sælges på samme gode vilkår, som vi gør. Der skal være rimelighed i det, både for os og for kunderne :)

Det betyder at priserne skal være inkl. fragt som vores er, der skal være landsdækkende levering og levering indenfor 7 hverdage, for at kunne sammenlignes.
Betingelserne står beskrevet her: http://www.fyr-selv.dk/page_10.php

Håber det gav dig svar på din besked.
- ellers er du velkommen til at kontakte os her igen, eller på telefon, email eller live chat.

De bedste hilsner
Michael Knudsen

Intelligent leverance

Med henvisning til leverance af 2 paller, vil jeg gerne takke for at jeres fragtmand leverede varen lige der hvor vi ønskede således at jeg ikke skal flytte med pallerne mere.

Tak for en god leverance, det var en god og positiv oplevelse.

Billigt, enkelt og hurtigt

Bestilte 2 stk. brændetårne onsdag aften - fik dem leveret fredag over middag til min indkørsel - ganske som lovet. Træet er i rigtig god kvalitet - og da det samtidigt var det billigste sted jeg kunne finde på nettet - er det jo helt perfekt:)

meget god service, hurtig levering

Hurtig og fejlfri betjening, og fornuftige priser og kvalitet ok

fyr-selv.dk Details

Visit www.fyr-selv.dk