g.dk - Gyldendals Internetboghandel reviews

g.dk - Gyldendals Internetboghandel reviews

7.6

Ingen problemer

Jeg købte en bog. Den kom frem meget hurtigt

Hurtigt, nemt og bekvemt.

Købte en fagbog som kom på få dage med flere oplysninger undervejs med hvor langt den var på vejen til mit hus.

Dårligt, dårligt, dårligt!

Værste nethandel jeg nogensinde har prøvet...
15. december 2012 bestilte jeg 3 bøger. Nu har vi 17 januar 2013 og jeg har hverken hørt fra www.g.dk eller set mine bøger.

Jeg vil helt sikkert kræve mine penge tilbage og aldrig handle her igen.

Kære Louise,

Jeg beklager meget den dårlige opfølgning du har oplevet ved dit køb hos os og kan se at der i dag er sendt en mail til dig som svar på din henvendelse.

Niels

Super hurtig levering og god service :-)

fin service og super hurtig levering af Jo Nesbø's nye bog :-) TAK

16 minutters ventetid

Måtte vente 16 minutter for at komme igennem på telefonen - blev henvist til et andet telefonnr., som viste sig at være forkert!

Måtte rykke for at få besked om at bog var udsolgt

Bestilte bog d. 18. november og fik mail om at bogen ville blive leveret indenfor 7 dage. Da der var gået 2 uger rykkede jeg fordi bogen endnu ikke var kommet med posten. Her fik jeg besked om at bogen desværre var udsolgt fra forlaget og at de nu har slettet min ordre - det må simpelthen kunne gøres bedre!

Fin levering

Helt tilfreds med levering, bestilling og specielt udvalg i shoppen, hvor jeg fandt en bog som jeg ikke kunne finde andre steder.
TIl gengæld ser man oftere og oftere at varer afsendes samme dag fra webshop, og så er 3 dage fra bestilling til levering lidt lang tid at vente. Om ikke andet er jeg ganske tilfreds.

Ubruglig Ebog

købte en Ebog til min uddannelse og modtog den fint til tiden.
Efter betaling og ved modtagelse af bogen via mail, bliver jeg først her informeret om Adobe Digital Edition som et krav til at læse filen - et program der hæmmer muligheder for markering og opbygningen gør det svære for mig at læse.
Da jeg så vil printe bogen, hvilket er lovligt og en del af det man betaler for, så er det kun den computer der først har åbnet bogen der kan printe - i mit tilfælde en stationær computer uden printer.
Så nu er jeg i besiddelse af en ebog jeg intet kan bruge til og må se i øjnene at jeg må ud at investere i det fysiske eksemplar.

Jeg havde forventet at basale informationer som disse ville fremgå tydeligt før købet, så ikke man ville risikere at spilde sine penge grundet manglende erfaring med online bog og ebog handel

Hej Kåre,

Mange tak for din henvendelse. Vi er bestemt interesseret i at optimere informationen i vores købsflow, så det er rart med dit input. Med hensyn til rettigheder på e-bogen, så er det forlaget der definere dette ud fra den Adobe kryptering de bruger, det er desværre ikke noget vi kan påvirke. Har du brug for at printe din e-bog ud på en anden PC, er det noget der kan løses, ved at jeg sender dig nyt link og du logger ind på den anden PC med samme Adobe ID. Så bør det kunne løses.

Du er meget velkommen til at kopiere denne dialog og sende mail via vores site, eller ref. her med svar med dit ordre nummer, så skal jeg løse det for dig.

Elendigt griseri

Det tog 6 "arbejdsdage" af få sendt en enkelt (dansk) bog hertil - ikke imponerende, men dog i overensstemmelse med det oplyste, 1-7 dage.
Men der er ikke i orden, at der med kuglepen på allerførste side i bogen stod skrevet "kære Kaj, tak for godt samarbejde, støtte og support. Hilsen fra Pia :-)".
Åbenbart en bog, der er returneret, uden at man har tjekket, om den var i original stand.
Jeg burde selvfølgelig returnere dette griseri - men påfører bare hermed mig selv for yderligere udgifter og besvær. - Totalt færdig med Gyldendal efter dette. Ordrenr. 1200718468

Hej Henry,

Jeg beklager det der er sket her. Det er ikke i orden at du modtager en bog der er skrevet i. Der må ikke ske sådanne fejl på vores lager. Jeg sørger naturligvis for at sende dig en helt ny udgave af denne bog, på vores regning. Så kan du blot smide den anden ud.

Tak for din henvendelse og for at du gør os opmærksom på fejlen.

g.dk

Virkelig hurtig levering - god indpakning

Jeg bestilte 3 bøger en fredag eftermiddag og modtog bøgerne allerede efter weekenden. God og solid indpakning af bøgerne, hvilket ikke altid er en selvfølge.

Virkelig langsom behandling af ordre.

Bestilte en bog den 4. juni og fik den leveret den 19. juni, blev lovet 1-7 dage i et autosvar.

I tiden fra bestilling til modtagelse var jeg tilfældigt i to boghandlere, som begge havde bogen i rigelige mængder, så det havde vist været bedre at støtte en lokal boghandler.

Det går hurtigere når Saxo skal levere en bog fra USA, og denne var sendt fra Haslev.

Har en fornemmelse af, at g.dk hellere vil have man handler hos boghandleren, så det virker umiddelbart som om man gør dem en tjeneste ved at holde sig væk...

Hej Niels,

Jeg er ked af at du har haft en dårlig oplevelse hos os. Når vi skriver 1-7 dage skal dette naturligvis overholdes. Vi er naturligvis interesseret i at du handler hos os, så dette scenarie er meget beklageligt.
Jeg takker for din henvendelse og kommentarer til vores behandling af ordren.

g.dk

Ingen problemer, og god kundeservice

Jeg har købt en del e-bøger gennem g.dk og er fuldt tilfreds.
En enkelt gang var det et problem med sitet der medførte at jeg fik købt 2 af den samme bog. Jeg fik den ene refunderet uden problemer, selvom der i princippet ikke er returret på e-bøger. Fin service.

Gennemført dårligt

Bestiller en bog på g.dk. Efter at have ventet et par måneder på at modtage bogen, får vi en mail om at bogen først udkommer næste år. Det havde været en god ide at skrive på siden at bogen ikke er på lager, og at der går over et år før den kommer.
Man bliver automatisk tilmeldt et nyhedsbrev. For at framelde nyhedsbrevet, skal man logge ind med kode. Ikke godt nok!

Kære Rune,

Jeg beklager du har haft en dårlig oplevelse med dit bogkøb. Det er naturligvis ikke i orden at der ikke er informationer omkring hvornår bogen udkommer. Vi bestræber os på at undgå denne type fejl fremover, og er meget glade for at modtage information omkring dette uheldige forløb, så vi kan sikre os at undgå dette fremover.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

VIRKELIG, VIRKELIG, VIRKELIG DÅRLIG SERVICE. Jeg fik min bog til næsten 1500 kr. et halvt år for sent. Endte med at jeg fik den gratis!!!!!

Reply from G.dk

Hej, Vi har ikke en chance for at checke hvem denne uheldige kunde er og se den reele sag i vores system. Vi vil meget gerne undersøge hvad der er sket i denne sag, men savner information om kunden for at kunne besvare ordenligt.

Langsom og misvisende levering

Jeg valgte at købe en bog ved g.dk for 2 uger siden, da jeg skulle bruge den til en gave ca. en uge efter. Det burde der ikke være noget problem i, da jeg netop valgte dem pga. deres hurtige levering. Ifølge bogpriser.dk har de nemlig en vejledende leveringstid på 1-2 dage og på g.dk egen hjemmeside blev jeg på intet tidspunkt under min bestilling gjort opmærksom på at varen ikke var på lager eller ligende og der derfor evt. kunne gå (meget) længere tid. Jeg tænkte derfor at det var helt perfekt og købte boge.
Nu 2 uger efter har jeg desværre endnu ikke modtaget bogen eller for den sags skyld en mail med en forklaring og/eller et varsel på den lange og fra min side uventede leveringstid.

For god ordens skyld skal det nævnes, at g.dk har rigtig mange bøger og fornuftige priser. De er dog ikke de billigste, men det gør jo heller ikke noget hvis servicen og leveringstiden er i orden. Det har desværre bare ikke været tilfældet for mig.

På baggrund af min oplevelse med lang leveringstid og manglende besked herom kan jeg derfor ikke anbefale g.dk. Medmindre man selvfølgelig har masser af tid (uger) på at vente på sin bog og i det tilfælde kan man jo ligeså godt vælge en af de andre og evt. også billigere alternativer, som på forhånd oplyser en forventede leveringstid på 1-2+ uger

Hej Jonas,

Mange tak for din interesse i g.dk og for din henvendelse.

Jeg er ked af at du har haft en dårlig oplevelse hos os, og at du har været uheldig med lang leveringstid. Det er naturligvis ikke i orden. Vi sørger løbende for at monitorere at vores levering foregår korrekt, men desværre kan der ske fejl. Det er naturligvis ærgerligt at dette er sket for dig ved denne levering.

g.dk

Hurtig og præcis levering.

Produktet virker ok, men jeg er skuffet over, at der ikke er dansksproget manual eller dansk menumuligheder.

Nemt og effektivt

Købte Moonwalking med Einstein.
Fik bekræftelse på køb øjeblikkeligt og besked dagen efter at bogen var på vej..og 2 dage senere kom den lige i postkassen.
Bedre kan det ikke blive.
Tak

Hurtig til at rette fejl

Jeg kan godt lide at handle på internettet. I den sammenhæng købte jeg en e-bog fra Gyldendal om programmet Dreamweaver. I beskrivelsen på websiden stod, at den var fra 2010. Jeg ved ikke om 2010 er udgivelsen som e-bog, men bogen var skrevet i 2001. Jeg skrev til Gyldendal der svarede:

"....Teksten på vores hjemmeside kommer fra forlaget.
Vi har derfor kontaktet forlaget, som har undersøgt sagen.
De giver dig ret i, at teksten er fra 2001, og vi har derfor bedt dem
tydeliggøre dette..."

Et er at man laver en fejl, det kan ske for alle, men at man hurtigt er indstillet på at rette den, er dejligt.

Jeg har ikke givet 5, da synes at Gyldendal også har et ansvar for at teksten passer.

mvh

Poul

Intet at klage over

Jeg bestilte 2 bøger hos g.dk. De kom indenfor den lovede tid. Jeg bestiller sikkert hos dem igen en anden gang!

Første og sidste gang

Fejlbehandlede i første omgang bestillingen - hvilket jeg selv måtte opdage ved at kontakte dem da jeg intet modtog. Herefter endnu en uges ventetid - påstået forsendelse - men stadig intet modtaget.
Laaangsom "service". Næste gang handler jeg helt sikkert et andet sted!

Hej NN,

Det er beklageligt at du har haft denne dårlige oplevelse på g.dk, og at du har været uheldig med lang leveringstid. Det er naturligvis ikke i orden.
Tak for din henvendelse.

G.dk Details

Internetboghandel med stort udvalg af bøger indenfor skønlitteratur, fagbøger, studiebøger, lydbøger, ordbøger, børnebøger m.m.

Visit g.dk - Gyldendals Internetboghandel

Write to: ebog@g.dk